Pekárna Zrno Zrnko testuje elektrododávky

Pekárna Zrno zrnko ke stávajícím šesti pobočkám po celé Praze brzy přidá další – tentokrát na Smíchově. Vítanou zprávu pro zákazníky, pro které tak bude jejich oblíbený chleba, sladké i slané pečivo a další zdejší produkty ještě dostupnější, provází neméně přiznivá zpráva pro životní prostředí. Zrno zrnko totiž prodejny nově zásobuje  dvěma plně elektrickými dodávkami značky Ford. Bez emisí, hluku a dalších negativních faktorů provázejících provoz aut se spalovacími motory.

Pořízení dvou nových elektrických dodávek je výsledkem spolupráce se společností Arval, lídrem v oblasti operativního leasingu vozidel. Spolumajitel řemeslné pekárny Zrno zrnko Ondřej Kuchař upřesňuje:

Naše motivace je jasná. Při cestách mezi prodejnami nechceme Prahu ještě více zamořovat hlukem a smradem. Myslím, že přesně to vystihují texty na polepech dodávek: ´Jezdíme bez emisí, aby tu vonělo jen naše pečivo. / Jezdíme tak potichu, že je slyšet pečivo křupat.´“

Díky originálním polepům nepřehlédnutelné elektrododávky Zrno zrnko jsou vnitřní výbavou speciálně uzpůsobeny pro bezpečný a šetrný transport  pekárenských výrobků. Každý kousek se tak k zákazníkům dostane v perfektní kondici. 

„Musím říct, že Zrno zrnko je v tomhle ohledu průkopníkem,“ komentuje pořízení dvou elektrických dodávek Martina Blatnická, obchodní ředitelka v Arval. „V České republice zatím není úplně standardní, aby si menší podniky pro svůj denní provoz pořizovali elektrododávky. Ve velkých městech jako je Praha, Brno či další krajská města se přitom může jednat o skvělou a velmi ekologickou variantu dopravy zboží a produktů,“ dodává.

zdroj: tisková zpráva

32 Comments on “Pekárna Zrno Zrnko testuje elektrododávky”

        1. Nic tam nevidím. Pečou z mlýnice, pernerky, nebo něčeho s příměsí banderky? Jakého původu jsou vejce? V Polsku přebalená vajíčka z klecových chovů krmených pesticidní a GMO pšenicí? Máslo z burzy tři roky zamrazené a smíchané z deseti zdrojů?

          Tak hlavně, že to dělají „s láskou“, že to křupe a jezdí elektromobilem. To je totiž to hlavní, že?

          1. „Všechny naše chleby jsou kvasové a jednoduché, neboli jsou jen z mouky, vody a soli, případně semínek či koření. Žádné směsi, žádná éčka, žádné droždí ani zlepšovadla“
            Tolik k vejcům a máslu.
            Nechtěl bys ještě národnost a věk pekařů? Zajímalo by mě, jestli běžné (lepší) pekárny na svých webovkách mají všechny informace co vyžaduješ. Pochybuji.

            1. To pečou jen chleba? Sladké pečivo, coissanty… to všechno splácají bez vajec a másla? Asi zázrak.

              Ano, jiní informace dávají a informace vyžaduji. Když může původ surovin přesně deklarovat pekárna z holdingu ADW, když masokombinát z Poličky ti přesně řekne co to bylo za krávu co si dáváš na gril, tak bych čekal od maloproducenta pečiva jasné informace, z čeho peče. Místo sluníčkářských prázdných keců o tom, jak to dělají s láskou a to „něco“ úžasně rozvážejí elektromobilem. Protože to „něco“ může být taky pěkné lejno.

                1. pro Visper…. 😃Přesně…. Kdyby koupil klášter elektromobil, tak bude Runner jeptiškám nadávat do kuref 😁.

                2. A já si zrovna říkal co dneska při tom počasí otevřít za knihu… takže Justina aneb prokletí ctnosti to bude 👍

              1. Tak šup šup, na co čekáš, pojď se pochlubit a dej sem místo plků jak to dělají jinde lépe odkaz na 3 pekárny, kde to všechno uváději (to by neměl být problém, když je pekáren tisíce a uvádějí to skoro všechny ostatní).
                A myslím tím všechno co jsi vyjmenoval, tedy informaci o všech typech mouky, vajec a másla včetně konkrétních dodavatelů a použitých technologiích při pěstování a zpracování surovin.
                Osobně tam budu rád nakupovat.

                1. Příklady jsem uvedl.
                  Proč bych ti měl já hledat pekárnu bez banderky? 😂 Věnuj svůj čas tomu, co jíš. A nebo slepě důvěřuj. Tvoje věc.

                2. „Věnuj svůj čas tomu co jíš“ je určitě důležité. Ale „Věnuj svůj čas tomu co dýcháš“ je ještě důležitější. Zatím dýcháme 8 miliard litrů jedovaté břečky která u nás každý rok proletí výfuky.

    1. Drobný háček na kráse – průměrný denní nájezd zásobování z velkoskladů a pekařů pro MO je v drtivé většině víc jak 100 km a tvoří je dodávky s hranatou nástavbou a jezdí nadoraz těch 3,5 tuny. Opotřebení se jako první projevuje na nápravách, motory a převodovky obvykle drží kromě Ducata, kterého je vždycky dobré se zbavit po 200k km, ale zase je levný no. Výhody EV v úsporách na servisu se projeví mnohem méně než u osobáků. To je důvod proč jich jezdí tak málo. Jo a testy elektrických dodávek s nástavbou se raději nedělají. Dealeři k zapůjčení a vyzkoušení mají pouze a jen plechovky a nikdy ne nástavby, protože vědí, že by z toho byla leda ostuda. Čelní plochu 6 metrů čtverečních ošidit nejde.

      Jak to, že tahle pekárna je jiná? Jo vlastně, jezdí pár km a nemá nástavbu. Divné…jak se může uživit? No protože chleba stojí víc jak 200 Kč/kg. A v ČR máme pouze horních desetitíc, který maj prachy na chleba za 200 Kč/k.

        1. Ducato ma uzitecnou hmotnost ca. 1000kg. Bochnik chleba vazi 1200g a nejaka ta prepravka. V prepravce jsou asi 4 bochniky chleba. Vezmu 1,5kg/bochnik s prepravkou. To by museli naskladat pres 600 bochniku chleba do takove male dodavky. No a jeste tam vozi rohliky, jeden vazi 40-45g. To by vozili 20.000 rohliku. Zda se mi to dost nerealne. 150 prepravek s bochniky chleba tam asi nenaskladaji. To by ridic musel u kazde vykladky vyndat vsechny prazdne prepravky aby se dostal na ty vzadu.
          No budiz, ale kde je problem s vahou u EV? Nekde v horskych podminkach mozna, kdyz je pekarna v udoli a prodejny na kopci. To je pak rekuperace s prazdnym autem mensi nez spotreba s plnym do kopce.
          Jako vzdy ten problem s EV bude u lidi. Znam lidi, kteri jezdi dodavkou nebo kamionem a vim, ze prodavaji naftu. Tak je jasne, ze takovy ridici budou EV nenavidet.

      1. Koukal jsem na rohlik.cz, tam maji ty jejich chleby. A cena je od 112 – 185 Kc/kg. Samozrejme se to neda srovnavat s cenou za sumavu do ktere rozemelou tvrdy chleba v ramci uspornych opatreni. Ale za dobry chleba si hodne lidi rado priplati. Maji asi 4 prodejny/kavarny po Praze a na to urcite nepotrebuji dodavky s nastavbou. A 100 km take nenajezdi. EV je pro takove rodinne zivnosti idealni prilezitost. U hromadneho zasobovani pro lidi, kteri jedi chleba jako hlavni chod to asi jeste neni.

          1. Za prve za 200 kc to neprodavaji a za druhe je samodoma vyrobene vzdy lacinejsi. No a nezapomen ty usle prilezitosti, kdy muzes jak tvrdis, vydelat mnohem vic.
            Jinak rusacko ma zase o jeden SU-34 s posadkou mene. Za 2 dny ztratili 3x SU-34 a 1x SU-35. Ukrajina ma dobrou musku. rusaci padaji jako mouchy.

            1. Péct v malém doma je lacinější, než péct ve velkém?
              Já ti řeknu, jak to je – firma, jejíž jediným smyslem existence je generovat zisk, ti upeče chleba z co nejlacinějších surovin pochybného původu. Ten ti zabalí do bezobsažných slov typu řemeslný, poctivý, udržitelný a tak dále a tak dále. A líná naivka si ho nechá přívést až domů s pocitem jeho a vlastní vyjímečnosti.

              A vyjímečné to skutečně je. Především v rozsahu neschopnosti. Dřív hospodyňky kupovaly chleba u pekaře, protože ušetřily peníze a čas. Dneska ti těsto udělá robot, úspora času je minimální, a přesto hospodyňka zaplatí trojnásobek za kupovaný chleba z neznámých surovin a za hromadu marketingových slov, kterými se prodejce zalyká dojetím nad láskou, se kterou ti ten chleba z GMO pšenice splácal.

          2. Jo jasne doma za 50kc. No tak to bych chtel videt.
            Pokud s tim zabiju cca 10 minut casu, tak uz me to stoji 60kc. Jak stale hezky opakujes o usle prilezitosti.
            Pokud za me testo bude delat robot, ktery stoji min. 5 tisic. Tak bych tech chlebu musel upect 100, aby byl minimalne za 50kc a to nepocitam suroviny.

            1. Pokud u vás v domácnosti každý vydělává měsíčně 242 tisíc hrubého, pak je tvůj výpočet správný. A ano, bude to těch cca 10 minut práce.

              U nás peče manželka, jejíž jednou z odpovědností je péče o domácnost. Náklad ušlé příležitosti by sice bylo možné vypočíst, ale ne porovnat, protože na druhé misce vah je celý balíku služeb, které rodinně poskutuje, ve kterém jsou i služby na trhu komerčně neposkytované, místně nedodatelné nebo finančně neocenitelné. A unbundling těchto služeb je z ekonomického pohledu nemožný, neboť se i vzájemně v čase a místě překrývají.

              Příklad – žena hlídá děti a peče chleba. V daném okamžiku realizuje současně službu pekárny a službu hlídačky. Je sice možné službu pečení chleba vyjmout a realizovat komerčně (pomíjím, zda komerční produkt bude substitut podle našich představ), ale stále zůstává služba hlídačky realizovaná za nezměněný časový náklad.

              Osobně doporučuji spíš obrácený postup. Vzít potenciální mzdu , na druhou misku naskládat celý balík služeb a pak stanovit náklad poměrem času jednotlivých služeb v balíku. U nás se stane z nákladu ušlé příležitosti na pečení chleba halířová položka.

              Robot stál patnáct tisíc a dalších patnáct různé nástavce na těstoviny apod. KitchenAid Professional řady 600. Doporučuji. MTBF 40 tisíc hodin.

      1. Tady zase někdo prezentuje své IQ veterinárních rozměrů, které nabádá k úpadku pod úroveň námi opovrhovaných zemí tzv. třetího světa.

        „vždyť ti lidi nejsou tupí oni tam taky nechtějí umírat zaživa v těch městech kde to tam čadí“
        //youtu.be/M676h2J6u68?t=1694
        Čím chudší země, tím těžší je pro ně vyhazovat prachy za nákup ropy, a proto rádi využijí současné technické možnosti, které nabízí elektromobily.:
        //www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/prvni-zeme-na-svete-zakazala-prodej-spalovacich-aut-totalni-prechod-na-elektromobily-zacal-v-africe
        Jak dlouho budeme tady tak bohatí, že si budeme moci dovolit nákup ropy se všemi souvisejícími externalitami?
        //youtu.be/O1z6iJWG52w?t=282

        1. Tak samozřejmě. Proč utrácet peníze za drahou ropu, když máte slunce na zápraží. A to nepíšete o Indii. Za tak asi deset let, pokud bude Indie pokračovat tímhle způsobem jako dosud, tak bude energetická velmoc, která značnou část svých příjmů pokryje vývozem energetického vodíku nebo amoniaku. Podle toho, co se uchytí.

      2. Cena paliva tvoří obecně pro potravináře minimální část. Zdražování potravin nepřišlo s drahými palivy, ale s inflací a rapidním tlakem na mzdy, což je hlavní složkou, která žere zisky. Hned poté se umísťují suroviny/energie – záleží na druhu výroby a na konci je rozvoz, kde hlavní složkou je plat řidiče a amortizace. Paliva jsou až na chvostu. S tím, jak tristní spotřebu tyhle EV mají, se rozhodně na palivech neušetří. Opotřebení podvozku, které přijde u EV ve stejnou dobu jako u ICE. EV dodávky a kamiony se někdy vyplatí, kde trh křiví dotace a daně na palivech. Bylo by zajímavé koukat na ústup EV, kdyby byla zrušena spotřební daň na palivo. Ale z čeho by se rozhazovaly dotace? Někde by těch víc jak 100 mld (jen v ČR…) totiž chybělo, že ano…

        1. Kdyz cena paliva tvori jen minimalni cast, tak jak muze byt pro ceny peciva nejaka spotrebni dan na paliva klicova?
          Musime si uvedomit, ze kazdy Dollar poslany rusakum za ropu nas stoji minimalne jeste 5-10 Dollaru na odpoved na jejich agresivni valku v Evrope. rusacka ropa je to nejdrazsi palivo ktere muzeme vubec pouzivat. Zlata elektrina kterou neni nutne dovazet od valecnych zlocincu. Misto zbrojeni rusaku a staveni sjezdovek v pousti muzou nase penize usetrene za ropu slouzit k vystavbe nasi evropske infrastruktury. Ropa je jen droga kterou nam prodavaji nejvetsi zmetkove planety.

    1. Ja si nikdy nekoupil nejakou potravinu na benzince, kde je jidlo nasycene vsemi moznymi jedy z benzinu a nafty. I pri rozvozu jidla se vstreba nejaky ten vypar do rohliku. Kazde spalovaci auto smrdi uvnitr jako benzinka. Ovsem ten smrad citi jen nekdo, kdo delsi dobu ve spalovaku nesedel. Ja bych teda uprednostnil rozvoz peciva EV pred spalovaci mrchou ktera chrli vse mozne i dioxiny. Lidi u spalovny odpadu bydlet nechteji a neco podobneho maji pritom v garazi nebo pod oknem a vyfukove odpady pousti ostatnim primo pod nos. No fuj tajbl.

Napsat komentář