Opel, který nově patří do skupiny PSA, představil další elektromobil. Mokka Electric využívá stejný systém pohonu, jako Opel Corsa-e.
foto: Opel
S ohledem na specifikace není nový elektromobil Opel Mokka Electric nic překvapivého. De-facto jde o obdobu Peugeot e-2008. Využívá stejný pohonný systém jako Opel Corsa-e.
Auto se tedy může pochlubit elektromotorem o výkonu 100 kW/260 Nm, palubní nabíječkou 7,4 kW (11 kW za příplatek), baterií 50 kWh (46 kWh využitelných, CATL, 216 článků v konfiguraci 108s2p) a rychlonabíjením až 100 kW.
Max. rychlost je omezena 150 km/h. Délka vozu je 4,15 metru, objem zavazadlového prostoru 350 litrů. Auto nabízí také adaptivní tempomat a další asistenční systémy.
foto: Opel
Poprvé v historii jde o model, který bude od začátku prodeje nabízen v plně elektrické verzi. Záruka je osm let na baterii. V prodeji bude nový elektromobil Opel Mokka Electric od konce léta, u dealerů bude začátkem příštího roku.
Černá střecha a kapota, úžasná móda. To musí být v
Černá střecha a kapota, úžasná móda. To musí být v létě velmi praktické. A opičí se jeden po druhém, viz nedávný článek o prvních 150 kusech iD3.
Konečně někdo pochopil jaký věci jsou pro elektromobily
Konečně někdo pochopil jaký věci jsou pro elektromobily nejdůležitější:
1. Velká baterie pro velký dojezd
1. Velký nabíjecí výkon
Ostatní věci jsou k ničemu pokud eauto nebude mít tyhle 2 věci na aktuální úrovni, nebo s malým předstihem do budoucnosti.
Chválím: 50kWh baterie a k tomu 11 kW AC a 100 kW DC!
Tyhle věci jsou důležité pro psychiku lidi, jinak velký
Tyhle věci jsou důležité pro psychiku lidi, jinak velký dojezd potřebuje asi 20% lidí, nicméně si to myslí 95% lidí. Reálný průměrný dojezd Mokka za teplého počasí je asi 260 km. a jak tady říkáme v zimě Praha-Brno ve 120 km/h ani náhodou nedojede.
Off: Novinky.cz: 22:41
V Čestlicích hoří elektromobil:
Off: Novinky.cz: 22:41
V Čestlicích hoří elektromobil: Několik jednotek hasičů zasahuje ve středu večer u hořícího auta na elektrický pohon v prostoru autosalonu v Čestlicích v okrese Praha-východ. Hasiči budou můset elektromobil uložit do nádrže s vodou.
Copak to bude asi za auto…?
To je tak, když si hasiči pletou elektromobil a PHEV.
To je tak, když si hasiči pletou elektromobil a PHEV. Evidentně hoří v prostoru motoru, tedy žádná baterie ale benzínový motor, dle obrázku auta BMW 330e. Typická spotřeba 5 l/100km, ale může si dát značky EL a tvářit se, že je straaaašně ekologický.
To je sice fajn, že je to PHEV, ale baterka v tom je a
To je sice fajn, že je to PHEV, ale baterka v tom je a předpisy čekám na začátku, takže se k němu budou chovat jako k bateriáku a koupat se asi bude
No jasně, pokud hoří vepředu, tak je potřeba nalít vodu
No jasně, pokud hoří vepředu, tak je potřeba nalít vodu do zadního kufru, kde je umístěná volně přístupná baterie.
Hasič není odborník, aby posoudil, jestli je nebo není
Hasič není odborník, aby posoudil, jestli je nebo není poškozená baterka, má hasit požár a eliminovat riziko jeho šíření a chránit životy včetně svého. Pokud na základě nedokonalého předpisu k hašení aut s trakční baterií vyhodnotí, že je třeba ho vykoupat, tak ho vykoupe a nikdo mu to nemůže mít za zlé, protože pokud by to neudělal a došlo k nějakému sekundárnímu problému s baterií, tak zodpovídat se bude velitel zásahu proč a jak.. ostatně, kdyby jste byl velitel zásahu, jak by jste rozhodl? Byl by jste ochoten riskovat velké problémy s tím, že to asi nezahoří?
Proč odvádíte pozornost povinnostmi velitele hasičů od
Proč odvádíte pozornost povinnostmi velitele hasičů od toho, že novináři je sebranka, která neumí do dnešního dne rozlišit elektromobil od obyčejného spalováku s baterií, která 3x větší než 12V baterie?
Protože nad novinářemi, politiky a aktivisty jsem dávno
Protože nad novinářemi, politiky a aktivisty jsem dávno zlomil hůl
a myslel jsem, že vám vadí, že se dost možná bude koupat = bude na sešrotování, bez koupele by mohl být aspoň na nějaké díly
To mi nevadí, protože auto skončilo v kontejneru s vodou,
To mi nevadí, protože auto skončilo v kontejneru s vodou, kam patří všechny PHEV 🙂 a následně bude sešrotováno.
Bez komentáře:::Hasiči si zároveň vyžádali speciální
Bez komentáře:::Hasiči si zároveň vyžádali speciální kontejner na hašení pneumatik elektromobilů. https://www.idnes.cz/praha/zpravy/pozar-elektromobil-praha-cestlice-hasici.A200624_221730_praha-zpravy_lesa
Ta kauza byla i v tv ve zpravach. Z tech vzeslo i to, ze se
Ta kauza byla i v tv ve zpravach. Z tech vzeslo i to, ze se zacne uvazovat o nove znacce paralelne k no-lpg, no-cng tedy o no-battery pro vjezd do vnitrnich garazi :-((
A takove znacky budou naprosto genialni pred vjezdem do
A takove znacky budou naprosto genialni pred vjezdem do garazi, kde jsou nabijecky 🙂
Kazdpadne bych chtel videt to zduvodneni, treba ze elektricky auta hori daleko mene jak ICE 🙂
Ve zprávách toho nažvaní…
Ve zprávách toho nažvaní…
Před rokem dělali hasiči nácvik hašení EV baterie
Před rokem dělali hasiči nácvik hašení EV baterie (kvůli uvedení Citygo) a nic se nikam neponořovalo. Člověk, co to tam koordinoval, říkal, že problém byl tu baterii vůbec zapálit. Následně testovali nějaký nový typ hasícího média, který spolehlivě uhasí jakýkoli lithiový akumulátor.
Otázka je, kolik hasičů a případně policistů u nás takovým školením prošlo nebo alespoň bylo seznámeno s jeho výsledky. Na to, jestli alespoň někteří mají ve výbavě příslušný hasící přístroj se ani neptám.
Tak to je docela můj se vidět hasivo pro všechny typy
Tak to je docela můj se vidět hasivo pro všechny typy lithových akumulátorů, zatím jsem viděl situaci, že každý výrobce chce něco jiného a je zázrak, když se tak dva z deseti potkají…respektive, potkají se na kádi s vodou, ale to jaksi to kýžené hasivo není.
Jo řadu těch baterek je problém zapálit..ale jak blbě to jde tak, tak špatně to jde i naopak
To jako, že by NMC články třeba od LG nešly uhasit
To jako, že by NMC články třeba od LG nešly uhasit hasivem určeným pro NMC články třeba od Samsungu? 😀
To ostatní je pouze konkurenční boj, stejně jako třeba u olejů.
Nevím, nezkoušel jsem (nejsem pyroman – někdy možná
Nevím, nezkoušel jsem (nejsem pyroman – někdy možná škoda), prostě safety list, kde je předepisované hasivo se v tomto bodě neshoduje, ostatně stejně jako se neshoduje v řadě dalších bodů. Na druhou stranu, řada baterek NMC je od sebe vlastnostmi tak vzdálena, že to klidně být možné může. Ono je taky otázka, jak si tím vším který výrobce láme hlavu…PRC bych řekl, že to naprosto neřeší
Ono asi nakonec zůstane jenom u toho tváření, protože
Ono asi nakonec zůstane jenom u toho tváření, protože jeden z největších taháků pro určitou skupinu lidí, bylo bezplatné parkování na zónách v Praze, ale to už neplatí nebo maximálně na jeden obvod a to ještě za předpokladu, že auto splňuje 50g CO2 a bylo registrované v té první vlně, kdy to dávali všem včetně hybridů.
Také dnes píší, že se auto včetně EV nechá uhasit do
Také dnes píší, že se auto včetně EV nechá uhasit do 20 sekund pomocí plachty.
Může být, pokud k tomu přijedou dostatečně včas, aby
Může být, pokud k tomu přijedou dostatečně včas, aby bylo ještě technicky možné tam nějakou plachtu nasadit a taky tam nejsou LiCo články, které si při hoření „vyrábí“ vlastní okysličovadlo. Možná starý Tesla Roadster? 😉
Byl to nějaký PHEV od BMW
Byl to nějaký PHEV od BMW
Byl to nějaký PHEV od BMW
Byl to nějaký PHEV od BMW
off
V Teslarati se rozplývají nad tím jak obří italská
off
V Teslarati se rozplývají nad tím jak obří italská odlejvací jednotka pro zadní pomocný hliníkový rám ze dvou kusů zmenší karosárnu o 30 % a pomůže Tesle k dosažení produkce až 1 milion aut ročně.
Nejsem oborník na produkci aut ani nevím jak jsou na tom jiné výrobní linky takže v tomhle nemám rozměr abych to na mě udělalo nebo neudělalo dojem, ale možná to někoho bude zajímat.
https://www.teslarati.com/tesla-giga-press-model-y-production-1m-per-year/
Off: Dobra
Off: Dobra zprava
https://www.idnes.cz/technet/technika/chystane-novinky-v-distribucni-siti-cez.A200618_154921_tec_technika_nyv
Off: Teslu stiha rana za
Off: Teslu stiha rana za ranou.
https://insideevs.com/news/430551/teslas-mcu-emmc-issue-investigated-nhtsa/
A: Toyota svolava statisice hybridu kvuli moznemu zastaveni motoru. Mne se to nastesti netyka. (pridavam to sem abych zas nebyl obvinovan ze hanim jen Teslu)
https://www.usnews.com/news/us/articles/2020-06-24/toyota-recalls-gas-electric-hybrids-for-engine-stall-problem
Nejsem si jistý, jaký má smysl řešit těch pár aut
Nejsem si jistý, jaký má smysl řešit těch pár aut vyrobených před rokem 2015. To bych zrovna jako ránu pro Teslu nebral. Prostě jim vymění MCU za novější.
Presneji receno, zatim se to tyka starsich. Ale podle
Presneji receno, zatim se to tyka starsich. Ale podle informaci z TMC stejny problem driv nebo pozdeji bude mit vsechno s MCU1 (do 2018, myslim) – disk je maly, takze stale bobtnajici firmware uz ho zabira skoro cely a zbytek se brutalne ojizdi zapisovanim logu. Jestli si dobre pamatuju, jako zarucni opravu to neuznavaji, za nejakych 50k ti vymeni MCU1 za jinou repasovanou (nove nejsou a MCU2 ti neprodaji). Nebo je v americe par firem, co cip prepaji a nejak naplni (musi se samozrejme udelat driv, nez chcipne uplne).
Tesla normálně ofiko nabízí výměnu MCU 1 za MCU 2.
Tesla normálně ofiko nabízí výměnu MCU 1 za MCU 2. Stačí se objednat. Jenom to stojí těch 2500 dolarů. Týká se to Modelů S a X. To vlastní lidi, kteří nemají většinou problém s prachama.
Navíc Všechna MCU 1 nejsou stejná. Interní komponenty se za ta léta změnily, takže je možné, že problém mají opravdu jenom první verze do roku 2015. Tam byl problém v tom, že umíraly paměti, protože průtok dat byl mnohem větší, než se původně předpokládalo. Majitelé S/X kupují novější MCU už jenom kvůli většímu výkonu a možnostem jako jsou hry, Netflix atd, které jednička nepodporuje.
PResneji receno, slibuji, ze to jednou bude mozne. Teda pokud
PResneji receno, slibuji, ze to jednou bude mozne. Teda pokud se neco nezmenilo v poslednich tydnech…
Nezměnilo se nic. Už to nabízejí od března.
Nezměnilo se nic. Už to nabízejí od března.
Tady ctu neco jineho z uterka (takze dva dny
Tady ctu neco jineho z uterka (takze dva dny zpatky)
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/4779592/
henderrj, Tuesday at 7:26 PM
I checked with Tesla today, my MCU having to be rebooted with the 2-minute scroll button hold, and they still will not put an MCU2 in it…
Ale zdejsi teoreticti experti to zda se vi lip…
EDIT: ale pokud mas odkaz na nekoho, komu to oficialne namontovali (ne samodomo retrofit z nejake bouracky), rad se poucim.
Z prvního
Z prvního dubna
https://forums.tesla.com/forum/forums/mcu1-mcu2-upgrade-completed-o-m-goodness
„I simply used the app and scheduled an appointment. Under Schedule Service, press Software. There’s a sub choice Infotainment. Then I described I wanted the MCU1 to MCU2 upgrade. They contacted me the next day and setup the date and time. Didn’t want me hanging around, so they had a loaner for me.“
Uznavam, nejake vyjimky z drivejska zjevne existuji.
Uznavam, nejake vyjimky z drivejska zjevne existuji.
Fuj prezentovat novinku jen ve 3D renderu okresní kvality na
Fuj prezentovat novinku jen ve 3D renderu okresní kvality na úrovni 90. let. Ti frantíci z PSA na tom Němcovi ale nechutně škudlej.
Na vase „moutra“ tady fakt neni nikdo zvjedavej. A
Na vase „moutra“ tady fakt neni nikdo zvjedavej. A nezapominejte ze ja mam ted rano a kdyz si ty moutra prectu, mam pak zkazenej celej den.
Píše člověk kterej každýmu radí na mě nereagovat. Ty
Píše člověk kterej každýmu radí na mě nereagovat. Ty si fakt nevidiš do huby.
Skoda ze je tu jen nekolik vět. Treba krome delky je
Skoda ze je tu jen nekolik vět. Treba krome delky je zajimavym udajem rozvor.
Pusobi to slusnym dojmem, takovy maly crossover, vidim zadni maly previs a tak kufr jakstakz. Predek je „dvoupatrovy“ a pripomina i3. Mohutna a vysokopolozena predni hauptna naznacuje, ze by pod ni mohl byt druhy kufr(ik). Q zaverem.. v cem jsou prakticke vodorovne plochy v cerne barve?? Pro mne brrr.
Takhle to vypadá bez
Takhle to vypadá bez čmáranič.
https://www.auto.cz/opel-mokka-x-v-novem-kabatku-jako-mnohem-vetsi-stylovka-podivejte-se-133763