Opel Corsa-e: 11kW třífázové palubní nabíjení, 100kW rychlonabíjení

Opel, který nyní patří pod francouzský koncern PSA Peugeot Citroen, ohlásil detaily týkající se nabíjení elektromobilu Opel Corsa-e.

Elektromobil Opel Corsa-e nabídne i třífázovou palubní nabíječku
foto: Opel

Standardní výbavou elektromobilu Opel Corsa-e na všech trzích bude až 100kW stejnosměrné rychlonabíjení. V Německu bude verze Edition standardně vybavena také 11kW 3F palubní nabíječkou.

Základní verze Selection, která bude k dostání od 29 900 eur, bude ovšem vybavena pouze 1F 7,2kW palubní nabíječkou. Zároveň auto z továrny vyjede pouze se standardním 230V kabelem pro nabíjení max. 1,8 kW.

Možnosti a časy nabíjení elektromobilu Opel Corsa-e

Možnosti a časy nabíjení elektromobilu Opel Corsa-e
foto: Opel

S takovou se bude 50kWh baterie nabíjet déle než 24 hodin. Šestimetrový kabel pro 3F nabíjení bude za příplatek (zatím neznámo jaký), ale auto dokáže plně nabít během pěti hodin. Rychlonabíjení 100 kW bude trvat na 30 minut na 80% kapacitu.

Auto bude samozřejmě doplněno o smartphone aplikaci myOpel. Vzdáleně bude možné kontrolovat právě nabíjení, dojezd, případně ovládat vytápění.

Za příplatek bude také možné získat speciální kartu Free2Move pro snadný přístup ke 110 000 nabíjecích míst po celé Evropě.

63 Comments on “Opel Corsa-e: 11kW třífázové palubní nabíjení, 100kW rychlonabíjení”

  1. Chtěli jsme udělat slušný elektroauto lepší než
    Chtěli jsme udělat slušný elektroauto lepší než konkurence, ale my jsme řekli NE!

    Ach jo, zase jen 100 kW!
    A 11kW AC za příplatek?

    No jo nevědí jak lidi obrat.

    Po Evropě stojí už přes 130 nabíječek s výkonem až 350 a oni teprve plánují auto s dobíjením max 100kW?
    to si dělaj srandu.

    Fakt nechápu proč tam nedají alespoň 150 kW, pro baterku 50kWh, by to byla super věc, kdyby to bylo do 80% nabito za 20 minut. A né za 40.
    Pak by lidem kolikrát stačilo na nabíječce zůstávat kolem 10 minut.

    Je to stejný poměr jako s eUP a batrerií 18kWh na nabíječce 50kW. Stačí 10-13 minut a jede se dál.

    Pro baterku 50kWh by to chtělo minimálně 150 kW, ideálně 200kW.

    Pak by to lidi kupovali jen kvůli tomu, že by už nemuseli stát na nabíječce 3/4 hodiny ale doslova „pár“ minut!

    Přesně tohodle stavu chceme přeci dosáhnout. A když už konečně by to šlo, tak to výrobci aut nechápou a brzdí co to jde.

    Fakt nechápu.

    a neříkejte mi, že to nejde kvůli 2C. Pak by nemohl fungovat ani eUP s 18kwh baterkou na 50kW nabíječce.

    Takže to jde, když se chce, ale ono se nechce a radší budem co nejvíc zdržovat.

    Vždryť ono by se mohlo stát, nedejbože, že by to lidi i chtěli kupovat? :-)))

    Tak to ne to jim nemůžeme dovolit… Toi musíme co nejvíc zprasit. A budeme jim to sýpat hezky pomalu ať je můžeme co nejdéle dojit.

  2. nooo 230V/1,8kW kábl to je fakt oplí bída, takovej 3F kábl
    nooo 230V/1,8kW kábl to je fakt oplí bída, takovej 3F kábl totiž vyjde na 5 táců soudluzi …

    http://wifi.sampro.cz/index.php?vyrobce=&id=ev-kabely/type-2-(tzv.mennekes)/tri-fazove&hledej=&ordero1=cena&ordsmer1=x

    … ale domů na barák si každý stejnak frkne wallbox 😉

    http://wifi.sampro.cz/index.php?id=ev-kabely/wallboxy

    https://kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

    1. kluku jeden poloosatej…ty si pleteš jablka s hruškami, ten
      kluku jeden poloosatej…ty si pleteš jablka s hruškami, ten tvůj kábl 1.8kW bude normální nabíječka do normální zasuvky, což je standartní výbava každého EV
      ale v tom prvním odkazu na sampro máš nabíjecí kabely, které se zapojují ne do 230V zásuvky ale třeba do wallboxu, nabíječek nebo CEE

      tohle je nabíječka

      https://images.app.goo.gl/uZzm3GsKhawWYdRM9

      tohle nabíjecí kabel

      https://images.app.goo.gl/XDqVoFLtfjSA7rGWA

      1. Nehnevajte sa na mna, ale kus riadiacej a kontrolnej
        Nehnevajte sa na mna, ale kus riadiacej a kontrolnej elektroniky s rele ako elektrikar nemozem nazyvat nabijackou, aj ked sa to tak nespravne zauzivalo…
        Pri AC nabijani sa pouziva nabijacka v aute. Len to zavadza neznalych, pretoze rele v krabicke len prepaja siet na vstup nabijacky v aute. Preto elektroniku co je v krabicke na kabli ci vo wallboxe urcite nemozno nazyvat nabijackou.

        Preto kabel s typ2 konektorom, krabickou elektroniky a 230V ci 400V vidlicou nazyvam
        – skratene „nabijaci kabel“
        – alebo „mobilny konektor“
        – alebo niekedy aj „prenosny wallbox“
        Kabel s typ2 konektormi bez krabicky s elektronikou nazyvam
        – typ2 kabel.
        – alebo presnejsie typ2/typ2 kabel pripadne typ2/typ1 kabel

  3. Ta 1f 7,2kW je k ničemu. Kdyby to bylo na 2f, tak neřeknu
    Ta 1f 7,2kW je k ničemu. Kdyby to bylo na 2f, tak neřeknu ani popel.
    A standardně dodávat stavitelnou 6-16A snad taky není takový problém.
    Docela pěkné auto, ale pár detailů ho zabíjí. Zajímal by mě příplatek za 11kW.

    A cena 30 tis € je steně moc. Za to můžu koupit spalovací korzu s né základní výbavou + doživotní zásobu benzínu a servis.

          1. Těžko říct… jedině, že by v DE byla jako základ ta
            Těžko říct… jedině, že by v DE byla jako základ ta lepší verze Edition.

            „V Německu bude verze Edition standardně vybavena také 11kW 3F palubní nabíječkou.“

            „Základní verze Selection, která bude k dostání od 29 900 eur, bude ovšem vybavena pouze 1F 7,2kW palubní nabíječkou.“

  4. Rozdil mezi 1,8kW nabijeckou a 3,7kW nabijeckou je uplne
    Rozdil mezi 1,8kW nabijeckou a 3,7kW nabijeckou je uplne minimalni. Misto kabelu s 1mm2 je potreba 2,5mm2 a trochu silnejsi stykac. A trochu jiny PWM signal, ale ten nezvysuje naklady. Vicenaklady odhaduji na mene nez 75 Kc. Jsou to „borci“.

        1. No já tam čtu, že základní palubní nabíječka bude 1F
          No já tam čtu, že základní palubní nabíječka bude 1F 7,2kW, to znamená 32A. Ale kabel bude jenom do 8A. To znamená, že pokud budu chtít nabíjet z klasické 1F 230V zásuvky třeba 25A nebo 32A, budu si muset pořídit lepší kabel, ale nabiječka samotná to zvládne, ne?

          „Základní verze Selection, která bude k dostání od 29 900 eur, bude ovšem vybavena pouze 1F 7,2kW palubní nabíječkou. Zároveň auto z továrny vyjede pouze se standardním 230V kabelem pro nabíjení max. 1,8 kW.“

          1. Obávám se že v základu dostanete jen kabel s převodníkem
            Obávám se že v základu dostanete jen kabel s převodníkem z 230V/8A, a nelze nijak tam dát „silnější kabel“.
            Ostatně stejně jako to mám třeba na BMW i3 60Ah, který má od výrobce kabel myslím na 230V/10A. Chcete-li nabíjet na plných 32A, musíte pořídit nový kousek, cca kolem 10kKč.
            Je mi jasné že pro vy výrobce je cena stlačená na minimum a takhle „okryplí“ nabíjení a pak tlačí své wallboxy…

            1. Jo takhle… tak to bych si pak rovnou koupil do garáže ten
              Jo takhle… tak to bych si pak rovnou koupil do garáže ten 3F wallbox za nějakých 15 tisíc a mám pokoj. Akorát pak někde na cestě, u známých a tak by to bylo omezeno na ten jejich kabel a nabíjení jenom 8/10A. Ale to by byla nouzovka, to se dá přežít. I kdtž teda… u těch baterek 50 kW už je to opruz a dlouho.

                1. Jo, něco takového. A cena cca. ?
                  PS:
                  Manželka už přijala

                  Jo, něco takového. A cena cca. ?

                  PS:
                  Manželka už přijala myšlenku, že bych nahradil její spalovák EV (i3), tak zjišťuji pomalu co se dá. Ale ono to stejně nebude dřív než příští jaro (pokud teda k tomu dojde), protože předpokládám, že i ceny zase klesnou.

                2. Nabijeci kabel bez proudoveho chranice neni zrovna
                  Nabijeci kabel bez proudoveho chranice neni zrovna inteligentni volba.

                3. Tak pro lidi co nabijeji z rozvodu TN-C, je proudový
                  Tak pro lidi co nabijeji z rozvodu TN-C, je proudový chránič na 2 věci….

                4. A, pletete si tn-c a tn-s
                  B, asi jako tvrdit, že není

                  A, pletete si tn-c a tn-s
                  B, asi jako tvrdit, že není potřeba očkovat proti spalničkám.
                  C, nejde jen o funkci proudového chrániče.

                5. Předpokládá se, že rozvody v domě jsou včetně
                  Předpokládá se, že rozvody v domě jsou včetně proudového chrániče, to byste musel trvat např. na proudovém chrániči na kávovaru.

                6. Vetsina proudovych chranicu je jen pro AC 30mA. U DC je norma
                  Vetsina proudovych chranicu je jen pro AC 30mA. U DC je norma 6mA. V CR se casto montuji chranice, ktere DC vubec nerozpoznaji. U EV muze byt maly bludny DC proud hodne nebezpecny. A prave ten DC je u EV mozny.

                7. Záleží, jaký typ chrániče mají rozvody instalovaný,
                  Záleží, jaký typ chrániče mají rozvody instalovaný, zda AC nebo A (F a B vynechám). Většina bude mít AC, ale v tom případě vám může zabít manželku např. i fén na vlasy (zařazení diody do obvodu fáze při sníženém výkonu). Povinné jsou chrániče teprve od roku 2009, takže ochrany není nikdy dost, ale nebezpečí je daleko více, než si běžný člověk dokáže vůbec představit.

                8. Nechal jsem si vybudovat novou zasuvku 3x400V extra pro
                  Nechal jsem si vybudovat novou zasuvku 3x400V extra pro nabijeni EV na parkoviste. Odborna firma me instalovala RCD pouze s detekci AC 30mA. Pritom jsem vyslovne rikal, ze to je pro nabijeni EV. Ted si to predelam sam. Dam tam RCD typ B s detekci DC 6mA a AC 30mA. Mozna je to zbytecne, ale co kdyz nejaka kuna prehryzne nejaky kabel, nebo se neco poroucha. Kolikrat si vzpomenu ze mam neco v aute a vlezu do nej kdyz se nabiji. Ty spravne RCD nejsou vubec levny.

                9. Některé objekty nemají chránič vůbec, některé ho mají
                  Některé objekty nemají chránič vůbec, některé ho mají jenom pro koupelny, každopádně jsem v domě neviděl chránič, co by vybavoval DC složku. A máme tu normu o nabíjení elektrických vozidel, která jasně říká, že do 30cm od zásuvky musí být proudový chránič atd… Navíc v tom kabelu nesmí být vůbec 230V, pokud auto nenabíjí. Samozřejmě můžeme na normy kašlat, jak je našemu národu vlastní, ale pak to může někdo odskákat. Navíc pak nemusí plnit pojišťovna, nemusí být uznána záruka atd…
                  PS: Svůj kávovar samozřejmě za chráničem mám.

                10. Zmiňovaná nabíječka plní normu, má standardní EZÚ a
                  Zmiňovaná nabíječka plní normu, má standardní EZÚ a tedy je v pořádku. Velká část starých budov nemá ani chránič typu AC, natož A nebo B, takže když vás zabije spotřebič, není to problém budovy, ale závady spotřebiče. To že v kabelu nesmí být 230V, když auto nenabíjí jste vyčetl kde? Já jsem čerpal info z odkazu a tam je povinnost výrobce vybavit auto tak, aby nemohlo dojít k úrazu el. proudem a v takové případě ani neumožnit nabíjení.

                  file:///Users/josef/Downloads/1948-emobilita-evp-smekal.pdf

                  P.S. Já měl namysli kávovar s integrovaným chráničem.

                11. 1***
                  Zeptám se v datartu na ten kávovar s integrovaným

                  1***
                  Zeptám se v datartu na ten kávovar s integrovaným proudovym chráničem, třeba to už nějaký výrobce vyrábí….

                12. Kávovar s chráničem není potřeba hledat, říkal jsem,
                  Kávovar s chráničem není potřeba hledat, říkal jsem, že to je podobná hloupost, jako požadovat např. kávovar s chráničem.

                13. Soubory z lokalniho disku fakt pres internet nevidime 😉
                  Soubory z lokalniho disku fakt pres internet nevidime 😉

                14. Nevšiml jsem si, že se to stáhlo do počítače,
                  Nevšiml jsem si, že se to stáhlo do počítače, chytřejší si jistě dali dokument do vyhledávače

                  1948-emobilita-evp-smekal.pdf

                15. Klidně mít ezu může, ale podle nějaké všeobecnější
                  Klidně mít ezu může, ale podle nějaké všeobecnější normy
                  Nabíjení EV se věnuje čsn EN 61851-1

                  Mluví se zde o „řídící kabelová skřínka“ zařízení vestavené do kabelové sestavy plnící řídící a bezpečnostní funkce. Například trvalou kontrolu spojitosti ochranného uzemnění. Řídící kabelová skříňka musí být umístěna ve vzdálenosti 0,3m od vidlice nebo napájecího zařízení.
                  Je-li řídící funkce přerušena, musí být přerušeno napájení kabelové sestavy, ale řídící obvod může zůstat pod napětím.
                  Toliko citace z normy…

                16. Zařízení pro nabíjení auta přece nemůže mít
                  Zařízení pro nabíjení auta přece nemůže mít certifikaci podle nějaké obecné normy, třeba na prodlužovačky, musí mít EZÚ na to, k čemu je určeno.

                17. No, co k tomu dodat… Po silnicích taky jezdí spoustu aut,
                  No, co k tomu dodat… Po silnicích taky jezdí spoustu aut, co maj nálepku z STK, ale na silnici nemají co dělat…

                18. Chápu, ale to bychom nemohli koupit nic, můžete jen
                  Chápu, ale to bychom nemohli koupit nic, můžete jen maximálně věřit a i ochrana, která je správná nemusí fungovat, jak se v praxi ukazuje, nejporuchovější jsou systémy, které mají něco hlídat nebo kontrolovat 🙂

                19. PS: Poznámku o spotřebiči s integrovaným chráničem
                  PS: Poznámku o spotřebiči s integrovaným chráničem raději nebudu komentovat.

          1. „Kdo z běžných občanů čte údaje na prodlužováku?“
            A k

            „Kdo z běžných občanů čte údaje na prodlužováku?“

            A k čemu jim to bude, když tomu nerozuměj a nechápou důsledky uvedených parametrů???
            Lepší je pověsit na YT názorné vysvětlující video o problému i s důsledky. Nejdřív lidi poučte a teprve pak je peskujte za to že to dělají špatně a ne naopak.

            1. Proto jen 8A. Chceš-li občane víc, kup si wallbox a
              Proto jen 8A. Chceš-li občane víc, kup si wallbox a odborně ti ho namontují a můžeš nabíjet na maximum, co tvoje kabely a jističe snesou.
              Já se s tím osobně setkal při nabíjení e-Upa. A názor běžného občana?? Je to na h…o, dlouho se nabíjí a kabel (na cívce) se moc zahřívá.

              1. Jenže čím víc si tyhle auta budou kupovat obyčejný lidi,
                Jenže čím víc si tyhle auta budou kupovat obyčejný lidi, tím víc je budou muset dělat blbuvzdorný.
                Vůbec bych se v budoucnu nedivil umístění nálepek na nabíjecí konektory, že se tam nemá lít benzín ani nafta. A on se stejně najde někdo, kdo tam naleje ethanol 😀

                Každej slušnější buben, by měl mít tepelnou pojistku. Ale je otázka kdy zareaguje. Já neměl odvahu to doma testovat.

                1. Ano přesně tak. Vidím v tom ochranu proti blbosti.
                  Ano přesně tak. Vidím v tom ochranu proti blbosti.

              1. Ja prece nezpochybnuju to pravidlo jako celek. Jen rikam, ze
                Ja prece nezpochybnuju to pravidlo jako celek. Jen rikam, ze zrovna na tomhle videu „snaha byla“.
                Prodluzek uz jsem par videl a kombinace zatizitelnosti a prurezu na stitku je obcas zajimava. Ovsem nevidim zpusob, jak „tupounum“ zabranit v pouziti takovehle veci (teda krome te slabe „nabijecky“ – kabelu).

      1. Cena vykonejsi nabijecky je vyssi z duvodu silnejsiho kabelu a
        Cena vykonejsi nabijecky je vyssi z duvodu silnejsiho kabelu a mozna o kapku vetsiho stykace. Elektronika je na chlup stejna. Ten pojem „nabijecka“ je matouci. Je to obycejny kabel s trochou logiky ktera sepne stykac a propoji sitove napeti s autem. Vse ostatni se odehrava v interni nabijecce v aute. Ale ta zvladne i onech 3x16A. Ta externi 8A „nabijecka“ sdeli autu, ze muze cerpat pouze 8A. Jinou funkci nema. No prece jenom ma tu funkci, ze hlida aby neunikal nejaky bludny proud. Ale to je uplne jedno, zda hlida 8A nebo vic Amper. To by nebylo o nic drazsi.

        1. Aha, vy si pletete AC a DC dobíjení.
          To, co jste popsal je

          Aha, vy si pletete AC a DC dobíjení.
          To, co jste popsal je DC (stejnosměrné) dobíjení. Tedy Combo/Chademo/Tesla SC. Tam žádné fáze nejsou, jenom dva tlusté kolíky +,- a k tomu nějaká signalizace a „nabíječka“ v bedně mimo auto.

          Mennekes type2, wallboxy a domácí zásuvky jsou AC dobíjení, prakticky normální střídavá zásuvka 1f až 3f a nabíječka v autě.

          1. Kdyz pisu o propojeni site a nabijecky v aute stykacem, tak
            Kdyz pisu o propojeni site a nabijecky v aute stykacem, tak tezko muzu popisovat DC nabijeni. Nabil jsem jiste vic kWh nez vy spotrebujete za rok v domacnosti a elektrotechnika byla soucasti meho vysokoskolskeho vzdelani. Obdivuji vase sebevedomi pri tak chabych vedomostech.

            1. Ok, takže už jsme se někam dostali. Mluvíte o AC
              Ok, takže už jsme se někam dostali. Mluvíte o AC nabíjení principu krabičky s přepínači omezení maximálního proudu (abyste nabil i ze zásuvky, co nemá dostatečné jištění). Takže mi prosím vysvětlete tu tezi, jak z pevně zabudované AC nabíječky o nějakém počtu fází a nějakém výkonu, uděláte nabíječku o výkonu dvojnásobném jen zvětšením průřezu přívodního kabelu, protože mě jako pouhému absolventovi FD ČVUT, elektroprůmky, dlouholetému elektromobilistovi, konstruktérovi EV pohonů a celoživotnímu bastlíři, technická podstata tohoto zázraku nějak uniká.

              1. Regulace vykonu je resena 1kHz PWM signalem, kde strida urcuje
                Regulace vykonu je resena 1kHz PWM signalem, kde strida urcuje proudovou hodnotu. Takze na teto strane jsou vicenaklady na vyssi vykon nulove. Pro prenos vyssiho proudu je nutny silnejsi kabel. Urcite znate pana Ohm. A v externi nabijecce je maly stykac, ktery se sepne napetovym poklesem pilotniho signalu, iniciovany ze strany auta. A nakonec jsou v externi nabijecce proudove chranice, ktere hlidaji AC a DC bludne proudy. Zkratim to a musim opakovane konstatovat, ze vicenaklady budou u silnejsi AC nabijecky jen ze strany silnejsiho kabelu.

                1. Uff.. asi by měli na těch našich VŠ jít konečně do sebe
                  Uff.. asi by měli na těch našich VŠ jít konečně do sebe a s tou výukou o emobilitě něco udělat.

                2. Nevim proc vzdychate. Prectete si muj koment o par cm vyse z
                  Nevim proc vzdychate. Prectete si muj koment o par cm vyse z 21:30. Nejak jste oba nevstrebali celou diskuzi o 1,8kW 8A standardne dodavane nabijecce.

                3. Nevstřebali, osobně už jsem se ale smířil s tím, že
                  Nevstřebali, osobně už jsem se ale smířil s tím, že neporozumím všemu a všem. Přeji hezký večer

              2. Koukam ze nesledujete zacatek a podstatu celeho vlakna. Muj
                Koukam ze nesledujete zacatek a podstatu celeho vlakna. Muj koment se zabyva tim, proc davaji seriove pouze 1,8kW (8A) externi nabijecku. Pritom interni nabijecka umi zpracovat 16A. Ostatni EV maji aspon 10A ext. nabijecku. Proto jsem napsal, ze zvyseni vykonu ext. nabijecky na 10 popripade 16A by nestalo ani 75 Kc. Nikde netvrdim, ze vetsi kabel zvysi vykon interni nabijecky. Ale to ani neni potreba, protoze ta standardne umi zpracovat 16A. Takze vase teorie se zabiji sama, protoze nejste schopen sledovat diskusi a pletete obe nabijecky dohromady externi a interni. Z podstaty diskuze se porad jedna o externi nabijecku. Pozorny ctenar z clanku vi, ze interni nabijecka ma dostatecny vykon na maximalne mozny proud ze Schuko zasuvky 16A.

                1. Super, tak proč jste to nenapsal hned v odpovědi na mojí
                  Super, tak proč jste to nenapsal hned v odpovědi na mojí první otázku (kde mimo jiné píšu, že mi možná unikl kontext) a bylo by vše jasné?
                  Jinak ty vaše technické popisy opravdu nejsou dobré. Asi to myslíte dobře, ale i člověk, co problematiku zná, si to musí přečíst vícekrát a laik z toho bude mít asi úplný guláš.

Napsat komentář