Nový Volkswagen Passat GTE je podle koncernu „jedním z nejhospodárnějších modelů střední třídy“. Současně nabízí výhody elektromobility s vlastnostmi automobilu pro cestování na dlouhé vzdálenosti.
foto: Volkswagen
TISKOVÁ ZPRÁVA
Nový Volkswagen Passat GTE lze již objednávat. Volkswagen zdokonalil nejprodávanější model střední třídy na světě (více než 30 milionů vozů) v téměř všech ohledech. To se týká také externě nabíjitelného hybridního pohonu modelu Passat GTE.
NEPŘEHLÉDNĚTE Autosalon Ženeva 2019: Volkswagen Passat GTE Plug-In Hybrid se vrací s větší baterií a dojezdem 55 km WLTP
Energetická kapacita akumulátorů vzrostla o 31 % na 13 kWh. Předchůdce měl elektrický dojezd 50 km v kombinovaném cyklu EU. Nový Passat GTE ujede na jedno nabití akumulátorů podle této metodiky cca 70 km. V novém jízdním cyklu WLTP, který věrněji simuluje reálný provoz, to překoná až 56 km.
Na delších trasách a při rychlosti více než 140 km/h je hospodárný zážehový motor TSI podporován výkonným elektromotorem. Passat GTE tak dosahuje mimořádné dynamiky zejména v mimořádně sportovním režimu „GTE“.
Vzhledem k delšímu dojezdu s nulovými emisemi je nový externě nabíjitelný hybridní pohon ideální především pro řidiče, kteří žijí ve městě, nebo do města dojíždějí do zaměstnání. Hospodárný Passat GTE může být totiž v městských oblastech provozován jako vozidlo s nulovými emisemi.
Dokonce i v milionových metropolích, ať se jedná o Berlín nebo Paříž, postačuje kapacita nové sady akumulátorů k překonání většiny každodenních vzdáleností výhradně s elektrickým pohonem, a tím s nulovými emisemi.
Akumulátory modelu Passat GTE lze nabíjet z vnějšího zdroje elektrického proudu prostřednictvím zásuvky na přídi. Kromě toho je nabíjení možné i za jízdy, aby byla na posledním úseku delší trasy k dispozici dostatečná zásoba elektrické energie pro bezemisní jízdu do cílové oblasti. A to je nyní ještě jednodušší.
Místo dosavadních pěti provozních režimů má nyní řidič k dispozici pouze tři módy: „E-Mode“ (výhradně elektrická jízda), „GTE“ (sportovní jízda rychlostí až 222 km/h s možností využívat nejvyšší výkon hybridní soustavy 160 kW a maximální točivý moment 400 N.m) a „Hybrid“ (automatické kombinování elektromotoru o výkonu 85 kW a motoru TSI s výkonem 115 kW.
Akumulátory jsou za jízdy nabíjeny, pokud řidič aktivuje prostřednictvím informačního a zábavního systému režim „Hybrid“. Přitom se na dotykovém displeji objeví symbol akumulátoru rozděleného na deset dílků. Na něm si může řidič nastavit, jakou část kapacity akumulátorů si přeje zachovat pro pozdější jízdu s elektrickým pohonem.
V cíli může být elektrická energie do akumulátorů doplněna konvenčním způsobem. Nový Passat GTE je díky delšímu dojezdu v režimu elektrického pohonu všestranným automobilem, který překonává dlouhé vzdálenosti s mimořádně nízkou spotřebou paliva a městskými ulicemi dokáže projíždět s nulovými emisemi. Nový Passat GTE je na českém trhu k dispozici za ceny od 1 126 900 Kč (Variant: 1 153 900 Kč).
Pro české zákazníky je velmi zajímavá skutečnost, že emise CO2 modelu Passat GTE jsou pod hranicí 50 g/km, takže budou mít nárok na registrační značku pro elektricky poháněné automobily. Díky tomu mohou například bezplatně parkovat v Praze. V budoucnosti má být pro elektromobily a externě nabíjitelné hybridní vozy zavedena řada dalších zvýhodnění.
Průměrná vzdálenost kterou lidé cestují za prací je
Průměrná vzdálenost kterou lidé cestují za prací je tuším 60km za den (2×30). Ale to číslo si nepamatuju přesně. Každopádně mě by se líbilo PHEV s dojezdem na aku okolo 100 km.
Průměrná vzdálenost, kterou Češi do zaměstnání
Průměrná vzdálenost, kterou Češi do zaměstnání cestují, je 18 km.
https://tinyurl.com/y45p2p26
Hyundai má vyvinutý hybrid dojezd na elektřinu 250-300 km, bohužel do výroby asi nepůjde.
Tak to už by stálo za to trochu ho vykuchat a nechat čistý
Tak to už by stálo za to trochu ho vykuchat a nechat čistý elektro, no ne ???
Spis to je presne duvod, proc to do vyroby nepujde – je to z
Spis to je presne duvod, proc to do vyroby nepujde – je to z praktickyho hlediska nesmysl, jen vyvojova laborka zkusila, ze to jde.
Tak ten dojazd 250-300km na elektrinu v hybride je asi zatiaľ
Tak ten dojazd 250-300km na elektrinu v hybride je asi zatiaľ nezmysel, ale 100km s 20kWh baterkou by nebol problém už teraz. Oproti 13kWh baterke je to max. 30kg nárast hmotnosti a navyše cena? Pri cene auta zanedbateľná.
Lenže to by mnohí zistili, že ten spalovák je tam takmer zbytočný.
Mam PHEV co ujede 40km na elektriku. Neměnil bych, ideální
Mam PHEV co ujede 40km na elektriku. Neměnil bych, ideální auto na cestu do práce (EV) i na delší cesty (spalovák). Pro mne kombinuje výhody obou technologií a eliminuje jejich nevýhody.
Ale kdyby to najelo místo 40 okolo 100km na baterku, tak by
Ale kdyby to najelo místo 40 okolo 100km na baterku, tak by jste určtě nebyl proti 🙂
Tak proti bych nebyl, ale pro mé potřeby by stačilo tak
Tak proti bych nebyl, ale pro mé potřeby by stačilo tak 60km, to stačí na cestu do práce a zpět plus ty občasné cesty po okolí.
Ale 100 by bylo samozřejmě super a asi by stačilo každýmu. A nabilo by se to přes noc z obyčejný zásuvky.
Tých 100km na baterku (s lahkou nohou 150) by stačilo možno
Tých 100km na baterku (s lahkou nohou 150) by stačilo možno väčšine ludí s ktorými sa o tom bavím a stále sa čudujú prečo to automobilky nerobia, veď je to iba pár kg batérií navyše.
A taká baterka, samozrejme vydrží aj rýchlonabíjanie 50-60kW, takže 300km za deň by sa dalo zajaziť za 5L benzínu alebo len na elektrinu. Keby išiel niekto aj 1000km s takýmto autom, tak prestávka 20 minút (na mieste s nabíjačkou) po každých 300km príde vhod každému normálnemu alebo neponáhlajúcemu, a benzín na 400km je ušetrený.
Na krátkych trasách, ktorých je viac ako 90% to ide čisto na elektrinu. Takže v konečnom výsledku by takéto auto mohlo jazdiť 95% na elektrinu.
Už viem prečo to nerobia 🙂
Myslím, že to vyrobí. Dnes jsou hybridy vlastně spalováky
Myslím, že to vyrobí. Dnes jsou hybridy vlastně spalováky s malou baterkou a slabším elektromotorem. Opačná varianta, tedy auto s větší baterkou ale slabším spalovákem by byla lepší (omezuje to váha a cena bateríí). Vlastně ideální by byl Toyotí (Lexus) hybrid s pluginem a velkou baterkou 🙂
Mne by se takova varianta hodne libila.
Mne by se takova varianta hodne libila.
Ja to vidim stejne.
Ja to vidim stejne.
Ja take.
Ja take.
Tak jako záloha bych ho tam klidně nechal. Mě nevadil ani
Tak jako záloha bych ho tam klidně nechal. Mě nevadil ani BMW i3 ten REX, podle mě to je daleko lepší než PHEV.
Občas tenhle hybrid nabíjel v Průhonicích, celkem dobrý auto.
No VW to urcite delat nebude – na elektroauta ma samostatnou
No VW to urcite delat nebude – na elektroauta ma samostatnou platformu MEB a stavet elektro na MQB tak nedava opravdu smysl.
A individualni prestavba – no to by se asi dost prodrazilo, a baterky byste dal kam?
Pepa píše :
Hyundai má vyvinutý hybrid dojezd na
Pepa píše :
Hyundai má vyvinutý hybrid dojezd na elektřinu 250-300 km, tak předpokládám, že tam ty baterky jsou. A doma bych to rozhodně nepředělával 🙂
No hyundai vyvinul ten hybrid na zaklade passatu?
No hyundai vyvinul ten hybrid na zaklade passatu?
Voptej se Josefa.
Voptej se Josefa.
jenže auta se neprodávají jen v ČR. Tak sem hledal a prej
jenže auta se neprodávají jen v ČR. Tak sem hledal a prej je v EU průměr 10 tis km rok. Takže jsem trošku přestřelil.
Jenom trošku… při 10 tisíc km a cca. 200 prac. dnů to
Jenom trošku… při 10 tisíc km a cca. 200 prac. dnů to vychází na 50 km/den.
Jo a při dojezdu 53km (nejspíš v létě) budete strašně
Jo a při dojezdu 53km (nejspíš v létě) budete strašně huntovat baterky, nebo část jezdit na spalovací motor.
To jsou ti samí češi, co mají průměrnou mzdu 32 tisíc
To jsou ti samí češi, co mají průměrnou mzdu 32 tisíc Kč?
Huh. Taxem zjistil ze se v Japonsku prodava i EV Golf a to za
Huh. Taxem zjistil ze se v Japonsku prodava i EV Golf a to za stejnou cenu za kterou se tu da koupit nejlevnejsi Tesla bez FSD. Asi za 5,2 mil. jenu. No nekupte to.
Zato jetej 40kWh Leaf uz atakuje 2 miliony jenu.
Stary Opel Ampera s 10 kWh vyuzitelnych dojezd az 65 km.
Stary Opel Ampera s 10 kWh vyuzitelnych dojezd az 65 km. Technologie z roku 2010. Navic nesmrtelna baterie diky dalsim 6 kWh uzamcene kapacity.
Super. Dobra zprava. Jen tak dal. Ja na pidibatercicku 4.4 kWh
Super. Dobra zprava. Jen tak dal. Ja na pidibatercicku 4.4 kWh ujedu v prumeru asi 18 km a presto mam polovinu vsech jizd jen v elektrickem rezimu. Spotreba v hybridnim modu 3,5l/100km i po dalnici (v Japonsku 100km/h, v Evrope by to bylo vic). Problem je ze plugin hybridy se musi casto dobijet. Takze pokud si to koupi do flotily firmy, je otazka jestli budou. Ale aspon pak zbydou jety pluginhybridy na nas chudsi.
Problém u toho GTE vidím v počtu spojek. Passat GTE má
Problém u toho GTE vidím v počtu spojek. Passat GTE má tuším tři. Pokud tedy myslíte na ty chudší, tak jim zbydou jen problémy. Kolik spojek má Váš Prius?
https://elektrickevozy.cz/clanky/volkswagen-passat-gte-2016-vzpominka-na-dokonalost
Myslim ze ani jednu a ani jeden remen.
Myslim ze ani jednu a ani jeden remen.
Prius má jednu spojku. Jak by se bez ní odpojil spalovací
Prius má jednu spojku. Jak by se bez ní odpojil spalovací motor při jízdě ?
Nicméně spojka u hybrídních Toyot se bude opotřebovávat řádově méně, protože se nepoužívá k přenosu výkonu při rozjezdu, ale pouze k připnutí/odepnutí spalovacího motoru, takže prokluz, přenos výkonu a následné opotřebení bude minimální.
Nema. Radsi jsem si to overil.
„The Prius has no clutch, no
Nema. Radsi jsem si to overil.
„The Prius has no clutch, no hydraulic coupling, no traditional gearbox. All gears employed are at a fixed ratio that never changes.“
https://prius.fandom.com/wiki/Hybrid_Synergy_Drive_(HSD)
a
https://www.cargurus.com/Cars/Discussion-t17621_ds783002
Ma neco cemu se rika „damper“ ale klasickou spojku opravdu nema. A nechybi mi, jezdi to vyborne.
Prave proto se myslim neda klasicky tahnou kdyz se poroucha.
https://www.youtube.com/watch?v=dLNDGUISTYM
čas 2:28 až
https://www.youtube.com/watch?v=dLNDGUISTYM
čas 2:28 až 3:00
Má to třecí spojku. Že se neovládá ručně je jedno, pořád je to spojka.
It’s like a clutch plate that is always engaged with a
It’s like a clutch plate that is always engaged with a flywheel but has springs to absorb mismatches in speed.
the pressure plate ALWAYS is pressing the friction surface on the dampener to something mechanically locked to the flywheel. So it can slip if it had too, like if you over-rev your engine and the clutch slipped. The springs are in there to act as dampener to handle any mismatch speed / absorb energy for MG1 speed mismatch. (ie. at 40mph MG1 and MG2 have to be spinning pretty good rpms when the ICE kicks in an out)
Takže má to obložení, dochází tam k prokluzu, spojuje to
Takže má to obložení, dochází tam k prokluzu, spojuje to dvě rotační části, které se mohou otáčet různou rychlostí a má to za úkol srovnat pomocí tření otáčky obou částí. Tedy je to spojka. Ano, neodpojuje se to, v tom jsem se mýlil. Z hlediska opotřebení a případné údržby je jedno, že to Toyota nazývá jinak, pořád je to v principu třecí spojka.
Tohle je asi pravde nejbliz.
Prius has a permanent dual clutch
Tohle je asi pravde nejbliz.
Prius has a permanent dual clutch that applies pressure to the engine and transmission plates. It does not engage or disengage. It can slip if worn severely.
Tady tomu rika spojka ale vetsinou se uvadi ze spojku nema (mysleno je asi tu klasickou).
Priznavam ze jsem netusil ze to Prius vubec ma. Prijde mi to neco jako spojka posledni zachrany. Zrejme to jako spojka nepracuje casto ale sam netusim jak casto, to bych kecal.
Ale jsem diky vam zas o neco chytrejsi.
Zalezi na tom, ktery Prius 🙂 Muj PHV ma neco, co je
Zalezi na tom, ktery Prius 🙂 Muj PHV ma neco, co je oznacovano jako „one-way clutch“ – dovoli volne otaceni v jednom smeru ale ne v opacnem. Je to potreba, protoze se da (jako jediny Prius pokud vim) pohanet zaroven MG1 i MG2
Tak to mate PHV druhe generace. Ja mam prvni gen. PHV ktery
Tak to mate PHV druhe generace. Ja mam prvni gen. PHV ktery jej podobny treti generaci Priusu (viz. foto), takze me muze pohanet jen MG2. 🙁
Ja vim, Priusy znam docela detailne 😉
Ja vim, Priusy znam docela detailne 😉
Koukam ze asi vic nez ja. :-)
Koukam ze asi vic nez ja. :-)
To bude tim, ze mam dva – od roku 2009 prakticky nejezdim
To bude tim, ze mam dva – od roku 2009 prakticky nejezdim nicim jinym 🙂
Chci se zeptat. Me prekvapuje ze i na dalnici v hybridnim modu
Chci se zeptat. Me prekvapuje ze i na dalnici v hybridnim modu (kde pocatecni nabita baterie nehraje velkou roli) po nekolikaset km ceste mi to ukazuje spotrebu asi 3.5l/100km. Samozrejme musime brat do uvahy ze v Japonsku jezdim tak 100-105 GPS rychlosti. Maximalka je tu vetsinou 100. I tak se mi to zda dost malo. Normalni Priusy toho podle japonskych dat nedosahnou. Vetsinou zerou k 5l. Lidi to tu psali, ze by mela vliv ta LiOn baterie. Umi vic rekuperovat ale na dalnici se to az tak nevyuzije. Jakou mate vy zkusenost s ciste hybridnim modem?
Zrovna jsem se vratil z Chorvatska, takze mam cerstve
Zrovna jsem se vratil z Chorvatska, takze mam cerstve informace. Vsechny udaje jsou za jizdy v hybridnm rezimu za takrka idealnich venkovnich podminek, ale se zapnutou klimatizaci a rodinou v aute:
* padesatkou az sedesatkou podel more – 3,0
* okresky a obce podle predpisu – do 3,5
* okresky a obce sviznejsim tempem – do 4,0
* dalnice 135 tempomat / 128 GPS – lehce pod 5,0
Tech 3,5 na dalnici (i kdyz okolo realnych 100km/h) je opravdu skvelych 🙂
Dik za informace. Podle toho to vypada ze byste tech 3.5 pri
Dik za informace. Podle toho to vypada ze byste tech 3.5 pri stovce taky dal. Nebo spis by mel bejt vysledek jeste lepsi. Ja ani ve snu necekal ze to bude zrat takhle malo. Koupil jsem to jety 5 let stary najeto 65000. Ted je to pres dva roky a ma to najeto asi 94000. Baterie v lete minulej rok ukazovala dojezd 20,7, letos maximum bylo 20. Cekal jsem tak 15 kdyz jsem to kupoval. A taky mi ted doslo ze ta baterie ma oproti obyc Priusu velikou vyhodu v horach. Zachyti se veskera energie pri sjezdech. Jen jednou sem ji nabil uplne nadoraz pri jizde z kopce. To jsou zkusenosti kteru clovek ziska az pouzivanim. A co je zajimavy, 49% vzdalenosti je ujeto v EV modu. Taky jsem nabijel hadam uz mozna 700x. Jak dlouho si to baterka necha asi libit?
Prius pouziva takovej malej zazrak, kterej se jmenuje PSD
Prius pouziva takovej malej zazrak, kterej se jmenuje PSD (Power Split Device).
https://auto.howstuffworks.com/hybrid-car7.htm
Spalovaci motor se u Priusu neodpojuje. Vse se resi je rotaci
Spalovaci motor se u Priusu neodpojuje. Vse se resi je rotaci MG1 a MG2.
Ale i u dvojspojky se nepouziva spojka pri rozjezdu prokluzem.
Ale i u dvojspojky se nepouziva spojka pri rozjezdu prokluzem. Je to hybrid ma to elektromotor takze se spojka spoji raradi za jedna a jen se roztoci elektromotor. Takze u Hev a Phev s dvojpojkou tak prevodovka vydrzi vice nez ve spalovaku.
Pokud znáš řidiče podobných flotilových aut (většinou
Pokud znáš řidiče podobných flotilových aut (většinou obchodníci, manažeři) tak ti rozhodně auto nabíjet nebudou a už vůbec ne doma, tedy firma raději nakoupí o 400 tis. levnější standardní Passaty.
Podle mě je PHEV za 1 mil. určené zrovna tak pro fandy jako současná EV. Připlatit 300-400 tis. za malou baterii a elektromotor ještě k tomu s pomalým nabíjením je nesmysl.
Koupit si sportaka je taky nesmysl. Nebo Rollse. To se musi
Koupit si sportaka je taky nesmysl. Nebo Rollse. To se musi posuzovat ocima toho kupujiciho. Ale vim jak to myslite, ze se ten cenovej rozdil nevrati. No mozna to ma smysl z ekologickyho hlediska. A ja mam dobrej pocit ze jsem malilicko prispel k cistcimu ovzdusi ve meste.
To je v pořádku, jste fanda tak to koupíte. Větší firmy
To je v pořádku, jste fanda tak to koupíte. Větší firmy (když vypustíme ty rodinné) fandové nejsou a EKO řeči bývají jen na papíře a jako PR, peníze jsou pro ně až na prvním místě.
To musim bohuzel souhlasit.
To musim bohuzel souhlasit.
Co uz. Radi robia kompromisy aj s nasim zdravim. Preto si
Co uz. Radi robia kompromisy aj s nasim zdravim. Preto si myslim ze EV id VW nebude alebo obmedzene.
Btw 13kWh bateria, tak na tuto kapacitu by ionic presiel takych 120km.
Porad lepsi nez cisty dyzlblejt.
Porad lepsi nez cisty dyzlblejt.
furt do ducduc duní bída 😉 dokud to nebude absolut tichý
furt do ducduc duní bída 😉 dokud to nebude absolut tichý jako tesla… 😉
PS: nevíte někdo, dělá se startování už i na otisk prstu jako každej druhej blbej smartfon ??
https://www.novinky.cz/auto/clanek/ukradli-teslu-do-pul-minuty-britsti-zlodeji-jsou-neuveritelne-efektivni-40294546
Zaplatíš si dva herce a takové divadlo můžeš udělat s
Zaplatíš si dva herce a takové divadlo můžeš udělat s jakýmkoliv autem.
https://youtu.be/koCXfmF9_k8