Nový elektromobil Volvo EX30 poprvé v Česku

Nové plně elektrické Volvo EX30 se poprvé představuje v České republice. V Křižíkově pavilonu se s ním v úterý 3. října jako první seznámila odborná veřejnost.

Z Prahy se kompaktní crossover vydá na desetidenní cestu po tuzemských dealerstvích značky Volvo, kam si jej může přijít zblízka prohlédnout každý zájemce. Novinku představili Monika Zietek a Francesco Speciale, kteří společně stáli už u samotných začátků projektu elektromobilu Volvo EX30

„Naším cílem je prosadit EX30 jako jeden z nejprodávanějších plně elektrických modelů v České republice. Věříme, že jeho nezpochybnitelné kvality, atraktivní cena a v neposlední řadě také fakt, že výrobu nyní nebrzdí žádná omezení, pomohou modelu EX30 dostat se v příštím roce mezi pětici nejprodávanějších elektrických vozů v tuzemsku,“ říká Alican Emiroğlu, generální ředitel Volvo Car Czech Republic.

EX30 je nejnovější a nejmenší přírůstek do rodiny Volvo. Je založen na jiné platformě (SEA) než jeho větší sourozenci a přiváží také řadu nových, zcela unikátních řešení. V konečném důsledku jde o model, ve kterém Volvo vidí jedinečnou příležitost výrazně zvýšit své prodeje v éře progresivní elektrifikace automobilového trhu, zejména v Evropě.

Volvo EX30 jde ve stopách výrazně větší plně elektrického modelu, Volva EX90, a společně otevírají novou kapitolu stylu švédské značky. Jednoznačně zachovává prvky tolik typické pro Volvo, dává je však do nečekaných souvislostí a utváří tak nové, osobité formy. 

Zaujme už třeba samotnými základními rozměry vozu – délka 423 cm, o 19 cm kratší než u modelu XC40, dělá z EX30 nejkratší model v nabídce Volva od ukončení výroby C30. Malé však v žádném případě neznamená stísněné. Nová platforma uzpůsobená pro elektrické vozy se vyznačuje dlouhým rozvorem, ze kterého má jednoznačný profit posádka. Vzdušný interiér tak nabízí dostatek prostoru v každém směru. 

Odkazy na švédský původ značky lze vysledovat nejen v celkovém minimalistickém pojetí designu – v interiéru reprezentovaném nahrazením většiny fyzických ovladačů dotykovou obrazovkou infotainmentu –, ale i v jednotlivých detailech. Ambientní osvětlení kabiny tak nabídne i velmi specifické odstíny, jako jsou třeba zlatá záře letního slunovratu či přesvědčivá iluze ikonické polární záře.

V duchu trvalé udržitelnosti v kabině nenajdete jediný kus zvířecí kůže. Všechny materiály byly zvoleny tak, aby byly šetrné k životnímu prostředí a zároveň dostály přísným standardům kvality Volvo. Nejmenší model značky si vystačí s menším množstvím oceli a hliníku. Navíc byly zase v o něco větší míře využity recyklované a obnovitelné materiály, včetně tkaného lnu či certifikované vlny, plastu z rámů vyřazených oken nebo vláken ze staré džínoviny na obložení dekorativních panelů.

Že je EX30 tak trochu jiné volvo, naznačuje i nabídka barev. Kromě tradičních odstínů se tu objevují i nové, třeba Moss Yellow, inspirovaná lišejníky rostoucími na skalách podél švédského západního pobřeží. Karoserie je optimalizována pro dokonale hladké obtékání vzduchu, které se pozitivně projevuje v efektivitě provozu a dojezdu.

I díky tomu jsou hodnoty WLTP dojedz v závislosti na verzi od 344 km (51kWh baterie) přes 450 km (verze AWD, 69 kWh) až po 476 km (69 kWh baterie, pohon zadních kol).

Volvo EX30 v závislosti na variantách pohonu nabízízrychlení z 0 na 100 km/h 5,7 či 5,3 sekundy a u verze AWD, jejíž dva motory generují 320 kW/543 Nm, dosáhne stokilometrové rychlosti dokonce už za 3,6 sekundy. Maximální rychlost je u všech variant – stejně jako u ostatních modelů značky – omezena na 180 km/h. 

Tradičně mimořádný důraz byl při vývoji kladen na bezpečnost posádky. Proto se Volvo EX30 může pochlubit zase o něco pevnější konstrukcí, propracovanými deformačními zónami a novým typem airbagu integrovaným do vnitřní strany sedadla řidiče, který má při bočním nárazu lépe chránit jeho hlavu a hrudník. 

Elektromobil Volvo EX30 dokáže zabránit srážce s protijedoucím vozem při odbočování vlevo, stejně jako podpořit řidiče při přímém průjezdu křižovatkou s provozem ze stran, samočinně zaparkovat (a to i diagonálně), změnit jízdní pruh a upozornit při únavě či ztrátě koncentrace.

Důležitou novinkou pro bezpečnost městského provozu je systém upozorňující na dopravu projíždějící kolem vozu. Při zaparkování a vystupování se tak již nemůže stát, že by posádka otevíráním dveří ohrozila projíždějícího cyklistu nebo vystoupila přímo pod kola kolemjedoucího auta.

Volvo EX30 představuje také nejdostupnější elektromobil značky. Cena elektromobilu Volvo EX30 začíná na 869 000 Kč. Volvo očekává, že bude v příštích letech tvořit podstatnou část prodejů automobilky Volvo Cars nejen na českém trhu. 

zdroj: tisková zpráva

23 Comments on “Nový elektromobil Volvo EX30 poprvé v Česku”

  1. jinak koukam, ze rubl je dnes nejaky neposedny a preskakuje stovkovou latku za dolar. Tak jsem se podival, jake mame v evrope urokove sazby a ejhle: vede erdogan s 30%, druhy je zelensky s 20%, a o tretin pozici se deli Putin s Orbanem s krasnymi 13%. Takze kdyz odectu Zelenskeho, ktery je v teto particce proti sve vuli, tak to uplne krasne ilustruje situaci. Tri kreteni, co do evropy fakt nepatri to vedou od deseti k peti. Lukasenka je dalsi na rade s 9.5 a pak uz jsou takovi curaci jako my se 7, srbove, makendonci, polaci, a moldavie je na tom lip s procenty sesti. Krachujici eurozona trpi a upi s procenty 4.5

    1. 1) Vzhledem k tomu, že ruská centrální banka od jara intervenuje proti silnému rublu,. nelze ani spekulovat, v jakém pásmu si kurz přeje a proč.
      2) Dnes ukrajinská centrální banka vzdala direktivně stanovený směnný kurz a čeká se hyperinflace hřivny, což pomůže juntě odmazat část státních dluhů na úkor zbylé ukrajinské populace.

        1. Tak si zapiš i druhého dezoláta (i když s tím prvním má málo společného)

          Nedávno jsme ,,oslavili“ 50 let fašistického převratu v Chile…
          Čerstvě odtajněné USA dokumenty dokazují jasně: VŠECHNY ekonomické problémy levičáků pod Allendeho vedením byly naplánovány a provedeny na zadání US sráčů….
          Stejně jako samostatný převrat v Santiago…

          Podobnost s Euromaidanem a ekonomickým okopávání ruských kotníků je ,,čistě náhodná“

          1. za drvostepovy exekuce a celkove za jeho posranej zivot muzou US sraci uplne stejne, jako za to, ze russaci vtrhli vrazdit a loupit na ukrajinu. MOTTO: za vsim hledej US srace, nikdy ne vlastni chyby. Vzdyt drvostep, stejne jako putin je jen hadrova loutka v rukou US sracu, kteri si s nimi pohravaji jak chteji 🙂

          2. Zapomel si ale dodat, ze Allendeho tam nainstalovali rusaci. Ten udelal prvni krok k destabilizaci zeme s rusakama v zadech. Vsem nasilnostem vzdy predchazela destruktivni cinnost komunistickych rusackych spionu. Vietnam to same. rusaci rozesrali uz snad 3/4 statu na svete.
            Sami se tim chvastaji, revoluci na celem svete.

            1. Russaci rozesrali vsechno na co sahli, vcetne vlastni zeme, a to proste proto, ze russaci jsou proste sraci a nic jineho neumi. A vsichni sraci celeho sveta se spojuji, a srace oslavuji ( vid drvostepe 🙂 . Trvalo to sto let, ale ted uz bude rusakum konec. Tato valka je jejich osudova chyba. Bude to jeste krvave a bolestive, ale od prosraneho utoku na Kyiv jsem si tim jisty.
              BTW: vypada to, ze brzo dorazi ATACMS, mozna dokonce drive nez F16. Pak uz to pujde docela rychle.

                1. pro pituru… …a čo vy si predstavujete pod takým slovom ,,LETADLO“???
                  Né to není možný, na tebe nikdo nemá 😃😁😆😂🤣

                2. Vím že nedodaji ani jedno starý olitany letadlo, alespoň zatím to neplanuji a to mě sere. US sraci dodali 11400 nových letadel sovětskému svazu a russaci jsou za to nadosmrti vděčni, že je US sraci zachránili pred okupanty. Zvlášt místní dvě russacky filcky prekypuji neskonalou vděčnosti.

              1. pro pituru….. Nějak jsem furt nepochopil, proč si před těma deseti lety na tý tvý motorce mezi ty ,,sráče“ do té ,,smradlavé díry“ jezdil…
                Ale už asi tuším, proč je tak nenávidíš: Že ty jsi tam dostal přes tu tvoji hloupou tlamu za nějaké pražácké pindy??❓😱💥👀💥💪🥵💥🤪…😁

            2. pro Leodendula…. Jasně, všude kde mají plné zuby arogantních zlodějských buržoustů a US neokolonialistů, tam nutně musel řádit bolševický špijón 😆
              BUBUBU KOMUNISTI BU BU BUBU BU
              Amíci pomáhaj kde můžou, proto je taky celá střední a jižní Amerika tak miluje 🥰😍🤑

        2. vitezne tazeni rublu, to se povedlo 🙂 presne 🙂
          a behna ze pry ruská centrální banka od jara intervenuje proti silnému rublu 🙂 asi tim, ze zvedla sazby z 8% na 13% oni ten zapad dozenou a predezenou 🙂 komedianti
          čeká se hyperinflace hřivny 🙂 dalsi for – ukrajina v posledni dobe snizila urokovou sazbu z 22 na 20 a jeji kurz vuci dolaru je cely rok stabilni 🙂 jen tak dal kluci prorussky

      1. A čeho si myslíš, že je výsledek krize německého a českého automobilového průmyslu? Proč koncern VW vyrabí jen špatná auta?
        Politika se nacpala do komerční sféry. Fašismus EU jen kvete, politruci, pardon ESG manažeři, jsou v každé větší firmě. O autech a automotive se nelze bavit, aniž by ses nebavil o politice, protože právě politika to byla, která zničila tržní hospodářství a evropský automotive.

Napsat komentář