Nový elektromobil DS 3 Crossback E-Tense přichází na český trh, cena začíná na 995 000 Kč

Elektromobil DS 3 Crossback E-Tense je vybaven 50kWh baterií pro dojezd 320 km WLTP. Umí 100kW DC nabíjení a na baterii dostanete záruku 8 let nebo 160 000 km.

Elektromobil DS 3 Crossback E-Tense se v České republice prodávat za 995 000 Kč ve verzi výbavy So Chic nebo za 1 075 000 Kč ve verzi Grand Chic .
foto: DS

Pětimístný elektromobil DS 3 Crossback E-Tense je postaven na nové platformě CMP skupiny PSA, která je vhodná pro různé druhy pohonů. V tomto případě je osazena elektromotorem 100 kW/260 Nm.

Při nabíjení přes Wall Box (s palubní nabíječkou 11 kW) trvá úplné nabití 5 hodin 15 minut v případě třífázového napětí (11 kW) nebo za 8 hodin v případě jednofázového (7,4 kW); kabel je součástí výbavy vozu.

Dojezd 320 kilometrů podle normy WLTP (430 km podle metodiky NEDC) je maximalizován díky zkušenostem získaným ve Formuli E, pokud jde o regenerativní brzdění a použití tepelného čerpadla.

Přispívá k němu rovněž účinné řešení vytápění a udržování baterie na optimální provozní teplotě, a to i za chladného počasí-

Tepelná regulace cirkulací kapaliny spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost baterie. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km se zbývající kapacitou 70 %.

Prostor v kabině i objem zavazadlového prostoru (350 l) jsou stejné jako u verze se spalovacím motorem. Baterie o objemu 220 l jsou umístěny pod podlahou vozu.

tisková zpráva

62 Comments on “Nový elektromobil DS 3 Crossback E-Tense přichází na český trh, cena začíná na 995 000 Kč”

  1. Off
    Pošle korona uhlí k šípku? V Evropě a v USA možná,

    Off
    Pošle korona uhlí k šípku? V Evropě a v USA možná, ale v Číně s ním nadále počítaj a budou ho pálit víc.
    Could the coronavirus crisis finally finish off coal?
    https://www.bbc.co.uk/news/science-environment-52968716

    Británie už jede 2 měsíce bez uhlí. No bez korony by to asi bylo jinak.
    Před 10. lety měli 40 % elektriky z uhlí. Docela rozdíl. Zato ČR se nepohli ani o píď.
    Britain goes coal free as renewables edge out fossil fuels
    https://www.bbc.co.uk/news/science-environment-52973089

    1. Tady se ukazuje, že Amory Lovins měl zase pravdu:
      Tady se ukazuje, že Amory Lovins měl zase pravdu: https://www.youtube.com/watch?v=2JkrvSaL7-w
      Jaderné elektrárny fakticky zhoršují problém emisí CO2 kvůli tomu, že stavba je tak drahá a trvá strašně dlouho.
      Zatímco Britové nebo Němci nebo Dánové během pár let změnili >40% výroby elektřiny na bezemisní, tady se celou tuhle dobu jen plánovaly nové JE a uhelné elektrárny dál celou dobu spokojeně kouřily.

    2. No faktem je, že první krok udělala Margaret Thatcherová,
      No faktem je, že první krok udělala Margaret Thatcherová, když rok neustopila stávce vyhlášené hornickými odbory v roce 1983 . Důvodem bylo postupné zavírání uhelných dolů na severu země z důvodu nízke rentability.
      Ale to už je fakt dávno…:-)))

      https://www.ceskatelevize.cz/porady/10266819072-vypravej/ve-stopach-doby/1984/368-ve-velke-britanii-zacala-mohutna-stavka-horniku-ktera-skoncila-v-nasledujicim-roce-porazkou-stavkujicich/

      1. No, útlum uhelné těžby v té době začal i ve Francii a v
        No, útlum uhelné těžby v té době začal i ve Francii a v Německu (tam hlavně černé uhlí). Oni to na rozdíl od UK uchopili jako postupný proces, který trval delší dobu, žádné „rány, šoky, kuří oka“. Mezitím mohutně investovali do toho, aby v těch regionech vznikly nové pracovní příležitosti. Takže se z toho nestal jeden velký brownfield jako ze severní Anglie nebo z Midlands, nestal se z toho Rust belt jako v USA.

          1. Rozumné možná z pohledu státní kasy. Pohled lidí z
            Rozumné možná z pohledu státní kasy. Pohled lidí z uhelných regionů je dost jiný. Jak už jsem psal, zatímco Porúří nebo uhelné pánve v severní Francii byly restrukturalizovány a dnes tam bují jiné průmyslové obory. Díky Bohu se tohle stalo i s mou rodnou Ostravsko-karvinskou aglomerací. Teď, když se zavírají poslední doly, po nich nikdo nepláče. Jiné firmy si brousí zuby na horníky, jejich kvalifikace se jim hodí.

              1. Dotování neperspektivního průmyslu je blbost. Dotování
                Dotování neperspektivního průmyslu je blbost. Dotování oblastí, které ten neperspektivní průmysl opouští, a lidí, kteří ten neperspektivní průmysl opouští smysl má.
                Zajímavé taky je, že jakmile postátněná OKD přešla do „zombie modu“, tj. začal 10-letý útlumový program, nevyplácí se dividendy, neinvestuje se do budoucí produkce, nekupují se nové stroje, … tak generuje mírný zisk.
                V té Británii je to taky dobrý kontrast. Severní Anglii a Midlands postihla „šoková terapie“ mrs. Thatcherové a dodnes to tam stojí za prd. Ve stejný čas opouštěly hutnictví a těžký průmysl Clydeside (Glasgow a okolí). Jenže tam si paní premiérka netroufla nakrknout skotské nacionalisty a ti si prosadili velké investice do restrukturalizace místní ekonomiky. Po 40 letech se z toho nakonec vyklubala jedna z nejvíce prosperujících částí UK.

  2. HE3DA, Prus asi chystá v září velkou show, to jsu zvědav,
    HE3DA, Prus asi chystá v září velkou show, to jsu zvědav, co z toho vyleze:

    https://search.seznam.cz/amp/s/www.seznamzpravy.cz/clanek/unikatni-baterie-he3da-velke-plany-hodne-tajemna-108829?h=6QuMFChYgEg0aFY-eU-o1enKkb4#utm_content=freshnews&utm_term=He3da&utm_medium=hint&utm_source=m.search.seznam.cz
    Omlouvám se, už to tu hodil Tomáš ráno…

      1. Patrim mezi tu mensinu. Na snehu mi prijde auto stabilnejsi,
        Patrim mezi tu mensinu. Na snehu mi prijde auto stabilnejsi, zlast kdyz clovek stoji za tema Octavkama, ktere se snazi vyjet svah k parkovisti u sjezdovky.
        Byla tady poznamka o podelnem parkovani, ze kdyz clovek da plnej rejde, necouvne. U predokolky se nestane, ze kdyz da plnej rejd, ze nevyjede z parkovaciho mista? A co je horsi? Nevyjet nebo zaparkovat jinde? Uznavam, ze pri zapadnuti predkem do zaveje ma vetsi sanci predkolka. Uz jsme ale do zaveje zapadl a ani predokolkou jsem se z ni nedostal. Jediny problem tedy vidim v nedotacivosti, coz muze byt problem na kluzke vozovce. Ja jezdim po silnicich, ktere se sypou jen sterkem a problem jsem nemel (to zapadnuti bylo proto, z ejsme si zkousel vytocit zatacku pres rucku, ale zataocil jsem pri tom malo – takze jsme vlastne jen blbnul na volne silnici).

          1. Taky jsem couvanim jednou musel (u Mondea) vyresit svizelnou
            Taky jsem couvanim jednou musel (u Mondea) vyresit svizelnou situaci. A lopatu vozim celou zimu prave kvuli tomu, jak se u nas udrzuji silnice (a to nejsm ev horach, jen 500 m n. m.
            Akorat kdyz jsem v zime jel na Jalovec, tak ten v te Octavce se to snazil vyjet pomoci zataceni. Tak jsem za nim zastavil, pockal, az trosku uhne, pridal plyn a jel. Az kdyz jsem mel vylozenou vybavu i s dvema detmi (a jedno dval curat) z auta, tak teprve dojel. A to to nebylo od mista predjizdeni do kopce uz ani 50 m.

        1. Asi ano, neumím a už mě ani neláká s vypnutým ESP
          Asi ano, neumím a už mě ani neláká s vypnutým ESP driftem projíždět na sněhu serpenitiny.

          Stejně nemáme zkušenosti s opravdovým EV se zadním náhonem jediné rozumné na trhu je I3 a tam je to OK. MIEVa bych nazval jako naprosto tragické auto na sněhu ESP tam zasahuje naprosto razantně. Oproti tomu Citigo se seriovou uzávěrkou diferenciálu EDS je naprostá bomba na sněhu, takže to bude kus od kusu.

          Problém zadního náhonu je , že auto tlačí a vniká přirozená nestabilita a pokud je těžký předek, tak dobrý. Ale když bude EV hodně težké na zadek, tak se bude chovat jako Tatraplán.

          Uvidíme jak se budou chovat v zimě ID3 a nová Škodovka třeba je vezmu na milost, ale jaké máme jiné EV se zadním náhonem?

          Jinak proč by mělo být EV s předním náhonem levnější? Není to tak, ani k tomu není důvod , naopak nemusí tam být homokinetické klouby. Příklad bude řada ID má být levnější než většina současných EV.

          1. Pri spalovákoch je použitie predného náhonu jednoznačná
            Pri spalovákoch je použitie predného náhonu jednoznačná konštrukčná výhoda. Naproti tomu pri BEV je to jednoznačná konštrukčná somarina.
            Nič lepšie v BEV ako 4×4 nepripadá do úvahy. Tipujem, že použitie dvoch menej výkonných motorov by bolo z hladiska nákladov efektívnejšie ako umiestňovať jeden motor na lubovolnú nápravu. Je to riešenie iba pre prerábky spalovákov na elektromobily.
            BEV konštruované od základu len ako elektromobil má s dvomi elektromotormi iba výhody. Už v malom Citigu sa nedá preniesť tých 60kW na cestu pri rozjazdoch. Ak by bol vzadu jeden 30kW a v predu 20kW motor, tak by to malo ešte lepšiu dynamiku a aj rovnomerné opotrebenie pneumatík, lepšia stabilita, atď.
            Je to môj názor a nemusí so mnou každý súhlasiť.

                1. Nepletete si to s mezinapravovym diferencialem? Ja byste chtel
                  Nepletete si to s mezinapravovym diferencialem? Ja byste chtel bez diferaku a s jednim motorem na naprave bez spojek zabezpecit, aby se kola na te naprave tocily jinou rychlosti a pritom byly obe (v pozadovany okazik) hnane?

                2. Myslím si, že klasické 4×4 s dvomi motormi a diferenciálom
                  Myslím si, že klasické 4×4 s dvomi motormi a diferenciálom sa pri masovom rozšírení elektromobilov stane stane nevýhoda, práve pre nutnosť použitia diferenciálu. Keď je lepšie použiť dva menšie a lacnejšie elektromotory a diferenciál nahradiť elektronikou. Toto sa pri spalovákoch nedá ani náhodou ale pri BEV sa to priam ponúka pre konštrukčnú jednoduchosť. Myslím riešenie 2 motory vzadu a jeden v predu.

                3. Pokud budete mit 1 motor vepredu, pap bud bude pohanet jen
                  Pokud budete mit 1 motor vepredu, pap bud bude pohanet jen jedno kolo, nebo bude muset mit taky diferencial.

                4. Když použijete motory ne 2 ale 4 (na každé kolo jeden),
                  Když použijete motory ne 2 ale 4 (na každé kolo jeden), pak opravdu nepotřebujete diferenciál. Kdo ale toto řešení používá kromě NASA ?

                5. 4×4 u EV znamená 2 kompletní pohonné jednotky (motor,
                  4×4 u EV znamená 2 kompletní pohonné jednotky (motor, reduktor, diferenciál, poloosy). Tohle SW nevyřeší…

          2. „Asi ano, neumím a už mě ani neláká s vypnutým ESP
            „Asi ano, neumím a už mě ani neláká s vypnutým ESP driftem projíždět na sněhu serpenitiny.“

            Nejde přece vůbec o nějaké serpentiny, ale o funkčnost. Koukáte na to pohledem ze Citiga, ale zkuste si představit, jak se bude chovat plně naložené FWD BEV rodinné kombi, to je prostě v zimě sebevražda, a nejspíš důvod, proč takové auto na trhu není.
            Čím víc FWD naložíte, tím se jízdní vlastnosti zhoršují, u RWD je to přesně naopak.

            „Jinak proč by mělo být EV s předním náhonem levnější? Není to tak, ani k tomu není důvod“

            Protože použít platformu pro spalovák je nepochybně výrazně levnější než vyrábět novou speciálně pro BEV (bavíme se o autě výše).

            1. Souhlasím, rodinné kombi v elektrice se právě pro tyhle
              Souhlasím, rodinné kombi v elektrice se právě pro tyhle důvody asi dlouho ještě vyrábět nebude a když tak bude 4×4.

              Ale tady se bavíme v malém hatchbacku do města a mě vadí , že dost lidí je opovrhuje nad tím , že to je překolka. Přitopm jistě na tom autě nebude co se týká jízdních vlastností nic špatně. Zcela jistě to není tak špatně navržené auto jako Ioniq.

              Čas ukáže jak to bude za rok tu jistě budou testy elektrických škodovek po dlouhých letech opět se zadním náhonem, tak uvidíme jak to veřejnost přijme.

              1. Já bych neopovrhoval předokolkou do města, ale výhody
                Já bych neopovrhoval předokolkou do města, ale výhody zadokolky jsou hned dvě a oceňuji je už 6 let, po předchozích 24 letech se spalovacími předokolkami:
                – neprotáčí se tomu kola při rozjezdech na křižovatkách, zvláště pak při zatáčení do pravého úhlu, což je při jízdě městskými bloky nejčastější úhel zatáčky
                – zadokolky mají díky vytočení předních kol skoro o 90° úžasný rejd, což v úzkých ulicích města oceníte. Tam, kde zadokolka zaparkuje napoprvé, předokolka rejdí i natřikrát. Což zdržuje provoz a vytváří nebezpečné situace. Totéž při výjezdu z parkovacího místa.
                K tomu Ioniqu – největší jeho problém je špatné těžiště v elektroverzi. Lehký motor, přední náhon, baterie většinově pod zadními sedadly. Hrabalo mi to i na Eco režim při zatáčení vlevo. Auto počítá především s verzemi HEV a PHEV, které spalovacím agregátem zatěžují přední hnanou nápravu.
                To je i důvod, proč se vždy na společné platformy, umožňující zástavbu více druhů pohonů, dívám se zdviženým obočím a jsem k nim velmi rezervovaný. Ty kompromisy jsou často za hranou toho, co jsem ochoten u elektromobilu akceptovat. Zvláště když vím, jak velký je rozdíl v ježdění s autem, které ty kompromisy nemá.

                1. Ioniq BEV má rozložení váhy 50/50 viz Bjornovo video.
                  Ioniq BEV má rozložení váhy 50/50 viz Bjornovo video.

                2. To mít klidně může, přesto mi hrabal jak závodní kůň
                  To mít klidně může, přesto mi hrabal jak závodní kůň i při obyčejném táhlém rozjezdu na odbočení doleva se 4 lidmi. O pravoúhlých zatáčkách ve městě nemluvě.

                3. Čemu říkáte 90° rejd, z jedné do druhé polohy?
                  Čemu říkáte 90° rejd, z jedné do druhé polohy? Příklad BMW i3 má poloměr otáčení 9.9 m, Mazda 2 9.2 m, Hyundai i10 9.6 m, Yaris 9.6 m atd. Tak v čem je jak tvrdíte výhoda velkého rejdu oproti jmenovaným předkolkám?

                4. Netuším, proč to má BMW i3 tak hodně. Aha, vy píšete o
                  Netuším, proč to má BMW i3 tak hodně. Aha, vy píšete o průměru. Zadokolka Peugeot Ion má poloměr otáčení 4,5 metru, průměr 9. Nicméně tento ukazatel není všespásná věc, důležitější je agilita vozidla, jak se dokáže pohybovat v omezeném prostoru měst. Přestože se průměry mohou lišit jen nepatrně http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/c1461-Spodni-clanky/n2390-Ktera-auta-potrebuji-k-otoceni-malo-prostoru-a-ktera-az-prilis

                5. Chápu Radovane, prostě jsou zadokolky nejlepší. Já jsem v
                  Chápu Radovane, prostě jsou zadokolky nejlepší. Já jsem v mládí jezdil jenom s nima, sice stály za ho… ale byly nejlepší :))))

                6. Pokud jsme věkově na tom podobně, tak chápu, že Škoda
                  Pokud jsme věkově na tom podobně, tak chápu, že Škoda 100/110 a Škoda 105/120 jakožto typický představitel zadokolek v mládí moc nevyhovovaly 🙂

                  Jinak netuším, zda v přiloženém odkazu je ještě jiná zadokolka na obrázku kategorií dole, ale iMiev jako 4místné vozidlo tam má průměr otáčení nejmenší, menší už má jen dvoumístný Smart a dvoumístná Toyota IQ.

                7. Š100 a pak Fiat Lada. První rozumné auto pak byl po
                  Š100 a pak Fiat Lada. První rozumné auto pak byl po revoluci Favorit, ovšem už předokolka.

                1. Vidí, že přichází krize a jak (jeho slova) sedí v tom
                  Vidí, že přichází krize a jak (jeho slova) sedí v tom uslintaným a upoceným tílku u počítače, tak vidí čím dál menší naději, že si někdy koupí BEV. Kdyby si třeba přečetl libovolný článek na téma přední versus zadní náhon, tak by se něco rozumného dozvěděl a nemusel by papouškovat nesmysly.

                2. Pozor. Kdovi kolik vydelal na akciich Tesly…..
                  Pozor. Kdovi kolik vydelal na akciich Tesly…..

                3. jo taky je každej milionář z růstu akcií Tesly, když to
                  jo taky je každej milionář z růstu akcií Tesly, když to tak čtu 🙂

                4. No však se tu schází největší vizionáři, investiční
                  No však se tu schází největší vizionáři, investiční mozky a největší odborníci na investice ze střední Evropy.

                5. Podívejme jak si místní chytroprdi pěkně spolu notujou.
                  Podívejme jak si místní chytroprdi pěkně spolu notujou. Se spolu pěkně chyťte za ručičky a odkráčejte do Chytrákova. To je hned vedle Kocourkova. 😀

                6. No však do svého trvalého bydliště ve Vyliž.díře
                  No však do svého trvalého bydliště ve Vyliž.díře denně chodíš přes Kocourkov i Chytrákov….

                7. Kdyz se divam na Vase vyjadrovani a Kuka a taky uvazim, ze
                  Kdyz se divam na Vase vyjadrovani a Kuka a taky uvazim, ze budete podobneho veku, tak se ptam… nejste bratri?

                8. Pavlíku, Ti jsy úpilná Lyška Bistrouška :-).
                  Pavlíku, Ti jsy úpilná Lyška Bistrouška :-).

                9. To těžko, mě jsou 3 a jemu 72. 😛
                  To těžko, mě jsou 3 a jemu 72. 😛

Napsat komentář