Kia odhalila modernizovaný evropský a světový bestseller Sportage. Nový model spojuje přepracovaný design exteriéru a interiéru s novými technologiemi na poli bezpečnosti a infotainmentu.
foto: Kia
Nový vyspělý naftový mild-hybrid EcoDynamics+ 48 V pro model Sportage je první technologií uváděnou v rámci širšího strategického plánu Kia zaměřeného na elektrifikaci hnacích ústrojí.
Kia je prvním výrobcem, který zákazníkům nabídne hybridní, plug-in hybridní, elektrickou (bateriovou) a 48 V částečně hybridní technologii (mHEV) pohonu napříč svojí modelovou řadou.
Kia do roku 2025 uvede 16 modelů s vyspělým hnacím ústrojím, vč. pěti nových hybridů, pěti plug-in hybridních modelů, pěti elektromobilů s bateriovým pohonem a (v roce 2020) nový elektromobil na palivové články.
Kia v roce 2017 prodala přes 131 tisíc vozů Sportage, což představuje celou čtvrtinu celkových evropských prodejů značky. Součástí modernizace SUV modelu je i sportovní provedení GT Line. Prodej na jednotlivých trzích v Evropě bude zahájen v průběhu 3. čtvrtletí 2018.
Modernizované hnací jednotky zahrnují i nový naftový mild-hybrid EcoDynamics+
Sportage se nyní chlubí širší škálou pohonných jednotek, kam patří i nový naftový částečně hybridní pohon ‚EcoDynamics+‘ (mHEV) o zdvihovém objemu 2,0 litru ´R´.
foto: Kia
EcoDynamics+ za prudké akcelerace vypomáhá spalovacímu motoru elektromotorem z přídavné 48 V baterie a snižuje tak zatížení motoru prostřednictvím nového mHEV startér/generátoru MHSG (Mild-Hybrid Starter-Generator).
Dokáže snižovat produkované emise CO2 až o 4 % dle nové metodiky WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure). Stávající vznětový motor 1,7 litru CRDi (zkr. Common-Rail Direct injection) pro Sportage byl nahrazen novou úspornou jednotkou 1,6 litru ‚U3‘ CRDi, která je nejčistším naftovým motorem v historii značky Kia.
Nový vznětový motor 1,6 litru dosahuje maxima výkonu 115 nebo 136 koní, přičemž výkonnější variantu lze kombinovat s pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Všechna hnací ústrojí již nyní splňují veškeré požadavky emisních norem Euro 6d TEMP, které vstupují v platnost až v roce 2019.
Modernizace atraktivního designu SUV značky Kia
Z vylepšení dynamicky pojatého designu Sportage jmenujme nové přední a zadní nárazníky, přepracovaná přední i zadní světla a nové designy litých kol o velikosti 16, 17 a 19″. Nabídka prvků na přání zahrnuje chromové dekory bočních prahů, kovové ochranné kryty nárazníku a pět nových odstínů karoserie.
foto: Kia
Vozy v provedení GT Line zaujmou leskle černou maskou chladiče z oceli lisované za tepla, leskle černé a stříbrné ochranné kryty nárazníku nebo dekorativní prvky z tmavého chromu na prazích karoserie a výklopné zádi.
Přepracována byla i 19″ kola z lehkých slitin, určená výhradně pro verzi GT Line; na zádi všech modelů najdeme lisovaný díl s dvojicí koncovek výfuku a novinkou je i jiný design LED mlhových světel připomínajících ‚kostky ledu‘.
Z modernizovaných prvků v kabině jmenujme nový volant a přepracovaný přístrojový štít nebo nové dvoubarevné čalounění v kombinaci černé a šedé. Pro verzi GT Line se nyní nově nabízí dvoubarevné čalounění sedadel v kombinaci černé a šedé kůže nebo čalounění černou kůží s červenými dekory.
Chytré bezpečnostní technologie a nové systémy palubního infotainmentu
Modernizovaná Kia Sportage nabízí nejnovější systémy Kia na podporu řízení (ADAS), jako je např. inteligentní tempomat (Smart Cruise Control) s funkcí Stop & Go, systém sledování okolí vozidla pro snazší parkování nebo systém rozpoznávání únavy řidiče, napomáhající bojovat s vyčerpáním nebo nepozorností za volantem.
K dispozici jsou nové systémy palubního infotainmentu Kia: systém se 7″ dotykovým displejem, resp. nový systém infotainmentu s 8″ ‚bezrámečkovým‘ displejem.
Kia – jeden krok vpřed (Kia Soul EV, Kia Niro EV), dva kroky
Kia – jeden krok vpřed (Kia Soul EV, Kia Niro EV), dva kroky vzad (naftový mildhybrid)
Me prijde, ze nejde az tak o tu hybrid cast, ale ze je to
Me prijde, ze nejde az tak o tu hybrid cast, ale ze je to palebna priprava (mezikrok) k vyssimu palubnimu napeti – „shodou okolnosti“ se vsichni shoduji na 48V.
„Mild Hybrid“ je jenom vylepšený start-stop… Článek
„Mild Hybrid“ je jenom vylepšený start-stop… Článek trochu pod úrovní tohoto webu.
Mild Hybrid je budoucí standard EU.
Paliva to moc
Mild Hybrid je budoucí standard EU.
Paliva to moc neušetří, ale přechod na 48V palubní síť je významný pokrok, a při správném propracovaném pozdějším nasazení to ušetří emise při studených startech a dodá extra výkon při předjíždění.
A kolik takový diesel papá v reálném provozu ??!
Dokonce
A kolik takový diesel papá v reálném provozu ??!
Dokonce ani tabulková spotřeba není k dispozici, asi se není čím chlubit.
A DĚTE UŽ DOPRDELE S DÍZLEM NA HYBRIDU, zavání to
A DĚTE UŽ DOPRDELE S DÍZLEM NA HYBRIDU, zavání to korupcí!
EU zůstává nejvíc zaměřená na CO2 potravu pro rostliny,
EU zůstává nejvíc zaměřená na CO2 potravu pro rostliny, tak v EU nadále budu preferovány diesly u větších SUV a dálničních vozidel.
Popravdě článek kvalitou nepatří mezi vrcholy této
Popravdě článek kvalitou nepatří mezi vrcholy této sezony, ale je nutno to chápat tak, že Hybrid.cz je soukromý projekt a na provoz je nutno vydělat aspoň nějaké peníze. A ty pocházejí určitě z reklamy. S tím se musí jeden smířit. Na straně druhé patří tady diskutujíci kluci k té kulturnější části národa českého i slovenského a diskuse je často zajímavěší než článek samotný… Howgh…:-)
nj víme, nešlo nevšimnout si. 2013 to byla samá správná
nj víme, nešlo nevšimnout si. 2013 to byla samá správná podpora TESLY a inteligentní pravdivý zpravodajství o elektromobilech a pak to šlo přez Šáde propagandu až k Dízlhybridům neli rovnou v rámci „redakce“ o fosilech 😉 Možná někdo mocný přišlápl bububu nebo uplatil … 😉 Jako sme samozřejmě stále rádi za zpravodajství HYBRID.cz, porát to je premiant ve sračkách čezký propagandy idnes e15 seznam kerej už rači ani neznám když si Lukačenko lírá rači vrtulníkem a likviduje spolužáky, ale tak od toho tu je ta kritika a korekce když vpoho funguje i cenzura 2018 😉 Se podívej na Auto.cz jak sme je tam parádně rozmldali, zbývá pár diskutujících odpadů kerým stejnak brzo dojde dízlbrmbrm elán :))