NIO ES7: elektromobil s dojezdem 850 km díky 150kWh baterii

Čínská automobilka NIO uvedla na trh nový SUV elektromobil NIO ES7. Nabízet se bude ve třech bateriových variantách: 75 kWh pro dojezd 485 km, 100 kWh pro 620 km a neuvěřitelných 150 kWh pro dojezd 850 km.

Elektromobil NIO ES7 slibuje zrychlení 0-100 km/h během 3,9 sekundy, standardem je vzduchové odpružení, koeficient odporu 0,263 a zároveň je ES7 jedním z prvních elektromobilů v Číně, který má certifikaci pro tažení přívěsu o max. hmotnosti 2000 kg. Navíc přichází s V2L, takže je schopen napájet externí spotřebiče. Rozvor činí 2960 mm.

Interiér prezentuje NIO jako „druhý obývák“. NIO navíc se společností NREAL vyvinulo speciální brýle pro rozšířenou realitu, které po nasazení dokáží asi šest metrů před uživatele promítnout plátno o úhlopříčce 510 cm. Ve výbavě vozu je 7.1.4 Dolby Atmos surround, operační systém Banyan na platformě NT2, vyhřívané zadní sedačky a další vychytávky.

O pohon auta se stará jeden elektromotor na každé nápravě. Celková délka elektromobilu NIO ES7 je 4912 mm. Auto je maximálně pětimístné. Nejvyšší 150kWh baterie bude typu solid-state (s pevným elektrolytem) a podle NIO má jít do prodeje ve 4. čtvrtletí 2022.

NIO také v Číně provozuje více než 1000 výměnných bateriových stanic. Cena elektromobilu NIO ES7 v Číně je v přepočtu 1,944 mil. Kč za nejvyšší verzi se 150kWh baterií, za 100kWh verzi dáte 1,872 mil. Kč a za nejnižší pak 1,659 mil. Kč. Jde navíc o ceny PŘED ŠTĚDRÝMI DOTACEMI. Jak si s tímle poradí evropští a američtí výrobci elektromobilů?

zdroj: tisková zpráva, foto: NIO

6 komentářů u “NIO ES7: elektromobil s dojezdem 850 km díky 150kWh baterii”

  1. NIO udava dojezdy v NEDC, tedy nesmyslne na entou, ale Cinan to ma proste rad pekne na papire takto vysoke, pokud to dostanou do Evropy nebo USA, bude dojezd cca o 25-30% nizsi dle WLTP a realnej jeste o cca 10% nizsi, takze bych u te 150KWh baterky cekal dojezd okolo 550km realnych v rocnim prumeru napric teplotama a pocasi a pri beznejsim 10+10% nahore dole na baterce tak do 490-500 co s tim budou ridici realne najizdet

    1. Na stránkách NIO se uvádí 930km( Odhadovaný dojezd je simulovaný odhad podle standardů China Light-Duty Vehicle Test Cycle (CLTC) s 150 kW). Mercedes EQS má baterii112 kWh (107,8 kWh využitelná kapacita) a dle WLTP 782 km, takže s tou 150kWh baterií by to mohlo být podobné, možná i lepší, ale s hodnocením bych počkal na reálné testy, až to bude na trhu.

Napsat komentář