Toyota získala v testech bezpečnosti za loňský rok v USA opět nejvíce ocenění ze všech značek na trhu. Bodovalo 14 modelů Toyota, včetně mnoha nabízených i v Evropě. Jako nejbezpečnější byly vyhodnoceny hybridní sedan Camry, SUV Highlander a Toyota Prius v hybridním i plug-in hybridním provedení.
Ocenění uděluje Americký Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) vozům, které v případě nárazu poskytují nejlepší ochranu cestujících a jsou vybaveny vyspělými systémy aktivní bezpečnosti, jejichž účinnost je ověřována nezávislými testy.
Titul Top Safety Pick získaly vozy patřící k nejoblíbenějším modelům Toyoty s karoseriemi hatchback a sedan, kompaktní SUV Corolla Cross a Toyota RAV4.
Ocenění Top Safety Pick + získaly také modely Toyota typické pro americký trh. Patří mezi ně velký hybridní sedan Crown, minivan Sienna a pick-upy Tundra Crew Cab a Tundra Extended Cab. Do kategorie Top Safety Pick bylo zařazeno také středně velké SUV Toyota Venza.
Přísné požadavky hodnocení
Pro udělení titulu Top Safety Pick musí vozy splňovat hned několik kritérií. Musí dosáhnout nejvyššího hodnocení v nárazových testech, jednoho ze dvou nejvyšších hodnocení za odolnost proti bočnímu nárazu a za technologii předních světel. Kromě toho musí testy IIHS prokázat vysokou výkonnost systému prevence nárazu do chodce za jízdy.
Vozy oceněné tímto titulem musí prokázat nejvyšší úroveň ochrany cestujících ve všech nárazových zkouškách, včetně bočního nárazu a nezávislé testy musí potvrdit účinnost systému zabraňujícího kolizi s chodci nejen ve dne, ale i v noci.
Systémy, které vozům Toyota vynesly nejvyšší doporučení od IIHS, jsou součástí sady aktivních bezpečnostních technologií Toyota T-Mate, která je standardně k dispozici ve všech modelech značky.
Zahrnuje mimo jiné systém včasného varování před rizikem kolize (PCS) s detekcí chodců, cyklistů a motocyklistů, inteligentní adaptivní tempomat (iACC), asistent pro jízdu v jízdním pruhu (LTA), systém rozpoznávání dopravních značek (RSA), systém připomínající kontrolu zadních sedadel před opuštěním vozidla (RSRS) a automatická nebo adaptivní dálková světla.
Nabídka bezpečnostních systémů se rozšiřuje
Toyota neustále rozšiřuje paletu bezpečnostních technologií o další funkce a zvyšuje úroveň ochrany cestujících a ostatních účastníků silničního provozu.
V nejnovějších modelech debutují funkce jako systém nouzového zastavení (EDSS), nebo systém zmírnění zrychlení při nízké rychlosti, který zabraňuje následkům náhodného sešlápnutí plynového pedálu při pomalé jízdě.
Dále asistent bezpečného opuštění vozidla (SEA), asistent změny jízdního pruhu (LCA), aktivní asistent řízení v případě rizika kolize (ESA + AS) a systém detekce překážek (ICS), který pomáhá předcházet kolizím při manévrech.
Toyota T-Mate rovněž obsahuje parkovací asistent Toyota Teammate. U modelů s připojením k internetu je možnost dálkové aktualizace, včetně přidání nových funkcí.
zdroj: tisková zpráva
Extremní záruka
Něco za něco
Nová Toyota bZ4X: Pokus o sabotáž elektromobility?
https://www.youtube.com/watch?v=BlpCnqBVFEo
To je s podivem. Toyota RAV4 mělá naprosto průserovej výsledek v losím testu km77… Ani po ůpravě automobilkou se to moc nezlepšilo.
https://www.autorevue.cz/plug-in-hybridni-toyota-rav4-si-v-losim-testu-nevedla-dobre-nebyla-vsak-sama
Pokud by tady nekdo mel zajem o nejakou libovku, tak 1. evropsky CyberTruck je na prodej:
kleinanzeigen.de/s-anzeige/tesla-cybertruck-import-einfuhr-aus-den-usa-all-wheel-drive/2673194197-216-6422
Ma evropskou registraci s upravou pro Evropu. Ale pozor, uz je rezervovany.
Zdroj tiskova zprava Toyoty. Proto je to tak zavadejici. Tu nejvyssi bezpecnost odvozuji od toho, ze Toyota ma hodne ruznych modelu a tudiz dostaly vic hodnoceni nez automobilky s mensim poctem nabizenych modelu. Tak Toyota jako vzdy, jen blufuje. Nejbezpecnejsi auta vyrabi Tesla.
10 VECÍ, KTORÉ VADIA NA TESLE Slovenskému majiteli
Pobavilo „Dokonalé“ Nedokonalé auto
Co se při vývoji nepovedlo
https://www.youtube.com/watch?v=heqOZYg0zaM