Pražská energetika začíná instalovat wallboxy – nástěnné nabíjecí stanice umístěné na vybraných trafostanicích.
foto: PRE
Nástěnné nabíjecí stanice budou umístěné na objektech distribučních trafostanic, ke kterým je příjezd pro automobily. Takových trafostanic jsou po celé Praze stovky a stojí převážně v obytných celcích, sídlištích apod.
Tyto trafostanice disponují dostatečným příkonem elektrické energie, a tak není problém na ně nainstalovat hned dva wallboxy pro středně dlouhé dobíjení elektroaut. Pilotní projekt realizovala PRE v ulici Dvouletky v pražských Strašnicích.
Do konce roku by chtěla uvést do provozu dalších deset takových míst převážně v sídlištích, která jsou dosud na infrastrukturu pro elektromobilitu poměrně chudě vybavená. Během několika málo let by takových nabíjecích míst mohlo být až šedesát.
Tato dobíjecí místa používají systém Menekes, pro dobíjení disponují výkonem až 22 kW a oba wallboxy mohou být na těchto trafostanicích používány najednou. Samozřejmostí je zařazení tohoto typu dobíjení do systémů PREpointů, to znamená, že zaregistrovaní uživatelé dobíjecí sítě PRE je mohou používat prostřednictvím svých čipů či identifikačních karet.
Ve velmi blízké době začne fungovat i systém pro čtení QR kódů, který umožní i neregistrovaným uživatelům, například mimopražským elektromobilistům nejen stanici odemknout a využít pro dobíjení, ale za odebranou elektřinu i on-line zaplatit.
PRE má tento typ nabíjecích stanic zařazen i ve svém dohledovém systému a informace o těchto místech je součástí navigací, takže řidiči elektroaut snadno zjistí, kde se nejbližší PREpoint nachází a v jakém je stavu, zda-li třeba není obsazený či mimo provoz.
Samozřejmostí těchto nabíjecích míst je i obnova fasády trafostanic. Ty PREdistribuce obnovuje již několik let a z nevzhledných šedivých „krabic“ často poničených sprejery se stávají malebné součásti obytných čtvrtí.
PREdistribuce při obnově fasády spolupracuje s agenturou Down s.r.o. a motivy vybírá vhodně ve vazbě na okolí. A tak například u stadionu v Edenu je sportovní tématika, u Čimického háje zase třeba perníková chaloupka atp. Motivy použité na trafostanicích s wallboxy pro dobíjení elektroaut budou jednotné a evokují noční město s tichou a bezemisní dopravou.
V Brně jsem o umožnění připojení wallboxů do
V Brně jsem o umožnění připojení wallboxů do trafostanic žádal E.on už před dvěma roky. Bylo mi řečeno, že z požadavku na platbu za rezervaci příkonu v žádném případě neustoupí, jednání celkem neochotné a nevstřícné, vše bylo smeteno ze stolu razdva
Závěrem mi byla položena otázka, proč chci instalovat wallboxy když nám postavili Humpolec…..
A to byl konec veškeré snahy.
Je to věc, o které hovoříme jako zástupci asociací
Je to věc, o které hovoříme jako zástupci asociací elektromobilistů s představiteli energetik již několik let. Nevymýšlejte nic nvého, nenatahujte vedení, nedělejte přeložky, chovejte se s péčí řádného hospodáře a využívejte stávajících kapacit. O tom elektromobilita je.
Paradoxně opět ten nejmenší z nich, PRE, je v této věci nejaktivnější a zaslouží velkou veřejnou pochvalu. Takových míst, kde může rychlonabíječka s řízeným výkonem podle momentálního oděru oblasti být přímo u trafa, je po ČR hafo. Jenže když se nechce, tak to nejde.
Nynější osazování sídlišť wallboxy je záslužná činnost, protože – řekněme si upřímně – ty nevzhledné budky těžko k něčemu jinému využít. Tedy samozřejmě dalo by se, minimálně pro píár a osvětu, dát na každou na střechu FVE a na zeď displej, ukazující aktuální výrobu. Ano, je to pro sídliště plivnutí do moře, ale těch budek je po ČR taky moře. A jak říkali svého času veksláci, halíře dělaj talíře.
Souhlas asi se vsim.., akorat by tam mohli radeji pouzit Type2
Souhlas asi se vsim.., akorat by tam mohli radeji pouzit Type2 na kabelu, jak to nejaky rozumny clobrda udelal u tech nabijecek Moravsko-Slezskeho kraje. Navic tyto krajske nabijecky jsou zapojeny do monitorovaneho systemu EVMapa se spoustenim pouze vytocenim tel. cisla..
ten rozumný člobrda v MS kraji postavil něco co je problém
ten rozumný člobrda v MS kraji postavil něco co je problém spustit při nabíjení vozů, které neobsahují Type2. To už raději pětikolík než ty Siemens šmejdy které jsou nekompatibilní s Type2 redukcemi do „zásuvky“. Potřebují o 9mm kratší plastovou část neboť kolíky nedosáhnou do dutinek. Ono totiž vozů s jiným nabíjením než Type2 je v ČR naprostá většina. A i ABB u nabíječek ČEZu má zásuvku na panelu. Kabel s konektorem je zcizitelný za použití minimálního úsilí a je dále použitelný. Zásuvka se dá pouze rozmlátit a k ničemu pak nebude. Na konektoru není nic zvláštního tak jako na Chademu a kombu. To že jsi líný s sebou vozit Type2 kabel neznamená, že Tebou navržené řešení je lepší a už vůbec nezaručuje spokojenost většiny.
Tady je videt, ze realita veci je tech nabijecek asi vzdycky
Tady je videt, ze realita veci je tech nabijecek asi vzdycky komplikovanejsi nez to vypada… ten Siemens evidentne kope za VW a spol.
Tahle diskuze se tu i jinde vedla už několikrát a je to
Tahle diskuze se tu i jinde vedla už několikrát a je to pořád dokola ta samá písnička na téma: „JÁ jsem si koupil nějaké řešení a právě díky tomu, že jsem si ho koupil JÁ, tak je nejlepší na světě a všichni ostatní jsou blbci“ Jakákoliv argumentace, že to co jste si koupil má také závažné nedostatky, je pak naprosto zbytečná.
Zpráva (včerejšího) dne: BP koupil největší síť
Zpráva (včerejšího) dne: BP koupil největší síť nabíjecích stanic v UK (Chargemaster).
Už dříve Shell koupil NewMotion.
Tak a nabíjení EV bude stejné drahé jako spalováků.
Tak a nabíjení EV bude stejné drahé jako spalováků.
To by asi v zásadě nevadilo. Důležitější pro mě je
To by asi v zásadě nevadilo. Důležitější pro mě je snížení škodlivin a snížení hluku. Navíc myslím, že většina, těch co aktuálně pořizují elektro auta mají přístup k domácímu nabíjení a tam bude probíhat minimálně 80% všech dobití.
Souhlas. 🙂
Souhlas. 🙂
Do pár let tady máme novelu zákona, kde bude muset mít
Do pár let tady máme novelu zákona, kde bude muset mít majitel soukromého objektu na BEV speciální přípojku (nesplnění pod vysokou pokutou) a elektřina do auta bude stát 10 Kč/kWh. Babiš nedávno ovládnul ČEZ a to se budou dít věci. Zapomeňme, že BEV budou jezdit levně a že servis bude za pár korun jako teď. Zruší se i veškeré vyjímky jako parkování zdarma, dálniční známky zdarma apod., zatím užívejme svobody.
Do pár let bude Babiš sedět na Borech.
Do pár let bude Babiš sedět na Borech.
Nevěř tomu, ovládá polici, armádu, finance, média i
Nevěř tomu, ovládá polici, armádu, finance, média i státní, ovládne nemocnice a energetiku a bude řídit celý stát, poslední svobodné volby už byly, přemýšlí o elektronických, ty se dají dobře falšovat.
nevěřím ale hlavně ho už nevol 🙂
nevěřím ale hlavně ho už nevol 🙂
Já ho opravdu nevolím, ale jím prosazovaná občanka s
Já ho opravdu nevolím, ale jím prosazovaná občanka s čipem je prvním krokem k takovým volbám, tomu opravdu věř.
Takže : fffšichni (kromě Tesel) prodat baterkáče !!!
Bude
Takže : fffšichni (kromě Tesel) prodat baterkáče !!!
Bude zle, bude zle, bude zle. Bavíš nás zničil !!!
Ještě nám poraď, kde se máme oběsit, Pepíku.
Proč bychom se měli věšet? Ty jsi snad kupoval BEV abys
Proč bychom se měli věšet? Ty jsi snad kupoval BEV abys ušetřil? Na Slovensku už jezdí za 11 Kč/km a žádné extra výhody vyjma dotace nemají.
Kvůli tvým hnusným a totálně negativním předpovědím.
Kvůli tvým hnusným a totálně negativním předpovědím. Podle tebe nám vlastně kvůli Babišovi nic jinýho nezbejvá.
Kdybych si před dvěma lety kupoval BEV s vidinou ušetření, musel bych být blázen. A myslím, že žádný majitel EV blázen není. Musel na to totiž nejdřív vydělat, což by se mu jako bláznu pravděpodobně nepodařilo. Ale jsou kluci, co mají rádi nové a nevšední hračky. A díky nim si ho možná někdy budeš moci koupit i ty, Pepo.
Je mi tě líto, život s tvými názory musí být hrozný. Možná bereš prášky na depresi. Ach jo.
Ale život je krásnej, máme se jak na zámku. Kdo zapomněl na dobu před listopadem, měl by se tam na pár měsíců vrátit. To bysme si tak o EV četli možná leda tak v propašovaným Motorradu nebo jiným Auto zeitungu.
Nejsem Babišovec ale pokud myslíš, že to dáš lip, chutě do toho !!!
A pokud vím, 11kč za elektřinu nikde na Slovensku v domácnosti neplatí.
máme se jak na zámku?? tohle všechno co žije je na obří
máme se jak na zámku?? tohle všechno co žije je na obří megadluh který ani při tomhle současným životu jak na zámku nejsme schopni splácet 🙂 a to je jen začátek náběhu kapitalismu respektive prodloužená postkomoušská 90sáta sosialistická, to pravý vořechový teprve přijde nic se neboj 😉
Já se toho nebojím, přijde, co přijde. A kdo se bojí
Já se toho nebojím, přijde, co přijde. A kdo se bojí sere v síni, pánové. Bylo by lepší sem politiku netahat. Hawgh.
Já se toho nebojím, přijde, co přijde. A kdo se bojí
Já se toho nebojím, přijde, co přijde. A kdo se bojí sere v síni, pánové. Bylo by lepší sem politiku netahat. Hawgh.
Krátce k Babišovi. Jak si tenhle národ zvolil tak to má.
Krátce k Babišovi. Jak si tenhle národ zvolil tak to má. Babiš naplňuje postupně všechny body, které jsem popisoval již těsně po volbách. Likvidace firem a lidí dle jeho uvážení, je prostě každodenní realita.
Co se týká vývoje BEV, tak to vychází z logiky věci, podpora je jen do doby, kdy to je únosné a motivující, nevidím v tom nic hnusného a negativního, je to přirozený vývoj. Zrovna tak přirozené bude, že výrobci chtějí na autech vydělávat a bez výdělečného servisu zjistili, že to nefunguje, tedy s tím něco udělají, opět to vychází čistě z logického závěru, protože tak to dnes funguje.
Co se týká Slovenska, mají elektřinu na nabíječkách za 11 Kč, doma to samozřejmě přijde taky, v Německu to je ještě dražší.
Psychologický rozbor není tvoje silná stránka, tak se nepouštěj na tenký led.
nabijanie na vecsine nabijaciek na SK je este stale
nabijanie na vecsine nabijaciek na SK je este stale zadarmo.
dotacie na elektromobily na SK dneskom skoncili.
Existuje mapa těch rychlonabíječek zdarma? Já vidím na
Existuje mapa těch rychlonabíječek zdarma? Já vidím na plugshare nebo evmapa naprostou většinu placených, převážně Greenway.
Dotace skončí všude, to je jasné, zrovna tak výhody, ale to snad každý chápeme (až na některé jedince). Nedávno v Německu Michelin platil snad i 0,69 EUR za 1 kWh (nevím, zda si to přesně pamatuju).
Německo Tank&Rast měl vše zdarma. Vybudoval síť
Německo Tank&Rast měl vše zdarma. Vybudoval síť rychlonabíječek a teď je prodává nebo pronajímá společnostem (to nevím) ale jsou na nich nové polepy nížeuvedených společností, které je od poloviny ledna 2018 patřičně zpoplatnily přes své karty…
http://maps.rast.de/?view=eladestation
Příklad cen kartou NeWMotion od 0,36 do 0,56 € za minutu, nebo 7,45 až 9,95 € jednorázově, záleží od společnosti, které patří nabíječka.
Jiné karty, nebo jednorázové placení bude různé, ale asi cenově podobné.
Obecně – Innogy, Allego, EnBW, jsou drahé, E-Wald (u hranic s ČR) je nejlevnější 0,1 € za minutu.
Zdarma od Tank&Rast zatím ponechal E.ON.
Myslím si, že u nás ČEZ postupně obsadí čerpací stanice a obchodní centra a získá monopol a ve správný čas patřičně zdraží. A věřím tomu, že jsou schopni nám zdražit elektřinu i doma na nabíjení. Tak si v hlavě porovnávám naše mizivá procenta EV s 55% EV v Nizozemsku a říkám si, že na všem je něco dobře i špatně…
Ty možná by sis četl. Já bych již v 1993 měl traboše
Ty možná by sis četl. Já bych již v 1993 měl traboše oficiálně předělaného (přes SVAZARM) na elektromobil. Dodnes jednoho takového potkávám. Místo LPG bychom v 90. letech používali propan-butan a to s mechanickým řízením množství plynu, ne jako ty první předělávkové šroty dovážené z ytálije. Jojo, prd vo tom víme, ale keců plné trenky.
Takže : fffšichni (kromě Tesel) prodat baterkáče !!!
Bude
Takže : fffšichni (kromě Tesel) prodat baterkáče !!!
Bude zle, bude zle, bude zle. Bavíš nás zničil !!!
Ještě nám poraď, kde se máme oběsit, Pepíku.
ještě že máme svobodnou americkou
ještě že máme svobodnou americkou TESLU
supercharge.info
podporuju jedině americkou Elonovu Teslu ikdyž jsem evropan
Ropácký molochy nechtěj přijít o svý krmení a chtěj
Ropácký molochy nechtěj přijít o svý krmení a chtěj mít kontrolu.
a kde ta tvá slavná zpráva je? já vidím jen pár tvých
a kde ta tvá slavná zpráva je? já vidím jen pár tvých písmenek ztracených houks 🙂
Strýček Google Ti to najde, např.
BP kupuje provozovatele
Strýček Google Ti to najde, např.
BP kupuje provozovatele stanic pro elektromobily Chargemaster
NEBO
BP to acquire the UK’s largest electric vehicle charging company
Zdá se mi to nebo je to fakt, že nabíjecích míst
Zdá se mi to nebo je to fakt, že nabíjecích míst NewMotion ubejvá co to koupil Shell?
Že by za těmito nákupy byly zájmy ropných společností utlumit rozvoj EV?
Nebyl by to první případ v historii typu koupím konkurenci
Nebyl by to první případ v historii typu koupím konkurenci a zavřu ji.
Tohle není jejich konkurence, ale nový obor činnosti.
Tohle není jejich konkurence, ale nový obor činnosti.
Takto má vypadat opověď na to kde budou lidé z paneláků
Takto má vypadat opověď na to kde budou lidé z paneláků nabíjet. Časem 1 nebo 2 nebude stačit ale teď dobrý.
Konečně bude místo, kde se bude dát i večer dobře
Konečně bude místo, kde se bude dát i večer dobře zaparkovat spalovák.
Ano, taky jsem na to myslel po zkušenostech se současným
Ano, taky jsem na to myslel po zkušenostech se současným stavem u nabíječek. Zrovna včera stál spalovák u nabíječky na místě kde nabíjím, protože mám na tu stranu konektor. Musel jsme najet k němu tak blízko, že by do auta nevlezl. Stál tam ještě i po tom co jsem nabil a odjel.
Má být ale novela zákona, kde to bude moct Policie pokutovat, jestli to pomůže?
Když je na to upozorním (slušně) tak „debilové“ jak tu kdosi nedávno psal o inteligenci „socek a našeho národa“, tak odpověděl, No a co!
Jediné řešení je značka vyhrazené parkoviště a tyhle
Jediné řešení je značka vyhrazené parkoviště a tyhle lidi odtahovat, minimálně 50 km daleko.
Značky tam jsou, „Vyhrazené místo pro nabíjení
Značky tam jsou, „Vyhrazené místo pro nabíjení elektroaut“.
Stejně se tam bebil (česká socka) postaví, odtahovat odtahovkou, ať zaplatí odtah, který je dražší jak pokuta!
Pokud jsem neco neprosvihl, tak zatim nemaji zakonnou oporu
Pokud jsem neco neprosvihl, tak zatim nemaji zakonnou oporu (takze policajti odtud nic neodtahnou). A pokud jsou ta mista na soukromem pozemku, tak jeste min (resili jsme na SVJ, jestli se lze legalne zbavit auta, ktere parkuje na cizim stani, prakticky neni moznost).
Ve Vestci u Prahy jsou nabíječky na soukr. pozemku, jsou tam
Ve Vestci u Prahy jsou nabíječky na soukr. pozemku, jsou tam značky a obecní policie ochotně zasahuje.
V před předešlém příspěvku jsme psal, že má být, že
V před předešlém příspěvku jsme psal, že má být, že se připravuje.
Takže nic jsi neprošvihl, stačí jen vše číst a máš jasno.
Ja to vim, ze to tam bylo. To bylo mineno jako reakce na
Ja to vim, ze to tam bylo. To bylo mineno jako reakce na „stejne se debil postavi“ – „debilovi“ (krome slusnosti) nic nebrani. A kdyz vidim, jak se u nas parkuje, tak slusnost nebude uplne na prvnim miste. A nez zas nekdo zacne, rozhodne takove chovani nepodporuju.
SVJ je ovšem spoluvlastnictví. Pokud by byl soukromý
SVJ je ovšem spoluvlastnictví. Pokud by byl soukromý pozemek jednoho vlastníka, neměl by být problém se parkujícího, který tam nemá co dělat, zbavit.
Pokud dotyčný není z daného SVJ stačí jej zablokovat ve
Pokud dotyčný není z daného SVJ stačí jej zablokovat ve výjezdu. On si to do příště rozmyslí.
Pokud je Vaším spoluvlastníkem je to o jasných pravidlech parkování schválenými na shromáždění SVJ a pak je to o soudu. Ovšem jednodušší je si vsugerovat že to je prakticky neřešitelné a máte vnitřní pokoj. Kdo se nestará o svá práva, ten o ně přijde.
Jojo, teoreticky je to mozna resitelne.
Uz jsi se nekdy
Jojo, teoreticky je to mozna resitelne.
Uz jsi se nekdy zkousel soudit kvuli obsazenemu parkovacimu stani? Co by vlastne v te zalobe melo byt, usle parkovne? A uz ti policajti (legalne) rekli, komu patri dana RZ?
Nebo jsou to jen vlhke sny z materske skolky? Vsechno vim, vsechno znam, na vsechno mam reseni…
A nebo pravnik? Pak by to davalo smysl, penizky za hodinovou sazbu tecou, at se soudi o jakoukoliv „pitomost“.
Nemyslim, ze by ta 1-2 mista v dohledne dobe byla na nasich
Nemyslim, ze by ta 1-2 mista v dohledne dobe byla na nasich sidlistich uzke misto 🙂 A kdyz si vezmu, jak vypada PRE budka u nas, tak ono se kolem ni o moc vic aut nevejde (z jedne strany jsou pristupova vrata, z druhe travnik).
Konečně přišla nějaká rozumná iniciativa od
Konečně přišla nějaká rozumná iniciativa od energetiků. Trvalo to, ale je to celkem logické řešení. Ona si elektromobilita bude muset postupně prorazit cestičku. Rozvody na to nejsou všude stavěné. U rychlonabíječky jsou to přece jen dost velké rázy do sítě při začátku/konci nabíjení. Tam, kde je trafo s 22KV+ to zase tolik neudělá. Toto vedení by mělo normově umět přenášet asi 15MW+ v zátěži.
Zadne razy to nejsou. Nabeh je postupny a konec nejspis take.
Zadne razy to nejsou. Nabeh je postupny a konec nejspis take. Konektor je uzamceny a pri stisknuti tlacitka proud pozvolna klesa.
Mam takovy divny pocit, elektromobily, wallboxy a sidliste
Mam takovy divny pocit, elektromobily, wallboxy a sidliste jsou mozna konfliktni mix. Zavistivci budou likvidovat sousedovo EV a vsem ostatnim i wallbox. Cas ukaze potencial lidske zavisti, obzvlast na sidlistich.
Se tam dá jednoduše kamera.
Spíš je to zbytečně slabé,
Se tam dá jednoduše kamera.
Spíš je to zbytečně slabé, 2x50kW by bylo lepší, aby si tam lidé zvykli nechávat auto jen hodinu až maximálně dvě, a pak to hned uvolňovat ostatním.
A větší problém vidím i ve slabém chránění proti
A větší problém vidím i ve slabém chránění proti dešti, což mohlo být snadno uděláno daleko lépe.
Kteří zaměstnanci PRE bydlí v ulici Dvouletky v
Kteří zaměstnanci PRE bydlí v ulici Dvouletky v pražských Strašnicích? Přihlásí se alespoň jeden??
🙂
Tak zrovna 2x22kW není nic moc. Trafostanice by měla v
Tak zrovna 2x22kW není nic moc. Trafostanice by měla v pohodě zvládnout rychlonabíjení.
Na co rychlonabíjecí, když jsou to obdoby destination
Na co rychlonabíjecí, když jsou to obdoby destination chargers, takže by bylo vhodnější (ne hned) tam těchto typů mít více než dva (možná má jeden WB dva porty), pak by i výkon stačil 11kW; souvisí to i s parkovací plochou v místě.
Za mně dobrý počin od PRE.
Tak trafačka by to asi zvládla, ale dávat 3/4 mega (cena
Tak trafačka by to asi zvládla, ale dávat 3/4 mega (cena rychlonabíječky plus instalace) za něco co používají 2 lidi denně nedává moc smysl, tak buďme rádi alespoň za wallboxy… za mě palec nahoru…
A kdy PRE umozni nabijet prespolnim bez chipu? Pres aplikaci?
A kdy PRE umozni nabijet prespolnim bez chipu? Pres aplikaci? EVMapou?
od podzimu, ale bude to dražší – vyplatí se pořídit si
od podzimu, ale bude to dražší – vyplatí se pořídit si čip… jako nouze ale funkční bude…
To tempo instalace dalších je skutečně závratné! Nebude
To tempo instalace dalších je skutečně závratné! Nebude to v kolizi s koncem světa?
Bude. Úplně se toho děsím :))
Bude. Úplně se toho děsím :))
Vy mě fakt bavíte… je to totálně prodělečnej business
Vy mě fakt bavíte… je to totálně prodělečnej business (s těma 2000 aut pro celou republiku, dobíjejících převážně doma je ta síť takřka nevyužitá a provoz je dost nákladný) a stále si lidi stěžují při každé nové dobíjecí stanici, že je provideři staví pomalu… 🙂
Ty mě fakt bavíš, tak proč to teda pořád slibujou když
Ty mě fakt bavíš, tak proč to teda pořád slibujou když to nechtěj dělat? :)))
hele budeš příští rok místo naturálu E95 tankovat
hele budeš příští rok místo naturálu E95 tankovat burešovu E10% biosrajdu nebo prémijový benzín?
Je dobré se dívat na tankovací pistoli – některé
Je dobré se dívat na tankovací pistoli – některé čerpací stanice např. SHELL již mají E95 s E10% dávno.
No sláva Pražské energetice – dobrý přístup
No sláva Pražské energetice – dobrý přístup