Japonská značka Mitsubishi svého času tvořila významnou součást automobilového panteonu. Jenže to už je dávno a na jména jako Pajero, Lancer nebo Eclipse se pomalu zapomíná.
Mitsubishi se, podobně jako jeho další japonský souputník Nissan a další tamní značky, potýká s problémy. V oblasti elektrifikace se zaměřuje na plug-in hybridní Outlander, ale to je tak všechno. Nedávno firma také vycouvala z výroby SUV v Číně.
O to zajímavě působí zpráva o tom, že hodlá investovat 200 milionů euro do nové elektromobilní dceřinky skupiny Renault jménem Ampere. Ampere se chystá vstoupit na burzu v roce 2024 a její hodnota by mohla přesáhnout 10 miliard dolarů.
Na 15. listopadu je naplánován den pro investory, na kterém budou představeny plány na primární veřejnou nabídku. Od 1. listopadu se společnosti Renault a Ampere oficiálně stanou samostatnými provozními subjekty. Elektromobil Megane E-Tech je zatím jediným produktem společnosti, ale brzy se objeví další.
Pro Mitsubishi Motors je tato investice ambiciózním krokem vpřed v jejím střednědobém plánu rozvoje oznámeném v březnu 2023, kde se Mitsubishi Motors zavázala k vývoji elektrických vozů a k posílení spolupráce se svými členy Aliance směrem k další fázi rozvoje elektrifikace.
Prostřednictvím této iniciativy chce Mitsubishi Motors dále zlepšovat vývoj svých technologií EV a rozšiřovat svou řadu elektrických vozů. Jako první krok této spolupráce bude Ampere dodávat vozy EV na základě OEM na evropský trh.
Je přitom ironií, že právě Mitsubishi bylo první značkou, která kolem roku 2009 uvedla na první z novodobé generace elektromobilů, na svou dobu skvělý Mitsubishi i-MiEV.
zdroj: tisková zpráva, Electrek.co