Čeští motoristé si budou moci 7.–10. listopadu 2024 v PVA EXPO PRAHA poprvé naživo prohlédnout nový elektromobil Kia EV3.
Nový elektrický model EV3 bude jedním z hlavních taháků expozice automobilky Kia na listopadovém veletrhu čisté mobility e-SALON. Cílovou skupinou tohoto v pořadí již šestého ročníku jsou příznivci čisté mobility, firmy, podnikatelé a řidiči, kteří hledají kompaktní elektromobily pro každodenní využití.
Kia na veletrhu také zveřejní podrobnosti své strategie pro rok 2025, která zahrnuje uvedení tří zcela nových modelů a modernizaci dvou nejprodávanějších modelů značky na českém trhu.
„Představením modelu EV3 pokračujeme v naplňování našeho plánu uvést do roku 2027 na evropský trh 11 elektromobilů. Kia EV3 nicméně díky otevřenému a inovativně pojatému interiéru nabídne komfortní vnitřní prostor pro pět cestujících včetně dostatečného zavazadlového prostoru o objemu celkem 1 251 litrů (dle VDA). Věříme, že to společně s tradičně odvážným designem a bohatou výbavou, která převzala spoustu prvků z našeho vrcholového modelu EV9, přesvědčí mnoho motoristů o výhodách elektromobility,“ uvedl Arnošt Barna, generální ředitel Kia Czech s tím, že součástí prezentace na e-SALONU bude i přehled novinek pro rok 2025.
„Vedle čistých elektromobilů a jednoho částečně elektrifikovaného věříme, že se nám podaří uvést i novinku s označením PBV, se kterou oficiálně vstoupíme mezi dodavatele užitkových vozů,“ dodal A. Barna.
Světová premiéra nového crossoveru Kia EV3 se uskutečnila letos v květnu a výroba prvních vozů začala letos v srpnu v Jižní Koreji. Jde o další elektromobil nové generace značky Kia, jenž se v nabídce automobilky zařadí vedle modelů EV6 a EV9.
S těmi má kromě designu inspirovaného kontrasty společný i důraz na moderní technologie a udržitelnost výroby, při níž je u každého vozu využito na 28,5 kilogramu recyklovaných materiálů.
Kia EV3 je postavena na vyhrazené modulární platformě pro elektromobily E-GMP, díky čemuž může využívat nejmodernější bateriové technologie čtvrté generace, včetně technologie V2L s výkonem až 3,6 kWh.
Elektromobil Kia EV3 tak může posloužit jako zdroj energie pro další elektronická zařízení. Standardní verze Kia EV3 nabídne baterii o kapacitě 58,3 kWh, varianta Kia EV3 Long Range nabízí 81,4 kWh baterii, která s pohonem 2WD dosáhne dojezdu až 605 km.
zdroj: tisková zpráva
Auto se mi líbí a nešetřili na baterce. I levnější verze bude použitelná.
Ale co moc nechápu: píšou že každé auto kvůli udržitelnosti obsahuje skoro 30 kg ,,recyklovaného materiálu“… Mě to přijde strašně málo.
Tím asi nemyslí kovy a sklo, ale pouze plasty? Je to možné??🤔
Asi ano 😀 Na to, ze se bezne recykluje zelezo, mozna i sklo asi PR odeleni zapomnelo.
Stellantis pravěpodobně vrátí italské vládě dotaci 10 miliard Kč, než aby dokončil stavbu továrny na výrobu baterií pro EV.
Podle analytického forecastu by na ní při stávajícím vývoji trhu po dokončení prodělával nejméně 3,5 miliardy Kč ročně. Ani clo to zdá se nemá sílu zvrátit.
Současné Lion bakterie jsou zřejmě na hranici svých chemickofyzikálních možností, další zlepšování výkonosti se už moc nedá očekávat. Lionky jsou těžké, drahé, mají krátkou životnost, malou kapacitu a rády a dobře hoří. V mobilech slouží dobře ale na auta to není. Buď přijdou zcela nové bakterie, nebo se eletromobilita postupně odpíská 🤔
Neodpiska. Uvidite sam.
No s Lionkama to dlouhodobě nepůjde. Musí přijít nová technologie baterií.
Pokud bude vážit 100 kwh baterie do 200 kg, zvládne cca 5000 nabíjecích cyklů, bude minimálně hořlavá anebo raději nehořlavá a cena auta bude v mezích současného spalováku, tak pak to budou kupovat všichni. Elektromotor je super, jede to krásně, ale prodej BEV limitují současné baterie.
A kdy už konečně bude ten nehořlavej benzin? K čemu 5000 nabíjecích cyklu? Auto nevydrží 5 mil. km.
Tak dobře 3000 cyklů by mohlo stačit. Netvrdím že spalovák je lepší, ale zatím je levnější a uživatelsky přívětivější pro většinu lidí. Až se to otočí, tak elektroauta pofrčí jedna radost.
Prodeje elektromobiů Hyundai Ioniq 5 a Ioniq 6 strmě klesají a Hyundai přesouvá pozornost na hybridy a s nimi doufá dosáhnout ambiciózního prodejního cíle 5,5 milionu vozidel ročně. S EV už v růstové strategii nepočítá (představí 7 nových hybridů, nula nových elektoromobilů).
hxxps://www.reuters.com/business/autos-transportation/hyundai-motor-targets-30-rise-sales-by-2030-it-expands-hybrid-lineup-2024-08-28/
Osud Ioniq 7 není jasný. Roky odkládané auto, jehož premiéra tento rok byla už 3x posunuta, možná nakonec vůbec nepůjde do sériové výroby.
V klidu. Nikdo snad necekal ze tu bude vsechno na elektriku. Vy ano?