O novém železničním dopravci je v poslední době dost slyšet. Aby ne, když už za pár týdnů startuje v ostrém provozu. Od 9. prosince 2012, tedy od začátku platnosti nového jízdního řádu 2012/2013, nasadí LEO Express na trase mezi Prahou a Ostravou celkem 16 spojů denně
foto: LEO Express
Moderní soupravy LEO Express cestující každý den přepraví osmkrát ve směru z Ostravy do Prahy a osmkrát z Prahy do Ostravy, v pátek a neděli pak v tomto směru přibude ještě jeden večerní spoj navíc. Dálkové rychlíkové spoje LEO Express ponesou označení „LE 1350 – 1367“ a budou jezdit přes den přibližně každé dvě hodiny. První ranní spoj LE dorazí do Ostravy v 7:35 a do Prahy v 7:50 (kromě neděle), poslední odjíždí z Prahy na Ostravu 18:29 a v pátek a v neděli v 20:09, a z Ostravy směrem na Prahu pak poslední vlak LEO Express vyjíždí v 18:33.
Soupravy LEO Express zastavují v Praze hl. n., Pardubicích, Olomouci, Ostravě-Svinov, Ostravě hl. n. a v Bohumíně, kde má LEO Express železniční depo s veškerým zázemím.
LEO Express nabídne cestujícím rychlou a pohodlnou dopravu zcela novými švýcarskými vlaky. Mezi Prahou a Ostravou je dokáže svézt již za 3 hodiny a 6 minut, rychlost LEO Express je tak srovnatelná s dosud nejrychlejším Pendolinem. V soupravách LEO Express se cestujícím dostane špičkových služeb za rozumné ceny.
V tuto chvíli vlakové jednotky LEO Express absolvují zkušební provoz na trase mezi Prahou a Ostravou. LEO Express by chtěl svézt první cestující v omezeném provozu již v listopadu, vše ale záleží na průběhu těchto současných testů.
.
Mne sa hlavne na tom paci
Mne sa hlavne na tom paci to, ze ak cena bude velmi vyhodna a bude moznost aj mesacnych listkov a podobne, je to ekologickejsie nez jazda autobusom a podla fotiek z toho vlaku je slusny a ozaj na velmi vysokej urovni. Prajem mu veeeeeeeela uspesnych km 🙂
Osobně nevím, zda trať
Osobně nevím, zda trať mezi Prahou a Ostravou vygeneruje dalších 2000 cestujících denně. Spíše to vidím, že nastane konkurenční boj mezi Student Agency a LEO expresem.
Vypadá to, že mezi
Vypadá to, že mezi Ostravou a Prahou pojede vlak častěji než autobus mezi Ostravou a třeba Karvinou. Tolik provozovatelů na jedné trati…