Za dva roky začne koncern Stellantis uvádět na trh nové modely dříve dobře známé italské značky Lancia. Od roku 2026 to budou už jen elektromobily.
Desetiletý plán pro značku Lancia začne v roce 2024 s novou Lancia Ypsilon, která bude dlouhá přibližně 4 metry, bude patřit do segmentu B a bude uvedena na trh se 100% elektrifikovaným pohonem. V roce 2026 přijde nová vlajková loď, která bude dlouhá 4,6 metru a umožní značce vstoupit do největšího segmentu v Evropě. V roce 2028 přijde na trh nová 4,4 metru dlouhá Lancia Delta, vůz s geometrickými liniemi, který zaujme automobilové nadšence v celé Evropě.
Tyto tři nové modely mají za úkol zlepšit výkonnost koncernu Stellantis v prémiovém a luxusním segmentu. Od roku 2026 bude značka Lancia uvádět na trh pouze 100% elektrické modely a od roku 2028 bude prodávat výhradně 100% elektrické modely. Kromě toho široké využití inovativních materiálů učiní z Lancie značku Stellantis s nejvyšším procentem recyklovaných materiálů, přičemž 50 % dotykových povrchů bude vyrobeno z ekologicky udržitelných materiálů.
Uvnitř nových vozů budou zákazníci značky Lancia přivítáni ve stylu typické italské elegance. Nová generace vozů Lancia, inspirovaná exkluzivními materiály jejích minulých ikonických vozů, jako jsou Gamma, Thema a Flavia, poskytne komfortní prostředí s jednoduchými a intuitivními palubními technologiemi, které jsou v souladu s její DNA. S.A.L.A., Sound Air Light Augmented (sala v italštině znamená „obývací pokoj“), bude minimalistické a inteligentní virtuální rozhraní, které zákazníkovi poskytne úplnou kontrolu nad kabinou vozidla od zvukového systému až po klimatizaci a osvětlení, a to pomocí jediného tlačítka.
Tři kritéria vedla k výběru zemí, kde bude Lancia uvedena. Prvním je láska a vášeň pro značku „Made in Italy“, přičemž v čele stojí Španělsko, Belgie a Francie. Druhým je význam online prodeje, přičemž Nizozemsko a Německo jsou na prvním místě. Třetím je rozměr prémiového segmentu B, přičemž všechny tyto země se umístily v první pětce. Těchto pět zemí představuje první krok v procesu internacionalizace značky, která bude v Evropě přítomna v 60 velkých městech se sítí 100 dealerství a 50 % prodeje online.
zdroj: tisková zpráva
😀 😀 😀 😀 lančmija je leda tak fprrr