Auta do zásuvky jsou USA čím dál tím populárnější. Co by mohlo být lepším důkazem, než rekordní prodeje za měsíc květen 2014. Celkem se tam prodalo 12 053 elektromobilů a plug-in hybridů.
foto: Nissan
Za rekordní prodeje elektromobilů a plug-in hybridů ve Spojených státech během měsíce května 2014 zjevně může mimo jiné i čím dál tím bohatší nabídka těchto vozů na tamním trhu. Evropský elektromobil BMW i3 tam zažil veleúspěšný debut s 336 prodanými kusy.
Rekordní měsíc zažila stálice jménem Nissan Leaf, kteréhožto elektromobilu se prodalo 3117. Nejvíc kolik se ho kdy v jakémkoliv měsíci prodalo. Toyota Prius plug-in hybrid si připsala podobně rekordních 2692 kusů. A nakonec plug-in hybrid Ford Fusion Energi má za květen nový rekord 1342 prodaných vozů.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nissan prodal v USA už 50 000 elektromobilů Leaf
Dalšími rekordmany se stali např. i Smart ED (206) a Chevrolet Spark EV (182). Chevrolet Volt prodal za 1684 kusů, rekord alespoň letošního roku. Další plug-in hybrid, Ford C-MAX Energi, si připsal 782 kusů, opět letošní rekord, stejně jako v případě 177 kusů elektromobilu Ford Focus Electric. Toyota RAV4 EV našla díky slevám 149 nových majitelů.
Na chvostu žebříčku prodeje elektrických aut do zásuvky v USA pak zůstávají Mitsubishi i-MiEV (35), Honda Accord plug-in hybrid (46), Honda Fit EV (33) a Cadillac ELR (52). Ani Porsche Panamera S-E nemělo nijak šťastný měsíc s 53 prodanými kusy. Elektromobil Tesla Model S je na domácím trhu odhadován za květen 2014 na 1000 prodaných kusů.
Celkem se za letošní rok prodalo v USA 42 570 aut do zásuvky. Celosvětové odhady hovoří o 77 318 kusech.
Výsledky Toyoty a Nissanu
Výsledky Toyoty a Nissanu nebo Fordu mě tolik nepřekvapují. To ale Honda je jiné kafe. Jestli to není tím, že se chtějí zaměřit na vodíková auta (stejně jako Toyota). Popravdě se nemohu dočkat, až se tady bude zveřejňovat seznam prodaných vodíkových aut. Aby to už bylo.
Jako velký průserář se mi jeví Mitsubishi. Celkové se teto automobilce nedaří. Navíc jako by ani neměla vyhraněný styl. Tedy elektro nebo vodík apod.
Tehdy byla levná ropa z
Tehdy byla levná ropa z RUSKA a Ivan se dušoval že kohoutek nevyschne. Startovací akumulátory měly velmi malou cyklickou životnost.Takže na tato vozidla pohlíželi jen jako na technickou kuriozitu.
http://www.babetta.info/Babetta/print.php?type=A&item_id=3
http://www.hybrid.cz/prvni-cesky-elektromobil-sestrojili-v-brne
Kde mohla byť naša BABETA
Kde mohla byť naša BABETA ELSTAR a EMA1,2 s predanými kusmi od sedemdesiatich rokov…… Kedy sa niekto zamyslí že treba investovať do vývoja, vedy, mladých….