Kia a Hyundai zahajují v Koreji projekt zaměřený na výrobu katodových materiálů pro lithium-železo-fosfátové akumulátory (LFP).
Kia a její sesterská značka Hyundai zahájily letos 25. září projekt vývoje katodového materiálu pro lithium-železo-fosfátové (LFP) akumulátory. Cílem tohoto projektu, realizovaného ve spolupráci s firmami Hyundai Steel, resp. EcoPro BM, která je v oblasti katodových materiálů lídrem, je zajistit přímou syntézu materiálů bez vytváření prekurzoru pro výrobu katodového materiálu pro lithium-železo-fosfátové akumulátory.
Čtyřletý projekt je podporován korejským Ministerstvem obchodu, průmyslu a energetiky v rámci širší iniciativy ‚Vývoj technologií LFP akumulátorů‘.
„K naplnění budoucí poptávky na trhu elektromobily je klíčové zajistit rychlý vývoj technologií a vybudovat efektivní dodavatelský řetězec v oblasti akumulátorů,“ uvedl Soonjoon Jung, viceprezident a vedoucí skupiny pro elektrifikaci a vývoj materiálů pro systémy pohonu společností Kia a Hyundai Motor. „Prostřednictvím tohoto projektu chceme snížit závislost na dovozech a posílit technologickou konkurenceschopnost naší země i Skupiny HMG přesunutím nezbytných technologií přímo k nám.“
Katodové materiály pro LFP akumulátory se tradičně vyrábějí přidáváním lithia do prekurzorů, jako je např. fosfát nebo síran železnatý. Postup přímé syntézy spočívá v současném přidávání fosfátu, železa (Fe) ve formě prášku a lithia bez vytváření samostatného prekurzoru.
Tímto odpadá krok výroby prekurzoru, což znamená pokles škodlivých emisí během výroby a zároveň snížení výrobních nákladů.
Postup přímé syntézy je v porovnání s tradičními postupy šetrnější k životnímu prostředí a cenově konkurenceschopný. Ke zvýšení efektivity výroby je však klíčové zajistit suroviny prosté nečistot a bez významnějších rozměrových rozdílů.
Kia a její sesterská značka ve spolupráci s firmou Hyundai Steel vyvinou technologii zpracování železného prášku vysoké čistoty s využitím recyklovaného železa tuzemského původu. EcoPro BM následně tuto technologii využije k vývoji technologie přímé syntézy katodového materiálu pro lithium-železo-fosfátové akumulátory s využitím železného prášku jako vstupní suroviny.
Cílem projektu je vyvinout katodový materiál pro LFP akumulátory umožňující rychlodobíjení s vysokým dobíjecím a vybíjecím výkonem za nízkých teplot.
Význam tohoto společného projektu je o to vyšší, že propojuje ocelářský průmysl, výrobu akumulátorů a automobilové odvětví. Kia a její sesterská značka začleňují tuto materiálovou technologii pro LFP akumulátory s cílem opět posunout nejnovější vývoj na trhu s elektromobily.
Značka Kia dříve v letošním roce oznámila, že v rámci své dlouhodobé strategie bude aktivně usilovat o další zlepšování schopností akumulátorů, resp. schopností, bezpečnosti a cenové konkurenceschopnosti elektromobilů.
zdroj: tisková zpráva
Dnes 19:30h bude predstaven Skoda Elroq. Tak uvidime co Skodovka nabidne.
No vida. A pro heteráky zase v 19:30 dávají na Redlight HD péčko Enthusiastic sex encounter. Takže si všichni přijdou na svoje.
Nikde se nepise o elektrolytech. Budou to uz nove baterky s pevnym elektrolytem, nebo jedou na stere vlne?