Na elektromobily Kia PBV se bude vztahovat záruka po dobu 7 let (150 000 km) a k jejich dobití z 10 na 80 % bude zapotřebí jen 30 minut času.
Kia na veletrhu IAA v Hannoveru uspořádala premiéru nového konceptu značky Platform Beyond Vehicle (PBV) S vozidly PBV narušuje Kia trh s lehkými užitkovými vozidly (LCV) zajímavou řadou účelových elektromobilů (BEV).
Spolu s klíčovými partnerstvími pro správu vozových parků, přestavby vozidel a dalšími službami podpoří vozidla Kia PBV podnikání dříve nemyslitelným způsobem, navíc s bonusem sedmileté záruky (s omezením na 150 000 km).
Vozidla Kia PBV, která jsou plně orientována na zákazníka a ideální pro B2B i soukromé zájemce, jedinečným způsobem kombinují účelové elektromobily s pokročilými softwarovými řešeními, aktualizacemi přes internet (OTA) a nejlepšími rozměry a nosností ve své třídě.
Na stánku Kia se představil koncepční vůz PV5, koncept PV5 People Mover (k přepravě osob), PV5 High Roof (se zvýšenou střechou) a koncept PV7. První sériově vyráběná vozidla by měla být k dispozici v létě roku 2025.
„K narušení pravidel trhu LCV je nezbytné nasadit opravdu komplexní přístup k maximálnímu zužitkování vyhrazené platformy, abychom pokryli potřeby co nejširšího zákaznictva,“ uvedl Marc Hedrich, prezident společnosti Kia Europe. „Tento přístup není v segmentu elektrických osobních vozidel úplnou novinkou, ale bezpochyby se s ním poprvé setkáváme v segmentu LCV. Tato chvíle je přelomová v tom, že naše vozidla PBV budou dostupnější, nabídnou větší objemy a nižší provozní náklady s potenciálem zcela proměnit svět logistiky a mobility.“
Vozidla Kia PBV jsou součástí dlouhodobé strategie Kia s označením „Plán S“, která zahrnuje i rozšiřování modelové nabídky elektromobilů. Koncept PBV je postaven na čtyřech pilířích, kterými jsou Pohon, Nabíjení, Konektivita a Práce – klíčové novinky týkající se jednotlivých pilířů budou oznámeny na veletrhu IAA v Hannoveru, pořádaném ve dnech 16.–22. září 2024.
Pohon: optimální zkušenosti
Kia pro své akumulátorové elektromobily vyvinula speciální pokrokovou platformu, u níž lze upravovat rozvor, a tak snadno pokrýt nejrůznější rozměry vozidel i typy karoserií. Vozidla PBV – od malých přes střední až po velká – dokáží nabídnout pozoruhodný handling, výkon i schopnosti akcelerace, a jsou tak skvělým společníkem ve městě i na otevřených cestách. Pyšní se v dané třídě nejlepším jízdním chováním a manévrovatelností, k čemuž přispívá poloměr otáčení usnadňující parkování na úzkých místech i pohyb v centrech měst.
Kia na veletrhu IAA v Hannoveru oznámila, že na všechna vozidla PBV se bude vztahovat sedmiletá záruka (s omezením na 150 000 km). Zákazníci tak mohou bez obav zvládat všechny každodenní úkoly i přesuny s jistotou spolehlivosti a plného krytí.
Majitelé se dále mohou těšit na jedinečné uživatelské prostředí v podobě všestranného pracoviště řidiče, ovládacího rozhraní s podporou umělé inteligence a četných úložných prostor. Kokpit jako takový je mimořádně flexibilní s možností snadné proměny v mobilní pracoviště během zastávek vozidla.
Nabíjení: optimální efektivita
Vozidla Kia PBV (Platform Beyond Vehicles) budou využívat dobíjecí síť Kia Charge, která zahrnuje přes 790 000 dobíjecích míst v 28 evropských zemích. K dispozici je i síť IONITY s více než 4100 dobíjecími místy ve 24 evropských zemích.
S technologií ultra rychlého dobíjení je možné PBV dobít z 10 na 80 % za necelých 30 minut, a majitelé tak mohou své vozidlo dobít během polední přestávky nebo návštěvy u zákazníka. Vozidla Kia PBV kromě toho nabídnou AC dobíjení o výkonu 22 kW pro optimalizaci a snížení nákladů, resp. rychlé DC dobíjení o výkonu až 150 kW.
Hladký průběh dobíjení zajišťuje služba Kia Plug & Charge, kdy lze dobíjení spustit pouhým zasunutím dobíjecího kabelu, jakož i technologie Kia EV Route Planner, která vyhledává nejbližší dostupné dobíjecí stanice a navádí vozidlo přímo k nim.
V rámci vozových parků lze s výhodou využívat řešení pro dobíjení v depu, kdy se všechna vozidla PBV dobíjejí v soukromém dobíjecím centru provozovatele nebo na vyhrazeném místě v depu.
Vozidla Kia PBV dále budou podporovat technologii V2L, díky níž se vozidlo kdykoli promění v mobilní zdroj energie k napájení různých zařízení, nástrojů, chladicích jednotek, nouzového vybavení apod. Zákazníci dále mohou prostřednictvím ekosystému V2G zapojit vozidlo do sítě a přepouštět energii oběma směry, a tak optimalizovat celkové provozní náklady vozidla i přispět k udržitelnému využívání elektřiny.
Konektivita: maximální funkčnost a praktičnost
Vozidla Kia PBV nabídnou nejvyšší flexibilitu a technologickou vyspělost napříč celým segmentem LCV. Na IAA v Hannoveru Kia oznámila, že spojila své síly se společností Geotab, aby společně rozvíjely budoucnost správy vozového parku.
Tato strategická spolupráce bude integrovat řadu datových řešení s vylepšenou technologií ve vozidle, inovativními systémy, optimalizací tras a odměnami za bezpečnou jízdu. Společnost Geotab je celosvětovým lídrem v oblasti propojených řešení pro dopravu a správu majetku.
„Spolupracujeme se společností Geotab, protože sdílíme závazek poskytovat nejlepší řešení pro správu vozového parku ve své třídě,“ řekl Pierre-Martin Bos, ředitel PBV ve společnosti Kia Europe. „Společně se zaměřujeme na to, abychom provozovatelům vozových parků poskytli pokročilé technologie a bohaté datové informace potřebné k optimalizaci provozu a zvýšení bezpečnosti řidičů.“
Vozidla Kia PBV se díky plné konektivitě chlubí řadou palubních systémů a funkcí na podporu maximální funkčnosti. Jedná se např. o zcela novou vyhrazenou palubní jednotku postavenou na systému Android, hlasového asistenta s podporou AI, prediktivní údržbu, chytré plánování tras a přizpůsobený systém pro správu vozového parku.
Dálkový přístup k vozidlům včetně sdílení zajišťuje aplikace Digital Key 2.0; díky aktualizacím prostřednictvím vzdáleného přístupu (OTA) pak vozidla vždy používají ty nejnovější funkce a technologie.
V širším kontextu je možné data generovaná v reálném čase během provozu vozidel PBV využívat k analýze způsobu řízení vozidel, na dálku identifikovat problémy, získat přístup k palubním příkazům a nebývale efektivně spravovat celý vozový park.
Díky dostupnosti obchodu s aplikacemi pro Android mohou zákazníci rozšiřovat systém vozidla o další požadované aplikace. Další propracovaná zákaznická řešení pro PBV nabídne obchod Kia Connect s možností optimalizovat uživatelské prostředí podle konkrétních obchodních potřeb zákazníka.
Práce: maximální produktivita
Vozidla PBV jsou mimořádně přizpůsobitelná díky nabídce nejrůznějších variant, uspořádání sedadel, rozměrů a přestaveb. V dané třídě nabídnou největší objem pro náklad a nejnižší práh nákladového prostoru ve prospěch maximální produktivity bez zbytečných prostojů.
Kia již spolupracuje s řadou partnerů včetně specialistů na přestavby po celé Evropě, aby mohla nabídnout vozidla PBV přizpůsobená konkrétním potřebám, ať již se jedná o systémy regálů, chladírenské nástavby pro přepravu potravin, úpravy pro volnočasové aktivity nebo mobilitu osob upoutaných na vozík.
Na veletrhu IAA v Hannoveru značka oznámila novou technickou spolupráci se skupinou Petit Forestier Group, předním světovým výrobcem chladírenských vozidel, na vývoji chladírenské verze našich PBV.
Skupina Petit Forestier Group s více než 117 lety zkušeností a celosvětovou působností sdružuje všechny potřebné dovednosti a odborné znalosti v oblasti chladírenského řetězce. Kia PBV bude těžit z jejich technického know-how i ze znalostí trhů a obchodního využití jejich značky pro pronájem chladicích řešení.
Kia již spolupracuje se značkami, jako je Uber, a uzavřela první dohody se společnostmi Coupang a CJ Logistics v oblasti doručování zásilek, stejně jako se společnostmi Kakao Mobility a Dubai Taxi Corporation v oblasti spolujízdy.
Vozidla PBV nabízejí mimořádně velký prostor pro náklad a v dané třídě nejnižší práh nákladového prostoru, což zákazníkům umožňuje naložit více zboží, maximalizovat produktivitu a ušetřit čas.
Pro firemní zákazníky bude k dispozici vyhrazená síť prodejců zahrnující vhodně dimenzovaná servisní pracoviště, zkušené pracovníky prodeje, delší otevírací dobu a odborný personál vyškolený speciálně pro firemní potřeby – s cílem optimalizovat využívání vozidel při minimálních prostojích. Kia rovněž nabídne firemní financování k zajištění vysoce konkurenceschopných provozních nákladů.
„Zaměřujeme se na zákaznické potřeby, abychom mohli nabízet řešení pro všechny jednotlivé způsoby používání, zajistit kontinuitu provozu a optimalizovat dobu provozuschopnosti vozidel,“ uvedl Pierre-Martin Bos, ředitel pro PBV ze společnosti Kia Europe.
„Příslib naší značky posilujeme specializovanou sítí PBV, která je připravena poskytovat servis našich vozidel se specifickými standardy orientovanými na zákazníka, a to vedle více než 2600 skutečných prodejců Kia v Evropě, spolu s prediktivní údržbou prostřednictvím našich schopností OTA, jsme odhodláni poskytovat všem našim zákazníkům co nejucelenější a nejinovativnější zážitek z mobility, a to jak ve služebním, tak v soukromém použití.“
K zajištění výroby vozidel PBV pak Kia vloni zahájila výstavbu speciálního závodu v Koreji, který je součástí celkové investice v objemu přes 3 mld. eur. Nejmodernější produkční systém umožňuje vysokou flexibilitu výroby včetně úprav nejrůznějších typů produktů.
Počáteční výrobní kapacita bude činit 150 tisíc vozidel PBV ročně, ale postupně naroste až na 300 tisíc vozidel v celosvětovém měřítku.
zdroj: tisková zpráva
To je sranda, Musk udajne dalkove vypnul Kadyrovu Teslu Cybertruck. Kadyrov se chvastal ze CT je uspesne zapojen do boju na Ukrajine a ze je to mimoradne vykonne auto. A ted breci, ze mu uz nefunguje. Skoda ze se rusakum neda vypnout uplne vsechno dalkove. No tak holt se musi vsechno dalkove vyhodit do povetri. Ted nedavno vyletelo 30.000 tun Iskanderu a Tocka, dronu a dalsich zbrani do luftu. Slava Ukrajine, slava obrancum proti ruskym vrahum a nacistum.
Hehé, tak to je hustý 😀 I tak si ale pořád ještě nejsem tak úplně jistý, na které straně ve skutečnosti Musk stojí (pokud vůbec na některé). Chápu, že mu jde hlavně o to, aby ochránil svůj byznys. Mám ale tak trochu podezření, že ve skutečnosti by se nijak moc neštítil dělat byznys třeba i s Rusáky, pokud by mu to něco přineslo. Řekl bych, že jeho mentalita se v tomto ohledu hodně blíží té Donalda Trumpety (kterého také mimochodem Musk podporuje).
Taky je zajímavé, že v knize o Muskovi nikdy neměl o Trumpovi valné mínění, označoval ho spíš za debila.
Pokracovani s mym traktorem. Dnes jsem byl na benzince pro naftu. Uz jizda s prazdnym kanystrem v kufru bylo utrpeni. I suchy kanystr smrdi a musel jsem jet s otevrenym oknem. Zpet jsem otevrel okna na pruvan. Kdo to denne cucha, ten je fetak.
A uvidim jestli motor vubec naskoci. Ted je na nabijecce aby byla baterka v plne sile.
Hele nakreslené to je pěkně, ale bude skutečný výsledek někdo kupovat? Trh těchto užitkových EV během léta klesl o 70% a v některých zemích EU dokonce o 85% meziročně.
Jasně, dříve či později vyleze nějaký KIA manažer, co má hlavu kvůlie EV na špalku a bude kázat o „odhodlání směr elektrická budoucnost“ a rozhazovat letáky těchto projektů, jako to je ve Vokswagenu, Audi, Mercedesu, Fordu a dalších. Ale nakonec sekera dopadne a třeba v KIA to bude zrovna kvůli tomuto PBV.
No moc se to zatím prodávat nebude, protože cena a dojezd. Buzz se neprodával vůbec. Dodávky většinou potřebují jezdit, jezdit, jezdit a ne postávat na nabíječce. Co si budeme namlouvat, budoucnost elektromobility je závislá na kvalitě a výkonu baterií a ty zatím nejsou nic moc. Určitě se ale na tom intenzivně pracuje.