Hyundai tiše připravuje nový SUV elektromobil s dojezdem přes 320 km

Ve stejné tichosti jako připravoval Hyundai Ioniq Electric, chystá korejský gigant i svůj další elektromobil. Tentokrát jím bude plně elektrické SUV na novém podvozku s 64kWh baterií a dojezdem přes 320 km.

Silně kamuflážovaný nový SUV elektromobil značky Hyundai, který má jít na trh příští rok
foto: electrek.co

První prototyp nového SUV elektromobilu Hyundai byl nedávno spatřen v jihokorejském městě Songnam, satelitním městě Soulu. Fakt, že Hyundai na autě pracuje a připravuje jeho vstup na trh na rok 2018 byl oficálně potvrzen zástupci automobilky.

Žádné další detaily ale zatím k dispozici nejsou. Už před časem ale dnes již bývalý šéf Hyundai Dave Zuchowski potvrdil, že se jen do roku 2020 chystá pět nových hybridů, čtyři plug-in hybridy, čtyři elektromobily a jedno nové auto na vodík.

Jestli bude nové elektrické SUV alespoň tak dobré jako Ioniq Electric, máme se na co těšit. Hyundai v tomto ohledu skvěle odpovídá lidovému rčení „tichá voda břehy mele“. Brzy nejspíš podemele zejména německé snahy o alespoň trochu slušný plug-in hybrid elektromobil.

24 Comments on “Hyundai tiše připravuje nový SUV elektromobil s dojezdem přes 320 km”

    1. To vážně nějak moc
      To vážně nějak moc připomíná Kiu Niro…ale hovoří se o Hyundai, ne? Kia Niro EV má dle info od dealera být k mání koncem tohoto roku, (to se taky rozchází s deklarovaným rokem uvedení Hyundai 2018) nic víc nevěděl, na možnost 4×4 se netvářil (což by mě zásadně mrzelo). A že by do Nira nedali ta samá střeva včetně baterky jako má Ioniq? To by bylo trochu zvláštní, nicméně 60kW baterka by byla rozhodně pecka!

        1. Mal som na mysli toto, je to
          Mal som na mysli toto, je to priamo zo stranky hyundai.sk

          Wall Box
          Špeciálna domáca nabíjacia stanica „Wall Box“ obsahuje riadiacu jednotku, ktorá je istená nezávisle od elektrických obvodov v domácnosti. Využíva 3-fázový striedavý prúd a umožňuje nabiť batériu na 100 % za 4 hodiny 25 minút.

          Naozaj existuje aj prenosný wallbox, ktorý si nemusíte kupit od hyundai a nabijete si to na 3fazovke kdekolvek.

          1. Pokud majitel tvrdí (viz
            Pokud majitel tvrdí (viz níže v diskuzi), že v autě v konektoru z L1, L2 a L3 je obsazen pouze L1, tak wallbox sice může být 3-fázový, ale nabíjet bude pouze jednou fází.
            Mě také BMW dodalo wallbox, který zvládne 22 kW (3x32A), ale v i3 mám jen 11 kW (3x16A).

            Přenosné wallboxy na klasické stavební zásuvky samozřejmě existují, ale pokud palubní nabíječka používá jen jednu fázi, tak opět využijete jen jednu fázi.

Napsat komentář