Ve stejné tichosti jako připravoval Hyundai Ioniq Electric, chystá korejský gigant i svůj další elektromobil. Tentokrát jím bude plně elektrické SUV na novém podvozku s 64kWh baterií a dojezdem přes 320 km.
foto: electrek.co
První prototyp nového SUV elektromobilu Hyundai byl nedávno spatřen v jihokorejském městě Songnam, satelitním městě Soulu. Fakt, že Hyundai na autě pracuje a připravuje jeho vstup na trh na rok 2018 byl oficálně potvrzen zástupci automobilky.
Žádné další detaily ale zatím k dispozici nejsou. Už před časem ale dnes již bývalý šéf Hyundai Dave Zuchowski potvrdil, že se jen do roku 2020 chystá pět nových hybridů, čtyři plug-in hybridy, čtyři elektromobily a jedno nové auto na vodík.
Jestli bude nové elektrické SUV alespoň tak dobré jako Ioniq Electric, máme se na co těšit. Hyundai v tomto ohledu skvěle odpovídá lidovému rčení „tichá voda břehy mele“. Brzy nejspíš podemele zejména německé snahy o alespoň trochu slušný plug-in hybrid elektromobil.
No??? Pokud by to bylo auto
No??? Pokud by to bylo auto kolem 1 mil. Kč vč. DPH, u nás v prodeji, s reálným dojezdem více, než 300 km. Tak to výrazným způsobem zčeří vodu v rybníce elektromobilů.
Už se na to těším.
Petr Čech Edition 🙂
Petr Čech Edition 🙂
Pod tou plachtou je přece
Pod tou plachtou je přece Kia Niro.
To vážně nějak moc
To vážně nějak moc připomíná Kiu Niro…ale hovoří se o Hyundai, ne? Kia Niro EV má dle info od dealera být k mání koncem tohoto roku, (to se taky rozchází s deklarovaným rokem uvedení Hyundai 2018) nic víc nevěděl, na možnost 4×4 se netvářil (což by mě zásadně mrzelo). A že by do Nira nedali ta samá střeva včetně baterky jako má Ioniq? To by bylo trochu zvláštní, nicméně 60kW baterka by byla rozhodně pecka!
Tak snad už u tak silný
Tak snad už u tak silný baterky zvládnou dodat také 3-fázovou palubní nabíječku a ne tu ostudu, co je v ioniqu.
omyl, Ioniq ma 3 fazovu
omyl, Ioniq ma 3 fazovu nabinacku.
Treba wallbox za cca 400 Eur (aj prenosny sa da kupit) a nabijete si to z 3fazovky za 4 hodiny kdekolvek.
Zial nestaci kabel, treba ten wall box.
Máte k tomu bližší info?
Máte k tomu bližší info? Sice píšou na hyundai.cz, že se dá nabíjet 3-fázově, ale nic víc.
A tady v testu na Hybridu zase psali, že to má pouze 6,6 kW palubní nabíječku, což by odpovídalo použití jen jedné fáze a ne tří…
Jeden majitel na Slovensku
Jeden majitel na Slovensku má iONICa a nabíječka je jednofázová, na 3 fáze nemá piny v Type2 konektoru.
Áno mám tam len 1 fázu
Áno mám tam len 1 fázu čiže aby som využil palubnú nabíjačku 6,6kW musím mať 32A zásuvku a správny kábel
Mal som na mysli toto, je to
Mal som na mysli toto, je to priamo zo stranky hyundai.sk
Wall Box
Špeciálna domáca nabíjacia stanica „Wall Box“ obsahuje riadiacu jednotku, ktorá je istená nezávisle od elektrických obvodov v domácnosti. Využíva 3-fázový striedavý prúd a umožňuje nabiť batériu na 100 % za 4 hodiny 25 minút.
Naozaj existuje aj prenosný wallbox, ktorý si nemusíte kupit od hyundai a nabijete si to na 3fazovke kdekolvek.
Pokud majitel tvrdí (viz
Pokud majitel tvrdí (viz níže v diskuzi), že v autě v konektoru z L1, L2 a L3 je obsazen pouze L1, tak wallbox sice může být 3-fázový, ale nabíjet bude pouze jednou fází.
Mě také BMW dodalo wallbox, který zvládne 22 kW (3x32A), ale v i3 mám jen 11 kW (3x16A).
Přenosné wallboxy na klasické stavební zásuvky samozřejmě existují, ale pokud palubní nabíječka používá jen jednu fázi, tak opět využijete jen jednu fázi.
nikoli, mluvil jsem s
nikoli, mluvil jsem s distributory IONIQ pro CR a potvrdili mi ze nabijecka je 1-fazova.
Hyundai umí, ale ceny Ioniq
Hyundai umí, ale ceny Ioniq pro CZ hrůza! jedu si pro něj do Německa, bez dotace a DPH mě vyjde na 685000,- Kč kromě kůže v plné výbavě včetně češtiny……..
cenikove to vypada nacenene
cenikove to vypada nacenene podobne i v Nemecku, takze to bude spise jen otazka lokalni slevy dealera ne?
ta cena je bez dotacie a bez
ta cena je bez dotacie a bez DPH?
Lebo potom to vychadza podobne. Staci vyuzit fleetovu zlavu 11%.
No do firmy obcas kupujeme
No do firmy obcas kupujeme hyundaie, tak jsem se ptal schvalne na inoniq (jen pro zajimavost) a vyslo by cca 700 000 (verze v lepsi vybave – cenikove za milion).
taky myslim ze zrovna
taky myslim ze zrovna Hyundai nema se slevama problem, pred vanoci jsem kupoval i30 a jako jedni z mala dali slevu 23% pokud se pro koupi rozhodnem do tydne, 50k znacka a 46k salon + paket za 15k navic a + zimni kola navic, a to bylo auto za 415 tisic
zvláštní.. já ho u tady v ČR koupil za 690tis. bez DPH a
zvláštní.. já ho u tady v ČR koupil za 690tis. bez DPH a taky bez dotace… tak nemel že to u nás nejde..
Nevíte někdo, kolik ks se
Nevíte někdo, kolik ks se za letošek předpokládá prodat Ioniqu? Celosvětově či klidně jen ČR.
rocni celosvetovy cil maji
rocni celosvetovy cil maji 77 tisic kusu pro prvni celkovy rok 2017, ale pro vsechny 3 varianty Ioniq dohromady
v CR by chteli prodat pres
v CR by chteli prodat pres 100ks.
Hyundai casem ukaze ze
Hyundai casem ukaze ze elektromobilitu umi velice dobre 🙂
časem to ukažou všichni,
časem to ukažou všichni, protože jim prostě nic jiného nezbyde…. 🙂
jj
jj