Hyundai představil nový elektromobil Hyundai Ioniq 9, SUV se třemi řadami sedadel v nejmodernějím designu a plné vyspělých technologií.
Základem elektromobilu Hyundai Ioniq 9 je inovativní platforma E-GMP značky Hyundai, která zahrnuje vylepšený systém výkonové elektroniky, optimalizovaný převod pro zdolávání strmých stoupání a použití dvoustupňového invertoru, který zvyšuje hospodárnost.
Kompletně zapouzdřený systém výkonové elektroniky pomáhá snižovat hlučnost elektrického pohonu, zatímco přenos aerodynamického hluku, vibrací a hluku od podvozku do interiéru tlumí zdokonalená zvukově izolační vrstvená skla, trojité těsnění a použití nově koncipované výztuhy v oblasti A sloupků.
Platforma E-GMP se může pochlubit vysokonapěťovou sadou akumulátorů s vysokou kapacitou, která prodlužuje dojezd na jedno nabití. Zároveň umožňuje vytvořit plochou podlahu, čímž zvyšuje úroveň komfortu a přispívá ke zvětšení zavazadlového prostoru. Robustní skelet karoserie byl optimalizován z hlediska pohlcování a rozptylu nárazové energie tak, aby byla zajištěna nejvyšší možná úroveň odolnosti a pasivní bezpečnosti.
IONIQ 9 je prvním modelem značky vybaveným hliníkovými blatníky a zadními bočními panely, které přispívají k lehké konstrukci karoserie, a tím k vyšší úspornosti. Nový systém aktivních vzduchových klapek AAF vylepšuje aerodynamiku možností uzavření otvorů, které v některých režimech přivádějí vzduch pro chlazení, a spolu s hladkými panely karoserie přispívá i ke zlepšení vzhledu.
SOUVISEJÍCÍ: Hyundai Inster Cross: všestranný elektromobil nejen do města
Velké SUV také zavádí nový systém zavírání dveří, využívající speciální závěsy s mechanismem umožňujícím jejich mírné přizvednutí, což přispívá k přesnějším pohybům a minimalizaci spár v karoserii. Nově vyvinuté je rovněž elektrické odjišťování přední kapoty, které nejenže vylepšuje design, ale také zvyšuje bezpečnost a produktovou kvalitu.
Velká sada akumulátorů pro velký dojezd
Vysokonapěťová sada lithium-iontových akumulátorů (NCM) systému výkonové elektroniky je uložena pod podlahou a nabízí kapacitu 110,3 kWh. IONIQ 9 dosáhne podle předběžných údajů dle metodiky WLTP dojezdu až 620 km na jedno nabití a spotřeby elektrické energie 19,4 kWh/100 km u verze s pohonem zadních kol a 19“ koly, a to díky nízkému součiniteli aerodynamického odporu vzduchu, vyspělé platformě a pokrokovým technologiím akumulátorových článků.
Elektromobil Hyundai IONIQ 9 lze komfortně nabít z 10 na 80 % kapacity za pouhých 24 minut pomocí nabíječky s výkonem 350 kW. Charakteristická funkce dvousměrného nabíjení V2L (Vehicle-to-Load) snižuje spolu s nabíjecím systémem pro různé úrovně napětí 400 V/800 V bariéry pro adopci elektromobilů.
Verze s dlouhým dojezdem a pohonem zadních kol je vybavena zadním elektromotorem o výkonu 160 kW. Varianta s dlouhým dojezdem a pohonem všech kol navíc disponuje předním elektromotorem o výkonu 70 kW, zatímco verze Performance s pohonem všech kol se může pochlubit elektromotory o výkonu 160 kW jak na přední, tak na zadní nápravě.
Verze Performance dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 5,2 sekundy, zatímco standardní verze pohonem všech kol zvládne tento sprint za 6,7 sekundy a varianta s pohonem zadních kol za 9,4 sekundy. Pokud jde o pružné zrychlení, například při předjíždění pomalejších vozidel, verze Performance se rozjede z 80 na 120 km/h za 3,4 sekundy, standardní varianta s pohonem všech kol za 4,8 sekundy a verze s pohonem zadní nápravy za stále výborných 6,8 sekundy.
Praktické technologie Hyundai Ioniq 9
Značka Hyundai dosáhla u modelu IONIQ 9 významného pokroku, který rozptýlí obvyklé obavy zákazníků v segmentu elektromobilů. Jedná se například o zdokonalený plánovač tras pro elektromobily, vyšší konzistentnost sady akumulátorů, vylepšené zobrazování regulace točivého momentu, komplexní informování o spotřebě energie a další chytrá vylepšení.
IONIQ 9 zobrazuje stav nabití zelenými body na volantu které řidiče nepřetržitě informují o zbývající zásobě elektrické energie. Nový model je vybaven systémem hlasového ovládání s umělou inteligencí Hyundai AI Assistant, který se podobá domácím virtuálním asistentům.
Řidič tento systém aktivuje tlačítkem a jeho stav zobrazují bodové ukazatele, což usnadňuje používání (hlasové ovládání Hyundai AI v současné době nepodporuje český jazyk). Tyto funkce v modelu IONIQ 9 kombinují vyspělé technologie s praktičností, a vylepšují tak zážitky z cestování elektromobilem.
Hyundai zavádí i novou službu FoD (Features on Demand), která slouží k aktivaci doplňkových funkcí na vyžádání. Tato jedinečná funkce umožňuje zákazníkům další individualizaci vozu digitálními vylepšeními, která si mohou pořídit v online obchodě.
Produkty FoD nabízejí třeba různá dynamická osvětlení při otevření nebo zavření dveří či možnost streamování přes Amazon Music a Soundcloud. Různé motivy zobrazení zase umožňují individualizaci displeje sdružených přístrojů nebo obrazovku integrovaného navigačního a zábavného systému.
Hyundai nabízí se zcela novým modelem IONIQ 9 nejnovější verzi svých vylepšených služeb Bluelink® pro online propojený automobil. Široké portfolio funkcí a služeb umožňuje zákazníkům ovládat jejich vůz pomocí chytrého telefonu nebo hlasových povelů.
Výsledkem je ještě větší potěšení z komfortní a praktické jízdy. Tyto služby také pomáhají uživatelům vyhledat a naplánovat nejlepší trasu do cíle zahrnující nabíjecí stanice a další. Aktualizace softwaru OTA (Over-the-Air) umožňují bezdrátovou aktualizaci vybraných řídicích jednotek vozu.
Hyundai IONIQ 9 je též vybaven funkcí digitálního klíče na základě bezdrátové komunikační technologie NFC + UWB nebo rychlou bezdrátovou nabíječkou s pryžovým povrchem, který zabraňuje pohybu zařízení za jízdy, a chladicím ventilátorem, který snižuje teplotu nabíjeného přístroje.
Aktualizace softwaru OTA (Over-the-Air) umožňují bezdrátovou aktualizaci řídicích jednotek vozu. IONIQ 9 je též vybaven funkcí digitálního klíčku na základě bezdrátové komunikační technologie NFC nebo rychlou bezdrátovou nabíječkou s pryžovým povrchem, který zabraňuje pohybu zařízení za jízdy, a chladicím ventilátorem, který snižuje teplotu nabíjeného přístroje.
Vysokovýkonné 100W vstupy USB-C jsou k dispozici cestujícím v první, druhé i třetí řadě sedadel. Na rozdíl od tradičních USB vstupů napájených z 12V akumulátoru přivádí IONIQ 9 elektrickou energii přímo z vysokonapěťové sady akumulátorů pro nepřetržité používání. Tento inovativní koncept byl rozšířen i na funkci oboustranného nabíjení V2L (Vehicle-to-Load). Ze zásuvky V2L v zavazadlovém prostoru mohou uživatelé napájet či nabíjet elektrická zařízení a spotřebiče jako ze standardní zásuvky.
Klimatizační soustava modelu IONIQ 9 nabízí funkci nezávislé klimatizace zadní části interiéru, která byla optimalizována pro rekreační aktivity, například kempování. Tento systém poskytuje komfort cestujícím vzadu a snižuje zbytečnou spotřebu elektrické energie nezávislým řízením zón vpředu a vzadu. Vůz je také vybaven štíhlými stropními výdechy ventilace, které fungují v součinnosti s paketem panoramatického střešního okna.
Nové elektrické SUV se třemi řadami sedadel je v několika schránkách vybaveno také sterilizačním zařízením UV-C, které dezinfikuje drobné předměty, jakými jsou mobilní telefony, peněženky nebo ochranné roušky. Funkce byla vyvinuta s ohledem na požadavky zákazníků, jejichž prioritou je zdraví a hygiena uvnitř vozu.
Informační a zábavní systém zahrnuje 12,3“ přístrojový panel a 12,3“ integrovaný displej, které jsou součástí panoramatického zakřiveného displeje. Standardní audiosystém má osm reproduktorů, na přání se dodává prémiový systém BOSE se 14 reproduktory, který podporuje 5.1kanálový prostorový zvuk, bezdrátové aktualizace a vyspělé funkce BOSE. Systém zahrnuje také funkci e-ASD (e-Active Sound Design), která prostřednictvím audiosystému vytváří zvukový doprovod jízdy.
Hyundai IONIQ 9 disponuje nejmodernějšími vyspělými asistenčními systémy Hyundai ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), které zvyšují bezpečnost jízdy předcházením nehodám a usnadňováním řízení. Mezi tyto systémy patří mimo jiné Autonomní nouzové brzdění FCA 2 (Forward Collision-Avoidance Assist 2), Asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LKA (Lane Keeping Assist), Aktivní sledování mrtvého úhlu BCA (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist), asistent upozorňující na nebezpečí při vystupování SEW (Safe Exit Warning), Asistent pro bezpečné opuštění vozu SEA (Safe Exit Assist), Upozornění na cestující vzadu ROA (Rear Occupant Alert), Inteligentní omezovač rychlosti ISLA (Intelligent Speed Limit Assist), asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning), Kamerové sledování mrtvého úhlu BVM (Blind-spot View Monitor), asistent pro přepínání dálkových světel HBA (High Beam Assist), Aktivní upozornění na projíždějící vozidla při couvání RCCA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist) a senzory vzdálenosti od překážek PDW (Parking Distance Warning).
Technologie zaměřené na řidiče
K intuitivnímu ovládání a optimálnímu využití prostoru přispívá začlenění tlačítka pro spuštění systémů vozu do páčky na sloupku řízení, která slouží k elektronickému ovládání převodovky. Řidič přitom při zařazení zpětného chodu dostává haptickou zpětnou vazbu. Systém nabízí také pohotovější reakce. Vylepšena byla rovněž brzdová soustava, která poskytuje mimořádně vysoký brzdný výkon a účinnost.
Úroveň jízdních vlastností elektrického SUV zvyšují funkce jako dynamické rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola, které vylepšuje ovladatelnost, nebo stabilizace vozu při bočním větru, jež zajišťuje směrovou stabilitu ve vyšších rychlostech. IONIQ 9 je rovněž vybaven terénním protiprokluzovým systémem pro nerovný povrch a režimem Auto Terrain, který pomocí umělé inteligence rozpoznává povrch cesty a vybírá optimální jízdní režim.
Podvozek byl zkonstruován specificky pro zcela elektrické SUV. Přední kola mají víceprvkové zavěšení doplněné o vzpěry MacPherson, vzadu je víceprvková náprava. Výbava zahrnuje tlumiče s automatickým udržováním světlé výšky, které zvyšuje komfort, a hydraulická ložiska minimalizující přenos vibrací od podvozku.
IONIQ 9 je také konkurenceschopným tažným vozem. V režimu pro jízdu s přívěsem automaticky detekuje hmotnost přívěsu a podle ní přizpůsobí předpokládaný dojezd. Tato funkce udržuje rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu v neměnném poměru 50:50, aby byly zajištěny optimální provozní vlastnosti. Evropské verze modelu IONIQ 9 budou mít nejvyšší přípustnou hmotnost přívěsu až 2500 kg.
Na vybraných trzích budou tradiční skleněná zrcátka nahrazena digitálními vnějšími zpětnými zrcátky. Digitální zrcátka zobrazují situaci po stranách a vzadu na sedmipalcovém monitoru OLED. Systém nabízí funkci zmenšení zobrazení při couvání, vodicí linie pro manévrování a pomocnou linii pro změnu jízdního pruhu. Systém poskytuje bezpečné, širokoúhlé zobrazování situace vzadu dokonce i za nepříznivých podmínek a současně zlepšuje aerodynamické vlastnosti vozu.
Konstrukce modelu IONIQ 9 minimalizuje hladinu hluku od podvozku díky specifickému přístupu k jedinečnému charakteru elektromobilů. Použití pneumatik pohlcujících hluk minimalizuje jejich rezonanci, zatímco výztuhy nosného skeletu karoserie zvyšují tuhost a snižují nízkofrekvenční hluk při jízdě na silnicích s nerovným povrchem. Vůz je také vybaven systémem ANC-R (Active Noise Control-Road), který umožňuje další potlačení zvuků od podvozku.
Zahájení prodeje v roce 2025
Prodej modelu IONIQ 9 v Koreji a USA bude zahájen v první polovině roku 2025 a postupně budou následovat další trhy v Evropě a ostatních regionech. Český ceník bude oznámen na konci prvního kvartálu roku 2025, první vozy si budou čeští zákazníci přebírat zhruba v polovině roku.
IONIQ 9 se bude moci pochlubit rozsáhlou standardní výbavou a nejmodernějšími technologiemi, na přání pak nabídne také vylepšené praktické, komfortní a designové prvky. Podrobné specifikace budou zveřejněny v době uvedení modelu na trh.
Automobilku už klečí na kolenou před Trumpem a prosí o další subvencování elektromobilů, které si za reálnou cenu nikdo nekoupí.
Doufám, že je kopne do ksichtu. Protože přesně to si management automobilek, který vyměnil zákazníka za dotačního úředníka, plně zaslouží.
hxxps://www.reuters.com/business/autos-transportation/automakers-urge-trump-preserve-ev-tax-credits-boost-self-driving-cars-2024-11-21/
Tak u nas zase kleci fandove vyfuku a prosi o odpusteni pokut aby mohli dal beztrestne vypoustet vyfukove jedy.
pro Runnču…. Trošičku si rozporuješ (beru v potaz i tvoje starší komentáře k tématu Trump)…
Vážně byl EM největší donátor Trumpa, aby mu na oplátku Doník zničil kšefty??….
Píšeš, že si elektromobil nikdo za reálnou cenu nekoupí…
Ale pokud z té množiny firem (značek) nevyjmeš minimálně Teslu, chceš tím snad říct, že je Musk úplný hlupák, který si zaplatil krach vlastního byznysu??
A jestli takový nesmysl prohlásit nechceš, musíš uznat že minimálně Tesla se za reálnou cenu prodávat bude🤔
Máš ve svých teoriích nelogičnosti…
Musk jako podporovatel Trumpa = Trumpova podpora Tesly a elektromobility, to je hodně velká zkratka. Kromě jasně prezentovaných kroků, jako joe konec dotací, nemáme dostatek informací. Ale dokážu si představit hned několik scénářů, které se ti nebudou líbit.
1) Tesla vymění malý podíl na velkém trhu za velký podíl na malém trhu.
2) Musk obětuje Teslu výměnou za mediální a politickou moc.
3) Trump bez ohledu na Musla zlikviduje elektromobilitu a poptávku po ní, aby vrazili nůž do zad Číně.
a tak dále a tak dále. Možností je mnoho, ergo bude lepší počkat.
pro Runnču…. Jasně, možností je nekonečně.😃
Ale nekecej že by se ti to bez Muska jako šedé eminence nelíbilo víc 😘
Ano, mluvka a lhář Musk je ukázkový sociopat. Pokud to pro něj bude výhodné, podřízne Teslu jako ovci. Stavět na jeho účasti v týmu Trumpa nějakou výhodu pro Teslu nebo elektromobilitu, může jen naivka/elektromobilista.
Pro Runnču…. Že je EM mluvka a lhář?? .. Ještě ti tam chybí ,,snílek“, to už jsem taky někdy četl.🙄
Už di doprdele s těma lingvistickýma podpásovkama trapáku.
Že je to prolhaný sociopat je můj trvale konzistentní postoj. A pak jsou tady tací, kteří ho milují, nenávidí, milují, nenávidí, jak na houpačce, zrovna jak se zrovna vyjádří k elektromobilitě, Ukrajině, SpaceX, Trumpovi… Houpyty houp.
Cena BEV musí spadnout na polovinu, aby se to začalo prodávat, současná cena je zcela nereálná.
Stačilo by těch 70% o které jsou EV v Evropě předražené o proti spalováku. Je třeba vyrovnání cen jakého letos dosáhli v Číně.
Takže souhlas.
Cena rozhodne jak se to bude prodávat, cílová skupina zákazníků asi nebude nijak velká, korejská elektroauta jsou dost drahá, ale uvidíme.
Odpoved pre Runner :
1) X7 je o 300 kilo lehči : nie -nie je. Pohotovstna hmotnosst x7 4.0D je 2565 kg pohotovostná a kedze nevieme presnu pohotovostnu hmotnost i9 a nevies ju ani ty budeme vychadzat s udajov sesterskej EV 9 a ta ma v 283 kW verzii 2599kg.. Rozdiel je 34kg a nie 300kg
2) „Motor má v nejslabší sociální diesel variantě o polovinu vyšší výkon na tunu“ – BMW 4.0D – pri rovnakej pohotovostnej hmotnosti a výkone 250 kW vs 320 kW v neprospech báva …. Pri 4.0i to bude 80-100kg pri výhode 60kW /v prospech BMW/ ale tam bude bmw stracat v krutiacom momente a to pomerne výrazne.
S čím asi budem s tebou súhlasiť je že slabšia verzia bude naozaj lenivá a jednomotorová je uplne mimo realitu. To by som ako argument bral..
Paradni kara. Tu si urcite koupim a Lavrov42 chytne nerva.
Hmotnost obsazeného vozidla – 3,3 tuny. 😀 To si kup. A alespoň patery gumy na sezónu, protože přezouvat budeš každé dva měsíce 😀
Diky za radu.
BMW x7 /na chlp rovnako velke auto/ celkova hmotnost 3325kg…
Fakt to chceš porovnat? Ok, X7 je o 300 kilo lehčí (curb weight). Motor má v nejslabší sociální diesel variantě o polovinu vyšší výkon na tunu a utáhne dvojnásobně těžký přívěs, než tenhle teploušskej autobus s interiérem z 80. let.
Jasně, chudáci kamioňáci. Podle týhle logiky musej přezouvat každej tejden 🙂 – při celkový hmotnosti 48 tun . Nebo snad ne? Ty experte ? :))) .
A co dodávky do 3,5 tuny? Taky potřebujou 5 sad na sezónu ? :))))
No vždyť jo. Nikdys neviděl pár tahačů, 5 klidně i 10 a víc, odstavených vedle silnice???
To čekaj až jim přivezou nové obutí..😆🤧😅
Když myslíš…
hxxps://www.jdpower.com/business/press-releases/2024-us-original-equipment-tire-customer-satisfaction-study
A co se týká těch dodávek, mohl bych prosím tu 2,7 tunovou prázdou dodávku, co po naložení na 3,3 tuny gumy zatěžuje akcelerací 0-100 za 7 sekund, vidět?
A co se týká imbecilního komentáře Drvoštěpa, tak na rychlost opotřebení pneu mají vliv dva parametry vozidla – hmotnost a výkon. Nákladní vozidlo sice hodně zatěžuje každé kolo, ale přenášený výkon na kolo je velmi malý. Náklaďák se sice rozjíždí týden, ale pneu je v pohodě.
Pokud by ten kamion vážící desítky tun akceleroval na stovku za 5 sekund, pneumatiky jsou po prvním rozjedu na odpis.
pro Runnču….. Ti dnes nějak tečou nervičky že?😃
Mně většina tvých komentářů přijde imbecilních a nemám potřebu to ventilovat..
Sakra co se ti přihodilo s tím růžovým latexem?? Aby to nebylo něco vážnějšího..😧🤭
Náhodou, mám skvělou náladu, dobré zprávy se jen hrnou, stačí otevřít média. Předevčírem večer spáchal seppuku woke Jaguár, včera ráno vzdal elektromobilitu Lotus, odpoledne přiznal Volkswagen, že studie Financieel Dagbladu je pravdivá a třetina vyrobených batterypacků neprojde kontrolou a jde rovnou na šroťák, dneska ráno zkrachoval Northvolt a teď čtu, že Volkswagen ve snaze zastavit pád akcií vzdává elektrombilitu, řadu ID úplně přepracuje, Polo nezruší a celkově jde do mild hybridů. 😀
Tak proč by tekly nervy mně? Směju se vám celý den 😀
1. Ne batterypacků, ale článků.
2. Ne všude, ale u nově postavených linek v EU. V Číně u zkušených výrobců je to 1-4%. Vzhledem k tomu, že Northvolt jede na technologiích z Korei a také tam byl zmíněn LG Chem, který má výrobu v EU. Tak spíše pravdou je, že problém mají korejci. VW zatím žádnou velkou výrobu nerozjel, to že jim linka ve stadiu sprovozneni vyrobí 90% do šrotu je celkem normální.
Píšou batterypacků, tak nevím, kde jsi vzal články. A studie zahrnuje i čínské Volvo, btw.
Také samo o sobě „30% do šrotu“ nic neznamená. Materiály jsou recyklovatelné. Pak je otázka jak je na tom konkurence. Pokud je na tom líp, tak je tam prostor na vylepšení. Nic víc. Pokud všude jde i 40% do šrotu, jako třeba ve výrobě některých micro-čipů, tak je to ok.
Kdyz ctu ty debilni komentare bojovniku proti EV, tak bych rekl, ze se jedna o sabotaz ve vyrobe. Lidi maji uplne vyplachnuty mozek, OPEC+ v cele s ruSSkem siri fake news na bezicim pasu a lidi to zerou. Podobna situace jako kdyz delnici nicili masiny, protoze se bali, ze jim berou praci. No tenkrat nebyly ty fake news, proto to brzy utichlo.
Nevím, jestli sabotáž, ale účelovka určitě. Určitě financovaná Ruskem, s cílem zesměšnit českou vládu, agenta Pávka a nejlepšího ministra zahraničí všech dob vypapaného Lipánka, kterému prý zapomněli říct, že zrušili summit v Kyjevě a dvě hodiny se prý dneska na vrátnici kongresového centra domáhal zahájení. Za to může určitě Putin.
pro Runnču…. No to nevím proč si dneska nějak v křeči… Možná ti zrovna došlo, že to všechno stejně nebude stačit a dostavil se pocit zmaru?🤔😁
tady jeden Nemeckej kamionak s elektrickym kamionem, gumy meni pocitam co tyden (ve snech jednoho bezce42 :D)
https://www.youtube.com/@electrictrucker