Hyundai a Aramco zkoumají nové syntetické palivo

Hyundai zahájí spolupráci s Aramco a KAUST na vývoji nového e-paliva na podporu čisté mobility. Společný výzkumu motorů na principu spalování velmi chudých směsí a vývoj e-paliva má přispět ke snížení emisí oxidu uhličitého.

Skupina Hyundai Motor Ggroup, jejíž je značka Kia součástí, uzavřela dohodu se saudskoarabskou státní ropnou společností Aramco a Technickou a přírodovědeckou univerzitou krále Abdalláha (KAUST) o společném výzkumu a vývoji pokročilého paliva pro zážehové motory na principu spalování velmi chudých směsí s cílem snížit celkové emise oxidu uhličitého v dopravě.

HMG se aktivně věnuje nejrůznějším aktivitám výzkumu a vývoje se záměrem minimalizovat emise skleníkových plynů produkované spalovacími motory během postupného přechodu k akumulátorovým elektromobilům (BEV) a elektromobilům na palivové články (FCEV).

„Elektromobily typu BEV a FCEV budou rozhodující technologií HMG k dosažení uhlíkově neutrální mobility, zatímco technologie pro ekologické spalovací motory, spojující ekologické palivo s motorem na principu spalování velmi chudých směsí, budou klíčem k účinnému snižování emisí skleníkových plynů během našeho přechodu k elektromobilům,“ uvedl Alain Raposo, výkonný viceprezident skupiny HMG, pověřený vedením technické jednotky elektrifikovaných pohonů.

E-paliva se na rozdíl od výroby klasických paliv syntetizují z tzv. zeleného vodíku – vyráběného elektrolýzou vody za použití elektřiny z obnovitelných zdrojů – a oxidu uhličitého, což v součtu znamená 80% snížení emisí napříč celým životním cyklem. Motor na principu spalování velmi chudých směsí představuje ekologickou technologii, která v porovnání s konvenčními motory zvyšuje termodynamickou účinnost při současném snížení spotřeby paliva, což se odráží v dalším snižování skleníkových plynů.

HMG, Aramco a KAUST budou v příštích dvou letech spolupracovat na výzkumu a potenciálním vývoji moderního paliva k nasazení v kombinaci s inovativním systémem spalování. HMG díky svému přednímu postavení v automobilovém průmyslu a na poli technologií poskytne nejmodernější zážehový motor na principu spalování velmi chudých směsí k využití výzkumným týmem.

Aramco efektivně využije své moderní palivové technologie k přípravě efektivního složení paliva. KAUST bude dohlížet nad modelováním a ověřováním technologií vč. testování spalovacích motorů a poskytnutí nejmodernějšího výzkumného centra pro spalovací motory. Očekává se, že spolupráce vytvoří synergie s efektivním využitím odborných znalostí jednotlivých stran.

Cílem společné studie je ověřit, nakolik by se podařilo snížit emise skleníkových plynů, pokud by vozidla s hybridním elektrickým pohonem používala e-palivo namísto paliva konvenčního. Společný výzkum a vývoj chce kromě toho fakticky potvrdit účinek snižování emisí skleníkových plynů prostřednictvím simulace a testování spalovacích motorů. HMG společně se značkou Kia očekává, že se jí pomocí nové technologie motorů podaří účinně dospět k uhlíkové neutralitě na základě výrazného snižování uhlíkových emisí produkovaných spalováním konvenčních ropných paliv.

„Vzhledem k uvádění hybridních elektrických vozů je nyní skutečnou výzvou dosáhnout většího pokroku pomocí optimálního paliva a netradičních způsobů systémů. Tým Aramco navrhuje složení paliv a spojuje know-how s cílem zlepšit výsledky spalování motorů skupiny HMG, přičemž dosažené výsledky by mohly vést k nasazení syntetických e-paliv. Toto je oblast, kde posouváme hranice a nesmírně nás těší, že jsme toho součástí,“ uvedl Ahmad O. Al-Khowaiter, technologický ředitel společnosti Aramco.

Testování budou zajišťovat výzkumní pracovníci CCRC (Clean Combustion Research Center – Výzkumné centrum technologií čistého spalování) v rámci instituce KAUST. Komentuje profesor Donal Bradley, viceprezident pro výzkum z KAUST: „Budování hospodárnějších a ekologičtějších systémů dopravy je klíčovým příspěvkem ke kruhové uhlíkové ekonomice v rámci boje s klimatickými změnami. Naše výzkumné centrum CCRC může ideálně podpořit tento důležitý projekt svými prokazatelnými výsledky ve vývoji a optimalizaci nízkouhlíkových paliv. Na úzkou spolupráci s našimi kolegy z Aramco a HMG v rámci tohoto zajímavého projektu se již těšíme.“

zdroj: tisková zpráva

18 komentářů u “Hyundai a Aramco zkoumají nové syntetické palivo”

        1. Je to rezoluce Evropského parlamentu, který před pár lety hlasoval pro vytvoření závislosti na ruském plynu.
          Vzhledem k tomu nelze než konstatovat, že Evropský parlament jako celek vykazuje známky pokročilé demence a naprosté neschopnosti sebereflexe a odpovědnosti.

          Tudíž s uvedenou rezolucí souhlasím za předpokladu, že za každou jednu obět důsledků její aplikace bude popraven náhodně vybraný evropský poslanec, který pro ni hlasoval.
          Jinak se k odpovědnosti evropských poslanců zřejmě nedopracujeme.

  1. Vcera jsem projizdel Ceskem a byl jsem mile prekvapen. Mene provozu a agresivni predjizdeni jako by neexistovalo. Drahy benzin a nafta dela z ridicu beranky. Jel sem s vlekem a malokdy me vubec nekdo predjel. A kdyz sem se domnival ze ridici co jedou za mno by chteli jet rychleji a zastavil na vhodnem miste a oni me predjeli, tak sem je nakonec zase dojel a oni jeli porad stejne pomalu jako ja s vlekem. Takze drahy benzin/nafta ma aspon jeden pozitivni aspekt cele energeticke krize. Uvidime jak se to projevi na ubytku spotrebovanych PHM. Pravda, u kamionu se nic nemeni.

Napsat komentář