HOPI využije elektrický tahač Mercedes-Benz eActros 300

Logistická firma HOPI převzala plně elektrický tahač návěsů Mercedes-Benz eActros 300. Vozidlo bude využívat v pravidelné přepravě zboží z pobočky v Prostějově.

Předání elektrického tahače návěsů Mercedes-Benz eActros 300 logicky navazuje na dlouholetou spolupráci mezi dovozcem nákladních vozidel Mercedes-Benz a společností HOPI, která je jednou z nejvýznamnějších firem, které se ve střední a východní Evropě zabývají výrobou, skladováním a distribucí potravin.

Vozidlo bude nasazeno v běžném každodenním rozvozu na stálé trase z areálu společnosti HOPI v Prostějově. Tento areál je vybaven nejmodernější fotovoltaickou technologií, zahrnující jak solární elektrárnu na střeše, tak i bateriové úložiště a výkonnou nabíjecí infrastrukturu, což umožní vozidlo provozovat skutečně bez emisí. To je hlavním přínosem nového řešení přepravy elektrickým vozidlem. 

V roce 2024 bude společnost HOPI testovat i jeden z prvních kusů nové generace elektrických nákladních vozidel Mercedes-Benz, model eActros 600. Ve výhledu do příštího roku je i plán pořízení tohoto nového modelu, který přinese výraznější zefektivnění bezemisní přepravy díky nejmodernější technice pohonu z akumulátorů a umožní pružnější plánování a vyšší přepravní výkony díky delšímu dojezdu.

Mercedes-Benz eActros 300

Tahač návěsů Mercedes-Benz eActros 300 je určen pro provoz v návěsové soupravě do hmotnosti 40t. Je vybaven třemi sadami akumulátorů, z nichž každá má kapacitu cca 112 kWh. Maximální kapacita akumulátorů 336 kWh umožňuje dojezd plně naložené soupravy na jedno nabití přibližně 220 km.

Technickým základem elektricky poháněného nákladního vozidla je poháněcí jednotka tvořená tuhou nápravou se dvěma integrovanými elektromotory a dvoustupňovou převodovkou. Oba kapalinou chlazené motory poskytují trvalý nejvyšší výkon 330 kW, který se může krátkodobě zvýšit až na 400 kW. Při předvídavé jízdě umožňuje rekuperace získávat zpět kinetickou energii a přeměňovat ji na elektrickou. Energie získávaná tímto způsobem při zpomalování je ukládána zpět do akumulátorů, aby byla znovu k dispozici pro pohon vozidla.

Dva integrované elektromotory se vyznačují vysokou účinností a plynulým přenosem hnací síly s vysokým točivým momentem od okamžiku rozjezdu. Okamžitě dostupný maximální točivý moment elektromotorů ve spojení s dvoustupňovou převodovkou zajišťuje intenzivní akceleraci a pozoruhodný jízdní komfort i jízdní dynamiku.

I při maximálním zatížení elektromotorů si řidič užívá příjemné snížení hladiny hluku v kabině o 10 dB, což přibližně odpovídá poklesu vnímaného hluku o polovinu oproti vozidlu se vznětovým motorem. Díky nízké hladině hluku je snadnější i noční distribuce zboží. Model eActros 300 lze nabíjet výkonem až 160 kW. Po připojení k běžné nabíjecí stanici se stejnosměrným proudem lze tři sady akumulátorů nabít z 20 na 80 % za méně než 1 hodinu.

zdroj: tisková zpráva

Napsat komentář