Gebrüder Weiss v Česku úspěšně otestoval elektrický tahač

Gebrüder Weiss úspěšně otestoval elektrický tahač Volvo FM Electric 4×2 na českých silnicích. Testování proběhlo v posledním červencovém týdnu a tahač během něj najezdil celkem 1 000 km v terénu s různým profilem.

„V Gebrüder Weiss dlouhodobě testujeme inovativní technologie, včetně různých možností využití elektrického pohonu v těžké nákladní dopravě. Je to pro nás jedna z možností, jak do budoucna snižovat produkci CO2 v rámci naší firemní strategie s důrazem na udržitelnost,“ uvádí Jan Kodada, obchodní a marketingový ředitel Gebrüder Weiss ČR.

Gebrüder Weiss dlouhodobě testuje inovativní technologie a alternativní pohony v nákladní dopravě. foto: Gebrüder Weiss

Elektrický tahač Volvo FM Electric testovaný Gebrüder Weiss v běžných podmínkách provozu má kapacitu akumulátorů 540kWh a výrobcem udávaný dojezd až 300 km. Uveze až 44 tun a do návěsu, který byl využitý během testování, lze naložit 33 palet. Pro test společnost využila mobilní DC nabíječku a výkonu 43 kW 

Trasa s nízkou průměrnou rychlostí a kopcovitým terénem napomáhala vysoké hodnotě rekuperace která dosahovala 14,8 % z času jízdy a dosáhla hodnoty 341 kWh. Díky výkonu elektromotoru a 12rychlostní převodovce si tahač hravě poradil i se stoupáním na trase.

Řidič při nočním provozu ocenil hlavně tichý a plynulý chod elektrického pohonného ústrojí, které navíc nevytváří žádné vibrace. Při průměrné spotřebě nafty 32 l/100 km na 1000kilometrové trase ušetřil 841 kg CO2

Gebrüder Weiss ve své flotile dlouhodobě zvyšuje podíl alternativních pohonů v oblasti těžkých nákladních vozidel a vyvíjí nízkoemisní řešení pro poslední míli. „Zavádění elektrických vozidel na nové trasy je součástí našeho závazku postupně snižovat emise. Hlavní potenciál vozů na elektrický pohon vidíme především při přepravách v maximální vzdálenosti do 200 kilometrů,“ dodává Jan Kodada.

Dodávky a 17paletová vozidla s elektrickým pohonem jsou nasazeny v běžném provozu ve Vídni a nyní nově i v Maďarsku a Chorvatsku. Už více než 2 roky využívá Gebrüder Weiss bezemisní vodíkový nákladní vůz na běžných rozvozových trasách ve Švýcarsku a další tři nákladní vozy s vodíkovým pohonem budou do konce 2023 rozvážet zásilky také v Německu. V Rakousku a nově také v Chorvatsku navíc běžně za zákazníky na poslední míli vyráží nákladní elektrokola (tříkolky).

zdroj: tisková zpráva

5 Comments on “Gebrüder Weiss v Česku úspěšně otestoval elektrický tahač”

    1. Hezký příklad klimatické lži. Sladké vody není méně. Pouze v sušších letech jí není dostatek pro plnění nových zvětšených zdymadel, která byla dokončena místo původních v roce 2010.
      V sušších letech plavbou větších lodí byť v menším počtu inkasují cca stejně jako dříve, v mokrých letech inkasují výrazně více, než dříve.
      Klimatické kecy si nech na koledu.

      1. nebude to treba tim ze tam proplouva mnohem vic lodi nez drive a poplatky se celkem vyrazne zvedly?

        to je jako napsat, kdys jsem prodal 10 rohliku po 1 korune, tak jsem vydelaval uplne stejne jako kdys ted prodam 2 rohliky po 5 korunach, no a jeje, kdys prodam 3 rohliky, tak mam o 50% vic nez driv 😀

        1. Nyní v relativně suchém roce obslouží průměrně naprosto stejný počet lodí, jako před rozšířením o třetí sadu zdymadel.

          Klimatická logika tvrdí, že je méně vody, protože včera jsem napustil z kohoutku hrnec za minutu, zatímco dnes napouštím bazén už deset hodin a pořád to nestačí.

Napsat komentář