Gebrüder Weiss úspěšně otestoval elektrický tahač Volvo FM Electric 4×2 na českých silnicích. Testování proběhlo v posledním červencovém týdnu a tahač během něj najezdil celkem 1 000 km v terénu s různým profilem.
„V Gebrüder Weiss dlouhodobě testujeme inovativní technologie, včetně různých možností využití elektrického pohonu v těžké nákladní dopravě. Je to pro nás jedna z možností, jak do budoucna snižovat produkci CO2 v rámci naší firemní strategie s důrazem na udržitelnost,“ uvádí Jan Kodada, obchodní a marketingový ředitel Gebrüder Weiss ČR.
Elektrický tahač Volvo FM Electric testovaný Gebrüder Weiss v běžných podmínkách provozu má kapacitu akumulátorů 540kWh a výrobcem udávaný dojezd až 300 km. Uveze až 44 tun a do návěsu, který byl využitý během testování, lze naložit 33 palet. Pro test společnost využila mobilní DC nabíječku a výkonu 43 kW
Trasa s nízkou průměrnou rychlostí a kopcovitým terénem napomáhala vysoké hodnotě rekuperace která dosahovala 14,8 % z času jízdy a dosáhla hodnoty 341 kWh. Díky výkonu elektromotoru a 12rychlostní převodovce si tahač hravě poradil i se stoupáním na trase.
Řidič při nočním provozu ocenil hlavně tichý a plynulý chod elektrického pohonného ústrojí, které navíc nevytváří žádné vibrace. Při průměrné spotřebě nafty 32 l/100 km na 1000kilometrové trase ušetřil 841 kg CO2.
Gebrüder Weiss ve své flotile dlouhodobě zvyšuje podíl alternativních pohonů v oblasti těžkých nákladních vozidel a vyvíjí nízkoemisní řešení pro poslední míli. „Zavádění elektrických vozidel na nové trasy je součástí našeho závazku postupně snižovat emise. Hlavní potenciál vozů na elektrický pohon vidíme především při přepravách v maximální vzdálenosti do 200 kilometrů,“ dodává Jan Kodada.
Dodávky a 17paletová vozidla s elektrickým pohonem jsou nasazeny v běžném provozu ve Vídni a nyní nově i v Maďarsku a Chorvatsku. Už více než 2 roky využívá Gebrüder Weiss bezemisní vodíkový nákladní vůz na běžných rozvozových trasách ve Švýcarsku a další tři nákladní vozy s vodíkovým pohonem budou do konce 2023 rozvážet zásilky také v Německu. V Rakousku a nově také v Chorvatsku navíc běžně za zákazníky na poslední míli vyráží nákladní elektrokola (tříkolky).
zdroj: tisková zpráva
off
Tak a je to, dokurvený klima nás dohání. Není dost vody v Panamě, tudíž není voda do zdymadel, tudíž bude proplouvat míň lodiček a bude váznout obchod.
https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3606300-panamsky-pruplav-celi-klimaticke-hrozbe-nadrze-vysychaji-pocet-lodi-musel-byt-omezen
Hezký příklad klimatické lži. Sladké vody není méně. Pouze v sušších letech jí není dostatek pro plnění nových zvětšených zdymadel, která byla dokončena místo původních v roce 2010.
V sušších letech plavbou větších lodí byť v menším počtu inkasují cca stejně jako dříve, v mokrých letech inkasují výrazně více, než dříve.
Klimatické kecy si nech na koledu.
nebude to treba tim ze tam proplouva mnohem vic lodi nez drive a poplatky se celkem vyrazne zvedly?
to je jako napsat, kdys jsem prodal 10 rohliku po 1 korune, tak jsem vydelaval uplne stejne jako kdys ted prodam 2 rohliky po 5 korunach, no a jeje, kdys prodam 3 rohliky, tak mam o 50% vic nez driv 😀
Nyní v relativně suchém roce obslouží průměrně naprosto stejný počet lodí, jako před rozšířením o třetí sadu zdymadel.
Klimatická logika tvrdí, že je méně vody, protože včera jsem napustil z kohoutku hrnec za minutu, zatímco dnes napouštím bazén už deset hodin a pořád to nestačí.
runner always had a way of explaining things so I could understand them 😉