Ford a Volkswagen stvrzují alianci v elektromobilitě i robotických autech

Od roku 2023 bude Ford v Evropě vyrábět nový elektrický automobil založený na platformě MEB skupiny Volkswagen. Roční objem výroby tohoto modelu by mohl přesahovat 600 000 kusů.

Volkswagen ID.3 jde na trh už v létě. Jde o elektromobil se třemi variantami baterie (45 kWh, 55 kWh, 77 kWh) postavený na nové platformě MEB. Právě ta je základem spolupráce automobilek Ford a Volkswagen v oblasti elektromobility.
foto: Volkswagen

Ford Motor Company a Volkswagen AG dnes podepsaly smlouvy, které jim umožní reagovat na rychle se měnící potřeby zákazníků v Evropě i dalších regionech. Spolupráce využije silných stránek obou partnerů v oblastech užitkových a elektrických automobilů.

Přípravu těchto dohod oznámily Ford a Volkswagen již loni v červenci. Společnosti od aliance očekávají rychlejší obměnu svých modelových portfolií, zapracování relevantních nových technologií, zvýšení užitné hodnoty a další rozšíření nabídky pro své zákazníky.

Obě strany předpokládají pokračující růst celosvětové poptávky po užitkových automobilech i po dynamických elektrických vozech. Aliance bude:

Vyrábět pick-up střední velikosti, zkonstruovaný a vyráběný Fordem a od roku 2022 nabízený Volkswagenem pod názvem Amarok v rámci modelového portfolia Volkswagen Užitkové vozy

– Ndále upevňovat obchodní postavení obou společností v segmentu užitkových automobilů rozšířením nabídky o městskou rozvážkovou dodávku, založenou na nejnovější generaci Volkswagenu Caddy, a o nákladní dodávku s nosností do jedné tuny, zkonstruovanou Fordem, a to již v roce 2021

Od roku 2023 vyrábět na platformě MEB skupiny Volkswagen elektricky poháněný model Ford, jímž značka obohatí svoji nabídku bezemisních modelů na evropském trhu

Obě strany očekávají, že po dobu životního cyklu tří uvedených užitkových modelů vyrobí dohromady až osm milionů pick-upů a dodávek.

„Ve světle pandemie Covid 19 a jejích dopadů na globální ekonomiku je dnes důležitější než kdy jindy uzavírat pevná spojenectví mezi silnými společnostmi,“ řekl generální ředitel Volkswagen Group Dr. Herbert Diess. „Tato spolupráce efektivně sníží náklady na vývoj, umožní širší globální distribuci elektrických a užitkových vozů a upevní postavení obou společností.“

Ford i Volkswagen mají v užitkových automobilech silnou pozici. Ford sklízí úspěchy s modely Transit a Ranger, Volkswagen Užitkové vozy pak s modely Transporter, Crafter, Caddy a Amarok.

Využití architektury Volkswagen MEB Fordem v Evropě představuje další milník v elektrické strategii skupiny Volkswagen a pomůže oběma společnostem k naplnění závazků Pařížské dohody z roku 2015. Volkswagen a Ford plánují prozkoumat další možné cesty ke spolupráci na automobilech s elektrickým pohonem.

Od roku 2023 dále by Ford mohl prodávat ročně až 600 000 elektromobilů založených na architektuře MEB. Vůz navržený a zkonstruovaný Fordem v Kolíně nad Rýnem-Merkenichu se stane v nabídce značky další lákavou volbou vedle elektrického Mustangu Mach-E, který bude uveden do prodeje v roce 2021.

Obě společnosti budou také nezávisle vyvíjet své vlastní, vysoce kompetentní systémy autonomního řízení založené na technických řešeních Argo AI. Minulý týden Volkswagen uzavřel dříve oznámenou investici do této pittsburghské společnosti, v níž má již majetkový podíl i vývojové zájmy Ford.

Fakt, že se Volkswagen a Ford rozhodly investovat do společnosti Argo AI nezávisle na sobě, ilustruje technický náskok a vyspělost jejího autonomního řízení a zároveň ukazuje, jak mohou aliance pomoci s vývojem průlomových technologií, které vyžadují značné množství času i financí.

Globální působnost společností Ford a Volkswagen zajistí platformě autonomního řízení potenciál největšího geografického rozšíření ze všech dosud existujících systémů autonomní jízdy.

Předmětem partnerství není výměna vlastnických podílů mezi Fordem a Volkswagenem. Obě společnosti zůstanou na trhu konkurenty.

tisková zpráva

87 komentářů u “Ford a Volkswagen stvrzují alianci v elektromobilitě i robotických autech”

  1. off
    za todle by se měli ruce sekat
    Těžební gigant odpálil

    off
    za todle by se měli ruce sekat

    Těžební gigant odpálil 46 000 let staré památné jeskyně
    https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/clanek/tezebni-gigant-odpalil-46-000-let-stare-pamatne-jeskyne-40326293?fbclid=IwAR0qMMNZxwzDxLAwczGTqLFETygQ8W0RgKHJAhZ5826b87Wg3p8IMkJ9R2E

    Masivní únik ropných látek v ruském Norilsku, Putin vyhlásil stav nouze
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/masivni-unik-ropnych-latek-v-ruskem-norilsku-putin-vyhlasil-stav-nouze-108479

              1. záleží, co děláte – pokud vám ke spokojenosti stačí
                záleží, co děláte – pokud vám ke spokojenosti stačí jeden monitor, ms office a net prohlížeč, pak jim to funguje, pokud děláte pokročilejší práce, tak to problém je… máme tu třeba i odpojené počítače od sítě na XP a W7, protože jsou věci, co děláme, že to na žádných novějších spolehlivě neběhá – a to ještě víc je toho díky na XP, kde když se ošetřila modrá smrt, tak to měli za ta léta odchytané.

                1. Nám se zatím v kombinaci 3 monitory, Hyper-V, Visual Studio,
                  Nám se zatím v kombinaci 3 monitory, Hyper-V, Visual Studio, Eclipse, Autocad, Office, Git a Local Cluster ten průser neprojevil. Co děláme špatně? 😀

              1. To už by snad ani nemělo cenu 🙂 VW musí nutně stihnout
                To už by snad ani nemělo cenu 🙂 VW musí nutně stihnout co nejdelší období nyní tak silně omílaného Německého dotačního programu a snížené DPH.
                Jestli tuhle vlnu prošvihnou, tak budou mít vážné, až existenční problémy.
                Jestli se chce VW vzpamatovat a uchytit na trhu s EV, musí – MUSÍ – v následujících cca 30ti měsících nabídnout nejméně 3 odlišné (3 kategorie) dobře fungujících EV v množství dostatečném na uspokojení poptávky v reálném čase.

                1. Taky všem držím palce, ale obávám se, že ta fronta před
                  Taky všem držím palce, ale obávám se, že ta fronta před branami výrobních závodů nebude složená z dychtivých zákazníků, ale z nezaměstnaných hledající zcela něco jiného.

                1. Obávám, se že problém není jen v jejich rukou, ale taky,
                  Obávám, se že problém není jen v jejich rukou, ale taky, jak rychle jim reaguje schvalovací autorita pro ten SW…a těch lidí/institucí není přehršel, takže to peníze neřeší a musí čekat ve frontě…navíc je to fakt obsahově masakr, takže to nejde tempem lusknu prsty

                2. Nevím, ale že by někdo kontroloval SW, který je jeden z
                  Nevím, ale že by někdo kontroloval SW, který je jeden z nejrozsáhlejších na světě, moc nevěřím. Spíš asi důležité funkcionality auta z hlediska bezpečnosti.

                3. Taky si myslím, že pro schválení stačí betaverze a že
                  Taky si myslím, že pro schválení stačí betaverze a že to hází error každé 2 hodiny není homologaci podstatné, to se doladí klidně až po ní.

                4. Potřebujete hodnotitele a dokládáte, že jste v sw přesně
                  Potřebujete hodnotitele a dokládáte, že jste v sw přesně postupovali dle požadavků normy – v tomto případě kvalitativní norma ISO 26262 – která má tuším několik tisíc stran a každý řádek kódu je jasně specifikován, popsán a doložen. To je formální stránka věci, další věc jsou pak funkční zkoušky. Jsou to náklady stovek milionů korun.
                  Má to několik fází… na začátku je koncept a na základě rizikové analýzy je pak stanoven úroveň bezpečnosti (ASIL A – asi D; samozřjmě jsou i funkce no asil, ale třeba BMS vyjde někde ASIL C nebo D, elektrické brzdy taky, elektronický pedál plynu je myslím C – a musí mít několik paralelních drah atd), vývoj probíhá dle V křivky od black boxu do detailu, a pak validace od detailu k celku, musíte použít všechny komponenty na uzlech, co to splňují a každý krok musíte kontrolovat a dle potřeby revidovat

                5. Dál se nemá cenu do podrobné debaty pouštět, každý
                  Dál se nemá cenu do podrobné debaty pouštět, každý výrobce to může řešit jinak, nakonec o normě se mluví všude v tomto duchu:

                  „Norma ISO 26262 není certifikační normou a neexistuje proto oficiální posouzení/certifikace, že organizace tuto normu splňuje. Vzhledem k jejímu významu v dodavatelských vztazích si ověření plnění normy dodavatelé často vyžadují a PDQM může ověření provést. „

                6. Dle legislativy žádná norma dneska není závazná, ale je
                  Dle legislativy žádná norma dneska není závazná, ale je to jen doporučení…ovšem, jakmile se bavíte s automotive ISO 26262 je mantra

                7. Chápu, ono i obyčejná ISO 9001 není závazná, ale
                  Chápu, ono i obyčejná ISO 9001 není závazná, ale státní správa ji může vyžadovat.

    1. No proto je tam slovíčko „MOHL“. Všichni včetně lidí u
      No proto je tam slovíčko „MOHL“. Všichni včetně lidí u Fordu a VW vědí, že polovina této tiskové zprávy – potažmo článku – je vlastně jen takový render (v renderování jsou oba mistři), a že nepřejde ani do fáze prototypu, natož sériovky.

        1. Ono to totiž není o Tesle, ale celosvětové ekonomice. V
          Ono to totiž není o Tesle, ale celosvětové ekonomice. V současné době evidentně a zcela bláhově trhy jdou naprosto proti realitě, světová ekonomika je cugrunt slušně řečeno. Jakmile se zmrazí usměvavá nálada investorů, uvidíte pokles většiny akcií až na 30-50% původních hodnot. Pobavme se o tom za 2-3 měsíce, až u nás vyskočí nezaměstnanost o stovky tisíc, odhaduje se, že taková nezaměstnanost u nás v novodobých dějinách nebyla. Jen na okraj Slovenská průmyslová výroba meziročně propadla o 42,0 % a v ČR o 34 %.

            1. Stačí umět číst články od ekonomů, na to není
              Stačí umět číst články od ekonomů, na to není potřeba být odborník. Tesla možná funguje mimo ekonomický prostor a jako jediný výrobce aut poroste v době největší poválečné krize a všichni přední ekonomové tomu nerozumí.

                1. Nejde o Teslu, ale když někdo napíše jak skvěle má
                  Nejde o Teslu, ale když někdo napíše jak skvěle má našlápnuto, jak bude prodávat jako na běžícím pásu, tak asi vůbec nežije v reálným světě, kde soukromé firmy začaly odkládat ve velkém investice na příští rok a já to vidím v každé firmě kolem mě, všem dochází úsměv a přichází tvrdá realita. Mimochodem jsem se bavil u prodejce o Peugeotu e-2008, teď teprve otevřeli továrnu a začínají vyrábět BEV, nikdo si nedovede představit, co stojí hodina výpadku takové továrny a 4 měsíce je neuvěřitelná suma. Jestli v této době se povede jakémukoliv výrobci dobře, pak by to musel být zázrak, asi stejný jakože nyní porostou nájmy a vyprodají se všechny nemovitosti. O bankrotu Tesly jsem nic nikdy nepsal (vyjma zajímavého nějakého odkazu), protože tahle firma nefunguje podle standardních ekonomických pravidel a zákonů.

                2. Je videt ze se na to divate strizlive, realisticky. Muzeme si
                  Je videt ze se na to divate strizlive, realisticky. Muzeme si jen prat at to boli co nejmin. Ja si obcas rypnu ale jinak Teslke fanfim a mit Tesla lepso kvalitu a byt o neco levnejsi, uz jsem ji mozna koupil. Nejradsi bych Konu ale ta se tu bohuzel koupit neda.

                3. Proč by se KONA neměla dát koupit?
                  Proč by se KONA neměla dát koupit?

                4. V Japonsku zadna korejska automobilka bohuzel neprodava osobni
                  V Japonsku zadna korejska automobilka bohuzel neprodava osobni auta. To jsou paradoxy co, je to tu za rohem.

                5. Jo tááák, vy jste vlastně na těch ostrovech země
                  Jo tááák, vy jste vlastně na těch ostrovech země vycházejícího slunce, tak to beru zpět – já to přízemně bral z pohledu České (a Evropské) kotliny.

                6. No vidite. A „prizemne“ tam mate vetsi vyber EV kar nez ja
                  No vidite. A „prizemne“ tam mate vetsi vyber EV kar nez ja tady. 🙂

          1. Nezapomeň, že Tesla má stále ještě kde růst,
            Nezapomeň, že Tesla má stále ještě kde růst, připravuje několik očekávaných modelů (Model Y pro Evropu a Čínu, Semi, Cybertruck, Roadster), které se ještě ani neprodávají a poptávka je velká. Taky je technologicky minimálně 5 let před konkurencí a má ještě spoustu vedlejšího rostoucího byznysu od bateriových úložišť až nově po prodej elektřiny a pojišťovnictví.

      1. Víra chlapče, víra… když řada lidí kouká na Muska
        Víra chlapče, víra… když řada lidí kouká na Muska jako na mesiáše..

        Mimochodem včera jsem šel tady u Tesca kolem Xka, a říkal ty ono to má nějaké anténky na třeše, co vypadají jako ouška? To má nějaké měření, tak čistě profesně jsem se přiblížil – taky občas různá měření řeším, tak je fajn sledovat, co kdo má, nikdy člověk neví, co se bude hodit. A prd anténky – tak tomu nelícovaly přední dveře, že čuměly zadní rohy 5mm až centrimetr nad střechu 😀

        1. Tak to je husty. Dat za to takovy prachy to bych se necejtil
          Tak to je husty. Dat za to takovy prachy to bych se necejtil moc dobre.
          Mimochodem jeden znamej Japonec ma S-ko a jednou s nim prijel. Vsechno dobry ale dvere taky nelicovaly. A to docela dost. Muj starej Prius nema nikde ani naznak neceho podobnyho. Ale mozna to bude problem US automobilek obecne. Viz Hailey – Kola.
          Abych byl uprimnej, vetsinou si tech mezer nevsimnete (teda pokud to neni jako ty usi na X-ku) , ale stejne.

          1. Američani mají obecně kvalitu zpracování řekněme
            Američani mají obecně kvalitu zpracování řekněme odpovídající spotřebnímu materiálu (Dacia před 12 lety je proti tomu echt přesně udělané auto), ale tohle bylo fakt masakr, když jsem to na bílém autě viděl tak na deset metrů a praštilo to na první pohled.

            Ale dveře jim fakt nejdou, co si pamatuju, tak tu někdo snad Michelin psal, že do Xka Falconama fičí tak, jakoby se to učili na páteční škodě 100

                1. Bingo, Sandy Munro je rozhodně objektivnější, než
                  Bingo, Sandy Munro je rozhodně objektivnější, než některá rádoby senzační videa.

                2. To jo. Pak taky víte že u prvních TM3 to provedení kastle
                  To jo. Pak taky víte že u prvních TM3 to provedení kastle a mezery zkritizoval. Jinak to hodně chválil.

      2. Předně – ten odkaz vede na nějakej přiblblej rozhovor –
        Předně – ten odkaz vede na nějakej přiblblej rozhovor – „Extra Host Anife Vyskočilová: Koronavirus je podvod tisíciletí a ostrý vzkaz Hamáčkovi“ to je asi omyl ne?

        A ohledně těch vadných kusů – jistě, že v každé sériové výrobě se najdou tragické kousky? Copak ostatní automobilky (i Váš milovaný VW) mají stoprocentní úspěšnost? To je prostě statistická nutnost, že třeba procento produkce je šmejd. Jen u jiných automobilek to není tak lákavé dávat na internet. Najít chybu na TESLE je prostě hit internetu. Upřímně, si myslím, že kdyby jste sečetl všechny vadné kusy Tesly, tak by nakonec chybovost této automobilky byla jedna z nejnižších, protože jsou si dobře vědomi toho jak jsou ostře sledovaní, a kde kdo číhá co jim vytknout.

        A co všechny ty svolávačky? Ty chválené Evropské automobilky jich měli stovky a tisíce.

        Někdo si holt kupuje auto podle toho jak vypadá, a jiný podle toho jak jezdí no.

        1. To je jasny a mate pravdy ze na nejakou fundovanou kritiku by
          To je jasny a mate pravdy ze na nejakou fundovanou kritiku by se musel udelat pruzkum kterej by mel statisticky nejakou vypovidaci hodnotu. Ale vetsinou na tom aute ti lide nemaji jednu chybu ale hned nekolik. A to celkem vaznych. Jak muze treba projit vystupni kontrolou auto ktere nema srovnane zadni sedacky?

          1. To já nevím, ve fabrice na auta jsem byl naposled při
            To já nevím, ve fabrice na auta jsem byl naposled při exkurzi na vejšce, protože automotive byl povinně volitelný předmět, a to bylo v minulém tisíciletí.
            A vůbec nepopírám, že TESLA v tomto směru dělá chyby (hrubky). Jenže to kompenzuje tím zbytkem – myslím pohon / baterie, cenu PHM – a v porovnání s jinými EV i spotřeba / velikost auta, a vlastní dobíjecí sítí.
            Prostě zpracováním karoserie, je v zhruba v polovině americké škály (dle amerických norem) což je dle Evropských měřítek prostě kraksna, ale ve zbytku je o roky přede všemi.

      3. kazda automobilka vyrabi sunty, jen o tech suntech neni
        kazda automobilka vyrabi sunty, jen o tech suntech neni zajimave tocit blogy protoze by meli malou sledovanost, sunty jinych automobilek se obcas proste jen dostanou do mistnich televizi a tedy k mistnim socialnim bublinam a nedostanou se tak jako u Tesly do celosvetoveho eteru

        jen tak namatkou kdys projdu histgorii medialnich zmetku v CR, pamatuju si nejake SUV od BMW co se dostalo nekolikrat do poradu CT, par Skodovek a ted mam dojem ceskym internetem lita jedna suntova Mazda, a to jen proto ze dani majitele to siri po zdejsich forech v cestine a neco jako anglicky namluveny video zaznam na nejake vyznamnejsi socialni siti nemaji, snad kazda automobilka mela ve sve historii nejaky model ktery mel status totalniho suntu, u Renaultu to byla jednu dobu Laguna, u Mercedesu to bylo jednu dobu E, o autech na „F“ se rika cosi, a to cosi se rika kvuli poruchovosti nekterych modelu

      4. A kolik takovych suntu na 100 vyrobenych kusu je? Rika ti
        A kolik takovych suntu na 100 vyrobenych kusu je? Rika ti vubec neco slovo statistika? Hele pokud kvuli nejakym anekdotalnim videu nechpes proc tesla akcie rostou tak si totalni vymazana ovce. Tyhle videa tu vidame uz od roku 2012 a budeme je vidat uz navzdy, dokud bude Tesla nejzajimavejsi a nejkontroverznejsi automobilka na svete.( a dnes uz i nejhodnotnejsi)
        Predstav si ,Tomasku, ze napriklad statisticky kazde 3 minuty zacne horet jedno splaovaci auto a jen v US. A ted si predstav, Tomasku, ze ti ty bulvary co rad sledujes budou kazdy den ukazovat jak “Dalsi BMW zacalo horet”!
        Co se stane s Tomaskovym nahledem na svet? A nazoru o BMW? A mezitim ze statistickeho hlediska se jedna o uplny non-event.
        S tim horenim sem to vybral schvalne jelikoz se naujdou mezi nami takovi debili co ti budou tvrdit ze Tesly “hori”. A mezitim statisticky sance ze zahori Tesla je mnohem mnohem nizsi nez ICE. Ale je ti hned jasne na jake mentalni urovni takovi lide jsou. Manuipulovatelne ovce clickbaitama na internetu. Za me uplna spodina.
        Proc to cele pisu? No abych ti pomohl Tomasku. Protoze na zaklede teto manipulace pak TY delas zivotni rozhodnuti. V tomto pripade je to napriklad nakup Tesla akcii. Jak sam pises tak nechapes proc rostou, kdyz bulvar ukazuje neco jineho. Prisel si diky tomu o potencionalni miliony! Ktere ja napriklad narozdil od tebe na TSLA akciich vydelal, protoze muj zivot neridi serie clickbaitu na netu a mych confirmation biasu.
        Jinymi slovy, delej s sebou neco chlape jinak spatne dopadnes.

          1. Tvl, on mi posle dalsi video…..jako hazet perly svinim. Ok,
            Tvl, on mi posle dalsi video…..jako hazet perly svinim. Ok, zkusil sem to, me svedomi je ciste. Teslu si nikdy nekupuj a jeji akcie taky ne, dokud nebudou vsichni youtuberi, jejich obziva jsou clickbaity, delat nudne nekontroverzni videa o tom jak je Tesla dokonala. Hodne zdaru v investicnich zamerech.
            PS : Chytrym se clovek nerodi, trening mozku je tvrda drina, to jen lini lide, jejichz posledni kniha co precetli byla z povinne cetby, radi vse hazi na „osud“ a „geny“ a „talent“…..protoze jinak by museli prebrat zodpovednost

            1. V jakejch investicnich zamerech? Ja zadny investice neplanuji.
              V jakejch investicnich zamerech? Ja zadny investice neplanuji. Vam preji mnoho stesti.

              Nevim, informace sosam z ruznych zdroju a obcas tam ty problemy s Teslou zminuji. Tezko to bude vsechno vylhana konspirace.

              Napriklad.

              https://insideevs.com/
              https://www.electrive.net/
              https://blog.evsmart.net/
              https://www.autoblog.it/categoria/automobili-elettriche

              1. „Tezko to bude vsechno vylhana konspirace.“ Toto tvrzeni by
                „Tezko to bude vsechno vylhana konspirace.“ Toto tvrzeni by asi melo slouzit k rozporovani tvrrzeni ze jsou to vse vyhlane konspirace. Problem je, ze toto tvrzeni nikdy v diskuzi ze zadne strany nepadlo, tak nechapu proc se ho snazis rozporovat?

                To je jako napsat „Tezko to bude vsechno souvistet s prodejem párků“….ok, ne, nesouvisí to s prodejem párků…. skvěly postřeh do naší debaty…..

                Jinak investice je defakto jediny zpusob jak muze obycejny clovek v dnesnim svete prijit k penezum. Bohuzel obrovske stado lidi je presvedceno ze se snad penize vydelavaji prodejem sveho drahoceneho casu, tedy jak se tomu lidove rika „chodit do prace“.

                Doporucil bych ti tedy, zacit se zajimat o nejaky obor, pochopit jej do hloubky a tam se snazit zainvestovat.

                1. Pokud Ty ani netušíš, jak se píše „majlant“ a běžně
                  Pokud Ty ani netušíš, jak se píše „majlant“ a běžně používáš v psaném textu „si“ místo „jsi“, pak všichni věříme, že fakturuješ za své služby mili a maxi jardy :-). Fakt Tě žereme….

                2. jj cestinu si poradne piluj, bez te se ve svete neobejdes 🙂
                  jj cestinu si poradne piluj, bez te se ve svete neobejdes 🙂 Jinak jestli si myslis ze potrebuju aby mi nekdo veril ze mam miliony neboco tak jsi ocividne jeste zadne velke penize nikdy nevydelal. Pochopitelne ze mam hovno, chodim makat do Lidlu k pokladne a tady si hraju na machra bo mam mindraky ze sem uplny chudas

                3. Jediné, co Ti na zakladě psaného textu věřím je to, že
                  Jediné, co Ti na zakladě psaného textu věřím je to, že jsi horko těžko vychodil základku, neboco 🙂 🙂 A pokud i anglinu či jiný světový jazyk používáš tak jako ten rodný, čili stylem hockey nebo hokej nebo hot key – dyk je to jedno :-), máš v tom fakt pěkný footbal…..

                4. Jj uplne si me odhadl, poplacej se po zadech a dej si za
                  Jj uplne si me odhadl, poplacej se po zadech a dej si za odmenu pamlsek 🙂

Napsat komentář