Ford inovuje nejprodávanější SUV Kuga

Nový Ford Kuga nabízí vylepšený hybridní pohon, pokročilé asistenční technologie řidiče včetně vylepšeného adaptivního tempomatu a inovace v interiéru.

Ford inspiruje řidiče k cestě vstříc elektrické budoucnosti. Nový Ford Kuganejprodávanější plug-in hybridní vůz (PHEV) v Evropě v letech 2021 a 2022 a s největší pravděpodobností také v roce 2023 – bude na této cestě hrát klíčovou roli.

Odvážná a sebevědomá nová Kuga nabízí překvapivý výkon hybridních pohonných jednotek, pohodlí bezproblémové konektivity a celou řadu asistenčních systémů nejnovější generace, které z ní činí ideálního společníka pro každodenní dobrodružství.

Nová modelová řada Ford Kuga – vyráběná v Evropě a určená pro evropské řidiče – nabízí zákazníkům modelu Kuga PHEV, kteří mohou využívat domácí nebo veřejné nabíjení, až 69 km jízdy na čistě elektrický pohon.

Řidičům, kteří nemusí mít pohodlné nabíjení po ruce, nabízí plně hybridní Kuga FHEV pohodlí a komfort elektrifikovaného pohonu s dojezdem až 900 km na jednu nádrž paliva a až 64 % čistě elektrické jízdy ve městě

Jak Ford Kuga Plug-In Hybrid, tak Ford Kuga Hybrid AWD poskytují výrazně lepší zrychlení při snížených emisích. Tažnou silou až 2 100 kg, překonává všechny konkurenty a znamená, že nová Kuga je schopna odvézt vše od velkého karavanu až po koňský potah.

„Ford Kuga je u zákazníků oblíbený od svého uvedení na trh v roce 2008. Nová Kuga je naším dosud nejlepším vozem, který posouvá hru kupředu díky nové úrovni schopností, konektivity a komfortu,“ řekl Jon Williams, generální ředitel Ford Blue pro Evropu.

Svěží design a dokonalá konektivita

Nová Kuga se změnila zvenku i zevnitř a získala svěží a sebevědomý design. Elegantní verze Titanium, sportovně-elegantní ST-Line a ST-Line X a robustní Active X mají každá jedinečné designové prvky a osobitou tvář. Atraktivní LED světelná lišta po celé šířce rámuje nový design přední masky chladiče, na níž se hrdě vyjímá modrý ovál Ford.

V interiéru je nová Kuga vybavena nejnovější generací informačního a zábavního systému Ford SYNC 4, který nabízí dvakrát vyšší výpočetní výkon než předchozí systém. Nabízí bezproblémovou integraci s chytrými telefony, konektivitu 5G pro rychlý přístup k informacím, navigaci propojenou s cloudem a bezdrátové rozhraní Apple CarPlay a Android Auto pro bezproblémový přístup ke klíčovým aplikacím a informacím bez použití kabelů.

Systém SYNC 4 také podporuje řidiče pro co nejlepší využití tažných schopností nového modelu Kuga. Kontrolní seznam pro připojení přívěsu pomáhá při jeho bezpečném a spolehlivém připojení.

Navigace pro tažení přívěsu umožňuje řidičům zadat rozměry jejich vozidla a přívěsu, aby systém SYNC 4 mohl vybrat trasu, která pomůže vyhnout se ostrým zatáčkám, nízkým mostům a dalším překážkám.

Nejmodernější technologie od továrny až po vaši příjezdovou cestu

Nová generace adaptivního tempomatu nyní dokáže automaticky brzdit v zatáčkách a na křižovatkách stejně jako za ostatním provozem, zatímco 360stupňový kamerový systém nabízí pohled z ptačí perspektivy, takže parkování, příprava na připojení přívěsu nebo i vjetí do automatické myčky jsou hračkou.

Základem interiéru nové Kugy je praktičnost, která nabízí komfort a pohodlí připravené na dobrodružství ve městě i mimo něj. Posuvná sedadla druhé řady mohou zvýšit prostor pro nohy cestujících vzadu na více než 1 metr nebo vytvořit až 140 litrů zavazadlového prostoru navíc. Volitelná komfortní sedadla schválená přední organizací pro ochranu páteře poskytují oporu tam, kde je jí nejvíce zapotřebí.

Svěží modelová řada Kuga se může pochlubit novou verzí Active X, která je ideální pro ty, kdo chtějí nejrobustnější Kugu, a to jak vzhledem, tak schopnostmi, která si poradí s různými povrchy včetně písku nebo bláta.

Pokročilá technologie světel pomáhá zvyšovat pohodlí a jistotu řidiče, přičemž standardem jsou full LED světlomety včetně automatického přepínání dálkových světel.

Dostupné LED adaptivní světlomety Dynamic Pixel využívají navigační data a kamery ke čtení dopravních značek a upravují světelný kužel v zatáčkách, na křižovatkách a kruhových objezdech, aby lépe osvětlovaly chodce a cyklisty.

Nový Ford Kuga se vyrábí v Evropě v moderním závodě Ford ve španělské Valencii, kde 3D tisk dílů zajišťuje vysoce přesnou a udržitelnou výrobu. Umělá inteligence spolupracuje s inženýry, aby zajistila nejvyšší standardy kvality a výroby.

Příjem objednávek na novou Kugu startuje tento měsíc, první vozy v České republice očekáváme v dubnu letošního roku.

zdroj: tisková zpráva

21 Comments on “Ford inovuje nejprodávanější SUV Kuga”

  1. Tisíce odtahů elektromobilů za poslední dny v Chicagu. Ochladilo se a zanedbatelné procento elektromobilů z vozidel v provozu se stalo dominantní většinou vozidel na odtahovkách 😀 😀 😀

    hxxps://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/ev-auta-dobijeni-usa-mraz-krize-elektromobilita-dojezd-zima.A240119_084552_automoto_dohr?zdroj=vybava_idnes

    1. No to je radosti. Jak startují diesely? Nemuseli dělat pod autem ohníček? To jsme na vojně dělali u V3S běžně když bylo -20.
      Na tom článku je pravdivé toto:
      >>Hodí se zmínit, že v Norsku to zvládají lépe. A přestože je tam dnes každé čtvrté auto na elektrický pohon, jejich země se za zimy hřbitovem elektromobilů nestává. Tím hlavním rozdílem je kvalitnější dobíjecí infrastruktura, i praktické zkušenosti řidičů.<<

      1. Pokud se výrazně změnil poměr odtahů elektromobilů a ostatních aut, pak logika diktuje, že ostatní auta fungují lépe.

        Co se týká Norska, tak jejich auta mají nesrovnatelně menší nájezdy, než auta v USA, tudíž srovnávat nelze. Pětina byvatel žije v Oslu a to je proti Chicagu vesnice. V širším Chicagu žije o polovinu víc obyvatel, než v celém Norsku.

    2. Tak jsem si to přečetl a to je fakt klaun ten Dohnal co to píše….
      To fakt existuje něco jako ,,speciální ohřívací deka na baterii“ ?? A co se s tím teda přikrejvá? Celý auto, nebo spodní kryt akumulátoru (to půjde asi dost blbě)?
      Nebo těch ,,nebohých 76 000 majitelů EV v Illinois, kterým tvrdili že nepotřebují garáž….“ A to jako těch 76 000 majitelů nemá garáž. Trochu blbost v Americe, né?
      To neumí ten blb napsat střízlivý informační článek, místo toho guláše z pravdy, nesmyslů a škodolibé radosti?🤡🤭

        1. Nejde o to kdo má garáž, ale že se ten lump snaží manipulovat čtenáře proti elektromobilitě… Jak třeba sugeruje, že baterie správně funguje až od +15⁰C…
          Zajímavé je, že když západní válečná propaganda používá podobné manipulační techniky, za správné to nepovažuješ… Ovšem když se dávají podpásovky elektromobilitě, svítěj ti očka radostí…. Jak se ti to hodí, že. Takovým lidem se občas říká ,,křiváci“.

            1. Spalovak potreboval pres 100 let aby se lide naucili zachazet s jeho chybami. U EV to trva kratsi dobu a az kazdy bude mit druhe, treti EV, tak uz budou vedet co musi delat pro bezchybny provoz. Pamatuji si, ze drive lide spalovak davali pres zimu na spalky a vypousteli vsechny kapaliny, protoze zimni provoz ty rachotiny nezvladaly.

              1. Nikoho nezajímá, co elektromobily potřebuji. Na to sere pes. Lidi jako moje matka, chtějí sednout a jet. O autech neví vůbec nic a nepotřebují vědět. Představa, že je budete vzdělávat jak a kdy nabijet a pečovat o elektromobil, aby fungoval alespoň jako spalovací auto, je dokonalou ukázkou, jak kvůli svému koníčku ztrácíte schopnost objektivního vnímání reality.

                1. Pro Runnču….. Hahaha to je fakt argument😁
                  Klidně bych se vsadil, že jsi odpůrce školní inkluze, s argumentem že pomalejší děcka budou brzdit vzdělávání těch normálních…
                  A teď se má technologický pokrok zastavit pro dobro Runnerovi (možná) pomalejší matky…😃😁😆

                2. A dokonce jsou stále lidi, co nemají email, nepoužívají platební karty, nevyznají se v internetu a nedělají spoustu věcí, co pro ostatní není problém.
                  Ano, každý začátek je těžký, ale to je normální vývoj.

                3. Runnere jsem přesvědčen, že když svojí matce půjčíš EV na týden tak už nic jiného nebude chtít. Naučíš ji jedinou technickou dovednost: Když se tato rafička blíží k nule tak tam večer než půjdeš spát zastrčíš tu pistoli s kabelem co visí v garáži.

                4. „každý začátek je těžký“. Takže pokud dle Leodenduly trvalo 100 let než se lidé naučili zacházet chybami spalováku, tak nás u EV čeká ještě 80 let učení s tím žít ? To je úžasná vyhlídka pro současné majitele.

                5. Ano, jsme odpůrce inkluze blbců.
                  Je tedy naprosto v pořádku, aby je osvícení elektromobilisté nechali svému osudu a ZA SVOJE si užívali toho „pokroku“. Protože vývoj znamená, že lepší se prosadí na úkor horšího a spotřebitel sám rozhodne svými penězi.

                  Pokud někdo chce označovat elektromobil za pokrok, je to jeho názor. Ale krást na elektromobilitu peníze z daní, je prachsprostá komoušká zlodějina a nařizovat, co si lidé mají koupit, je státní fašismus.

                6. To platí za předpokladu, že jedna z těch technologií není škodlivá. Já jsem usoudil, že je pro mě nejvýhodnější topit vyjetým olejem, petkami a pneumatikami. A ti „komoušstí fašisti“ mě to nechtějí dovolit a nutí mě koupit drahé TČ.

                7. Nektere veci proste lide dobrovolne nebudou delat. Stat musel take lidi prinutit aby se fekalie uz nevypoustely na cestu pred barakem. To bylo brblani a dnes to kazdy povazuje za samozjejmost. Uplne stejne je nutne lidi prinutit aby uz nevypousteli odpad ze svych aut trubkou pod naraznikem primo do ovzdusi. Za 10 let budou vsichni povazovat vypousteni odpadu z vyfuku jako prime ohrozeni jejich zivota.

        2. Já myslím, že hlavní příčina je nezkušenost řidičů. Když nemá garáž tak musí vědět, že nemůže nechat EV zmrznout s prázdnou baterkou do rána. Večer po cestě nabít a ráno může roztahovat diesely. Nabíjení na cestě problém není, to už je teplé. Zmrzlé EV nemá problém se rozjet. Má problém se nabíjet a rekuperovat.

Napsat komentář