Česká společnost EVC GROUP zabývající se dlouhodobě výrobou elektromobilů, elektrických pohonů a trakčních baterií informuje o akční nabídce na prodej zánovního midibusu s novou baterií pro použití v městském a příměstském provozu.
foto: EVC Group
Na detaily k nabídce jsme se zeptali obchodního zástupce firmy pana Jana Vejbora:
Můžete zájemcům přiblížit elektrobusy EVC First?
Jan Vejbor (J.V.): Jedná se o řadu plně bateriových elektrobusů o délce 8 m (více technických dat viz tabulka) s možností volby nízkopodlažního vstupu v přední nebo zadní části. Midibusy EVC FIRST sériově vyrábíme ve spolupráci se zkušenou slovenskou karosářskou firmou Rošero P od roku 2011. Zákazníky byly dosud menší města a podniky v zahraničí. Ve Švédsku roste obliba verze EVC FIRST pro svozy školáků, elektrobusy tam pro tento účel dodáváme v typické žluté barvě. Dva kusy tam jezdí i na letišti.
Název vozidla |
EVC FIRST ELECTRIC FCLLI |
Rok výroby | 2011 |
Stav tachometru | 19 000 km |
Kategorie vozidla | M3 |
Délka vozidla | 8 040 mm |
Šířka vozidla | 2 350 mm |
Výška vozidla | 2 885mm |
Rozvor | 4 350 mm |
Provozní/Povolená hmotnost | 5120/7200 kg |
Obsaditelnost | 32 celkem z toho 19+1 k sezení |
Výkon elektromotoru | 50/100 kW |
Kapacita baterie | 78 kWh |
Standard dobíjení | 3f průmyslová zásuvka |
Rychlost dobíjení z 0 % | 6,5 hodiny @ 11kW palubní nabíječce (3f 32A) |
Co byste nám řekl k tomuto konkrétnímu kusu a v čem spočívá výhodnost aktuální nabídky?
J.V.: Tento konkrétní kus byl vyhotoven v roce 2011 za účelem prezentací na výstavách a pro zápůjčky potenciálním zákazníkům. Úprava interiéru odpovídá provozu v městě, k dispozici je celkem 20 míst k sezení, vzadu se nachází nízkopodlažní prostor pro jednoho vozíčkáře. S necelými 19 tisíci najetých kilometrů a velmi zachovalým interiérem se jedná o zánovní elektrobus, který nabízíme za cca 50 % původní ceny.
Obsahuje tato cena baterii a má se potenciální zájemce obávat jejího pětiletého stáří?
J.V.: Zájemce o midibus nemusí otázku stavu trakční baterie ve voze řešit, neboť původní baterie byla letos vyjmuta a použita do vlastního projektu EVC. Jako zkušený výrobce baterií pro elektrobusy (zákazníky mimo jiné plzeňská ŠKODA nebo SOR Libchavy) tak nabízíme kupci vozidla baterii novou s ještě lepším poměrem cena/výkon. S energií 78 kWh nabídne vozidlo reálný dojezd 145 km na jedno nabití, a to včetně zimních provozů, neboť ohřev salonu je zajišťován samostatnou vytápěcí jednotkou. Vzhledem k tomu, že se bude jednat o čerstvou baterii, nabídneme kupci možnost rozšíření záruky na baterii až na 5 let provozu.
foto: EVC Group
Lze na toto vozidlo čerpat státní dotace?
J.V.: Vzhledem k najetým kilometrům na tento akční kus již bohužel nelze. Věříme přesto, že koncová cena bude díky slevě za „ošoupání pneumatik“ neméně zajímavá! Při této příležitosti zároveň zmiňuji, že na nové elektrické midibusy EVC FIRST mohou nově obce a obcemi zřizované organizace čerpat dotaci od MŽP ve výši 800 000 Kč.
Kde lze vozidlo prohlédnout a jak vás kontaktovat?
J.V.: Vozidlo lze po domluvě prohlédnout v rámci sídla EVC GROUP v Hulíně nedaleko Kroměříže, sídlíme kousek od sjezdu z D1. Zájemci o toto vozidlo nebo další z nabídky EVC GROUP se mohou obrátit přímo na pana Vejbora na e-mailové adrese: jan.vejbor@evcgroup.cz.
Pěkné.
Pěkné.