EU možná zpětně zavede cla na čínské elektromobily

Čínské elektromobily představují pro evropské automobilky zásadní nebezpečí. Štempl na to teď dala Evropská unie.

Evropská komise totiž aktuálně v Úředním věstníku zveřejnila Prováděcí nařízení komise (EU) 2024/785 ze dne 5. března 2024, kterým se zavádí celní evidence dovozu nových bateriových elektrických vozidel určených pro přepravu osob, která pocházejí z Čínské lidové republiky.

Na základě zavedení celní registrace dovozů, je při splnění podmínek daných základním proti-subvenčním nařízením možné, že budou při uložení vyrovnávacích cel tato cla retroaktivně vybrána k datu zahájení celní registrace.

Jinými slovy tím EU říká, že Čína nehraje fér hru, protože výrobu elektromobilů různými způsoby významně dotuje. Díky tomu mohou čínské automobilky nabízet své elektromobily za výrazně nižší ceny než ty evropské (nebo americké). Evropa si tímto novým nařízením otevírá možnost zavést cla třeba už od července 2024.

zdroj: Electrek.co

46 Comments on “EU možná zpětně zavede cla na čínské elektromobily”

  1. Ten německý automobilový průmysl se svou “cheating culture” nás vyjde asi pěkně draho. Aktuálně se zase řeší emisní podvádění BMW , něco tam opět naprogramovali , aby se to odpojovalo při měření emisí. Člověk by řekl , že už toho nechají po tom všem , ale ne ,zas a znovu. Počítám , že Čína zavede jako odvetu cla na všechny výrobky , které dotuje EU. To jsou všechny zemědělské výrobky a potraviny z nich a to je pěkná halda zboží. Vyšetřovat asi nemusejí vůbec nic , protože evropské zemědělství je prodotované až do morku kostí. Všechno je jak má být. Číňani budou muset postavit v EU montovny pro svoje auta. To je velká šance pro Českou republiku ,získat alespoň něco. Továrny na baterie už jsme prokaučovali , Tesla je v Německu a další bude v Itálii nebo Španělsku. BYD otvírá v roce 2027 v Maďarsku . Volvo bude v Belgii. Číňani jednají o odkupu starých továren v jižním Španělsku. Možná je čas zahájit diskuzi jak bude vypadat ČR , když tady třeba nebude Škoda auto a s výrazně oslabeným automobilovým průmyslem. Ten se orientoval na německé automobilky , které raději spáchají sebevraždu ,než aby se vzdaly výroby svých toxických aut. A i kdyby se začala EV v Německu nakonec vyrábět , vše nasvědčuje tomu , že budou stejně nekonkurenceschopná. Protože cena , způsob výroby, odbory , neschopnost vytvořit vlastní software, pomalé rozhodovací procesy …. První náš krok je asi zřejmý. Devalvujeme korunu , to už se rýsuje. Ale je to to co chceme – pracovat levněji? A co poté. Továrnu v Boleslavi nabídneme Číně? Nebo se už dál nebudeme orientovat na automobilový průmysl? Pak tady máme dalšího monopolního exportního tygra ČEZ. Ten tak dlouho manévroval , až máme jednu z nejdražších energií v Evropě. To co se jim nepovedlo v Albánii a poté v Bulharsku , nakonec v ČR v pohodě zmákli. Zdvojnásobili cenu elektřiny a hotovo. ČEPS to samé x2 a basta , regulační úřad je jen formální trafika. Je to asi všude a leckde asi mnohem horší , ale teď to pro nás asi bude trošičku horší , protože už velká korupce.

    1. Souhlas: chci dělat za míň 😐… Už teď jsem si přechodem z točeného na lahvové poškodil trávící trakt…
      Stáváme se regionem třetího světa a důsledky jako růst násilné zločinnosti, zkracování délky života, počet úmrtí na zubní infekce, atd atp jen poroste …
      Pokud jde o německé pokuty za auto – podvody, je to jen opožděná forma válečných reparací USA parazitovy.

  2. Dalo se to cekat, protoze evropske automobilky s hruzou zjistily, ze jejich spanek vyuzila Cina k vyrazne konkurencni vyhode. Az budou za celni barierou, budou zase hazet ramena a vykrikovat, ze jsou jednicky a leadri v EV. Jsou to normalni smejdi.
    V Cine se jejich EV prodavaji za polovicku, tak jakypak dumping.

      1. V CR na auta take neni spotrebni dan a mame drazsi auta nez jinde. Ta DPH neni zase takova castka aby zduvodnovala 2x cenu. A ty dotace jsou mozna jen pohadka. Cinske hospodarstvi ma mensi zatez a je efektivnejsi nez nase a to je ten problem ze si vse umele zdrazujeme. Obchodnik koupi v Cine zbozi na 1 EURO a kdyz ho nabizi zde zakaznikum tak je z 1 EURa hned 20 EURO. Protoze on musi mit Mercedes, 10x dovolenou v Karibiku, vysoke reprezentacni naklady a jine hovadiny. Primereny zisk je neco uplne jineho. Staci se kouknout jak TEMU hejbe nasim obchodnikum zluci. Oba prodavaji stejne zbozi z Ciny. TEMU to dokaze za par korun a nas obchodnik za nekolik set korun.

        1. V Číně se maká 10 hodin denně, přes 200 hodin mají fond + plus běžné přesčasy. Odboráři nejsou a kdyby, tak je zavřou. Mají pod palcem suroviny pro všechno. Mají zajištěné přístavy a těžbu, ke kterým se dostali zatraceně po levotě díky „jednodenním“ banánovám vládám především v Africe stylem zadluž a drž. Automobilky mají absolutní podporu od státu včetně náboru lidí a zajišťování specializovaných odborníků už od studentů na VŠ. Pravděpodobně polovina tajné služby pracuje pro průmyslovou špionáž a ta samozřejmě krade i v automotive know how. Životní prostředí je vedlejší a není problém zpracovávat velmi toxické suroviny. Greendeal? Chacha, staví se uhelné elektrárny. Jakýkoli útlak populace je v pohodě a to včetně absolutních trestů.
          Ona se Čína ráda kasá hyperměsty a elektromobily, ale nerada ukazuje průmyslové zóny, kde se rafinují svinstva, které to jejich pozlátko potřebuje.

          1. pro Po.lyn… Tak už jim to klesá – nedávno tady někdo psal 12h pracovní doba 😃…
            Že nemají odbory??.. No zní to divně, když za našich komoušů byl ROH jedním z pilířů systému…
            Špionáž v automotive? A co tam kradou? Patenty na nádrž na chcanky, nebo jak sebrat jeden válec??😁…
            Životní prostředí že je v Číně vedlejší a gríndýl chacha?? Nemáš ty zprávičky náhodou 30 roků starý? Přechod Číny na OZE a elektromobilitu je impozantní….
            Že dělají nějaké ,,levárny“ v Africe?? To je zajímavé, že ještě našli prostor, když Afrika už několik století miluje euroamerické těžaře a otrokáře 😂…
            Jakýkoliv útlak populace je v pohodě?? Co si pod takovým žvástem má člověk představit??…
            Ano trest smrti maj a to se mi nelíbí… Je prakticky vyloučeno se vždy vyhnout omylu, manipulaci důkazů ze strany policie, nebo dokonce justiční vraždě. Dost mi to připomíná jeden sociálně a kulturně zaostalý stát mezi Mexikem a Kanadou 🤪…

            1. Nemají odbory. Těch 12 hodin to s přesčasy může běžně být. Ale to neplatí jen pro Čínu, ale i pro JK a nebo Japonsko. A ano, průmyslová špionáž tam je. Automobilky v Evropě mají hromady znalostí o EV, jen je nezavedly, protože se jim štěpí náklady. Zprávičky máš leda taky ty. V Číně se staví uhelné elektrárny ve velkém. Neklesá tak její podíl, který je nad 60 % celkové výroby a naopak roste. Větrná, solární a jiná bio energie tvořila minulý rok pouhopouhých 11 %. Jediným štěstím pro planetu je tradičně silný podíl vodních elektráren a to kolem 20 %. Sice jsme masírování jejich super reaktory a jak je mají nej, ale stavba jde velice pomalu a tím pádem tvoří zlomek energetického mixu. Nicméně i pokud se jim podaří stavit dál sluníčka a větrníky, tak s extrémním růstem spotřeby (o 30 % za 5 let), tak bude zasírat planetu dál a dál úplně stejně.

              Nastuduj si jak probíhá ovlivňování a zisk vlivu v Africe. Nemají žádný problém s jakýmkoli útlakem. Není se čemu divit. Ukradli stát 2 x větší než Ukrajina, což neudělal v moderních dějinách žádný stát a dokonce ani Rusko. Povraždili jen tak miliony lidí v novém tisíciletí a to se taky nepodařilo nikomu. A je absurdní, že existují morální odpady a vohnihřbeti, který Čínu obdivují. A to i přes fakt, že jim klidně Čína zařídila mrtvého ve vlastní rodině.

              A tresty smrti jsi nepochopil. Když si zvolili vládu a vyhovuje jim, co na nich páchá a jak jim diktuje, to je jejich volba a rozhodnutí. Totalita čínským automobilkám samozřejmě nahrává. Jenže německý výrobce může těžko po státu chtít aby měli stejné totalitní benefity.

              PS: smajlíky tvoje pojmy, dojmy a lži nezlepší kvalitu příspěvku. To dělaj děcka.

              1. pro Po.lyn…. Už jsem ti jednou odpovídal bod po bodu a nebudu to opakovat…
                Je zajímavé, jak máte vy všichni placený sedmilháři podobnou rétoriku… Je vidět k čemu vám ty školy a školeníčka slouží…😜
                Aby nedošlo k omylu, věřím že Čína má spoustu much a nijak si ji neidealizuju… Ale upřímně: kdybych byl běženec a mohl si vybrat kde žít, tak před Evropou která upadá jak technologicky, tak morálně, dám rozhodně přednost životu v Číně, kde vidím opačnou – pozitivní – trajektorii.👍

          2. …včetně náboru lidí a zajišťování specializovaných odborníků už od studentů na VŠ.
            Tak za takovou podporu tleskam a verim, ze za to nelze uvalit clo. V Evrope se deje pravy opak, EV jsou u lidi to nejhorsi co existuje a milujou pojizdne spalovaci zdroje jedu. Nektere staty vcetne CR verejne brzdi elektromobilitu. Za takove chovani lidi a statu jim preju aby ty automobilky padly na drzku.
            Vsak take ty cinske EV stoji v Evrope 2x tolik co v Cine, tak ty dotace zrejme vynulovali. Jakekoliv brzdeni elektromobility povazuji za svinstvo a podporu valky vsude na svete. Vsechny valky jsou kvuli rope nebo jsou financovane ropou.
            Ropa je mnohem horsi ekologicky zlocin nez co pisete o Cine.

          3. Nikdo z nás by asi nechtěl žít a pracovat v Číně , Koreji , Japonsku. To pracovní nasazení je prostě obrovské , jedná se o život prakticky od rána do večera v práci. Plus velmi silné omezování lidských práv atd. Ale o tom jsem nepsal. Já jsem psal o tom , že nesmyslně bráníme zkorumpovaný , prohnilý , neefektivní evropský automobilový průmysl. Který je veden lidmi , kteří byli dobří tak možná před dvaceti lety a zastávají názory , které byly dobré pro výrobu aut tak možná v roce 1985. A jelikož se v posledních 15 letech ukázalo , že jsou to podniky nereformovatelné a navíc zčásti často řízené odbory, bude nejlepší nechat je být ,ať padnou. Jinak se z nich stanou obrovské bezedné studny na utápěni peněz ,tak jako se to třeba stalo v zemědělství. Navíc při dnešních technologiích ,jsou to už jen výrobci toxíků , odpovědní za zamoření většiny našich měst jedovatými výfukovými plyny. A ani velmi , velmi mírné emisní limity nejsou schopni dodržovat a pouštějí (nebo spíše my všichni poustíme) toho jedovatého svinstva lidem přímo do plic klidně tisíckrát tolik. Takže, já to vidím tak, pokud bude chtít jakýkoliv výrobce postavit továrnu na auta s nulovými emisemi , vytvořil bych mu ty nejlepší možné podmínky. Cla jsou absurdní vynález vedoucí k nesvobodě a zahníváni , ale když už , tak transparentně dopředu ,třeba od roku 2028 a já nevím 15% ,aby byl stále tlak na efektivitu.

              1. Tak třeba zákaz Falun – gongu a to i na úrovni pouhého fyzického cvičení , omezení cestování , různé experimenty kolik by jsi měl a neměl mít dětí , omezení internetu prakticky jen na čínský. Cenzura internetu , stačí když napíšeš , že úplně nevidíš smysl života v tom chodit od rána do večera do práce a že ti stačí pracovat méně. Zavřou ti stránku. Náboženské svobody ………………………………….

                1. pro Jirka…. Ohledně náboženství a sektářství nejde o lidská práva, ale o ochranu nezletilců před týráním ze strany náboženských fanatiků…. Ono taky nemůžeš věřit všemu, co se dočteš v západním tisku… Mohl bych jít do detailů a uvést příklady, ale trochu mě tlačí čas, třeba jindy…
                  Pokud jde o politiku jednoho dítěte: Ty máš dojem, že mají lidé právo se rozmnožovat jako vši a způsobit největší vymírání živočišných druhů od meteoritu v Mexickém zálivu? To se totiž právě děje…. Vážím si Číňanů za to, že zabránili populační katastrofě…
                  Mimochodem věděl si, že národnostní menšiny v Číně byly z politiky jednoho dítěte vyjmuty?? To ti asi propagandisti zapomněli napsat, že 😉
                  O omezování na internetu toho upřímně moc nevím, ale asi bych měl pro něj určité pochopení…Oni totiž metody Světového rozesírače č.1 už jsou dobře známé a výsledky jejich ,,práce“ jsou hromady mrtvol… Ukrajina není špatný příklad….

                2. @Drvoštěp:
                  Když máte takový přehled o Číně, tak jste možná někdy maličko slyšel o Ujgurech, ale asi to vlastně také bude pomluva západu a západních médií.
                  A takový socialní kredit, to je taky pěkná chuťovka, ale to jim tam taky určitě vymyslel západní svět.
                  No upřímně si myslím, že o silné cenzuře internetu v Číně moc dobře víte, ale schvalujete to, takže to je v pohodě:-)

                3. pro Exc… A co s těma Ujgurama? Že čínské úřady nesouhlasí s právem náboženské komunity indoktrinovat svoje děti nesmysly, které sami o sobě popírají spoustu základních lidských práv?
                  Nebo snad máš na mysli ty bláboly, že jsou Ujguři rozebíráni na orgány pro potřeby členů Komunistické strany Číny??😁😆

                4. @Drvoštěp:
                  Nesmíte věřít všemu co čínská propaganda píše:-)

                5. pro Jirka… Ještě jsem si vzpomněl s tím omezeným cestováním: Jestli mám správné informace, tak dříve museli mít propustku nebo tak něco na cestování mezi kantony. To už je jen minulost – už cestují volně po celé Číně… Hele Čína je velká země a není to tak dlouho co jsme při jízdě z jedné evropské prdele do druhé (třeba z ČR do Rakouska) taky museli ukazovat papíry …
                  Pro Exc… Tomu fakt nerozumím kdes viděl Čínskou propagandu… Chceš říct že čínská propaganda je, že je na orgány nerozebíraj a ve skutečnosti se to nedobrovolné dárcovství orgánů vážně odehrává?? No takový naivka snad nejsi 😱 (u popravených odsouzenců se to děje, ale to není o Ujgurech)

                6. @Drvoštěp:
                  Ne, to bylo k těm Ujgurům.
                  A co čínský sociální kredit, ten schvalujete?

                7. pro Exc… O sociálním kreditu slyším poprvé, ale slibuju že se doučím. 😃Snad se mi podaří ti odpovědět někdy v noci nebo ráno…
                  K těm Ujgurům.. Já vážně nevím co přesně se ti nezdá. Rád budu reagovat, ale musíš být trochu explicitnější 😉

                8. @Drvoštěp:
                  Obhajujete politiku Číny a neznáte systém sociálních kreditů?
                  Chválíte její technologický rozmach a netušíte nic o Velkém čínském firewallu?
                  Máte obavy o své svobody v EU, ale v Číně vám nevadí statisíce kamer s centrální inteligentní analýzou a rozpoznáváním obličejů, které vás sledují téměř na každém rohu a vyhodnocují kam chodíte a s kým se stýkáte?
                  Tak to si určitě dobře nastudujte, protože jako případný běženec do Číny to vše budete opravdu hodně potřebovat.
                  A než napíšete, že to jsou pomluvy západu, tak vězte, že se Čína tímto nijak netají.

                9. Pro Exc…. Tak bacha chlapče, moc na mě neprskej nebo tě zase usadím 😃
                  Chtěl jsem od tebe jedinou věc: O čem to mluvíš a co ti nakadili do kebulky ohledně útlaku Ujgurů – do třetice jsem se nic nedozvěděl. No tak si asi nejsi moc pevný v kramflekách 🤔
                  Pokud jde o mně: Neobhajuju kompletní politiku jednoho konkrétního státu, nýbrž hájím ideje kterým věřím…
                  Např. Internacionalismus proti náckovstvi, svobodu individua před pofidérní svobodou náboženskou, mírovou spolupráci před válečnou konfrontací, atd atp…
                  A že něco nevím chytráku??? Tak ty víš asi všechno že. Tiše závidím😔

                10. @Drvoštěp:
                  Klasika, když není kudy kam, tak nastupují urážky a vulgarismy.
                  Ale musím poděkovat, že jsem se při pátku docela pobavil při pomyšlení, jak tyto své ideje naplňujete v Číně nebo v Rusku:-)
                  Další konverzaci s vámi na toto téma považuji za zcela zbytečnou.

                11. pro Exc… To víš že končíme posero 😜
                  Pro každého nezaujatého rozhodčího naší diskuze je zřejmé, že racionální výměnu názorů si ukončil TY svým předposledním komentářem, kdy ses pustil do splašeného útoku. 15 metrů v ofsajdu mlíčňáku 😆

                12. Znamy kdysi byl vyslan pracovne do Ciny. Zacatkem byl nadseny, ohromeny jak vse funguje. Za rok se vratil a rikal ze to byl obrovsky teror. Vsude ho sledoval nejaky smirak, kdyz neco nekde rekl, za tyden mel co vysvetlovat proc to rekl a jak to myslel. Totalni spizovani a natlak. Diky novym technologiim ma stat prehled uplne o vsem. Vedi kdy s kym jste kde byl a co mluvil. Ani Orwell nedokazal vymyslet co je tam realita.

                13. pro Leodendula… Můj zdroj informací – chlap co žije léta v Číně, má za manželku Číňanku a s ní jedno děcko – tvrdí něco jiného… Že prý na první pohled je vše svázáno pravidly a předpisy, příkazovými značkami atd, že se turista, nebo člověk na kratším pracovním pobytu vyděsí a když se snaží všechno poctivě dodržovat, je to opruz.
                  Ve skutečnosti i když se vše zdá přísně regulované, není to v praxi vyžadováno. Už jsem tu kdysi psal příklad: Jezero a na břehu cedule zakazující koupání – ne jedna, ale několik… Pláž obsazená lidma, lidi ve vodě, dokonce stánky s občerstvením. Jiná kultura – často berou zákaz jako pouhé doporučení.
                  Jak tady nahoře píše Exc o tom šmírování kamerami s rozpoznávacím softwarem… taková už je doba… Že se stejná technologie začne časem používat i u nás nepochybuju… Čína je prostě jen texnologicky napřed i v těhle věcech 😐

                14. @Drvostep. On je asi rozdil, zda je to nejaky tuctovy clovek nebo clovek ktery pracuje na Univerzite a prijde do styku s lidma kteri maji mnohem vetsi pole pusobeni a jsou tedy pro system dulezite osoby. Vysokoskolske prostredi bylo, je a vzdy bude mnohem vetsim rizikem pro diktatory nez masa lidi se zakladnim vzdelanim. Vysokoskolaci maji vetsi mentalni kapacitu a dovedou si spis uvedomit co je ve spolecnosti spatne a hledaji velmi casto vychozi cesty z problemu. Vysoke skoly jsou proto podrobne hlidany ve vsech nedemokratickych systemech a pokud se neco deje, hned prerusuji provoz. Pri okupaci CSR 3. Risi se take jako prvni zavrely Vysoke skoly. Po unoru 1948 se zase vyloucilo ca. 22% studentu z politickych duvodu.
                  Sice to lide se zakladnim vzdelanim tezce nesou, ale Vysokoskolaci vzdy byli, jsou a budou elita naroda a nenechaji si nasrat jen tak na hlavu komunistickou luzou. A komunisti dokazi bravurne vyuzit nevrazivosti luzy oproti elitam a postvou je proti sobe navzajem. Pocetni prevaha luzy je vzdy drtiva a tak je vysledek predem dany.
                  Verte, nase demokracie je zatim to nejlepsi co jsme zatim stvorili a je lepsi nez co si dovedete predstavit a je trnem v oku ruznym pomatencum. Tak tu demokracii prosim nerozkopavejte.

                15. pro Leodendula … Demokracie, pokud by mělo to slovo aspoň trochu naplňovat svůj význam, fungovala nejlépe zhruba v době normalizace. Na obou stranách železné opony. Ve východním bloku byla persekuce odpůrců režimu s tvrdými tresty už jen vzpomínka a lidé si byli hodně rovní nejen z hlediska práva, ale i ekonomicky a sociálně….
                  V západním bloku panoval sociální smír a spotřebitelský blahobyt a ti nejhorší upíři drželi dietu. Nejprve bylo nutné rozbít konkurenční socialistický blok…
                  To se podařilo a postupně byly uvolněny stavidla podvodníkům a vykořisťovatelské lůze všeho druhu. Úpadek DEMOKRACIE ještě neskončil, nezdá se že by lidé měli rozumnou představu, jak čelit rostoucímu útlaku. Nečekají nás dobré časy….

            1. Pracoval jsem v Japonsku dohromady 1.5 roku. Japonci jsou dlouho v práci, ale rozhodně se tam nepřetrhnou. Protože mají kulturou nesmyslně nastaveno že nemůžou jít domů dříve než šéf, tak si tu práci rozvrhnou tak aby jim to vyšlo.

              Co se týká práce někde na lince, tak tam pracují stejně jako u nás. Pokud chcete udělat práci na směny, tak moc možností jak to zorganizovat není.

              Mimochodem mají sice méně dovolené, ale mají pravidlo, že když státní svátek připadne na víkend, tak se přesune na pondělí nebo pátek. Státních svátků mají za 15, takže ve výsledku mají volných dnů cca stejně jako u nás.

              Omezování lidských práv se v Japonsku moc nekoná. Na druhou stranu při hustotě osídlení kdyby byl každý Japonec hustý individualista, tak se navzájem umlátí čepicemi, takže kulturní tlak nevyčnívat je tam daný prostým instinktem přežití.

            2. Rád si přečtu o konkrétních důkazech:

              „Já jsem psal o tom , že nesmyslně bráníme zkorumpovaný , prohnilý , neefektivní evropský automobilový průmysl. Který je veden lidmi , kteří byli dobří tak možná před dvaceti lety a zastávají názory , které byly dobré pro výrobu aut tak možná v roce 1985.“

              A taky bych si rád přečetl návod, co mají ty hloupé a zastaralé automobilky dělat.

              1. Tak nejprve bych napsal ,co rozhodně nemají dělat. Nemají podvádět při emisích , nemají podvádět při bezpečnostních testech ( Toyota dlouhá léta) Nemají prosazovat tlačit na nízké emisní normy nebo jejich neměření v praxi.Nemají už pár let vyrábět jedovatá auta, protože už máme jinou technologii a není to nutné. Nemají lobovat za syntetická paliva, která jsou úplně stejně jedovatá , jako ty z ropy. Nenavrhovat umělé zastarávání a plánované opravy , aby v budoucnu drbaly zákazníka nebo živily svoji servisní síť. A co mají dělat. Tak určitě nemají nechat odbory rozhodovat o vedeni firmy , vede to k neefektivitě , přezaměstnanosti a lenosti měnit výrobní postupy. Musí se zmenšit počet továren. Maximální počet vyrobených kusů na jednu továrnu. ( cena, náklady) VW 126 továren. Na přání velkého akcionáře otevřeme linku v Turecku atd. . Není možné na takto překotně vyvíjejícím trhu navrhovat auto 4 roky a ještě ho udělat naschvál ne nejlepší možné. Uděláme auto s podvozkem na 65-roku baterii , dáme tam 55-tku a za dva tři roky to máme připravené na upgrade na 65. Jo a ještě tomu raději dáme malou prodlevu na plynu , aby to tak nepřevyšovalo spalováky a nenarušovalo to nějak výrazně jejich prodeje. Totálně reorganizovat výrobu na maximální efektivitu , klidně kopírovat od Tesly , když to neumíme sami. Okamžitě propustit zbytečné zaměstnance. Zjednodušit modelovou řadu a ne mít stovky modelů a tisíce různých variant , což navyšuje komplexitu a zdražuje výrobu. Začít prodávat auta po internetu na přímo zákazníkům. Žádní ulhaní dealeři , žádná ztráta marže- maximálně výdejní místa. Žádné garanční prohlídky , žádný povinný servis ,jen to obtěžuje zákazníka. Vrátit se k vertikální integraci a mít výrobu a vývoj klíčových komponent pod kontrolou. Zjednodušovat , zjednodušovat , zjednodušovat. Ve vedení automobilky musí být ti nejlepší z nejlepších a musí mít vizi a nejen vlastní výplaty a odměn. Neustále tlačit na zrychlování výroby, každý den , kde se dá co zjednodušit , kde se dá co zrychlit. Jakmile se na autech něco rozbíjí okamžitě to řešit , ne že víme , že tohle odchází za pět šest let , ale nám to vyhovuje , protože vlastně z půlky vyděláváme na náhradních dílech. Stále zlepšovat a vyvíjet právě vyráběné auto. Ne , že ho navrhni a pak ho léta s minimálními změnami jedu. S každým autem musí jet po lince jeho digitální dvojče , abychom kdykoliv úplně přesně věděli jak to auto bylo vyrobené, jaké mělo odezvy na testování atd. Software – půlka vedení automobilky musí být špičkoví software odborníci , aby měli přesný pojem kde se pohybují. Protože bez software znalostí ani nevím jaké nároky mám na hardware a co předně potřebuji aby auto zvládalo v příštích 7 – 10 letech. Protože auto bez kvalitního software a jeho pravidelných aktualizací patří do minulosti. Hele to už asi stačí , všichni víme jak to je a já se na ně nezlobím , jenom nechci , aby po mně ty automobilky chtěly prachy z daní za tři čtyři pět let , až budou kolabovat.

                1. Je to jeste horsi. Kdyz se vyrabel u VW motor 1,9tdi 80kW, byl to neuveritelny pracant a drzak. No, aby si lidi nevyskakovali, tak se udelaly nejake inovace a hned se to zacalo kurvit a kazit. Ale bylo to prodavano jako zlepseni. Jsou to lumpove, kdyz neco vydrzi moc dlouho, tak se to musi osidit. Ja od nich nekoupim uz ani sroubek.

    1. S hrůzou leda zjistili fakt, že Čína v klidu dotuje export elektromobilů. NIO má má ztrátu na kusu až 800 000 Kč a čínský stát do něj stále lije prachy. Za takové chování se na trhu normálně zavádí clo. Měli to udělat už dávno. Pokud tu chtějí prodávat, tak ať si to tu vyrobí. Německé automobilky taky musí vyrábět kvůli clům v Číně.
      Za druhé, Čína má stále vyšší clo než EU. Takže minimálně z reciprocity by měly být cla vyšší.

      Ksindl jsou právě Číňani. Pokradli co šlo, stát provádí nekalé tržní chování pomocí různých systémů dotací, takže hnůj smrdí z východu.

      NIkdy by mě nenapadlo, že si někdo v Evropě koupí auto od automobilky, která otevřeně tvrdí, že zničí naše automobilky = to, co náš všechny živí. A od státu, který stihl za pár let povraždit pravděpodobně kolem 20 milionů lidí včetně mnohých našich blízkých a nebo jim alespoň pořádně podělat životy tím jejich čínským virem. Prostě morální hnůj, křivé charaktery a vohnihřbeti…

      1. pro Po.lyn…. Na každém exportovaném elektromobilu ztrácí 800 000 kč??…To je prd, já slyšel že prodělávaj 1 000 000 na každé elektro koloběžce😃😁😆😂
        Nepracuješ náhodou v nějakém Think-tanku?? Pozdravuj ode mne agenta Pituru, už jsem ho dlouho neviděl 😜

    2. Cinan si v EU postavi tovarny, podobne rychle jako Tesla a Evropsky kostlivci s tim nic nenadelaj, je to uplne jak prez kopirak s Korejcema, kdys prichazeli do Eu korejci, tak se jim Evropani smali, a dnes ma Korejec asi „petinu“ Evropskeho trhu, ted prisla Tesla a zase se vsichni smali, Evrospke automobilky jsou proste zmlsane a totalne usnuly

      ale o ty lidi co tam neco delaj se nebojim, proste je zamestnaj Cinani

        1. ja delal prave v RP VW, zakazky pro Skodovku VW a Lambo, a je to hnus jaka nechutna birokracie v kocnernu panuje, tamn se nekradou dily jak si kazdej mysli, ale rovnou penize ve velkem, a jen tim ze ty lidi tam proste sedej, nic nedelaj, a kdys neco delaj tak jen opisujou praci co prednima jiz nekdo 5x opsal od nekoho jineho, jen aby vypadali ze neco delaj, a nad nima sedej dalsi lidi se kteryma jsou nejak zahackovany takze nikdo nikoho nevyhodi a jasaj pokazdy kdys odborari nekde udelal bububu, VW je tak z poloviny v kancelarich plna lidi co jen cekaj az pujdou do duchodu, jakoze fakt cca 45% kancelarskych pozic jsou lidi co maj do duchodu cca 4-5 let a proste doklepavaj za super penize nez pujdou do duchodu, a ty lidi naprosto netusi co je moderni auto a jak se treba ovlada dotikovej display, a tyhle lidi co to nevedej tak maj navrhovat UI infotainmentu 😀 jako fakt me byli schopny poslat UI infotainmentu v jpg kde v exif datech bylo zapsane Corel Draw 8 (to jsou 90 leta minuleho stoleti), jako ja mysle ze me omejou kdy me to Nemec poslal, …cekal jsem nejaky format s krivkama nebo v lepsim pripade projekt v nejeke premiere, ilustratoru, proste cokoliv s cim se da pracovat dal, a oni poslou rastrovej jpg s nejakou silenou kompresi ze softu co se prestal pouzivat koncem 90 let….zakani, „instruktazni videa pro infotainment ID3″….. a nastesti poradna data me poslal az jejich kolega z Ciny kde maj ale infotainment trosku jinej, ale porad bylo snazsi a rychlejsi upravit si ten Cinskej, nez delat odznova ten Nemeckej…. ja se vesmes ani nedivil kdys ID3 vysla ze to byl totalni propadak a infotainment tomu nefungoval….. to oddeleni infotainmentu v Nemecku ma prez 1200 zamestnancu kde prumernej plat je prez 5 tisic eur mesicne 😀 a vyplodem jejich prave jsou hnusne komprimovane jpg 😀

    1. Oni by to na auta zavedli dávno, ale pak přišlo tytyty, omezíme vám suroviny a na jistou dobu zase debata o clu umlkla. Jinak neumíme vyrobit solární panely a především nemáme základní rafinované suroviny. V USA zavedli cla a IRA a neuplynula dlouhá doba a First Solar je jediná západní řekněme atlantická společnost, která si vyrobí panely komplet celé.

Napsat komentář