Elektromobily Ford nově mohou nabíjet v síti Tesla Supercharger, Rivian se přidá brzy

Ford minulý rok ohlásil, že přijme za svůj nabíjecí standard NACS (tzv. „Tesla konektor“). Mezitím poskytne ke svým elektromobilům zdarma redukci.

Ford v tiskové zprávě uvádí, že američtí majitelé elektromobilů Ford Mustang Mach-E a Ford F-150 Lightning, kteří splňují podmínky, mohou požádat o bezplatný adaptér CCS na NACS. První dodávky by měly být zahájeny v březnu. Ford také začíná zavádět aktualizaci softwaru, která odemkne podporu nabíječek Tesla Supercharger pro vozy Mach-E a Lightning.

Majitelům elektromobilů Ford se tak otevírá síť více než 15 000 nabíječek Tesla Supercharger po celé Severní Americe, které doplní už dostupnou síť DC nabíječek BlueOval Charge Network (celkem 28 000 DC konektorů). Adaptér podporuje nabíjení max. výkonem 150 kW. Konkrétní parametry jsou: 1000 VDC, 300A @ 35C a 500A boost po dobu 10 minut.

Nabíjecí stanice Tesla Supercharger také pro elektromobily Ford podporují službu Plug & Charge. Takže stačí zasunout konektor, auto se automaticky spáruje s platebním účtem a uživatel rovnou nabíjí. Pokud uživatel nemá účet Plug & Charge, aktivuje nabíjení uvnitř auta nebo přes aplikaci FordPass. Není potřeba mít aplikaci Tesla.

Maloobchodní zákazníci budou mít nárok na bezplatný adaptér, pokud si jej objednají do 30. června 2024. Budoucí majitelů elektromobilů Ford si mohou adaptér zakoupit u společnosti Ford za US$230. Je důležité dodat, že adaptér nebude fungovat u Superchargerů V2 a také u některých vybraných V3, které si Tesla nechává exkluzivně pro sebe (což opět dokazuje, jak silná karta tohle je).

Automobilka Rivian potvrdila, že její zákazníci získají přístup k nabíječkám Tesla Supercharger během března – taktéž pomocí adaptéru. První elektromobily vyrobené rovnou s NACS adaptérem začne Rivian uvádět na trh během roku 2025 společně s modelem Rivian R2. V témže roce by se měly v USA objevit také první elektromobily značky Volkswagen vybavené NACS.

zdroj: tisková zpráva, Electrek.co, Electrek.co

12 Comments on “Elektromobily Ford nově mohou nabíjet v síti Tesla Supercharger, Rivian se přidá brzy”

  1. Jaguár prý tento rok končí s výrobou spalovacích aut, kterých prodává stovky tisíc, udělá si pauzu a za další rok hodlá zahájit výrobu elektromobilů, jejichž prodeje mu spadly na desítky kusů. Jeho management trvá na tom, že je to dobrý plán. Asi si myslí, že když jsou na kolenou, je to proto, že mají být pasováni na rytíře 😀

    Mě se to líbí. Nejnižší produkce britského automobilového průmyslu od padesátých let nestačí, je možné je ještě srazit níž a společně s koncernem a frantíkama si to nikdo nezaslouží víc.

    1. a nebude to treba spis z duvodu, ze o jeho auta je jiz tak malej zajem celkove? proste aktualne nemaj zadny konkurenceschopny produkt ktery by jim tahnul jak prodeje tak zisky, Indove asi vedej mnohem lip nez my ostatni jak chtek svoji znacku dal profilovat a kam ji smerovat pro dalsi desetileti

      i dle jejich valstniho firemniho pruzkumu u zakazniku maj jen dves vyznamne skupiny zakazniku, cca 15% jejich soucasnych klientu ma Jaguar ve vrcholne verzi, prez 70% zakazniku od nich odchazi ke konkurenci…… adle toho co odpovedeli v dotazniku tak k Tesle a BMW ….to je brutus silene zjistit ze jim zakaznici odchazi k Tesle 😀 a zbyli zakaznici vesme nejsou profilovani

      ale jasny bezec 42 to vi nejlip a ve finale ani netusi jake maji skutecne prodeje 😀 jako hochu ty jsi zamrz tak 10 let zpet a doted si se nestacil probudit a vstrebat aktualni data

  2. S takovým tempem se může Tesla na elektromobily vybodnout a stavit už jen nabíječky. A nebo začít tlačit prachy do vlastní výroby baterií, aby nemusel nakupovat v Číně. Aktuálně je na Číně absolutně závislý od baterií po elektromotory. Musk holt nerozumí pojmům jako geopolitika. Poslední dobou se tahle věc neřídí finančními pravidly natož pak „uhlíkovými“ pravidly.

        1. to ze Apple neco zacal a pak to vzdal neznaci nic o tom kam to smeruje, proste si asi jen vyhodnotili ze neni dostatek lidi co by byli ochotni kupovat v teto kategorii jejich produkt s nejakou hodnotou kdys vedi ze elektromobilita na cene klesa a je zavysla v prodejich na faktorech ktere Apple nemuze ovlivnit, ostatne podivej se na prodeje nejdrazsiho produktu Apple, coz je Mac Pro, ikdyby auto od Apple dosahovalo stejnych prodeju, tak se ten produkt proste nevyplati takove firme jako je Apple ani vyvyjet ani prodavat, neni tam vesmes zadna pridana hodnota na ktere by mohli vydelavat dal tak, jako vydelavaji na svejch produktech

          za Apple na kolech je povazovana Tesla

Napsat komentář