Elektromobil Volvo EX90, odhalený koncem loňského roku, je další stavební kámen, na kterém se chce Volvo do roku 2030 proměnit v čistě elektrickou automobilku.
Nové Volvo EX90 Excellence je variantou, která vytváří ze speciálního vozu ještě speciálnější. Tato limitovaná edice a současně i nejvyšší varianta modelu Volvo EX90, která byla představena včera v Šanghaji, povznáší prémiový zážitek do ještě vyšších sfér.
Při pohledu zvenčí prošlo Volvo EX90 Excellence ve srovnání se svým sedmimístným sourozencem několika malými úpravami. Upoutají například dvoubarevné schéma nebo speciálně navržená 22″ kola s kovanými disky, která jsou optimalizována z hlediska aerodynamického výkonu, vyšší pevnosti a lepší ovladatelnosti.
Tou nejzřejmější změnou je ale odstranění zadní řady sedadel, jež byla nahrazena dvěma samostatnými sedadly, která se podobají spíše křeslům s pohodlnými měkkými polštáři.
Pokud přejedete prsty po nádherném kusu přírodního dřeva zasazeného ve středové konzole, objeví se elegantně zakomponovaný dotykový displej s komfortním ovládáním. Prostřednictvím tohoto displeje můžete regulovat například vyhřívání sedadel (možnost výběru ze tří úrovní) nebo masážní funkci (pět různých stupňů).
Velký křišťál Orrefors najdeme ve středové konzole. Jedná se o mikrospínač sloužící k regulaci dávkovače vůně, který může nabídnout až tři druhy vůní. Výsledný smyslový zážitek je umocněn odpovídajícím náladovým osvětlením kabiny. To vše dohromady vás bude uvnitř vozu Volvo EX90 hýčkat k dosažení maximálně relaxačního zážitku.
Pokud jde o použití materiálů, Volvo EX90 Excellence je čalouněno buď materiálem tailored wool blend s příměsí vlny, nebo materiálem Nordico. Jedná se o textilní materiál vyrobený z recyklátu, jako je např. plast z PET lahví, a také z biomateriálů z odpovědně spravovaných švédských a finských lesů, který se může pochlubit progresivním charakterem a technologickou vyspělostí.
Materiál s příměsí vlny oproti tomu obsahuje tkaninu s certifikátem o splnění příslušných přísných norem svědčící o tom, že příze pochází z chovů, kde jsou zajištěny dobré životní podmínky zvířat a současně je dbáno na ochranu životního prostředí a společenskou odpovědnost.
Díky motorizaci tvořené dvěma motory a pohonu všech kol nabízí Volvo EX90 Excellence hladkou jízdu a dojezd na jedno nabití až 650 km (dle čínského standardu CLTC pro elektrická vozidla).
zdroj: tisková zpráva, foto: Volvo
Pise se tu na webu vo vsem
moznym, nejak jste preskocili novou Ariyu….
Pravda, už pěknou chvíli jsme se tu tématu Nissan Ariya. Napravíme!
Číňané brzy vykoupí zkrachovalé západní dinosauří značky aut, takže největší dinosaurus ze všech, tedy Toyota, si objednal jeden EV právě u nich aby to svoje umírání moc nenatahovala na dlouhý lokte. Je to bZ3 tedy konkurent Tesly M3. Toyota buď EV neumí, jak se ukázalo u bZ4X, nebo je nechce nebo obojí. Ha ha ha. To bude ještě švandy. :))))
Samozřejmě bZ3 je jen pouze pro Čínský trh. Na zbytek světa Toyota s EV s3r3 jak na placatý kámen. 😜😂
https://electrek.co/2023/04/17/toyota-byd-powered-electric-sedan-earns-5k-orders-on-first-day/
To chce klid. Hejtovani Toyoty uz vyslo z mody. Nebo je to porad in?
Pleteš kritiku s nenávistí. To je dost rozdíl. Sám jsem majitel Toyoty ty moralisto. 😛 :)))
Mimochodem kritika Toyoty je stále na místě, to nějaký dětinský hejtovací módě nepodléhá.
Tak hele: insideevs.com/news/662943/tesla-most-recalled-car-brand-mercedes-toyota-least/
Tak hele, novejm autům rovnou odpadávaly kola, Toyota je musela dost potupně vykupovávat zpátky. To je hodně zpackanej launch novýho modelu.
https://electrek.co/2022/08/03/toyotas-bz4x-recall-isnt-going-great-company-offers-car-buyback/
Tak hele, Toyota byla vyhlašená jako 3. nejvíc antiklimatická firma hned po ropácích z Exxonu a Chevronu! Bravo!!! Té fakt velkej úspěch po 1/4 století výroby hybridů, které měly být symbolem záchrany planety a udržitelnosti… :(((
https://driving.ca/auto-news/industry/toyota-ranked-third-worst-company-for-lobbying-against-climate-policies-report
Mám pokračovat?