Elektromobil Volkswagen ID.7 nabídne prémiová sedadla ergoActive

Nová generace sedadel pro vozy VW dokáže cíleně namasírovat a poprvé také aktivovat skupiny svalů v oblastech páteře a pánve.

Optimální komfort při cestování patřil mezi nejdůležitější cíle vývoje modelu Volkswagen ID.7, prvního elektromobilu značky Volkswagen vyšší střední třídy. Nová, na přání dodávaná prémiová sedadla ergoActive, získala certifikát organizace Aktion Gesunder Rücken (AGR). Kombinují komfort sezení s inovativními masážními programy, automatickou klimatizací a novou funkcí pro aktivaci svalových skupin v oblastech páteře a pánve.

Při koncipování nové generace sedadel pro model ID.7 spolupracovali vývojáři značky Volkswagen s odborníky z organizace Aktion Gesunder Rücken (AGR – Akce zdravá záda). Společně s ortopedy, fyzioterapeuty a odborníky z oborů sportovních věd z organizace AGR realizovali poprvé u předních sedadel vozu Volkswagen aktivaci pánve a páteře.

Tu mají kromě deseti vzduchových komor pro bodovou masáž v opěradle na starosti především dvě vzduchové komory v sedadle. Tyto komory fungují střídavě a v kombinaci s masážní funkcí pomáhají uvolnit napětí a zabraňují statickému držení těla.

Ulrich Kuhnt, poradce organizace AGR a předseda sdružení Bundesverband deutscher Rückenschulen, k tomu podává následující vysvětlení:

„Nadzdvihnutím komor v sedadle se pánev nakloní. To vede k mírnému natočení páteře, které je navíc podpořeno vzduchovými komorami v opěradle. Tyto malé pohyby zasahují až ke krční páteři, předcházejí vzniku napětí a mohou dokonce zvýšit schopnost soustředění.“

Podle tohoto odborníka z toho cestující profitují i dlouhodobě: „Torze páteře stimuluje látkovou výměnu v meziobratlových ploténkách. V kombinaci se stochasticky řízenými masážními programy je sedící osoba motivována k dynamickému sezení, které je šetrné k zádům.“

Elektromobil Volkswagen ID.7 stanovuje novými předními sedadly měřítka ve vyšší střední třídě. Kromě jedinečné aktivace pánve disponují nová prémiová sedadla ergoActive také funkcí pneumatické tlakové bodové masáže, která uvolňuje a aktivuje zádové svalstvo. To mají na starosti dvě řady po pěti vzduchových komorách.

Prostřednictvím specifických průběhů programů trvajících 10 až 30 minut lze masážní funkci cíleně přizpůsobit vlastním potřebám. Cestující vpředu naleznou individuálně upřednostňovanou polohu sezení pomocí elektrického nastavování sedadla ve 12 směrech a manuálního nastavování hloubky sedáku ve 2 směrech s opěrkou stehen. Svou polohu sedadla si mohou navíc uložit do paměti.

Vystupování se zpocenými zády je minulostí. Prémiová sedadla ergoActive kromě toho nabízejí dynamickou klimatizaci s nezávislým ovládáním pro sedák a opěradlo. I vyhřívání a odvětrávání sedadla tak může probíhat individuálně.

Díky souhře těchto funkcí lze u sedadla v automatickém režimu poprvé nastavit příjemné individuální „sedadlové klima“. Za tím účelem je v kontaktní zóně mezi sedadlem a sedící osobou měřena teplota a vlhkost. Naměřené údaje jsou porovnávány s dalšími faktory a preferovanými nastaveními, jež mají na klima vliv.

Řídicí jednotka z toho vypočte příjemné individuální klima. Vystupování se zpocenými zády tak patří minulosti. Kromě automatického módu si mohou uživatelé vybírat ze tří režimů „Smart Climate“: od teplého přes suchý až po chladný. Funkce chlazení a vyhřívání v blízkosti těla může umocnit pocit pohody cestujících v létě i v zimě. Spotřeba energie je přitom nižší než v případě klimatizace celého interiéru vozidla.

Snadné ovládání funkcí. Prémiová sedadla ergoActive lze ovládat různými způsoby. Nastavovací funkce jsou přístupné přímo tlačítky na sedadle. Na displeji informačního a zábavního systému je možné aktivovat programy prémiových sedadel ergoActive. Ve druhé řadě sedadel modelu ID.7 jsou sedáky a opěradla vyhřívány ve třech intenzitách. Ovládání probíhá tlačítky na středové konzole.

Sedadla jsou součástí volitelného paketu Interiér „Plus“. Zákazníci si mohou ID.7 nakonfigurovat mimořádně snadno díky přehledné nabídce paketů výbav dodávaných na přání. Prémiová sedadla ergoActive v novém modelu ID.7 jsou součástí na přání dodávaného paketu Interiér „Plus“.

Paket „Plus“ zahrnuje mimo jiné také audiosystém Harman Kardon s výkonem 700 W a 14 luxusními reproduktory včetně centrálního reproduktoru vpředu a subwooferu v zavazadlovém prostoru a ambientní osvětlení s 30 barvami světla.

zdroj: tisková zpráva, foto: Volkswagen

11 Comments on “Elektromobil Volkswagen ID.7 nabídne prémiová sedadla ergoActive”

    1. (Platil to Tykac nebo Kretinsky? Zajimave je, ze v jinych statech takove poznatky nemaji i kdyz tam ochrana spotrebitelu je mnohem lepsi.
      Take si dovedu predstavit, ze majitele obrich FVE z davnych dob chteji z pozemku vytezit vic a tak stare panely chteji vymenit za nove, ktere ze stejne plochy vyrobi treba dvojnasobek. Dotace toto zakazuji, ale kdyz se rozbijou, tak je vyjimka. Tak se jim vyplati je znicit, treba umele nasazenym prepetim. Tady funguji zlate ceske rucicky. Jinak moje prvni panely maji na krku 15 let a zadne zavady nemaji.
      Ale klasicke bububu mozna zafunguje.

        1. Četl jsem to a je to debilita….
          Jedná se vystrašení lidí, který se nechali zadotovat, houby tomu rozuměj a jsou ve stresu z možnosti ztráty investice…
          Zadavatel článku chce z těch Hejlů dostat kačky za diagnostiku ještě dlouho před koncem záruky…
          Pokud jde o statistiku, kdysi jsem to tady psal: bejvaly výkonný panely v plastu a hořely (nebo je lidi po dvou letech nafouklý a očouzený radši sundali). To průměrem zahýbalo…
          Jestli si četl stejný článek, tak se tam i drze píše o energetické nerentabilitě solárních panelů… Což je dávno vyvrácená lež: Existuje opravdu hodně německých studijí a vycházelo jim to pro panely 5:1 až 10:1 …Na našich rovnoběžkách….
          A už je to tak 15 roků, a energetická účinnost panelů ani energetická náročnost výroby se rozhodně nezhoršila….👎😡

            1. Jo … A vlastně proč by to nedělali: pokud se nedopustí pomluvy konkrétní firmy, tak při pomlouvání jakékoli progresivní (tedy málo prověřené) technologie obecně, neriskují vůbec nic a je to super reklama…
              A přitom paradoxně můžou způsobit obrovské škody – třeba přibrzdění tech. rozvoje….

Napsat komentář