Elektromobil Volkswagen e-Golf: cena 34 900 euro

Od minulého pátku si mohou němečtí zákazníci objednávat elektromobil Volkswagen e-Golf. Cena je nastavena na 34 900 euro, o 50 euro méně než kolik stojí konkurenční BMW i3. Automobilka Volkswagen zároveň zveřejnila základní specifikace.

Elektromobil Volkswagen e-Golf
foto: Volkswagen

Elektromobil Volkswagen e-Golf je vybaven 24,2kWh li-ion baterií, která dává autu dojezd až 190 km podle standardu NEDC. Reálně tedy spíš něco kolem 130 km. Spotřeba má být 12,7 kWh na 100 km (e-up! žere 11,7 kWh/100 km). Záruka na baterii je osm let nebo 160 000 km.

Max. rychlost je 140 km/h, výkon elektromotoru 115 koní, toč. moment 270 Nm. Z 0 na 100 km/h zvládne zrychlit během 10,4 vteřiny, na 60 km/h během 4,2 vteřiny.

Co je ale možná nejzajímavější: k elektromobilu dostanete zároveň v Německu na prvnín tři roky vlastnictví vozu i 30 dní/rok pronájmu klasického auta. To kdybyste chtěli vyrazit dál, než je garantovaný dojezd.

Trochu smutné na tom celém je, že specifikace nového elektromobilu Volkswagenu jsou v podstatě stejné jako jsou specifikace tři roky starého elektromobilu Nissan Leaf. Žádný zjevný technický pokrok se zde bohužel nekoná. Auto je možné objednávat už teď, kdy se odehrají první dodávky zatím není úplně jasné.

Volkswagen se do elektromobility zjevně moc nehrne. Není se příliš co divit, v lednu se v Německu prodalo 541 nových elektromobilů, v prosinci 2013 to bylo 445 aut. Leden zaznamenal také 1880 hybridů, z toho 140 jich bylo plug-in. Němci prostě na alternativy zatím příliš neslyší.

17 Comments on “Elektromobil Volkswagen e-Golf: cena 34 900 euro”

  1. Jenže ten starý trojkový
    Jenže ten starý trojkový golf byla největší chyba. Sama automobilka je vzala zpět a sešrotovala, dnes je to neskutečná rarita. Prý se něco podobného stalo i v USA s nějakým modelem.

    Jsem si jistý, že v tom mají prsty arabáci.

    Na druhou stranu si nedokážu představit frontu 1000 aut na supercharger a každé auto sosající elektřinu ze zásuvky. Na to prostě ještě připravený nejsme.

    1. Zase ty konspirační
      Zase ty konspirační teorie. Ve skutečnosti zmíněná vlna EV, kam spadá EV1, VW Citystormer, vozy PSA nebo Toyota RAV electric byla reakce na „geniální“ nápad některých politiků v USA, že každá automobilka bude muset mít povinně v nabídce alespoň jedno ekologické vozidlo. Nakonec se od toho ustoupilo a většina vyrobených aut se sešrotovala, protože to vyšlo levněji než to prodat pod cenou a ještě k tomu muset poskytovat mnoho let zákonný servis a díly.

      Jinak VW Citystormer žádná kdovíjaká rarita není, dají se běžně sehnat, pokud se vám chce za tak staré auto bez výbavy vysolit cenu jako za novou Fabii.

      1. V dokumentu o EV-1 od GM
        V dokumentu o EV-1 od GM moderátor tvrdil že než politici
        přijali zákon který nařizoval nabízet prodejcům aut i elektromobily. Vše konzultovali ze zástupci koncernu GM, protože právě oni již měli s concepty elektromobilu zkušenost a ti tvrdili ze je to technicky realizovatelné. Proto zákon vznikl. Jenže víme jak to celé dopadlo lidé se jako dnes báli dojezdu a automobil se nabízel jen v některých státech USA .
        Pokut se něčeho vyrobí jen par stovek kusu a většina se později zlikviduje tak to rarita rozhodně je.
        http://www.electroauto.cz/golf3_citystromer.html

    1. mrkněte na http://www.roznovan.cz
      mrkněte na http://www.roznovan.cz nebo http://www.qauto.cz
      Kdy jedete dál jak cca 150km? a zásuvka je všude. Samozřejmě pokud denně točíte 200 a víc km, potom pro Vás dnes EV opravdu není, ale při průměrné rychlosti v CR cca 45km/h to znamená být min. 5hod denně v autě. Samozřejmě taky bych byl radši kdyby dnešní EV ujelo alespoň 500km – s rozumnou cenou a sítí rychlodobíjecích stanic by to byla úplná náhrada za spalovací motorky v autech.

    2. Jsem ryze městský člověk
      Jsem ryze městský člověk bez cestovatelských ambicí. Můj průměrný roční nájezd činí cca 5000 km.
      Při počtu asi 260 (52 týdnů po 5ti pracovních dnech) jízd (do práce – z práce) ročně, to vyjde na 20 km denně.
      „Tankoval“ bych asi jednou týdně plnou baterii, nebo denně nechal přes noc dokapat do plné z 220 V. Čili z toho plyne, že pro mne osobně je auto s dojezdem na „nádrž“ na 130 km naprosto dostačující.
      Předpokládám, že takovýchto jedinců bude jistě více. Ne každý nakroutí 100 000 km za rok.
      Jsem již stár a necítím potřebu „se vyradit na nemeckych dalnicich“.

      1. Neberte si to zle, ale pokud
        Neberte si to zle, ale pokud si zrovna člověk s „nájezdem“ jako ten váš pořídí byť i šlapací auto, je to katastrofa, protože jako měatský člověk vaše potřeby splní MHD, zatímco auto jen ucpává parkoviště. Pokud je přece jen auto pro vás zapotřebí, vypaltí se vám více odkládat si na taxík nebo carsharing.

  2. Pár poznámek:
    1, děkuji

    Pár poznámek:
    1, děkuji za tyto řádky, vystihují to, co jsem tu psal nedávno k ohlášené KIA: „Trochu smutné na tom celém je, že specifikace nového elektromobilu Volkswagenu jsou v podstatě stejné jako jsou specifikace tři roky starého elektromobilu Nissan Leaf. Žádný zjevný technický pokrok se zde bohužel nekoná.“ Jednoduše může VW vzít celou paletu vozů a osadit je těmito e-podvozky – Fabie, Polo, Ibizy, A1… 100 km reálný dojezd a už nerýpejte.

    2, Zajímavé bude srovnání se starším továrním e-Golfem, nedávno jej testovali v Meziplynu/Meziproudu.

    3, Němci čekají právě na e-vozdila z jejich domácí líhně, e-Golf prodejům určitě pomůže.

      1. Šéfové WV si to taky asi
        Šéfové WV si to taky asi nemyslí, protože se do toho moc nehrnou dávají si pěkně na čas. I E-ŠKODA Octavia je vlastně WV E-Golf za velké peníze a ten projekt nějak vyšuměl do ztracena.Již Dlouho nebyly publikovány žádné nové informace jak projekt pokračuje?

        1. Co proti tomu VW pořád
          Co proti tomu VW pořád máte. Jedno se tomu e-Golfu musí přiznat a to, že hlavně není horší než Leaf, resp. i3 🙂

          Podle mne se jich určitě pár prodá, obzvláště v Německu. Přeci jen i3 je sportovní/extravagantní, ale e-Golf je zase praktický.

          1) je to Golf – čili vzhledem „konvenční“ a „dostatečně velké“ auto
          2) využívá platformu MQB takže spousta dílů je shodná se standardním Golfem.

          Také si žádný z této trojice nepořídím, ale když už bych se pro to rozhodoval, tak právě e-Golf by byl můj favorit (tedy ještě bych si počkal, co ta „revoluční“ baterie zcela bez termálního managementu bude vyvádět v zimě)

Napsat komentář