Nissan oslavuje pět let na čele trhu elektromobilů s modelem Leaf. Od okamžiku uvedení tohoto vozu na trh v roce 2010 Nissan neustále zlepšoval výkon, praktičnost a vnímání elektromobilů veřejností po celém světě.
foto: Nissan
Elektromobil Nissan Leaf je dnes stejně vyspělý a inovativní, jako byl před pěti lety. Žádná jiná automobilka nevyrobila tolik elektromobilů, ani si nemůže přičíst tolik ujetých kilometrů s nulovými emisemi.
Zákazníci s elektromobily Nissan Leaf už překonali metu dvou miliard ujetých kilometrů, což by znamenalo absolvovat cestu mezi Zemí a Měsícem 2 600krát. Leaf tak zamezil úniku 328 482 tun CO2 do ovzduší (na základě předpokládaného objemu prodeje za 5 let).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nissan Leaf & Renault Zoe: prodáno přes 280 000 aut
Elektromobil jako zásobárna energie: Nissan zkouší pilotní projekt
V lednu bude navíc předán 200 000. vůz LEAF a LEAF se tak oficiálně stane světově nejoblíbenějším a nejúspěšnějším elektromobilem všech dob. Tři hlavní trhy, USA, Japonsko a Evropa, tvoří dohromady 90 % z celkových prodejů vozu LEAF. Na prvním místě je USA s více než 90 000 prodanými kusy, následuje Japonsko (50 000) a Evropa (40 000).
Zkušenosti na poli elektromobilů začal Nissan sbírat před 68 lety v roce 1947 elektromobilem Taka. Nissan se velmi výrazně zaměřuje na výzkum a vývoj vlastních baterií pro elektromobily, který vedl od baterií využívajících zinek a nikl k lithium-iontovým. V roce 1996 použil Nissan jako první na světě lithium-iontovou baterie v elektromobilu Prairie Joy.
I díky tomu má Nissan znalosti a zkušenosti v oboru jako nikdo jiný. A také proto se Nissan rozhodl investovat do největšího programu vývoje elektromobilu v historii a uvedl na trh model LEAF, který za pouhých pět let zcela změnil automobilový průmysl.
Od chvíle, kdy se první Nissan LEAF sjel z montážní linky, byl neustále oslavován po celém světě, získal více než 92 ocenění, včetně titulu Car of the Year v Japonsku a v Evropě, a dokonce vyhrál i anketu World Car of the Year.
Společnost Nissan dosud do projektů souvisejících s elektromobily investovala přes 500 miliard jenů. Má odvážné plány na další rozšiřování s tím, jak poptávka po čistých, účinných a cenově dostupných elektromobilech neustále roste.
Technické zkušenosti a investice společnosti Nissan jsou přínosné nejen pro vůz LEAF samotný. V době, kdy vůz LEAF oslavuje první polovinu dekády na cestách, společnost Nissan oznámila, že na silnicích po celé Evropě je k dispozici téměř 10 000 rychlonabíjecích stanic CHAdeMo, které umí LEAF nabít z 0 na 80 % za pouhých 30 minut.
Japonsko je na čele v rozvoji této infrastruktury s 6 000 nabíječkami po celé zemi, což představuje největší síť rychlonabíjecích stanic síť na světě.
Prosím redakci,jestli máte
Prosím redakci,jestli máte možnost přiblížit Renault Twízy,je spousta různých verzí víc či míň podobných tomuto konceptu.Má ho i Nissan nebo Volkswagen.Ale jediný Renault to dotáhl až do masového prodeje.Je,nebo bude možnost si tohle vozítko zakoupit i u nás?
A abych si neohříval jenom svou polívečku – připojuji se ke gratulaci a věřím ,že už brzo bude Leaf to pravé ořechové,plně konkurenci schopné autům střední třídy!
Renault Zoe u nás bohužel
Renault Zoe u nás bohužel zatím ke koupi není, ale lze jej sehnat např. v sousedním Německu nebo Rakousku.
Děkuji za odpověď já se
Děkuji za odpověď já se ptal na Twízy,ale tam to bude asi obdobná situace.
V Itálii jsou k prodeji jeté kousky již za 5 500 euro.http://ww3.autoscout24.it/classified/276862462?asrc=pl|as Je to dostačující řešení na dopravu kolem komína,než bude něco skutečně praktického k máni.A také je to legrace!
U nas na bazarech ho za tech
U nas na bazarech ho za tech 150k nabizeji, i levneji. Premyslel sem nad tim, ale vyzdy mi to nakonec vyslo jako drahy skutr. V zime v desti s tim jezdit nejde, maximalne se ti tam vleze jeden pasazer ktery se posadi „za tebe“, kdyz do tebe narazi auto tak ses na maderu jak na tom skutru, na dalnici s tim nemuzes a na rychlostni te vsichni vytroubi. Proste je to pekna sranda, ale naprd.
uvazovali ste uz o stajni ?
uvazovali ste uz o stajni ? taky kôň jazdi na seno, je dobry do aj terenu a obsahuje aj autopilota s prvkami umelej inteligencie. do necasu sa na hlavu dava klobuk a pre zvysenie vykonu sa pouziva jablko alebo nejake zaklinadlo z pana prstokladov.
Existuji i elektroskutry ty
Existuji i elektroskutry ty koni, ktery si nabiju zrovna jako toho twiziho. Proste zbytecne vyhazovani penez za neco co nema zadnou pridanou uzitnou hodnotu.
Kdyz jsme na podzim jeli
Kdyz jsme na podzim jeli Route des Grandes Alpes (vpodstate Zeneva-Nice), tak jsme jich v ruznych letoviscich par potkali. Na dovolenkove poklidne courani mestem to bude ok a strechu proti desti to ma taky… To, ze je to EV jsem zjistil az doma 😉
nechci remcat čest a
nechci remcat čest a chvála elektromobilům přispěl, ale je to pořád vozítko od japonce. Normální palubovku schopný stále udělat nebyly. Mě se moc nelíbí tedy 🙂
ZOE je lepší !!
ZOE je lepší !!
Happy Birthday!
Happy Birthday!
To je sice pěkné, ale na
To je sice pěkné, ale na minulá léta a zásluhy je možno vzpomínat v domově důchodců. Teď je na pořadu dne prodlužování dojezdu, tak šup šup, už aby byl ve výrobní verzi Nissan Advanced R&D Electric Vehicle. 🙂
A je těch 5 let
A je těch 5 let neustálého zlepšování opravdu vidět, což mohu potvrdit z vlastních zkušeností s vozy Leaf různého roku výroby. Jen tak dále.