Od uvedení špičkového plně elektrického modelu EQS na trh pokračuje automobilka Mercedes-Benz v průběžném vylepšování tohoto vozu a jeho sesterských modelů.
Inovace u modelů EQE, EQE SUV, EQS a EQS SUV probíhají nezávisle na pravidelných aktualizacích a rychleji než kdykoli v minulosti. Automobilka reaguje na zpětnou vazbu od zákazníků průběžnými inovacemi. V roce 2024 však dostává EQS mimořádně rozsáhlou sadu vylepšení. Vlajková loď mezi elektrickými modely značky přijíždí s dojezdem prodlouženým až o 82 kilometrů, s novou chromovanou maskou a vzpřímenou třícípou hvězdou na kapotě a ještě větším komfortem na zadních sedadlech.
Elektromobil Mercedes-Benz EQS se při uvedení na trh stal jedním z nejlepších elektromobilů z hlediska dojezdu. Nyní budou moci zákazníci ujet ještě více kilometrů bez zastávky na nabíjení. Díky zvýšené kapacitě trakčního akumulátoru ze 108,4 na 118 kWh se maximální dojezd verze EQS 450 4MATIC zvyšuje ze 717 až na 799 km. To znamená prodloužení dojezdu o více než 11 %.
Varianta EQS 450+ s normovaným dojezdem 683–822 kilometrů dokonce může překonat hranici 800 km. Stávající verze Mercedes-Benz EQS 450+ dokázala již v roce v roce 2021 stanovit několik doposud nepřekonaných českých rekordů. Vůz v běžném provozu ujel 852,9 km na jedno nabití.
Výsledek byl ověřen a zapsán do České databanky rekordů. V praxi dosažená hodnota téměř 853 km je tak důkazem, že předvídavou jízdou lze dosáhnout i lepšího výsledku, než kolik stanovuje předpis. Skutečná spotřeba během zkoušky, zjištěná po dobití akumulátoru zpět na 100 % včetně ztrát při dobíjení, činila 13,43 kWh/100 km.
Mercedes-Benz také zvýšil hmotnost přívěsů pro sedany EQS a EQE s pohonem všech kol 4MATIC, a to ze 750 na 1 700 kilogramů. To znamená, že dosahují podobné úrovně jako varianty SUV. Nově tak mohou zákazníci zapojit za elektromobil například přívěs pro transport koní.
Nová maska nabízí avantgardní vzhled v kombinaci s ikonickou vzpřímenou hvězdou Mercedes-Benz
Charakteristickým znakem plně elektrických vozů od automobilky Mercedes-Benz je sytě černý panel coby čelní maska, na kterou plynule navazují světlomety. Designéři nyní tuto osobitou tvář EQS vylepšili: vrcholný model je standardně vybaven novou chromovanou maskou.
Zapuštěné a lesklé lamely vytvářejí elegantní kontrast k temně černému pozadí. Tato čelní maska je kombinována se vzpřímenou hvězdou na kapotě a kombinuje avantgardní vzhled vozu s ikonickým symbolem značky Mercedes-Benz.
Neustálé zlepšování komfortu pro cestující vzadu
Modely EQS, které jsou vybaveny volitelnou Sadou Executive Plus pro zadní sedadla s nastavitelnými sedadly, mají nyní u sedadla vpravo vzadu speciální šikmou opěrku nohou. Je umístěna mezi kolejnicemi předního sedadla a znatelně zvyšuje pohodlí na zadních sedadlech, protože umožňuje příjemně si opřít chodidla.
Tento nejnovější doplněk je dalším, ale zdaleka ne jediným komfortním vylepšením Sady Executive Plus pro zadní sedadla: sedadlo spolujezdce lze sklopit dopředu a opěradlo vzadu sklonit až v úhlu 38 stupňů.
Tím je zajištěno ještě více prostoru pro cestující. V příplatkové výbavě nechybí ani vyhřívání sedadel Plus a vyhřívání krku a ramen vzadu, stejně jako vzduchové nastavení hloubky sedu. Do zadní části předních sedadel je nyní zabudován osvětlený ozdobný prvek.
Skutečnost, že Mercedes-Benz v několika krocích zvýšil komfort zadních cestujících v modelu EQS, se týká i Sady pro zadní sedadla, která je již delší dobu součástí standardní výbavy. Opěradlo lze stisknutím tlačítka nastavit v úhlu od 27 ° do 36 °. Vícevrstvý vzhled potahů zdůrazňuje individuální charakter sedadla. Ještě pohodlnější posez přináší o 5 milimetrů silnější polstrování opěradla.
Automatická změna jízdního pruhu na dvouproudých dálnicích
S funkcí Automatické změny jízdního pruhu (Automatic Lane Change – ALC) nyní Mercedes-Benz přistoupil k dalšímu vývoji inteligence asistenčních systémů na úrovni 2 (SAE Level 2) v Evropě. Samočinná změna jízdního pruhu nabízí podporu na dálnicích se dvěma konstrukčně oddělenými jízdními pásy a se stanoveným rychlostním limitem do 140 km/h. V modelech EQS je od modelové proměny v roce 2024 instalována z výroby.
Automatická změna jízdního pruhu je součástí Aktivního adaptivního tempomat DISTRONIC a Aktivního asistenta řízení. Pokud vpředu jede pomalejší vozidlo, může auto v rychlostech 80 až 140 km/h sám zahájit změnu jízdního pruhu. Jestliže radary detekují dostatek místa a rozpoznají značení jízdních pruhů, může EQS pomalejší vozidlo předjet zcela samočinně.
Předpokladem je dálnice s rychlostním limitem a minimálně dvěma jízdními pruhy a vybavení vozidla navigací MBUX. Systém nevyžaduje žádné reakce od řidiče, změna jízdního pruhu je automatická. Odpovědnost za řízení vozidla zůstává na řidiči, změny jízdních pruhů je proto nutné neustále sledovat. Automobilka již nabízí funkci automatické změny jízdního pruhu pro některé modelové řady v USA a Kanadě.
Novinky roku 2024: věděli jste, že …?
- Z mnoha vylepšení prezentovaných v této tiskové zprávě těží i ostatní modely postavené na platformě EVA2 pro plně elektrické vozy vyšší střední a luxusní třídy, tedy vedle EQS i EQE, EQE SUV a EQS SUV. Akumulátorem s optimalizovanou hustotou energie a vyšším dojezdem jsou nově vybaveny i modely EQE SUV a EQS SUV.
- Modely EQS, EQS SUV a vrcholné verze EQE a EQE SUV jsou standardně vybaveny přístrojovou deskou MBUX Hyperscreen. Ta obsahuje tři displeje, které na sebe téměř spojitě navazují a vytvářejí napříč interiérem pás obrazovek široký přes 141 centimetrů.
- Ke standardní výbavě všech plně elektrických modelů Mercedes-Benz patří i tepelné čerpadlo, které zlepšuje klimatický komfort posádky a snižuje spotřebu energie. Odpadní teplo z elektrického pohonu (měniče elektrického proudu a elektromotoru) a vysokonapěťového akumulátoru lze využít k vyhřívání interiéru. To zásadně snižuje potřebu aktivovat vyhřívání a zvyšuje dojezd.
- Tzv. odpojovací jednotka (Disconnect Unit – DCU) u modelů EQE, EQE SUV, EQS a EQS SUV vybavených pohonem všech kol 4MATIC automaticky odpojuje elektromotor na přední nápravě v závislosti na jízdní situaci a požadovaném výkonu. Při nízké zátěži DCU přepne na jízdní režimu 4×2. Tím se vyřadí elektromotor a převodové ústrojí na přední nápravě a zvýší dojezd.
- Úroveň rekuperace modelu EQS byla zvýšena. Větší zpomalení (až 3 m/s2) znamená více rekuperované energie a tím i delší dojezd. Zlepšený je i brzdový systém: díky upravenému brzdovému válci nabízí vůz lepší pocit na pedálu.
- Průběžná vylepšení byla provedena i pomocí technologie aktualizací na dálku (OTA). Patří mezi ně například zavedení zvukového formátu Dolby Atmos, webová aplikace YouTube a digitální průvodce na cesty.
- Majitelé vozů EQS a EQS SUV mohou na stanicích IONITY čerpat elektřinu rok zdarma po aktivaci tarifu IONITY Unlimited v rámci Mercedes me Charge. Tato síť obsahuje více než 1,5 milionu nabíjecích bodů od více než 1 300 poskytovatelů po celém světě, což z ní v současnosti činí jednu z největších veřejných dobíjecích sítí na světě. V Evropě je aktuálně k dispozici 688 428 nabíjecích bodů sítě Mercedes me Charge, z toho 4 835 nabíjecích bodů v České republice.
- V druhé polovině roku 2024 otevře Mercedes-Benz dva zcela nové segmenty mezi elektromobily. Ikonická Třída G se představí v plně elektrické verzi a s unikátní technikou, která je této offroadové legendě vlastní. O bezkonkurenčním potenciálu Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ v terénu, daném právě unikátním elektrickým pohonem, mnohé naznačuje první zveřejněné video. Vrcholem luxusu a prvním luxusním SUV svého druhu bude již brzy i v Evropě a České republice představený Mercedes‑Maybach EQS SUV.
- Známé technologické označení EQ je společným jmenovatelem všech plně elektrických a plug-in hybridních modelů Mercedes-Benz. Mercedes-AMG rozlišuje označení HYBRID pro výkonné a sportovní plug-in hybridy s konvenční koncepcí. Označení E PERFORMANCE je vyhrazeno pro vrcholné supersportovní plug‑in hybridy od Mercedes-AMG, které díky technice přenesené z motorsportu a takzvané hybridní architektuře P3 se spalovacím motorem vpředu a kompaktní elektrickou pohonnou jednotkou Electric Drive Unit s vysokovýkonným elektromotorem a dvoustupňovou převodovkou na zadní nápravě nabízí naprosto ojedinělé jízdní výkony. Součástí této technologie inspirované ve formuli 1 je i lehký akumulátor AMG High Performance Battery s cylindrickými články a přímým chlazením, které i při vysoké zátěži na závodním okruhu umožňuje neustálé rychlé vybíjení a nabíjení pro maximální výkon.
Elektrifikace v plném proudu: Mercedes-Benz odhaluje plány s novými platformami
Mercedes-Benz pokračuje v naplnění příslibu luxusní značky: vyrábět nejžádanější automobily na světě. Automobilka se i nadále soustředí na přechod do zcela elektrické éry a současně si zachovává flexibilitu širokého modelového portfolia s různými typy pohonů.
Tempo transformace bude určovat poptávka zákazníků a podmínky na trhu. Společnost plánuje vyjít vstříc různým potřebám zákazníků, ať už jde o plně elektrické pohonné ústrojí nebo elektrifikovaný spalovací motor, a to až do průběhu 30. let 21. století. Již nyní ovšem značka nabízí komplexní portfolio plně elektrických modelů vybavených nejmodernějšími technologiemi.
Společnost upravuje a připravuje výrobní závody a síť tak, aby uspokojila poptávku a zároveň byla připravena na přechod do plně elektrické éry. Mercedes-Benz očekává, že vlastní síť vysokorychlostních dobíjecích stanic usnadní přechod k elektromobilitě. Rozšiřuje také výrobu trakčních akumulátorů a v roce 2024 plánuje otevření specializovaného závodu na recyklaci baterií pro udržitelné uzavření smyčky životního cyklu akumulátorů.
Zcela nová „electric-first“ architektura MMA, která bude uvedena na trh v roce 2025, je dalším krokem do elektrické budoucnosti značky Mercedes-Benz. Výhradně plně elektrické platformy budou následovat: MB.EA pro hlavní modelové řady značky Mercedes-Benz, AMG.EA pro vysoce výkonné a sportovní vozy Mercedes‑AMG a VAN.EA pro užitkové modely, ale i všestranné luxusní vozy formátu Třídy V. Tím značka Mercedes-Benz nabídne svým zákazníkům plně elektrické alternativy pro každý model.
zdroj: tisková zpráva
Hlavní inovací je zde opět zoufalý návrat k náznaku chadičové masky spalováků. To už je spíš k pláči, jak jsou tyhle dinosauři zamrzlí a jak se nedokáží vyhrabat z minulosti.
Elektrifikace v plném proudu, tedy až na takové drobnosti, jako že
– řada EQ včetně EQS končí naprostým fiaskem,
– podíl prodaných elektromobilů Mercedes klesl meziročně (2022 vs. 2023) o 30%.
– prodej EQS, v podstatě dvouletého modelu, v EU klesl meziročně o 46%, na směšných 3700 kusů.
Je zbytečné to nějak složitě analyzovat, ta falešná mřížka chladiče říká naprosto vše.
„Lidé by měli poznat, kdy jsou poraženi“ Marcus Aurelius, film Gladiátor.
Říká poražený expert na bankroty. :)))
pro Runnču…. A že se podle toho hesla teda neřídíš?😁😉
Už se blížíme, ještě zdvojnásobit dojezd, snížit hmotnost pod tunu, zvětšit místo pro 7 lidí a dva koně, nabíjení pod 3 minuty do plna, bezproblémovou jízdu v metrovém sněhu, špičkové vlastnosti v zatáčkách závodního okruhu a Runner bude mít konečně první elektromobil v garáži jako 6. auto do rodiny 🙂
To by pomohlo. Takhle je to jen neschopný elektromobil, který nikdo nechce, a který drží pro hlupáky, co si ho koupili, nelichotivý rekord ve ztrátě hodnoty 47,8% za jediný rok.
Pro Runnču…. Možná existují lidi, který si koupí auto na ježdění a ne na spekulaci.🤔
Spekuluje se výhradně na zisk, v případě aut vzestup hodnoty (nikoliv ceny) raritních vozů. Auto pro užívání je spotřební zboží, a u takového zůstatková cena (nikoliv hodnota) určuje hlavní parametr – celkové náklady vlastnictví (TCO).
Vysvětluji to tady asi po tisící, ale evidentně marně.
Mercedes tridy S s benzinem ci naftou je ojety take dost ztratovy. Kdo si muze dovolit koupit a zivit MB S, ten si asi nekoupi ojete, ale nove. A kdo takove auto prodava po jednom roce, ten je asi v tezke financni situaci a tak proda za kazdou cenu. Okruh zajemcu na ojety MB S a EQS je opravdu dost maly.
Ojetý MBS V8 je velmi žádané zboží a rozhodně netrpí poloviční ztrátou hodnoty po roce. Pokud takový najdeš, prosím pošli odkaz.