Elektromobil Kia EV6 překonává modely Volkswagen ID.4, Audi Q4 e-tron, Škoda Enyaq i další a odnáší si vítězství v prestižní soutěži. Kia EV6 ujede na jedno nabití až 528 kilometrů; nabití z 10 na 80 % kapacity za 18 minut.
Zbrusu nový elektrický crossover Kia EV6 získal titul ‚Německé auto roku 2022‘ (GCOTY) v kategorii ‚Prémiové vozy‘. Prestižní ocenění přichází v době probíhající evropské premiéry tohoto netrpělivě očekávaného pokrokového crossoveru.
EV6 setřáslo celou řadu konkurentů, aby nakonec získalo ocenění nejvyšší; pokrokový crossover postupně porazil různorodou směsici soupeřů zahrnující např. modely Hyundai Ioniq 5, Volkswagen ID.4, Audi Q4 e-tron, Škoda Enyaq a Mercedes-Benz třídy C. Nové modely se základní cenou od 25 do 50 tisíc eur hodnotila porota zahrnující 20 automobilových novinářů s cílem určit celkového vítěze kategorie.
Vedle tří hlavních kategorií zahrnujících ‚kompakty‘ (se základní cenou do 25 tis. eur), ‚prémiové vozy‘ (s cenou 25 až 50 tis. eur) a ‚luxusní vozy‘ (v ceně přesahující 50 tis. eur) byla do soutěže zahrnuta i další kategorie s označením ‚Nové energie‘, představující elektromobily poháněné výhradně energií z akumulátorů nebo vodíku. V této kategorii se Kia EV6 umístila jako druhá.
„EV6 není jen prvním vozem značky Kia postaveným na naší nové podvozkové platformě E-GMP (Electric-Global Modular Platform), ale i prvním modelem, který představuje naši novou a smělou designovou filozofii ‚Spojené protiklady‘, jakož i zbrusu nové logo značky,“ uvedl Luc Donckerwolke, vedoucí kreativní manažer HMG.
EV6 je prvním modelem Kia koncipovaným čistě jako akumulátorový elektromobil (BEV), postaveným na vlastní zbrusu nové podvozkové platformě E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Díky špičkové architektuře se tento vůz pyšní dojezdem až 528 km na jedno nabití (v kombinovaném cyklu podle WLTP) a díky 800V technologii nabíjení je možné EV6 dobít z 10 na 80 % kapacity za pouhých 18 minut. Další výhodou EV6 je špičková vnitřní prostornost a široká škála asistenčních systémů a technologií infotainmentu.
Vůz je k dispozici s pohonem zadních kol nebo v uspořádání s pohonem všech kol; dále může zákazník volit mezi vysokonapěťovým akumulátorovým modulem se zvýšenou (77,4 kWh) nebo standardní kapacitou (58,0 kWh). Akumulátorový modul 77,4 kWh je spojen s elektromotorem o výkonu 168 kW, pohánějícím zadní kola; v případě provedení AWD se používají dva elektromotory o celkovém výkonu 239 kW.
Koncem roku 2022 bude zahájen prodej dynamicky zaměřeného EV6 GT s pohonem všech kol, výkonem 430 kW a zrychlením z místa na 100 km/h za pouhé 3,5 sekundy. Akumulátorový modul o kapacitě 58,0 kWh spolupracuje se 125kW elektromotorem pohánějícím kola zadní nápravy; varianta AWD v tomto případě využívá dva elektromotory o celkovém výkonu 173 kW (235 k).
zdroj: tisková zpráva
Vzhled je záležitost vkusu a zvyku, mi se docela líbí, žádná tuctovka. Důležitější jsou technické parametry , uživatelské pohodlí a luxus, technická podpora, provozní parametry, použité materiály atd. Tyhle hodnotící ankety be se měly zveřejňovat včetně kriterií a jejich váhy, podobně,jako třeba testy pneumatik. Jinak je to jen kecání o ničem.
Jaká byla hodnotící kritéria? V čem konkrétně Kia EV6 překonává modely od VW? Designem infotainmentu, efektivitou ani cenou Kia nijak neoslnila, spíš naopak.
Pro Českou republiku je klíčové nevracet se do dob angažovaných novinářů a festivalů politické písně.
Když vidím to radostné unisono novinářské tleskání plodům politické linie a vychvalování ohavného korejského elektrického chcípáka, nelze si nevzpomenout bonmot „V roce 1989 jsem si myslel, že jsme za západem 40 let pozadu. Dnes vidím, že jsme 70 let napřed.“.
Viděl jsem ho o víkendu v Oslu a je to fakt paryba…jinak se nazvat nedá. Snad bude aspoň dobrý, když už je tak hnusný.
Byl jsem v Oslu poprvé, ale můžu srovnávat s Kodaní a čekal jsem od tak vysoké penetrace BEV daleko víc. Čekal jsem moderní čisté tiché město, ale rozdíl od Kodaně byl zcela minimální. V Kodani bylo EV sem tam vidět, v Oslu byl sem tam vidět spalovák ale subjektivně jako cyklista a chodec jsem rozdíl nezaznamenal.
Samozřejmě obě města jsou od Prahy jinde…
Kdybyste měli šikmé oči tak se vám to bude zdát krásné.😉
S povinným zešikmení se podle nařízení EK počítá až po roce 2033. Piráti a TOP09 ale už slíbili závazek nečekat a vypracovat návrh zákona, který to urychlí o deset let.
Prý to pomůže i proti slzení ze zimy.
Tak se konecne rozhodnete, zda probehne muslimizace, nebo japonizace Evropy.