Audi A6 e-tron lze již objednávat ve dvou karosářských verzích a se čtyřmi variantami pohonu. Elektrický Sportback je k dispozici za ceny již od 1 659 900 Kč, ještě prostornější Avant stojí od 1 701 900 Kč včetně DPH.
Audi zahajuje předprodej zcela nové modelové řady Audi A6 e-tron s elektrickým pohonem. Technicky inovativní elektromobil na základě platformy PPE je možné objednávat ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a se čtyřmi různými verzemi pohonu.
Ceny začínají již od 1 659 900 Kč v případě Sportbacku, resp. 1 701 900 Kč za Avant. A6 e-tron vyniká ve všech ohledech a svými suverénními výkony, rychlým nabíjením stejnosměrným proudem a extrémně dlouhými dojezdy až 756 km na jedno nabití stanovuje v oblasti elektromobility nová měřítka.
SOUVISEJÍCÍ: Audi A6 e-tron: elektromobil s dojezdem přes 750 km
„Nedlouho po modelové řadě Q6 e-tron nabízené v karosářských variantách SUV a Sportback zařazujeme do předprodeje rodinu elektrických modelů A6 e-tron tvořenou rovněž dvěma druhy karoserie – v tomto případě Sportback a Avant,“ říká Marcel Archleb, vedoucí divize Audi společnosti Porsche Česká republika, a dodává:
„A6 e-tron je představuje dokonalou prémiovou elektromobilitu v segmentu manažerských limuzín. A6 e-tron přitom přesvědčí technickými inovacemi, vytříbenou aerodynamikou, vynikající jízdní dynamikou a praktickou využitelností díky extrémně dlouhému dojezdu, mimořádně rychlým nabíjením a atraktivní výbavou.“
Všechny modely Audi A6 e-tron nabízené na českém trhu mají standardně rozšířenou sériovou výbavu paketem Tech a prodlouženou tovární záruku na 4 roky /120 000 kilometrů. Paket Tech zahrnuje LED světlomety plus, ostřikovače světlometů, zadní světla LED Pro, asistent dálkových světel, 360° kamery a osvětlené zadní logo Audi.
Zadní kola základní verze A6 e-tron pohání elektromotor o výkonu 210 kW (240 kW s funkcí Launch Control pro rozjezd s maximální akcelerací) napájený akumulátorovou baterií o kapacitě 83 kWh, která postačuje k ujetí vzdálenosti 627 km (Sportback), resp. 598 km (Avant) na jedno nabití.
Auto přitom zrychlí z 0 na 100 km/h za 6 sekund a cestujícím nabízí typické jízdní vlastnosti značky Audi ve spojení s vysokou úrovní komfortu a bezpečnosti. Pomyslná vstupenka do prémiové elektromobility vyšší střední třídy stojí 1 659 900 Kč, pokud se zákazník rozhodne pro Sportback, resp. 1 701 900 Kč v případě ještě prostornějšího kombi Avant.
Audi A6 e-tron performance nabízené za ceny od 1 999 900 Kč (Sportback), resp. 2 041 900 Kč (Avant) posouvá laťku ještě výš, ať jde o nejvyšší výkon elektromotoru (270 kW, resp. 280 kW s funkcí Launch Control), kapacitu sady akumulátorů (100 kWh), nebo dojezd na jedno nabití – úctyhodných 756 km (Sportback), resp. 720 km (Avant). Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládnou verze performance za 5,4 sekundy a jejich nejvyšší rychlost je až 210 km/h.
Elektrickým pohonem všech kol s dokonalou trakcí disponuje A6 e-tron quattro, u něhož byly ceny stanoveny na 2 109 900 Kč (Sportback), resp. 2 151 900 Kč (Avant). Řidič má k dispozici celkový nejvyšší výkon 315 kW (340 kW s funkcí Launch Control).
Navzdory nevšední sportovní dynamice, ilustrované zrychlením z klidu na 100 km/h za pouhých 4,5 sekundy, umožňuje 100kWh akumulátorová baterie ujet na jedno nabití až 716 km (Sportback), resp. 685 km (Avant).
Audi nabízí mimořádně sportovní modely S i ve svém elektrifikovaném portfoliu. Výjimkou není ani nová modelová řada A6 e-tron, na jejímž vrcholu v době zahájení předprodeje stojí S6 e-tron s cenou 2 599 900 Kč (Sportback), resp. 2 601 900 Kč (Avant). S6 e-tron s pohonem všech kol quattro dvěma elektromotory ohromí celkovým nejvyšším výkonem 370 kW (405 kW s funkcí Launch Control).
Pro modely S6 Sportback e-tron a S6 Avant e-tron je tak zrychlení z 0 na 100 km/h otázkou pouhých 3,9 sekundy. Oba modely S dosahují nejvyšší rychlosti 240 km/h. Náročné řidiče potěší i dojezd na jedno nabití 100kWh sady akumulátorů, který může být až 675 km (Sportback), resp. 647 km (Avant).
Všechny verze modelové řady A6 e-tron disponují 800V elektrickou sítí, která umožňuje mimořádně rychlé nabíjení stejnosměrným proudem. Základní A6 e-tron využívá nabíjecí výkon až 225 kW, s nímž lze za 10 minut na vysokovýkonné nabíjecí stanici prodloužit dojezd až o 260 km (Sportback), resp. 245 km (Avant).
Nabíjení z 10 % na 80 % kapacity akumulátorové baterie trvá pouhých 21 minut, což platí i pro ostatní verze, které jsou kompatibilní s nabíjecími výkony až 270 kW. U modelu A6 Sportback e-tron performance je tak možné prodloužit za 10 minut dojezd až o 310 km, u verze quattro se za stejnou dobu prodlouží dojezd až o 290 km (Sportback), resp. 280 km (Avant).
Komfort nabíjení zvyšuje funkce Plug & Charge, s níž se vůz sám autorizuje na kompatibilních nabíjecích stanicích po připojení nabíjecího kabelu. Nabíjecí proces se poté automaticky aktivuje i ukončí.
Audi A6 e-tron je druhým modelem se čtyřmi kruhy na platformě PPE s 800V technologií, který se může stejně jako technicky spřízněný model Q6 e-tron pochlubit vynikajícími provozními vlastnostmi, dlouhým dojezdem, mimořádnou hospodárností a rychlým nabíjením. A6 e-tron je přitom prvním modelem na této platformě s konceptem nízké podlahy.
Exteriér s dokonalými proporcemi je působivý a sportovní a interiér je definován novou designovou filozofií značky Audi. V závislosti na úrovni výbavy nabízí A6 e-tron řadu inovativních prvků, například druhou generaci virtuálních vnějších zpětných zrcátek, panoramatickou skleněnou střechu, která se zneprůhlední stisknutím tlačítka, digitální světla pro denní svícení s technologií LED, druhou generaci digitálních zadních svítilen OLED 2.0 a osvětlené kruhy na zádi.
Útulný interiér modelu Audi A6 e-tron je orientován na uživatele. Dominantou vnitřního prostoru je přístrojová deska s panoramatickým displejem MMI se zakřivenou plochou a technologií OLED. Velkoplošnou digitální obrazovku s vizuálně čistým designem tvoří 11,9“ displej digitálního panelu sdružených přístrojů Audi virtual cockpit, 14,5“ dotykový displej MMI a 10,9“ displej MMI pro spolujezdce vpředu.
Kromě vylepšeného a intuitivnějšího dotykového ovládání reaguje nový koncept zobrazování a ovládání na globální trendy směřující k ještě lepší interakci. Hlasové ovládání bylo například výrazně rozšířeno a nyní hraje klíčovou roli. Hlasový asistent Audi assistant se od řidiče učí a umožňuje mu ovládat řadu funkcí vozidla pouhými hlasovými povely.
V budoucnosti bude mít navíc přístup k dalším datům z internetu, například k předpovědím počasí a všeobecným znalostem. Optimální zvukovou kulisu vytváří prémiový audiosystém Bang & Olufsen s 20 reproduktory napájenými vysoce účinným zesilovačem o výkonu 830 W.
Jednotlivé výbavové linie modelové řady Audi A6 e-tron – basic, S line a S – se liší svým exteriérem. Zákazníci mají na výběr až osm barev karoserie včetně standardní barvy šedá Magnetic (nemetalický lak) a metalických laků bílá Glacier, šedá Typhoon a černá Mythos.
Barvy karoserie zvýrazňují působivý a pokrokový design exteriéru. K dispozici jsou rovněž dva modré metalické odstíny, modrá Plasma a modrá Malpelo. Exkluzivně pro variantu S line a model S jsou vyhrazeny barvy šedá Daytona (lak s perleťovým efektem) a béžová Siam.
Sériová výbava modelu Audi A6 e-tron zahrnuje 19“ kola s aerodynamickým pětipaprskovým designem, zatímco S line má grafitově šedá 20“ kola se speciálním pětipaprskovým designem. Specifickými 20“ koly se odlišuje také S6 e-tron.
Zákazníci si mohou svůj vůz individualizovat koly s průměrem ráfku až 21 palců v devíti osobitých designech, od sportovních přes aerodynamické až po elegantní, včetně šesti verzí od společnosti Audi Sport.
zdroj: tisková zpráva
Včera jsem poprvé naživo viděl e-tron GT. Byl jsem v STV v Poličce a potkal jsem ho na kruháči ve Svitavách, kde jeho řidič nedal přednost, následně nebezpečně předjížděl přes plnou před horizontem, aby své dvacetisekundové vystoupení završil projetím červené na železničním přejezdu. Jsem dalek posuzování řidičů podle vozidel, ale zde udělám výjimku. Tady to prostě sedí – kriplkára pro kripla.