Berlín je dnes jedním z hlavních center vývoje nových elektrokol v Evropě. Nový model Calamus One označovaný jako „ultrabike“ je toho další ukázkou.
foto: Calamus
Designově velmi povedené elektrokolo Calamus One od berlínské společnosti Calamus nabídne jedny z nejpokročilějších vychytávek na trhu elektrických kol. Cena přitom zůstává pořád v rozumných mezích.
NEPŘEHLÉDNĚTE Elektrokolo AGOGS Max: elektrická kola překonala magickou hranici 1 kWh kapacity baterie
Na crowdfundingovém portálu IndieGogo je dnes možné přispět na vývoj elektrokola Calamus One jeho koupí za cenu začínající na $1997 pro nejlevnější, nejméně výkonnou verzi.
foto: Calamus
Elektrokolo Calamus One je přitom vybaveno např. hlídáním mrtvého úhlu. Jakmile ultrazvukové senzory detekují přibližující se vozidlo, rukojeť na správné straně řidítek se rozvibruje.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Srovnávací test s recenzemi nejlepších elektrokol
Velký dotykový ovládací displej elektrokola je vybaven systémem Android. Nemusíte tak připojovat vlastní mobilní telefon, abyste mohli využívat služby typu navigace Google Maps.
foto: Calamus
Konstruktéři mysleli i na bezpečnost. Kolo se odemkne po naskenování otisku prstu. Odemkne se souběžně i alarm, Calamus One obsahuje standardně i tento pokročilý bezpečnostní prvek využívající GPS/4G.
Díky tomu vás dokáže samo upozornit zprávou na telefon, pokud se s ním děje něco nekalého. Co se týká samotných komponent, využívá elektrokolo řemenový systém pohonu Gates, hydraulické brzy a další kvalitní výbavu.
foto: Calamus
Na výběr jsou středové motory o výkonu 250 W, 500 W a 700 W. Rychlosti příšlapu jsou nastaveny od 32 km/h do 45 km/h. Vyjímatelná baterie má kapacitu od 504 Wh do 674 Wh. Dojezd tak může být až 100 km.
foto: Calamus
Všechno to z ní možná až moc dobře. Hlavní háček spočívá v tom, že aktuální ceny v rámci kampaně na IndieGogo, jsou zhruba třetinové proti tomu, kolik by elektrokolo Calamus One mělo stát v běžném prodeji.
Zajímalo by mě určení takového eletrokola. S rychlostí
Zajímalo by mě určení takového eletrokola. S rychlostí příšlapu 32-45 km/h na cesty nesmí a do terénu zase nemá vhodnou konstrukci
Ze by slabsi (250W) verze pro Evropu a silnejsi pro
Ze by slabsi (250W) verze pro Evropu a silnejsi pro USA?
Zajimave jak tohle vlakno pritahuje ucty s jednim prispevkem 😉
Problém není ve výkonu, ale v rychlosti
A registoval jsem
Problém není ve výkonu, ale v rychlosti
A registoval jsem se před dvěma hodinama. Netušil jsem že je potřeba hned začít chrlit příspěvky
No, myslím, že když ukázal, že výkon a rychlost jsou
No, myslím, že když ukázal, že výkon a rychlost jsou podlě něho to samé, ukázal sám, že odborník na kolo nebo elektromobilitu asi nebude, pokud nebude jeden z těch moderních, pro které je mrkva biomasa do kotle 😀
Nejenom, že si komentoval úplně něco jiného, výkon
Nejenom, že si komentoval úplně něco jiného, výkon určitě není to samé jako rychlost :D,
ale navíc si i urážel, abys dodal grády svému oponování, protože když si přeci napsal x krát víc příspěvků tak máš praavdu? No, pokud jsi schopen srovnávat rychlsot s výkonem, tak jsi fakt odborník 😉
Jsou EU země, kde mají povolená ekola s vyšší rychlostí
Jsou EU země, kde mají povolená ekola s vyšší rychlostí (myslím, že vyšším výkonem – dohledejte si). Např. Nizozemsko, Německo a další. Musejí mít RZ, pov. ručení a mohou na silnici i na cyklostezky explicitně určené pro taková kola. (Celkem by mě zajímalo, jestli si takové kolo můžu postavit sám.)
Doufám, že to u nás bude co nejdřív, protože na dojíždění delší cestou je to nutnost. Zároveň bych ale chtěl, aby tato kola (do nějaké hmotnosti) mohla na všechny cyklostezky (ale byla by určená rozumná max. rychlost, což by pravděpodovně bylo těch 25). Stejně jako Porsche může jezdit po okreskách i obytných zónách přestože má max. rychlost i přes 300 km/h.
Omezena na cyklosteskach a silnicich je jen rychlost asistence
Omezena na cyklosteskach a silnicich je jen rychlost asistence motoru do 25 km. Jinak se muze pomoci slapani jezdit podle povahy vozovky a provozu. Mimo komunikaci se to da u urcitych kol odemknout. Podle me kdyz na tom kole nebude nikdo prasit tak to nikdo resit nebude, kdyz budete slapat a pojedete 40 tkou . Policajt nepozna jestli funguje asistence.
Myslim, ze to jestli (na rovine) nekdo jede 40 vlastni silou
Myslim, ze to jestli (na rovine) nekdo jede 40 vlastni silou nebo ne je celkem poznat. Zvlast na horaku nebo treku.
Asi hypoteticky ano , ale musel by ho změřit radarem a
Asi hypoteticky ano , ale musel by ho změřit radarem a ještě pozorovat a co by s toho měl , co by mu asi mohl říct ?
A co teprve Jet Bike který upaluje az
A co teprve Jet Bike který upaluje az 80km/h
https://www.youtube.com/watch?v=kjfFgSZkRcw
Jinak existuje kategorie nebo jde po úpravě zaregistrovat do
Pedelec -S- 45km elektrokolo musí být osazeno
Osvětlenou SPZ_kou (to sebou přináší velký malý technický průkaz – povinné návštěvy STK)
Dále musí mít plnohodnotné blatníky a předepsané přední / zadní osvětlení ,Brzdové světlo , zvonek .
Samozřejmě už musíte mít vždy ochrannou přilbu, která by podle mě měla být povinná u všech elektrokol
https://www.youtube.com/watch?v=IqnownQ9kh0
Přilba by měla být povinná u VŠECH kol!
Přilba by měla být povinná u VŠECH kol!
Ano souhlas
Ano souhlas
Já jsem tu pokročilost čekal v nějaké té rekuperaci a
Já jsem tu pokročilost čekal v nějaké té rekuperaci a pod., místo toho tam cpou jen ku.vítka.
To (rekuperace) u motoru ve slapacim stredu nejde z principu,
To (rekuperace) u motoru ve slapacim stredu nejde z principu, ne (volnobezka v zadnim naboji)?
A u jakých elektrokol to jde? Teď jsem viděl jedno kolo na
A u jakých elektrokol to jde? Teď jsem viděl jedno kolo na ulici v Praze, takové svítivě žluté, zřejmě z nějaké půjčovny a na něm nápis něco ve stylu, když brzdíš, tam kě nabíjíš, nebo tak nějak. Takže to mělo rekuperaci.
Nektera kola s motorem zapletenym v kole to umi, ale ne
Nektera kola s motorem zapletenym v kole to umi, ale ne vsechna (nektere motory maji zase tu volnobezku, vetsinou ty s vestavenou planetovou prevodovkou). Zkoumali jsme to, kdyz jsme resili pouzitelnost tehle motoru pro roboticka vozitka (je treba jezdit obema smery).
Aha… Takže ani klasická elektrokola se středovým motorem
Aha… Takže ani klasická elektrokola se středovým motorem (jedno jestli Bafang nebo Bosch) repuperovat neumí, je to tak? Je to škoda, člověk jede v kopcích, tak při sjezdu by mohl trochu eneregie nacpat zpátky do baterky, jako v EV 🙂
Nemyslim. Dalsi vec, co to bude kazit je pomerne velky
Nemyslim. Dalsi vec, co to bude kazit je pomerne velky prevodovy pomer tech pohonu na slapacim stredu (i kdyby nekdo dozadu nacpal furtoslapovy baboj).
Priznam se, ze netusim, nakolik je u tehle malych vykonu rekuperace prinosna. Teda pokud zrovna nesjizdim Dlouhe strane…
U nas na horach by se rekuperace rozhodne hodila. Ja kdyz jedu
U nas na horach by se rekuperace rozhodne hodila. Ja kdyz jedu na kole tak mam s kolem 10% hmotnosti , nez kdyz jedu v i mievu a ten ma vykon rekuperace 30 kW. Takze takove 2,3 kilowaty rekuperacniho vykonu by se hodily. A ty Dlouhe strane prevysenim po praci jezdim … i kdyz zatim bez elektrokola, protoze do duchodu mam jeste par let casu.
Zas ty 2.3kW rekuperace tezko vymacknout z 250W motoru.
Zas ty 2.3kW rekuperace tezko vymacknout z 250W motoru.
Ano proto jsem psal, že ty elektrokola jsou předražený na
Ano proto jsem psal, že ty elektrokola jsou předražený na to co umí.
Mám koloběžku Xaomi , asi ji znáte má výbornou rekuperaci u nás v kopcích skoro „perpetum mobile“ má motor v přením kolem píšou 250W krátkobobě 800W dá se naflešovat kolem kilowaty a rekuperaci jsem musel stáhnout na minumum, protože jsem myslel že to z kopce urve přední kolo.
Když vypnu pohon, tak je ta zadní kotoučovka je jen pro srandu,ale s rekuperací to brzdí prasecky, nevím jak to mají dělané, ty články musejí dostat dost zabrat.
Z kopce myslím ,když to pošlu z Ještědu dolů.
u kola nemá rekuperace žádný smysl. Jeho hybnost
u kola nemá rekuperace žádný smysl. Jeho hybnost (hmotnost) je příliš malá a případně vyrekuperovaná energie by byla tak malá, že by to snad ani nešlo měřit…
Kolo je příliš lehké na to, aby tam rekuperace měla
Kolo je příliš lehké na to, aby tam rekuperace měla nějaký měřitelný smysl.
Kolo je lehke,ale musite pocitat i hmotnost jezdce. U nas mame
Kolo je lehke,ale musite pocitat i hmotnost jezdce. U nas mame kopce a ty brzdy na kole jsou dost teple po sjezdu. U elektrokola bez rekuperace to je promarnena energie.
Myslum ze elektrokola jsou na dnesni dobu technicky zaostala a predrazena oproti elektromobilu to je pravek,ale kdyz to lidi kupuji …
Na akumulátor 400wh dokážu ujet u staré Yamahy-PW rovina /
Na akumulátor 400wh dokážu ujet u staré Yamahy-PW rovina / kopce přes 80km
Podle odkazu je tam u nás oblíbená značka motor Bafang ?
Max. krouták 160Nm u 750W je hodně slušný
https://calamusbikes.com/
Navigace na e-kole
(Za mě raději menší s vyšší mechanickou odolností více chráněný proti poškození )
https://www.youtube.com/watch?v=tex9rUf_WCs
https://www.youtube.com/watch?v=DcRuxYh9HjY
Tak dávat nějaký display s Android, když každý má
Tak dávat nějaký display s Android, když každý má placku tak jako tak s sebou je prostě krok zpět. Ještě tak kvůli mirroringu.
Když ona ta placka se zapnutou GPS a daty zas tak dlouho v
Když ona ta placka se zapnutou GPS a daty zas tak dlouho v provozu nevydrží.
Ale vydrží a kromě toho na solidním elektrokole bych
Ale vydrží a kromě toho na solidním elektrokole bych čekal USB napájené z trakční baterie.
ale vydrží… no co k tomu říci asi všichni ví, jak
ale vydrží… no co k tomu říci asi všichni ví, jak dlouho mu vydrží mobil navigovat. Dávat mobil do držáku, a připojovat ho USB moc šikovné není. A v dešti by mohlo do napojených USB konektorů zatékat.