e-SALON představí vývoj v oblasti čisté mobility i pravidla bezpečné jízdy

Veletrh čisté mobility e-SALON nabídne letos bohatý program nejen pro profesionály z oboru, ale také pro širokou veřejnost a rodiny s dětmi. Třetí ročník události, jejímž spoluorganizátorem je TV Prima, se bude konat ve dnech 11. až 14. listopadu na letňanském výstavišti PVA EXPO PRAHA.

Stejně jako v předchozích ročnících i letošní veletrh e-SALON uvede kromě nejnovějších produktů světových značek oboru čisté mobility také bohatý doprovodný program. Zčásti budou jeho body určeny pro profesionály z tohoto odvětví, zčásti pro návštěvníky z řad široké veřejnosti. Úvodní den veletrhu bude patřit médiím a odborníkům, pro veřejnost bude akce zpřístupněna od 12. listopadu.

Setkání odborníků

V úvodní den veletrhu 11. listopadu proběhne v prostorách výstaviště konference Čistá mobilita, která bude rozdělena do čtyř přednáškových bloků. První blok ponese téma Čistá mobilita v ČR a přednášejícími budou Jaroslav Kepka z Ministerstva životního prostředí ČR, Zdeněk Petzl z AutoSAP a Lukáš Kadula z Centra dopravního výzkumu. Ve druhé části konference se bude hovořit na téma Automobilový trh za rozcestím, v němž se představí Patrik Fejtek za Volkswagen, Arnošt Barna za značku KIA a Jan Klíma za e.ON. 

Třetí blok, v němž vystoupí Martin Šilar ze Siemens, Miroslav Holan ze ŠKODA AUTO, Jaromír Marušinec z Asociace elektromobilového průmyslu, Jan Staněk za ElektroDad.cz, Jiří Nykodým z Voltdrive a Miroslav Matyáš za portál mala-elektromobilita.cz, zaostří na téma budování infrastruktury v ČR. Poslední část konference se bude věnovat tematice čistých měst a udržitelnosti městské mobility. Jako mluvčí se představí Jaroslav Martinek za Partnerství pro městskou mobilitu, Pavel Čížek za Asociaci krajů ČR nebo Aleš Kratina z odboru dopravy města Třebíče a další zajímaví hosté.

O den později, v pátek 12. listopadu v Kongresovém sále proběhne ENERGO SUMMIT, který se tradičně věnuje nejzásadnějším tématům světa energií, o kterých budou hovořit přední odborníci z České republiky. V publiku zasednou zejména ředitelé, jednatelé a členové představenstva největších, středních i malých firem, svazů a dalších subjektů z oboru energetiky. Se svými přednáškami vystoupí například Jan Tůma z Ministerstva životního prostředí ČR, Bohuslav Čížek ze Svazu průmyslu a dopravy ČR, Pavel Kubička ze společnosti ČEZ ESCO a další.

Testovací jízdy i autogramiáda hvězd

Doprovodný program pro širokou veřejnost bude probíhat ve dnech 12. až 14. listopadu. Návštěvníci se mohou účastnit testovacích jízd více než dvou desítek modelů elektromobilů světových značek, elektrokol pro děti i dospělé, vyzkoušet si jízdu na elektrických motokárách nebo se projet v e-aréně e.ON v elektrických autíčkách.

BESIP na veletrhu bude edukovat zájemce v otázkách bezpečného ježdění po překážkách na elektrických koloběžkách a kolech. Ve Vstupní hale II připraví program pro návštěvníky také spoluorganizátor veletrhu TV Prima. Chybět nebude speciální autobus s hvězdami seriálu Slunečná a s nimi spojená autogramiáda. 

K vidění bude v Letňanech kromě nejnovějších modelů elektromobilů spousta dalších zajímavostí, například elektrický náklaďák od společnosti VOLVO Trucks, elektrické vozíky pro imobilní osoby od firmy HURT, nové wallboxy značek MOON, VOLTDRIVE nebo ejoin či elektrokoloběžky, skútry i motorky od X-scooters. Společnost BG TECHNIK představí na veletrhu nejprodávanější elektrické vozíky a užitkové elektromobily značky Selvo.Více informací o veletrhu najdete na www.e-salon.cz.

10 Comments on “e-SALON představí vývoj v oblasti čisté mobility i pravidla bezpečné jízdy”

  1. ČEZ právě rázně utnul trápení se s elektromobilitou v ČR a vydal nové ceníky pro domácnosti platné pro rok 2022.

    Tarif D27D celková cena včetně OZE:
    Bez závazku – 6,445 Kč/kWh
    Roční závazek – 7,835 Kč/kWh
    Tříletý závazek – 6,565 Kč/kWh

    Nové ceny dobíjecích stanic budou zveřejněny do konce měsíce.

    Užijte si to. 😀

      1. Tady vysvětlovat základy mikroekonomie domácnosti je marný, je to marný, je to marný. Ale ještě jeden pokus.
        Co je jak drahé „provozně“ je irelevantní. Podstatné jsou pouze celkové náklady na kilometr. Ve kterých elektromobilista musí rozpustit podstatně vyšší vstupní pořizovací náklady.
        Nikdo nevysolí navíc třista tisíc v pořizovací ceně malého auta, aby jezdil za ekvivalent ceny 5 litrů benzínu, protože to celá nedává ekonomický smysl.

        1. Kdo uvažuje teď o pořízení EV, nezohledňuje pouze nižší provozní náklady, ale samozřejmě další vlastnosti typické pro EV, jako komfort jízdy, plynulost, ticho a čistotu. Pokud by rozhodujícím kritériem byla pořizovací cena, všichni by jezdili daciemi nebo fabiemi, přesto běžně kolem sebe vídáme superby, audi, bmw…

          1. Dražší auta jsou kromě garance kvality i předmětem prezentace společenského statusu.
            Elektrombily kupovali exoti a šetřílci.
            Sociální elektromobil v provedení žebrák a rvaní se o nabíjení zdrama u Lídlu opravdu moc společenský status nepozvedne.
            A ze strany šetřílků teď o tom nebude uvažovat nikdo. A o to jde.

            1. Dosud EV jsou v kategori prémiových produktů a teprve v poslední době se dostává do střední kategorie a „entry“ level modely teprve přijdou (viz nabídka modelů Tesly v čase: nejprve Roadster, Model X, S, 3/Y, v plánu Tesla2), takže vaše přirovnání majitelů EV k „šetřílkům“ značně kulhá.

Napsat komentář