DHL oslavuje 20 let jako oficiální logistický partner Formule 1. Obě společnosti umocňují společné úsilí o udržitelnost 19 dodatečnými nákladními vozidly s pohonem na biopaliva.
DHL a Formule 1® v těchto dnech oznámily prodloužení svého partnerství. DHL tak bude mít jako oficiální logistický partner i v příštích letech na starosti globální přepravu veškerého nákladu v rámci mistrovství světa FIA Formule 1 (FIA Formula One World Championship™).
DHL má s logistikou v motoristickém sportu více než 40leté zkušenosti, z toho 20 let figuruje jako oficiální logistický partner Formule 1. DHL je tak nejdéle působícím globálním partnerem motoristického sportu. V posledních třech letech vstoupilo partnerství do udržitelnější éry, pro niž si Formule 1 vytyčila cíl dosáhnout do roku 2030 nulové bilance emisí.
Počet nákladních vozidel s pohonem na biopaliva, která budou nasazena v evropské etapě letošní závodní sezony, byl zdvojnásoben na 37. V porovnání s nákladními vozidly na naftu se tím emise CO2 sníží v průměru o 83 procent.
„Z prodloužení našeho partnerství máme radost a jsme hrdí, že jsme nejdéle působícím globálním partnerem tohoto seriálu. DHL zajišťuje jako oficiální logistický partner Formule 1 již 20 let bezproblémový průběh závodu mezi závody. Obě společnosti sdílejí velké úsilí o dosažení cílů v oblasti udržitelnosti a společnou vizi vytvořit zelenější a hospodárnější motoristický sport. Jako průkopník zelené logistiky máme radost, že můžeme pokračovat v naší spolupráci s Formulí 1, abychom těchto cílů dosáhli společně,“ vysvětluje Arjan Sissing, globální ředitel marketingu značky ve společnosti DHL Group.
Formule 1 a DHL zažily během svého 20letého partnerství významnou transformaci, především díky rozšířenému kalendáři. V letošním roce se uskuteční 24 závodů a kalendář byl optimalizován tak, aby umožnil lepší průběh závodů v určitých regionech a zkrátil přepravní cesty mezi jednotlivými podniky.
K nejzásadnější změně však došlo v roce 2019, kdy Formule 1 postavila do centra své pozornosti trvalou udržitelnost a oznámila svůj cíl nulové bilance emisí. Rozhodujícím faktorem pro snižování emisí oxidu uhličitého v logistice je v globálním měřítku vůdčí multimodální logistika DHL, která zahrnuje jak silniční, tak námořní a leteckou přepravu.
Kromě loňského zavedení nákladních vozidel s pohonem na biopaliva nasadila společnost DHL jako lídr v zelené logistice jako první také hospodárná letadla Boeing 777. Tato letadla vedla k významnému snížení emisí CO2 o 17 % v porovnání s běžnými letadly. DHL a Formule 1 průběžně urychlují realizaci plánů v oblasti udržitelnosti, aby dosáhly svých cílů. Pro nadcházející sezonu jsou plánovány další ekologické logistické iniciativy.
Dne 29. února zahájila letošní závodní sezonu s napětím očekávaná Velká cena Bahrajnu. Závodní kalendář 2024 s Velkými cenami v 21 zemích na pěti kontinentech zahrnuje tři série tří závodních víkendů v řadě a pět sérií dvou závodních víkendů za sebou.
Poprvé od koronavirové pandemie se Formule 1 vrací zpět do Číny. DHL zvládá enormní logistické výzvy za kulisami Formule 1 přepravou až 1400 tun cenného a choulostivého nákladu na každý závod, který zahrnuje mimo jiné závodní monoposty, pneumatiky, náhradní díly, palivo, přenosovou techniku a vybavení pro marketingové aktivity a zajišťování pohoštění.
Tým DHL pro motoristický sport tvoří 100 odborníků na logistiku, z nichž vždy přibližně polovina působí v místě konání závodu. Pro vybrané evropské závody v kalendáři Formule 1 použije tým nový DHL Motorhome jako řídicí centrálu. Udržitelný DHL Motorhome, vybavený solárními moduly a nabíjecími a recyklačními stanicemi, nalezne uplatnění již v této sezoně a bude přepravován nákladním vozidlem na biopaliva.
„Kromě rozšíření flotily nákladních vozidel s pohonem na biopaliva a dalších plánovaných iniciativ pro udržitelnost je zavedení nové centrály DHL Motorhome dobrým příkladem toho, že náš tým přisuzuje ekologickému cestování nejvyšší prioritu. Nepřetržitě hledáme možnosti, jak podpořit dosažení cíle klimaticky neutrální Formule 1, a máme radost, že můžeme spolupracovat s partnerem, který sdílí naše úsilí o udržitelnost a je otevřený vůči inovativním zeleným řešením,“ říká Paul Fowler, vedoucí globální logistiky v motoristickém sportu v DHL Global Forwarding.
Společnost DHL Group si v roce 2017 jako první logistický podnik na světě stanovila cíl snížit do roku 2050 veškeré emise související s logistikou na čistou nulu. Koncern v rámci své udržitelné strategie plánuje mimo jiné investovat do roku 2030 sedm miliard euro, aby dosáhl tohoto cíle.
DHL hodlá ve stále větší míře využívat udržitelná paliva, urychlovat elektrifikaci svého vozového parku a stavět klimaticky neutrální budovy. DHL Group těmito opatřeními umocňuje své úsilí o omezování svého vlivu na životní prostředí a podporování udržitelných metod v odvětví logistiky.
zdroj: tisková zpráva
off
Tak v Ostravě vodík utřel hubu! Jak nečekané. 😂
„Dopravní podnik Ostrava (DPO) po letech velkých slov i plánů odpískal plány na vodíkovou mobilitu, které vedle nákupu vodíkových autobusů spočívaly i ve zbudování plničky na Hranečníku. Místo vodíku se chce podnik soustředit na elektrobusy a dobíjecí stanice.“
https://zdopravy.cz/konec-snu-o-vodiku-v-ostrave-dpo-se-chce-soustredit-na-elektrobusy-196345/
To nevadí – korunky z obálek už jsou zainvestované.
A přece nikdo nemůže místním politikům a úředníků vyčítat, že neodhadnou nesmyslnou technologii v době šíleného Gríndýlu… Všichni čistý jak lilie 🤑
Pálení čehokoliv je přežitek. Ňáký biopaliva nic neřeší.
off
Tak už to Tykači zavři, už jdi s tím neefektivním uhelným šrotem doprd3le!!! Stejně to jen chrlí tuny sraček, CO2 a rtuti. 🤢🤮😷👎
Tykač zvažuje, že zavře Počerady a Chvaletice už příští rok
https://oenergetice.cz/elektrarny-cr/seznam-zpravytykac-zvazuje-ze-zavre-pocerady-a-chvaletice-uz-pristi-rok
Každý, kdo plácne takovou kravinu, by ji povinné měl doplnit konkrétním plánem, jak bez Chvaletic zprovozní českou rozvodnou síť po blackoutu. A žádné plané nekonkrétní kecy že „to nějak půjde“, ale konkrétní postup,