Dacia Spring Electric: na trhu až příští rok, baterie 26,8 kWh, dojezd 225 km, cargo verze

Renault dnes odhalil blízkou budoucnost své elektrické ofenzívy. Jednou z jejích důležitých součástí je levný elektromobil Dacia Spring Electric.

Superlevný elektromobil Renault City K-ZE jde z Číny do Evropy jako Dacia Spring Electric.
foto: Renault

Dacia svými dostupnými modely způsobila malý automobilový převrat. Dacia Logan v r. 2004 zpřístupnila koupi nového vozu, Duster radikálně změnil segment SUV, Sandero se stalo lídrem prodejů soukromým klientům v Evropě.

Dacia otevírá další kapitolu své historie odhalením svého prvního 100% elektrického modelu. Nástup na trh elektromobilů do města, ohlášený v březnu s představením showcaru Dacia Spring Electric.

Dacia Spring Electric se dnes objevuje ve svě sériové podobě. Konkrétně ve třech verzích: Stylovým městským vozem pro každodenní život ve městě, verzi určenou primárně pro sdílenou mobilitu a užitkovou verzí Cargo určenou primárně pro rozvážku v centrech přeplněných měst, kde neprodukují znečišťující emise.

Dacia Spring Electric

Elektromobilita se postupně stává součástí každodenního života. Skupina Renault a Alliance Renault-Nissan získali jako průkopníci elektromobility celosvětově desetileté zkušenosti. Skupina Renault vyrábí každý pátý elektromobil v Evropě.
foto: Dacia

Více než 30 000 jejích zaměstnanců je vyškoleno specificky pro elektromobilitu. Dacia přizpůsobuje elektromobilitu své filozofii nabízet moderní vůz odpovídající hlavním potřebám: Spring Electric jako malý, robustní a prostorný elektromobil za bezkonkurenční cenu.

Objednávky na Novou Dacii Spring začnou být přijímány na jaře 2021, sortiment a obchodní nabídka budou prosté: tři verze, dvě úrovně výbavy a baterie zahrnuta již v kupní ceně vozu.

Výrazná silueta obsahuje prvky ze světa SUV včetně širších blatníků, střešních lišt, přední a zadní ochrana nárazníků a vyšší světlá výška (150 mm prázdný vůz). Spring Electric je přitom skutečné auto do města: délka 3,73 m , šířka 1,62 m (bez zpětných zrcátek) a výška 1,51 m.

Při svých kompaktních vnějších rozměrech pětidvéřového auta do města nabízí Spring čtyři místa pro dospělé. Dojem prostornosti interiéru ostatně přispívá k celkovému pohodlí. Díky malém poloměru otáčení 4,8 m se Spring Electric snadno proplétá městem.

Cestující vepředu mají k dispozici celkem 23,1 l úložného prostoru – ve velké schránce palubní desky, v kapsách dveří a v přihrádce středové konzoly. Cestující vzadu mají k dispozici kapsy v opěradlech předních sedadel.

Zavazadlový prostor má největší objem ve své kategorii: 280 litrů (i v případě volitelného rezervního kola). Takový objem je hodný vyššího segmentu. Pro větší modularitu jsou zadní opěradla sklopná a prostor pro náklad v této konfiguraci poskytne přibližně 600 litrů.

Sériová výbava zahrnuje řízení se 100 % elektrickým posilovačem, dálkové centrální zamykání a čtyři elektricky ovládaná okna. Aby řidič nemusel zbytečně spouštět oči ze silnice, má na přístrojové desce přehledný digitální displej 3,5 palce a jednoduchým stiskem tlačítka na volantu může aktivovat hlasové ovládání pomocí Google nebo Apple.

elektromobil Dacia Spring Electric

Manuální klimatizace, multimediální systém, elektricky ovládaná zpětná zrcátka a plnohodnotné rezervní kolo jsou také k dispozici.
foto: Dacia

Elektrický pohon 33 kW je spojen s baterií o kapacitě 26,8 kWh. Lehký a kompaktní Spring Electric má dojezd 225 km v cyklu WLTP a 295 km v cyklu WLTP City (homologační cyklus zahrnující pouze městskou část homologovaného cyklu).

Doba nabíjení Lithium-iontové baterie:

• Méně než hodinu k nabití na 80% z nabíjecí stanice DC 30 kW
• Méně než 5 hodin k nabití na 100% ze zásuvky Wallbox 7,4 kW
• Méně než 8 a půl hodiny k nabití na 100% ze zásuvky Wallbox 3,7 kW
• Méně než 14 hodin k nabití na 100% z domácí zásuvky 2,3 kW

Bezplatná aplikace MY Dacia umožňuje zjistit přes smartphone v reálném čase úroveň stavu baterie, zbývající dojezd v kilometrech, vzdáleně spustit klimatizaci a lokalizovat vozidlo v reálném čase. Je-li Spring Electric připojen k dobíjení, aplikace může informovat o stavu nabíjení, a dokonce jej spustit nebo zastavit.

Dacia Spring Electric

Dacia Spring Electric nabízí široký výběr možností dobíjení: z domácí zásuvky 230V díky sériově dodávanému kabelu, ze zásuvky domácího Wallboxu (kabel k dispozici na přání) nebo z DC nabíjecí stanice (na přání).
foto: Dacia

Na elektromobil Dacia Spring Electric je poskytována záruka 3 roky / 100 000 km a na baterii záruka 8 let / 120 000 km.

Automatické nouzové brzdění je aktivní v rozmezí 7 až 125 km/hod a prostřednictvím předního radaru zjistí vzdálenost vozidla vpředu (jedoucího nebo stojícího). Pokud je detekováno nebezpečí nárazu, upozorní řidiče vizuálně i hlasově a zvýší výkon brzdného systému, pokud řidič brzdí. Pokud řidič nereaguje, ale nebezpečí nárazu stále hrozí, aktivuje brzdy automaticky.

Dacia Spring Electric elektromobil

Sériová bezpečnostní výbava zahrnuje kromě jiného: omezovač rychlosti, ABS, ESP, elektronický rozdělovač brzdného účinku, 6 airbagů, nouzové volání (tlačítko SOS), automatické rozsvěcování světel a automatické nouzové brzdění.
foto: Dacia

Užitková verze Cargo

Spring Electric Cargo určený profesionálům je vybaven zavazadlovým prostorem zvětšeným o místo pro zadní sedadla, s plastovým potahem podlahy a vnitřních podběhů, čtyřmi upevňovacími oky a přepážkou oddělující cestující vpředu od nákladového prostoru.

Nákladová délka této specifické verze činí 1 033 mm při objemu 800 litrů a užitečném nákladu 325 kg. Spring Electric Cargo je k dispozici s karoserií v bílé barvě a sériovou výbavou zahrnující manuální klimatizaci, rádio (s Bluetooth, portem USB a předinstalací držáku telefonu), textilním potahem sedadel, černými vnějšími klikami a zpětnými zrcátky, ocelovými koly s okrasnými kryty kol.

ROZMĚRY

Délka: 3 734 mm
Šířka: 1 622 mm (1 770 mm včetně zpětných zrcátek) Výška: 1 516 mm
Rozvor kol: 2 423 mm
Světlá výška prázdného vozu: 150 mm

POHON

Elektromotor 33 kW (44 k)
Baterie 26,8 kWh
Dobíjení AC až 6,6 kW / DC až 30 kW (na přání)
Dojezd: 225 km WLTP / 295 km WLTP City
Maximální rychlost: 125 km/hod

tisková zpráva

132 Comments on “Dacia Spring Electric: na trhu až příští rok, baterie 26,8 kWh, dojezd 225 km, cargo verze”

    1. Bmw ix3 se bude take vozit z Ciny a uz se tam vyrabi. Hodne
      Bmw ix3 se bude take vozit z Ciny a uz se tam vyrabi. Hodne automobilek preneslo do Ciny vyvoj a design. Pod zaminkou, ze EV jsou draha, zacaly automobilky vyhazovat lidi, ale pravy duvod je stehovani vyvoje a vyroby do Ciny. Zatim Tesla jako jedina buduje novou fabriku v Evrope. Pro preklenuti bude importovat z Ciny, to je smutne, ale pristi rok to skonci.

        1. až 2021 tak to je dobrý, tech pár kousků evropu
          až 2021 tak to je dobrý, tech pár kousků evropu nepoloží

          https://www.electrive.net/2020/10/03/erste-exemplare-des-bmw-ix3-rollen-in-china-vom-band/

          důležitý je že v německu zaměstnává na 160.000 autopopelnic ročně a Od roku 2021 se zde začne vyrábět i nový elektromobil BMW i4

          https://autobible.euro.cz/mnichovska-tovarna-bmw-je-unikat-sevreny-mestem-auta-proto-vyrabi-v-nekolika-patrech/

          https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/bmw-i4/

  1. Tak dneska tohle:
    O její zveřejnění se postaralo

    Tak dneska tohle:
    O její zveřejnění se postaralo maďarské zastoupení značky, které hovoří o sumě 6 490 000 forintů, tedy asi 485 tisíc Kč.
    https://www.autoforum.cz/predstaveni/cena-revolucni-dacie-odhalena-je-draha-ac-je-nejlevnejsi-v-cele-evrope/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=413310&dop_req_id=WnTtLhF6bmW-202010211905&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

    to už by žádné cenové terno nebylo

  2. „řízení se 100 % elektrickým posilovačem, dálkové
    „řízení se 100 % elektrickým posilovačem, dálkové centrální zamykání a čtyři elektricky ovládaná okna“

    LOL. Tak psát takovouto výbavu.
    1. u elektromobilu se jaksi el. posilovač očekává už z principu. Nebo snad někdo očekává, že tam bude motor ze sekačky pro pohon posilovače?

    Okna a centrál raději ani nekomentuju. To v dnešní době považuji za úplný základ o kterém se již nemluví.

    Co tak raději vyhřívaný volant a sedačky (klidně za příplatek).

    A nejdůležitější informace tu není. Bude evropská verze umět rekuperovat?

    1. Na druhou stranu – kolik lidí potřebuje ve svém městském
      Na druhou stranu – kolik lidí potřebuje ve svém městském a okolo komína přibližovadle navigaci – to jako aby je vedla do hyper super za slevama, nebo zabloudí při rozvozu a svozu dětí, či cestou do práce?
      Vyhřívaný volant nevím, ale vyhřívaná sedadla to v nabídce mít určitě bude, klimatizaci s nějakým ofukem okna, rádio taky, pípáky na parkování tam taky budou možné, asistent rozjezdu do kopce (určitě nevybaví auto hůř než je v dacii možné – taky pro cvoky i navigace bude)
      a víc toho prostě v autě na cesty kolem komína potřeba není. Akceptovatelnost chybějící rekuperace je jen otázka ceny. A na poměr Design for cost/užitná hodnota co jsou v Dacii mistři.

              1. Na jednom obrazku je displej s navigaci, tak tam asi za
                Na jednom obrazku je displej s navigaci, tak tam asi za priplatek bude. Obzvlast v Cargo verzi, kdyz ridic bude jezdit od adresy k adrese, je navigace nutna. V mobilu to je opruz. V Ionu pouzivam tablet, ale to neni to prave orechove. Mam ho na sedacce a musim porad koukat uplne pryc a navic tam mam vetsinou i jine veci a vse se tam plete. A pri prudkem brzdeni by se asi rozbil.

  3. Nad některými komentáři se trochu podivuji. Že by výkon
    Nad některými komentáři se trochu podivuji. Že by výkon a baterie byly slabé? Auto bylo mrňavé? Toto auto je zcela srovnatelné s felicii 1.3 benzín(43kw), jak výkonově, tak rozměrově i prostorově(kdysi bráno jako menší střední třída). Úplně dostačující pro provoz na silnicích I.a II. tříd.(jaký bývá rychlostní průměr na takových silnicích- většinou max. 50km/h),jelikož je to v čecháh samá vesnice a omezení na 30, 50, 70km/h, tak na co jsou potřeba výkony motoru 150kw a krouťák 300Nm. Pak takové auto váží přes 2t. Větší váha pak = více energie(paliva),větší zatížení a opotřebení náprav a brzd, větší spotřeba materiálu ve výrobě atd. A na dálnice je vhodná TESLA, která je konstruovaná na americký dopravní model, kde 100km nejni žádná vzdálenost(dálnice spíše zatím jen pro diesel a benzín).
    Někdo tu i psal že je to nevhodný pro český trh. Omyl! Jen citigo má v ČR za 8měsíců, než to stopli 1250 registrací a vyrobených 6500ks. Na některé závazné objednávky se nedostalo(zrušeno) a zálohy vráceny. Důvod: nikoli malý zisk, ale nedostatek baterii(zdroj z maketingu Škodovky). Měli vyrobit 5000ks za 2roky.Stihli to vyčerpat za 1/2 roku. Baterie potřebují pro Enyaq. Proto tvrdím, že tato Dácie je absolutně vhodná pro český trh a neztratí se v téměř celé Evropě!
    Co se týče ceny, tak jsem odhadoval něco mezi 375-420tis. kč pro český trh. Nyní tvrdím, že cena(základ) bude 365-385tis. kč. Jednodduché počty : SANDERO(podobné jako spring jen o něco větší) 211 tis. + baterie 150tis.= cca 365 tis.kč.
    ŠKODOVKA vyklidila(citigo) trh a pro DÁCII(spring) to bude volné pole působnosti a toto praktické vozítko pokud se sem bude dovážet, tak zde nebude mít konkurenci. Zájemců bude dost! Dácia je mimochodem jedna z nejúspěšnějších značek posledních let co se týče prodejů v EVROPĚ!

    1. Zatím je to pouze smutné , že VW , který kdysi sliboval
      Zatím je to pouze smutné , že VW , který kdysi sliboval výrobu milionu EV ročně do roku 2020, nemá dostatek baterií , pro malé městské auto ,které se vyrábí v jednotkách tisíc. Podle mého odhadu, automobilka která si nezajistí dostatek baterií pro výrobu EV , začne mít vážné problémy již po roce 2023. Pokud je můj odhad správný , tak příští rok je poslední možný , kdy je možno toto zajistit.

  4. Dle mého názoru je velikost baterie i výbava pro druhé
    Dle mého názoru je velikost baterie i výbava pro druhé auto na dojíždění do práce naprosto ok, ale proč proboha jenom 33kW? Chápu, že šetřili, kde to šlo, ale je o tolik dražší tam dát motor co má aspoň 50kW? (Nejsem inženýr a elektromotorům prd rozumím, tak budu rád za vysvětlení od někoho vzdělaného v oboru)

    1. Silny motor, velke proudy, drazsi baterie ktera ty proudy da
      Silny motor, velke proudy, drazsi baterie ktera ty proudy da bez poskozeni. Navic musi byt karosa stabilnejsi, vse je pevnejsi, tezsi drazsi. Kdysi jsem jezdil Citroen 2CV r.v. 1966. Motor snad 15kW. Ale nemel jsem pocit potreby mit silnejsi motor. Myslite ze vyvoj delali pitomci?

      1. To určitě nedělali. Však je to technologie Renaultu, ktery
        To určitě nedělali. Však je to technologie Renaultu, ktery ma s EV z evropskych automobilek asi nejvíce zkušeností. Ale co se baterie týče, tak jsem myslel, že články jsou od subdodavatelů, kteří dodávají i konkurenčním automobilkám a u nich i městská mini mají výkon 50+ kW (C-Zero, Fiat 500e, E-Up 1.gen, Citigo…).Dokonce i ten Smart ED zvládne krátkodobě 55kW. Ale možná si od nějakého výrobce baterií objednali nějaké slabé články extra.

    2. Jestli mají motor s 33kW jmenovitým motorem, tak se nebojte,
      Jestli mají motor s 33kW jmenovitým motorem, tak se nebojte, ten motor v přetížení mít 50kW určitě na dobu delší, než je doba předjížděcího manévru. U takového auta máte potřebu výkonu tipuju tak 17 – 18kW na ustálenou stovku, na co tedy potřebujete větší výkon?

      1. Díky, v něco takového bych trochu doufal, na
        Díky, v něco takového bych trochu doufal, na rozjetí/předjetí stačí chvilka a kdyby po tu dobu motor dával 50kW, do města to (mně) bohatě stačí. Nedávno jsem se poohlížel po ojetém C-Zero, a některá starší měla v TP místo 49kW psáno jen 35kW. Tak jestli to není dáno právě tímto rozdílem mezi jmenovitým a špičkovým výkonem…?

  5. Teda už jsem si říkal, že konečně.
    Konečně někdo

    Teda už jsem si říkal, že konečně.
    Konečně někdo začne vyrábět levné použitelné ev.
    Ale Dacia tam řekli ne my to taky dělat nebudeme :-)))

    Tahle parodie na elektromobil vypadá pěkně jen do té doby než si člověk přečte parametry.

    Výkon DC nabíjení omezený na 30 kW, PROOOOOOOOOOOČ?
    Všechny nabíječky na světě mají 50 kW. Fakt nechápu.

    Velikost baterie 26,6 použitelných teda asi 25 kWh.
    Zase PROČ tak málo? Takovouhle kapacitu měli elektromobily před 5 lety. Tohle se má začít vyrábět příští rok a ještě asi na konci toho roku. Už dnes všechny malá pidi auta mají kapacitu baterie 38 kW a víš.
    Až se tohle začne vyrábět tak to bude k smíchu.

    Nicméně ano prá lidí si to koupí. Ty co nechápou co to je kapacita baterky a rychlost nabíjení. Bohužel to zjistí až budou hodinu stát u nabíječky zatímco vedle přijede 10 let starý eUP s poloviční baterkou a po 10 minutách nabíjení odjede, protože využije plných 50kW nabíjecího výkonu co dá nabíječka. Zatímco oni tam budou stepovat a tlačit očima ten proud do té baterky.

    Ne tohle se fakt Dacii nepovedlo.

    Vhodný tak maximálně pro důchodce na nákup a zpátky.

    pro nikoho jiného pro rozvážkový firmy absolutně nevhodný, díky pomalému výkonu DC nabíjení a malému dojezdu.

    Reálnný dojezd tak kolem 150 km.

    1. Vidim to trochu pozitivneji. Spousta lidi ma extra auto pro
      Vidim to trochu pozitivneji. Spousta lidi ma extra auto pro jezdeni do prace a maji doma, nebo v praci moznost nabijet. Pri takovych jizdach rozhoduji hlavne nizke naklady. Nekdo jezdi i v zime na kole nebo nejakem jednostopem vehiklu a nekolik lidi po tom sahne. Toto auto si najde sve zakazniky. V CR mozna ne, ale nas trh je mimo radar vyrobce. Asi to take neni planovane jako milionova serie, ale jako studijni projekt pro Dacii. Kdo vi, kolik jich planuji vyrobit, asi to bude podobne jako eCitigo.

    2. Nedělejte z lidí idioty. Každej si to umí spočítat, co
      Nedělejte z lidí idioty. Každej si to umí spočítat, co se mu vyplatí. Menší výkon = menší spotřeba elektřiny při srovnatelném dojezdu, jako má citigo! V této třídě koupite benzíňák okolo 300tis. kč, když nepočítám sandero, tak proč by někdo nedal o několik tisíc za tohle více. Kterej benzín má záruku 3roky/100tis.km? když chcete delší, tak si jí musíte dokoupit! Nehledě na současné spalovací motory zkurvené elektronikou a stavěné na nájezd 200tis. km! Po 4-5 letech můžete čekat, že se vám tam něco rozsvítí(i díky nekvalitním palivům) a je hned problém s emisemi a STK a stojí to peníze. Takže dost lidí bude uvažovat jinak, protože s elektroautem je tohle pasé. Baterie… záruka 8let/120tis. v tom nevidím problém. Vydrží klidně i 15let(baterie v aku nářadí to dokazují) i když pak kapacita klesne i na polovinu. Baterie na tuto dácii 130-150tis. Za 10-15 let může stát polovinu a bude to vyměňovat kde jakej ,,kutil´´ v garáži. Když si to pak někdo spočítá, tak je úspora jasná.
      Nesouhlasím, že toto auto je nevhodný pro český trh, právě naopak!
      Nabíjení nejni problém pro toho kdo má R.dům(vždy když přijede domů může nabíjet!).Po dálnicích se s tím nikdo motat nebude, tak na co 50kw nabíjení(stačí walbox 7kw nebo 14kw). Problém je to spíše pro lidi v panelácích!
      Škodovka nesmyslně stopla citigo a vyklidila tím dácii pozici. Myslím, že budou všichni překvapeni, jak velký zájem bude. Tvrdím, že si toto elektroauto příští rok v ČR koupí 3-5tis. lidí, pokud Dácia kapacitně stačí.

      1. Tolik aut na CR nezbyde. Jak jsem psal jinde, je v DE dotace
        Tolik aut na CR nezbyde. Jak jsem psal jinde, je v DE dotace 9570 EUR. Za 5500 EUR si to lidi poridi na jezdeni od terasy k bazenu. Bude totalne vyprodane.
        edit. Ja bych si to prestavel na zahradni trakturek na sekani travy. Poradny trakturek na naftu stoji vic nez 5500 Eur.

        1. Oni to spíš budou prodávat ve východní
          Oni to spíš budou prodávat ve východní evropě(čr,slovensko,polsko, slovinsko,rumunsko, bulharsko apod.) Na západ to možná budou expedovat také,ale později. Potřebujou se uchytit na trhu, kde je menší kupní síla a zákazník není tak náročný. To bude jejich cíl, kde je zatím konkurence v dostupnosti elektromobilů mizivá. Západ bude až 2-ho sledový. Souhlas s tím, že budou mít problém vykrýt poptávku.
          Pokud vím tak jsme v ČR a tady žádné dotace nejsou a proto 5500eur je nesmysl. Jinak přeji mnoho úspěchu se stavbou traktůrku.

            1. Tak se přestěhujte. Všelijakejch trakturků a
              Tak se přestěhujte. Všelijakejch trakturků a malotraktůrků trovárních či od samovýrobců se prodává, že by ta vaše přestavba a čas byla drahá. Asi máte peněz na rozhazování. Elektrotraktůrky-sekačky již vyrábí a rozhodně levněji. To auto asi neuznáváte, že ho tou ironii schazujete. Hold jak osobák nemá 150kw a vice a rozměr malýho náklaďáku, tak to nejni auto.

              1. Nejak si nerozumime. Ja rozhodne neholduji jen Tesle, ale mam
                Nejak si nerozumime. Ja rozhodne neholduji jen Tesle, ale mam i Peugeot Iona. Dokonce s nim jezdim radeji nez s Teslou. Teda na kratke trasy. Rozhodne tu Dacii EV neshazuji, naopak ji ocenuji. Prestavbu na trakturek bych videl ve vyhodnosti oproti spalovacim strojum. Muj spalovaci zere 5l/h a to ma 18kW motor pri zaberu 125cm. Bateriovy by byl rozhodne lepsi. Vzhledem k cene bez dotace to nelze realizovat. Elektricke trakturky urcite nebudou mit baterku 28kWh a motor 33kW. Za rozumnou cenu to budou nejake nedochudcata.

                1. Myslím, že si rozumíme a naš pohled na věc je obdobný
                  Myslím, že si rozumíme a naš pohled na věc je obdobný což vyplývá jasně z vašich příspevků i vysvětlení. Já mám též zahradní traktor s motorem kawasaki(2válec)18kw(24k) a záběrem 105cm. Spotřeba 5l/2h. Mohl bych koupit třeba nějaký elektrický rider , ale to se nevyplatí vzhledem k tomu použítí přes léto a sečení cca 1x za týden. Zato auto používáte téměř denně. A na takový zahradní traktor není potřeba takový výkon elektromotoru. Stačí max. 1/3, oproti tomu co máte , díky účinnosti a krouťáku elektromotoru, ledaže by jste s tím chtěl orat či tahat 1t zátěž. Dácie(renault) to dělá dobře. Jde od spodu-jednoduchost,cenová dostupnost, spolehlibost a kvalita odpovídá ceně a proto měla a má prodejní úspěchy za poslední období. Pokud budou pokračovat takto v elektromobilitě tak budou mít ty samé prodejní úspěchy.

    3. A jak často si myslíte, že budete s takovým autem jezdit
      A jak často si myslíte, že budete s takovým autem jezdit na DC nabíječku?
      Souhlasím, že by tam možnost nabíjení 50kw byla lepší, ale těch 30 není nic co by někoho extra trápilo.
      Převážná část lidí denně nenajezdí víc než 50 km, a většinu roku nabíjí doma AC. Tohle bude stačit nabíjet jednou za tři až čtyři dny.

      1. Také si myslím, že DC nabíječka není v tomto případě
        Také si myslím, že DC nabíječka není v tomto případě vůbec k řešení. Auto budou využívat rozvážkové služby, třeba pizza. Často vidím taková auta před provozovnami stát. V tu dobu se dá dobíjet, přes noc taky.
        Podobně jako druhé auto do rodiny pro jízdu ze satelitu do práce. Na cestu a zpět a nějakou zajížďku to stačí. Na kratší výlet taky. Ráno je plná baterka a na delší vzdálenosti a dovolenou se vezme druhé auto v rodině.

              1. Samozřejmě, že skoro 18.000 eur je nesmyslná cena. Ale já
                Samozřejmě, že skoro 18.000 eur je nesmyslná cena. Ale já tam vidím toto:
                „S miestnymi dotáciami pritom tento elektromobil vyjde v prepočte na necelých 11 000 €. Niet preto divu, že spomínaný počet je už kompletne zarezervovaný.“

                Takže zákazník si to koupí za cenu pod 300 tisíc, což už by některé zájemce nalákat mohlo.

    1. Narust prodeju elektromobilu jiste svedci o naprostem odmitani
      Narust prodeju elektromobilu jiste svedci o naprostem odmitani 😀 Az vypusti z klece tuhle Dacii, tak te tu zase 3 mesice neuvidime vid? Muzes se vyjadrit ke tvym opakovanym prognozam krachu Tesly v minulosti? Tesla ma rekordni prodeje. Co ty na to? Mas zase nejakou prognozu? Fakt se uz presun na autoforum, proroze tady uz jsi opravdu jen k smichu 😀

      1. Bez proti-názoru každý z nás rychle zakrní. Na zdejším
        Bez proti-názoru každý z nás rychle zakrní. Na zdejším věrných diskutujících se ta zaslepenost jedinou dobrou Teslou již projevila. Takže nech prosím Runnera, aby tu dál psal svoje opoziční názory. Já jsem za ně rád, pomáhají mi udržet si objektivitu v co největší míře…ok? Ty se na ně vypodni a nebo víš co? Nahoď koňský klapky – ostatně proč si myslíš, že je koně maj?

        1. Lenze on nepise opozicne nazory ale hejty. Ja som zastanca
          Lenze on nepise opozicne nazory ale hejty. Ja som zastanca Tesly aj EV ale nemam problem napisat kde ma chyby. Vela krat som pisal, ze sa zbytocne orientuje na nejake autonomne riadenie, ze robi hluposti ako su falcon wings, alebo ze TM3 je proste prilis male a uzke auto a je v nom malo miesta, ze im chybaju auta pre rodiny v rozumnej cene a nemaju to ani v plane.

          1. A kdo stanovuje, co je hejt a co je vlastní – velmi odlišný
            A kdo stanovuje, co je hejt a co je vlastní – velmi odlišný názor? Já jsem asi ještě míň zaujatý, takže mně přijdou Runnerovy názory jen kontroverzní. A přeju si je slyšet.

            Jo a taky se mi líbí, jak vás rozčiluje :-))

      1. Věřte, že jsem se, přesvědčen o své pravdě, velmi
        Věřte, že jsem se, přesvědčen o své pravdě, velmi snažil dobrat výsledku. Bohužel zatím neúspěšně.

        Moje půldenní snaha se zadrhla na faktu, že Tesla (ať již úmyslně nebo neúmyslně) dobrat se výsledku naprosto znemožnila. Pokoušel jsem se zjistit množství vozidel vlastněných Teslou prostřednictvím dceřinky Tesla Finance LLC, abych je mohl odečíst od veřejně marketovaného čísla o „prodaných“ vozidlech.

        Bohužel situace je momentálně naprosto nepřehledná, Tesla Finance LLC byla rozdělena na 45 samostatných právních subjektů a ty díky své velikosti přestaly být v mnoha státech povinny předkládat veřejné výroční zprávy o stavu svých aktiv. Některé tak přestaly činit před dvěma lety. Důvod neznám.

        Navíc na internetu informací o samotné „hlavní“ Tesla Finance LLC z Delawaru nějak pozoruhodně ubylo.

        Pro mě z toho plyne dost nečekaný závěr – v současné době nelze objektivně zjistit, kolik aut Tesla skutečně prodala a kolik jich jen vykázala jako prodané, ale dál je skrytě vlastní.

        Pokud navrhujete jiný transparentní postup, rád se poučím.

  6. Francouz posílá do východní Evropy to pravé ořechové.
    Francouz posílá do východní Evropy to pravé ořechové. Rychlost do kopce D1 Psáře max 90km/h. 4 lidé na palubě cca 60km/h.
    Už vidím polského řidiče kamionu jak tuhle sračku tlačí i očima aby zmizela někam do pr….
    Na druhou stranu pro českého důchodce do Kauflandu fakt pecka pokud to bude stát max 3 kila.
    A na třetí stranu: držte se ode mě v bezpečné vzdálenosti pokud s tím někoho potkám na D1, je možné že to do někoho naseru. 🙂

    1. Existuji spalovaky se slabsim motorem a svet se presto toci.
      Existuji spalovaky se slabsim motorem a svet se presto toci. Zaprve s timto autem se potkate vic ve meste a na okreskach a 90km/h na dalnici je kamionovy standard. Ale napiste do Renault-Dacie, ze si to neprejete. Jiste to prestanou vyrabet.

    2. Asi máte problém s chápáním delšího textu, tak pro vás
      Asi máte problém s chápáním delšího textu, tak pro vás : Stylovým městským vozem pro každodenní život ve městě, verzi určenou primárně pro sdílenou mobilitu a užitkovou verzí Cargo určenou primárně pro rozvážku v centrech přeplněných měst, kde neprodukují znečišťující emise.Je to městské vozidlo!!!PS pozdravujte 42.

    3. U Psářů je největší stoupání na dálnici u nás.
      U Psářů je největší stoupání na dálnici u nás. 90km/h je v pohodě. Tak jezdí i kamiony a někteří řidiči, kteří chtějí šetřit. Po rovině to těch 120 km/h dá.
      Toto je městské vozítko a výkon je pro něj dostačující.
      Otázkou je, kdo bude cílovka. Rozvážkové služby určitě. Možná i druhé auto do rodiny pro pravidelně dojíždějící do práce, pro ty co se nestydí, že jedou v Dacii.

  7. OT: David Attenborough: Život na naší planetě
    Naše

    OT: David Attenborough: Život na naší planetě

    Naše planeta spěje ke svému konci a lidstvo by si to mělo velmi rychle uvědomit, jinak totiž žádný koronavirus vůbec nemusíme řešit, protože za 80 let už na této planetě nebude žít nikdo. Zdá se vám to jako nesmysl? Nikoliv, Attenboroughoova slova jsou podložena důkazy i tím, co se skutečně děje kolem nás. A je to něco, co bychom měli začít řešit rychle, protože na tom závisí naše přežití. Protože jak už nám historie několikrát dokázala, příroda naše řádění přežije, ona si svou cestu najde, my už ale ne.

    Řešíme nepodstatné věci, zabýváme se genderovou neutralitou, koronavirem, politici celého světa nesmyslně rozhazují miliardy, rozdělujeme životy podle barev, ale skutečný problém je někde úplně jinde a každý ho ignoruje. Naše životy ohrožuje samotná naše hloupost a bezohlednost.

    Jak sám Attenborough přiznává, nejraději by tuto problematiku vůbec neřešil, ale stal by se pokrytcem a navíc tu jde o životy lidí, a na těch přeci záleží. Ne na tom, jakou mají barvu. Dokument je protkaný nádhernými záběry přírody, zvířaty a kouzlem světa kolem nás, o to alarmující je jeho poselství. A je to poselství rozumné, logické, ale hlavně plné naděje! A pokud s tím nezačneme něco dělat, asi si nic jiného než zkázu nezasloužíme. Akorát, že to budou naše děti a vnuci, které zahubíme!

    https://www.kinobox.cz/clanek/19113-david-attenborough-vydal-sve-svedectvi-a-bije-v-nem-na-poplach-tento-dokument-ty-meli-videt-vsichni-politici-sveta-a-kazdy-z-nas?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_req_id=jIoQdwXRuk8-202010100853&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

    https://uloz.to/hledej?q=David+Attenborough%3A+%C5%BDivot+na+na%C5%A1%C3%AD+planet%C4%9B

    1. Tento film doporučuji shlédnout každému a trochu se nad
      Tento film doporučuji shlédnout každému a trochu se nad tím zamyslet. Potom zjistíte, že debaty o tom jak je EV drahé a že musím chvilku čekat na nabíječce jsou úplně nepodstatné.
      Lidi žijí na této planetě tisíce let a teď se nám ji podařilo zničit za jednu generaci. Já jsem taky hodně cestoval a vidím to úplně stejně jako David Attenborough.

        1. Vice než čtyřem pětina lidí.
          Vice než 80% lidí za den

          Vice než čtyřem pětina lidí.
          Vice než 80% lidí za den nenajde přes 100km ergo tato baterie stačí na dva dny, a v mnoha případech na déle.
          Vice než 90% lidi nenabíjí na DC častěji než 2X měsíčně. 95% nabíjení probíhá přes noc z AC.
          Tak kde máte jaký nedostatečný parametr?

          1. Hmm, absence DC je vlastne dobre, aspon nebudou socky blokovat
            Hmm, absence DC je vlastne dobre, aspon nebudou socky blokovat rychlonabijecky.
            Akorat tohle auto si fakt nikdo, kdo bydli na sidlisti nekoupi. Takze o tom to cele je.

            DC 30kW je zoufale malo. Hodina nabijeni na 150km!?
            26kW baterka je zoufale malo. Bez TC je to dojezd tak 150km, parametry na urovni 3 roky stareho i3

            1. Proč by si to lidi ze sídliště nekoupili? Naopak, tohle je
              Proč by si to lidi ze sídliště nekoupili? Naopak, tohle je přímo určené do města. To bych spíš věřil, že si to nekoupí někdo s potřebou dlouhého dojíždění.

              Nepopírám, že nabíjení DC 30KW je technologicky málo, popírám častost potřeby nabíjení na DC. Když už budu v situaci, že budu potřebovat nabíjet DC, tak to je zoufale málo – ale jak často se asi běžný člověk dostane do situace, že nabíjí na DC? Takže pokud je to zoufale málo 3X ročně, tak je to za tu pořizovací cenu dost malá daň.

          2. Ano, nenáročnému uživateli to stačit bude, pokud se
            Ano, nenáročnému uživateli to stačit bude, pokud se smíří s tím slabým výkonem a pokud bude dobrá cena. Ale byl bych opatrný s těmi 80 procenty. To, že by mi to auto teoreticky stačilo, neznamená, že bych si ho i koupil. Spoustě lidí bude vadit, že je to Dacie, že nemá nic moc výbavu (daň za dobrou cenu), nic moc výkon, bude to nákladově ohlodané na kost a vypadat vevnitř hnusně (tipuji). Bude to jak u spalováků, prodá se toho dost, ale budou se vesele a dobře prodávat i větší a lepší a dražší auta – i těm zákazníkům, kterým by i ta Dacie „stačila“.

            1. Já jsem odpovídal Karkovi na druhou část příspěvku v
              Já jsem odpovídal Karkovi na druhou část příspěvku v podobě dotazu, komu je to určené.
              To že si ohromná část lidí o sobě myslí, že patří do jiné sociální skupiny, že zcela iracionálně zaměňují své touhy za své potřeby to je věc jiná.
              Jasně, že většina lidí by chtěla, aby se to auto nabíjelo 100km / 5 minut, bylo veliké nejméně jako Passat combi, spíše jako Touran, dojezd na jedno nabití mělo v zimě a plně naložené 1000+ km, a cenovka TOP vybaveného modelu byla někde lehce na 300K
              No jo, chtít můžou 🙂 a aby to neznělo tak povýšeně, TAKY BYCH CHTĚL (jsem téměř jeden z nich).
              To téměř jet tam proto, že já už jsem v té další fázi – uvědomuju si, smířil jsem se s tím, že smrdím korunou, a že patřím do sociální vrstvy, že když bych si kupoval auto, tak holt nějakou takovou nevybavenou Dačii. Protože takovým jako já je určena, a tím se oslím můstkem dostávám na začátek. Až opadnou sny o výkonech Tesel, tak takových jako já bude těch mnou odhadovaných 80%, a těm je tedy to auto určeno.

              1. Stejně jako dnes nejedí 80procent Dacii ve spalováku,
                Stejně jako dnes nejedí 80procent Dacii ve spalováku, nebude tomu tak ani u EV 🙂 Uvidíte sám… realita je prostě taková, že každý chce „lepší“ auto než tato Dacie. Já taky „smrdím“ korunou, ale novou Dacii jsem si nekoupil. Až tady bude jezdit samé EV, tak zastoupení značek bude cca. stejné jako u spalováků, tipuji.

                1. A vy si myslíte, že EV za 400K od VW, BMW, Fordu, a
                  A vy si myslíte, že EV za 400K od VW, BMW, Fordu, a dalších bude jako nějaká lepší kvalita než tahle Dacie? To budou úplně nemlich ty samý hytláky.
                  Rozdíl je v tom, že průměrná cena za auto od „zavedených / oblíbených“ značek se posunula k milionu, ale finanční možnosti lidí zůstali pod půl milionem a v tomto segmentu ty „tradiční“ značky zatím nenabízejí NIC.
                  Takže bude záležet na tom, kdy a zda vůbec „tradiční“ značky vyrukují s levným EV, ale nejsem si vědom toho, že by se něco rýsovalo na obzoru. Nejblíže tomu je ID.2. což bude oproti téhle Dacii zas ještě menší auto, a i tak se v těch několika mlhavých zmínkách oťukávalo číslo 20K+ EUR.

                  PS: neřekl bych, že si posledních 10 let vedla ve spalovácích Dacie nějak špatně. Já těch Dastrů a Loganů potkám docela dost. Klidně se může stát, že v EV se to otočí, a bude tu více doposud minoritních (až neznámáých) značek, než dnes. Obzvláště, pokud si sem najde cestu čína (a tím nenarážím na JACka 🙂 ) ale třeba na NIO, Geely, BYD, Youxia apod…

                2. Však uvidíte sám. Stejně tak jako dnes lze koupit auta
                  Však uvidíte sám. Stejně tak jako dnes lze koupit auta podobné velikosti, jedo Dacie a druhé třeba Škoda, VW, Hyundai, Opel… a vždy u té Dacie platí, že za nižší cenu máte „víc“ auta. A nevidím, že bychom byli zaplaveni samými Daciemi. Ano, jezdí jich dost, ale žádný prodejní zázrak to takt není, že by válcovala konkurenci. Ne každý kouká tak striktně na poměr „value for money“. A když i jo, každý má to value jiné, je hodně málo lidí, co se spokojí jenom se základní funkcí auta jako je přeprava z A do B, ale hledí i nanjiné atributy.

                  Za mnoho let, až tady bude jezdit většina aut na elektřinu, už budou v nabídce i malá a relativně leovná auta od zavedených výrobců, o to bych senebál. Zatím to nepotřebují, kam by se hnali, že?

                3. Jestli to, že lidi můžou mít ty specifické hodnoty (value
                  Jestli to, že lidi můžou mít ty specifické hodnoty (value jak vy říkáte), není způsobeno tím, že za více méně stejné ceny (nebo s nerozhodujícím rozdílem) nabízí všichni to samé v bledě modrém.
                  Jenže když je rozdíl mezi vybaveným autem a nevybavením dvojnásobek ceny, no to už se prvků výbavy holt vzdám.

                  PS: to jsme řešili už u Siona. Třeba o proti ID nebude mít hlasové ovládání a tu všema barvama blikající lištu. Je to hezká fíčura, a pak dalších 10, co Sion mít nebude. No jo, chtěl bych je, chtěl bych auto s fíčurama, ale prostě o čtvrt milionu víc mít nebudu (a i kdyby tak zrovna za auto nedám). To vím o mnohem lepších způsobech jak utratit čtvrt míče.

                4. No jak píšu, lidi mají různé priority a požadavky. Kdyby
                  No jak píšu, lidi mají různé priority a požadavky. Kdyby byli všichni jako vy, tak tady jezdí samé Dacie a low cost auta 🙂 A to byla škoda a nuda.

                  Vždyť to je jasne vidět na složení automobilového parku nejen u nás.

                5. Kdyby byli lidi jako já, tak tu jezdí sotva 10 % aut co
                  Kdyby byli lidi jako já, tak tu jezdí sotva 10 % aut co dnes, a všechno budou buď Zhi-Do max CitiGo, nebo sedmi až devítimístné / nákladní dodávky. 😀

                6. No právě, takové uniformity a kolektivizace (sharingu) se
                  No právě, takové uniformity a kolektivizace (sharingu) se úplně děsím 🙂

                7. S vámi se dobře povídá, vytváříte pestrost názorů, a
                  S vámi se dobře povídá, vytváříte pestrost názorů, a nejste sprostej ani hulvát.
                  Musím souhlasit, že kdyby všichni měli stejný názor, tak by to byla příšerná nuda. 🙂
                  Jak to říkali Francouzi za té své druhé velké revoluce? „Nesouhlasím s Vaším názorem, ale do konce života budu bojovat za to, aby jste jej mohl říkat.“.

                8. Jen pro zajímavost, včera jsem jel s ženy autem ho přezout
                  Jen pro zajímavost, včera jsem jel s ženy autem ho přezout na zimáky a po třech letech zjistil, že to má hlasové ovládání, ani ona to nevěděla a nikdy nás nenapadlo to zkusit, akorát jsem se včera překlikl, protože moje auto v tom místě má hlasitost rádia a já ho chtěl ztlumit.. jsou prostě prvky výbavy podstatné a zbytné.

                9. V tomhle se souhlasit nedá. Zrovna Sandero a hlavně Duster
                  V tomhle se souhlasit nedá. Zrovna Sandero a hlavně Duster dost výrobcům pěkně zamotal hlavu – musíte si uvědomit, že výborně těží z aliance Renault–Nissan–Mitsubishi. A pokud příští rok Dacia odpálí testovacím způsobem tohle auto, bude mít nějaký úspěch a pak tam zrecykluje za rok dva Leafa o generaci zpět – stejně jako do Dustera nacpali snad Terrano a dají k tomu super cenu..není moc co řešit.

                10. Ale já netvrdím, že Dacia nebude mít úspěchy, stejně
                  Ale já netvrdím, že Dacia nebude mít úspěchy, stejně jako v ICE? Ale že by válcovala konkurenci?

                11. Ano, jezdí jich dost, ale žádný prodejní zázrak to takt
                  Ano, jezdí jich dost, ale žádný prodejní zázrak to takt není, že by válcovala konkurenci.

                  „Nejvyšší příčka každopádně zůstává neohrožena. Jestliže Dacia v tomto úspěšném měsíci držela 7,12% podíl na českém trhu, podíl domácí Škody činil dokonce 34,9 %.“

                  https://www.auto.cz/cesky-trh-v-kvetnu-2019-dacia-je-hit-stala-se-druhou-nejzadanejsi-znackou-129550

                  Když si od prodejů škodovek odečtete firemní prodej, což je udávaných 70-80% prodejů, tak vám vyjde, že na jednu soukromou Dácii se prodá cca 1,5 Škodovky. To mě jako prodejní trhák docela přijde. Ono ne každý kdo má méně peněz na auto chce „výhodně“ koupit 5-10 let starou „lepší“ ojetinu a raději za stejné peníze koupí něco nového se zárukou. Takových lidí znám pár osobně. A podobně znám pár lidí, kteří už přiznali, že lepší ojetina vyšší střední třídy co mají je už spíše koníček než spolehlivé auto a další obněnu vozidel budou už promýšlet jinak.

                12. Automobilce je úplně fuk, komu to prodá. Jestli soukromé
                  Automobilce je úplně fuk, komu to prodá. Jestli soukromé osobě, firmě nebo si to soukromá osoba vezme na leasing a pak je to vedeno jako prodej firmě, i když to kupuje soukromá osoba. Nebo prodej na IČO, ale v podstatě se jedná o soukromé auto. Taková auta máme v rodině 3 🙂

                  Ale souhlasím I s tím, že jsou lidi, co radši novou Dacii než ojetou Octavku nebo Superba. Já jezdím léta v ojetinách, měním po cca 3 letech a nemůžu si stěžovat. Nákladově je to na úrovni nového auta, i níž a komfort nesrovnatelny. Ale chápu I kupce nových aut.

                13. Ať je to jakoliv, druhá neprodávanější značka aut nelze
                  Ať je to jakoliv, druhá neprodávanější značka aut nelze označit,že není „prodejní trhák“.

                14. Jo, za jeden měsíc. A to jenom v ČR.
                  Jo, za jeden měsíc. A to jenom v ČR.

                15. Nejen v ČR
                  „Dacia, Tesla and Citroen were the biggest market

                  Nejen v ČR

                  „Dacia, Tesla and Citroen were the biggest market share winners in H1 2019 as they defied the registrations decline seen elsewhere in Europe.“

                  „Dacia recorded the highest market share gain during the first half of 2019. Its registrations jumped from 280,500 units in H1 2018 to 312,900 in H1 2019, a rise of 12%. The increase is good considering the overall market’s situation, with total registrations down by 3.1%. Dacia’s market share increased by 0.5 percentage points to 3.73%, a record for the Romanian brand.“

                  https://www.jato.com/dacia-tesla-and-citroen-defy-the-european-market-decline-in-h1-2019/

                  „According to figures from JATO Dynamics, a global supplier of automotive business intelligence, Dacia sold 19,451 units of its Duster model, an SUV, in August, second only to the Volkswagen Golf.“

                  https://industryeurope.com/dacia-duster-now-europe%E2%80%99s-second-best-selling-car/

                  Dál jsem líný hledat. Dacia opravdu není jen český fenomén.

                16. No to jo. Ale podíl pod 4% není žádné válcovani
                  No to jo. Ale podíl pod 4% není žádné válcovani konkurence. To je to, co píšu od počátku.

  8. Samozřejmě, víte o EV bez? Kupodivu má i DC, ele jen 30kW.
    Samozřejmě, víte o EV bez? Kupodivu má i DC, ele jen 30kW. Zjevně tedy postrádá termomanagement baterie.
    Zajímavé, že konektor se nakonec ze tří zveřejněných verzí usadil v masce. Praktičtější je zadní roh k chodníku, ale budiž. Jen by ten kryt nemusel zabrat většinu masky.

      1. Omlouvám se za offtopic, ale hledal jsem nějaký Váš
        Omlouvám se za offtopic, ale hledal jsem nějaký Váš příspěvek neb to patří jen Vám.
        V diskuzi o Sionovi jste jej odsuzovat k neprodejnosti pro 35kWh baterii a 50kW nabíjení. A vidíte jaká auta se též chystají na trh.
        Sion bude (bude-li) krásně zapadat na trhu do té mezery mezy takovéto Dacie / Citiga a ID. Čtyřky, Tesly a další.

        A s tou rekuperací nemáte úplně pravdu. Bude to stejně jako v JACkovi (stejná čínská technologie). Rekuperací mají, ale pevně danou (nenestavitelnou). JAC má jen dvě varianty buď NORMAL (což používám mimo město) a to plachtí s minimální rekuperací, a nebo ve městě přepnu na Eco a pak rekuperuje tak intenzivně, že s trochou predvidavosti ani nepoužívám brzdu, je to jak Lefovskej e-pedál.

        1. Ano, jako městské auto to smysl má. Tam ta malá baterka
          Ano, jako městské auto to smysl má. Tam ta malá baterka nevadí a pokud někomu nevadí ten slabý výkon, tak je to OK. Stejně jako Citigo, ty auta se na dálnici asi nikdy nepodívaji. Že to nemá rekuperací, usuzuji z toho, že to vychází z toho čínského Renaultu K-ze, který ji dle testu nemá.

          Naproti tomu Sion se prezentuje jako rodinné auto s dost velkým kufrem, kde je předpoklad, že bude sloužit podobně jako jiná rodinná auta dnes slouží, to znamená i delší cesty na výlety a dovolenou. A tam už dost vadí menší baterka a slabší nabíjení. Stačí se kouknout co nabízí konkurence. A nevyváží to ani nižší cena, pokud teda vůbec někdy bude ke koupi.

            1. Je to myšleno tak, že to je auto, které většinu najezdí
              Je to myšleno tak, že to je auto, které většinu najezdí ve městě a blízkém okolí. Že třeba ani nebude potřebovat dálniční známku, protože majitel s ním nebude ani na dálnici jezdit. A taky samozřejmě, to nebude sloužit na delší trasy než pár km, pokud teda majitel není masochista. Prostě typické druhé auto do rodiny, např. pro manželku by to bylo super, ta opravdu jezdí jenom pár km od baráku a nabíjelo by se to výhradně doma v garáži.

                1. To, že je nazvané městské auto, neznamená jízdu jenom ve
                  To, že je nazvané městské auto, neznamená jízdu jenom ve městě. To může být klidně i auto na dojíždění do města za prací, z blízké vesnice. Nebo druhé auto v rodině na vesnici, kde je auto nutnost. Pár desítek km to zvládne a nabíjet se bude výhradně doma v garáži.

                2. No dyt to rikam. Neni to mestske auto, ale auto na dojizdeni
                  No dyt to rikam. Neni to mestske auto, ale auto na dojizdeni do mesta.

                3. To „městské auto“ je jen takový terminus technicus. Nesmí
                  To „městské auto“ je jen takový terminus technicus. Nesmí se to brát doslova, samozřejmě. Předpokládám, že každý to chápe tak, jak jsem to popsal.

                  Ale pokud to berete doslova, tak bude to i městské auto. Bude sloužit různým rozkážkovým službám, které jezdí výhradně po měste a za den nenajedou víc než dojezd na jedno nabití a nabíjet pak budou v noci někde ve firmě.

                4. Ty jo, kde se zeptáte řidičů dáme jídlo, tak vám
                  Ty jo, kde se zeptáte řidičů dáme jídlo, tak vám řeknou, že nabíjejí 3x denně

                5. Tak to můžou i s tou Dacii, ne?
                  Tak to můžou i s tou Dacii, ne?

                6. kdyz nebude mit rychlonabijecku ? 🙂 Ale i tak Skodovku
                  kdyz nebude mit rychlonabijecku ? 🙂 Ale i tak Skodovku nabijete za 30 minut 🙂

                7. Ale ta Dacie ma DC nabíječku. Nič moc rychlou, to je fakt,
                  Ale ta Dacie ma DC nabíječku. Nič moc rychlou, to je fakt, ale to Citigo nemá o nic rychlejší, ne? 🙂

    1. Zadní roh na jakékoli straně je špatně. Stačí, abych si
      Zadní roh na jakékoli straně je špatně. Stačí, abych si stoupl s Nissanem na nabíječce pro něj (jiné EV) nevhodně zrovna na špatnou stranu, musí jeho kabel oběhnout auto šikmo a ještě mu vylamuje konektor. Ať si stoupnu jak si stoupnu, vždy existuje EV, které má konektor na různých stranách. Jak si mám stoupnout, když nevím, kdo přijede po mě, když jsem na nákupu? Pak rvou EV na chodník blíže, aby vůbec dosáhli. Měl jsem tel. číslo za oknem, ale nezavolali.

        1. Já šel nakupovat a věděl jsem, že tam budu déle a tak
          Já šel nakupovat a věděl jsem, že tam budu déle a tak jsem si vzal ten Mennekes já. Přijely dámy v i3, se kterou musely najet v Jihlavě až na ten obrubník ke stojanu a kabelem musely kolem auta, aby si vylamovaly konektor. Krásná ukázka, jak je to „výhodné“. A vymyslet se to nedá – nevím, co přijede a kde bude mít konektor. Na telefon nevolaly i když ho mám za oknem vytištěný velkými číslicemi.

                1. Jo, je to MOL, a vsechny stojany u nich maji 3 kabely. Auta
                  Jo, je to MOL, a vsechny stojany u nich maji 3 kabely. Auta muzou stat vedle sebe

                2. Koukam na obrazky nabijecek MOL a oni tam maji i AC kabel. To
                  Koukam na obrazky nabijecek MOL a oni tam maji i AC kabel. To je teda pekna kravina. prijede nejake japonske auto s Typ 1 konektorem a nenabije. Leda na DC. Ale kdyz je obsazeno, tak si muze kousat nehty.

                3. U AC 43kW je kabel povinný, u nižšího výkonu volitelný.
                  U AC 43kW je kabel povinný, u nižšího výkonu volitelný. Možná výrobce variantu bez kabelu nenabízí.

                4. AC 43kW muze nabijet jen ZOE a take ne kazdy. Vlastne kazda,
                  AC 43kW muze nabijet jen ZOE a take ne kazdy. Vlastne kazda, ZOE je zenskeho rodu. Ty novejsi to uz take neumi. U tech starsich se nabijelo pres motorovy inverter a ten umel vysoke vykony. Ale ukazalo se to byt spatne u nizkych nabijecich prikonu. Pak byly ztraty hodne vysoke. Ty aktualni ZOE s 22kW maji extra nabijeci modul jako kazdy jiny EV. Proto jsou kabely s 43kW docela zbytecne.

                5. Tak to budete muset rekalmovat u EON, MOL i Lidlu. Ti všichni
                  Tak to budete muset rekalmovat u EON, MOL i Lidlu. Ti všichni 43 kW Mennekes nabízejí a samozřejmě s kabelem. Ano, my s trojčaty na to musíme mít redukci a nevyužijeme ani desetinu nabízeného výkonu.

    2. Nabijeci konektor na prave strane neni dobry pri parkovani v
      Nabijeci konektor na prave strane neni dobry pri parkovani v garazi. Vetsinou se najizdi uplne k prave stene aby se dalo dobre vystoupil a pak se tezko dostanete k nabijeni. Tesla ma levy zadni konektor nad urovni narazniku ostatnich aut a v garazi predstavuje nejlepsi reseni. U podelneho parkovani na ulici to sice neni takove dobre, ale nastesti neni moc takovych nabijecek. Az budou nabijecky z poulicnich lamp, mohlo by to byt horsi. U tak uzkeho auta jako Dacia Spring je to ale uplne jedno, to se da v garazi lehce obehnout.
      Hezka fotka je jak parkuje na parkovacim miste pro anglicaky/matchbox. Vypada to hned jako obri SUV.

Napsat komentář