Dacia Bigster: zatím nejodvážnější auto značky

Dacia Bigster představuje zcela novou modelovou řadu, která nabídne cenově dostupný vůz segmentu C-SUV. V nabídce je také s hybridním pohonem.

Dacia vstupuje do segmentu C-SUV s pečlivě promyšlenou produktovou strategií. Po novém Bigsteru budou následovat  další dva vozy. V lednu 2021 byl představen Bigster Concept, vlajkový vůz Renaulution, který ilustroval odhodlání značky Dacia rozvíjet  se směrem k vyšší úrovni, tedy k segmentu C-SUV. Bigster Concept byl jasným příslibem, který vyvolal velká očekávání. 

SOUVISEJÍCÍ: Dacia hlásí milion prodaných vozů na LPG

Hodnoty značky Dacia dokonale odpovídají požadavkům segmentu C-SUV. Design nového Bigsteru je důkazem jeho  robustnosti a schopnosti doprovázet naše zákazníky při jejich pracovních, volnočasových i rodinných aktivitách.

Dacia Bigster

Jeho  velkorysé rozměry podtrhují jednoduché, geometrické, uhlazené tvary a křivky, které jdou přímo k tomu podstatnému.  Působivé blatníky, které chrání kola, stejně jako přední světlomety a koncová světla zasazená vzadu v rozích vozu,  přispívají k sebevědomému působení vozu Bigster na silnici.

Pocit robustnosti a působivého vzhledu nového Bigsteru ještě více podtrhuje velmi vzpřímená a mohutná přední část typická pro vozy SUV. Rovněž přední část vozu je velmi charakteristická pro značku Dacia – široká leskle černá mřížka  chladiče s logem „Dacia link“ uprostřed. Horizontálně tvarovaná kapota byla navržena tak, aby optimalizovala výhled  řidiče směrem dolů. 

V modelu Nový Bigster se snoubí robustnost s ekologickým přístupem a nezapomíná být cool. Přední a zadní spodní hrana nárazníku jsou barevně sladěné, takže jsou odolnější a trvanlivější. Ochranné lišty, které se táhnou kolem celé karoserie – na bocích, podbězích kol a spodní části nárazníku – jsou vyrobeny z materiálu Starkle. V rámci udržitelného  přístupu používá Dacia tento materiál, vytvořený jejími inženýry a částečně získaný recyklací, v surové, nelakované podobě (více informací níže). 

Dacia Bigster

Nový Bigster se velmi pragmaticky přizpůsobuje vkusu a zvyklostem zákazníků v segmentu C-SUV. Bigster se  standardně dodává se 17- nebo 18palcovými koly z lehkých slitin, u nejvyššího stupně výbavy Journey jsou na přání k  dispozici vysoce elegantní 19palcová kola. U vyšších úrovní výbavy si zákazníci mohou zvolit dvoubarevné provedení exteriéru (černá střecha), která dynamicky zvýrazňuje linie vozu. Tato možnost je u značky Dacia vůbec poprvé. 

K dispozici je také nová barva karoserie modrá Indigo. Tato metalická barva je určena exkluzivně pro model Nový Bigster  a dodává vozu nádech elegance, naznačuje prestiž a zároveň evokuje střízlivost.

Uvnitř nového Bigsteru se designéři zaměřili na to nejdůležitější: prostor, ergonomii a pohodlí. Vysoká, vertikální  palubní deska zvětšuje prostor pro cestující na předních sedadlech.

V zájmu jednoduchosti a efektivity jsou všechny provozní informace seskupeny na 7„ nebo 10,1“ digitálním  přístrojovém štítu (v závislosti na úrovni výbavy) a všechny informace multimediálního systému jsou na 10,1“  centrálním dotykovém displeji (standardní výbava všech vozů Bigster). Tyto dvě obrazovky spojuje elegantní zelená linka,  která je pomáhá vizuálně integrovat do palubní desky. 

V závislosti na stupni výbavy nabízí nový Bigster tři typy středové konzoly pro přední sedadla: Poprvé u vozu Dacia  je k dispozici vysoká středová konzola s loketní opěrkou (s chlazenou přihrádkou), indukční nabíječkou a objemným  úložným prostorem. 

Dacia Bigster

Zvláštní pozornost byla věnována designu čalounění sedadel, přičemž v závislosti na stupni výbavy byl kladen důraz  na jednoduchost a přívětivost (Bigster Essential a Expression), odolnost a snadné čištění (Extreme) nebo vysoký komfort  (Journey). 

Nakonec podpis Dacia Y podtrhuje spojení mezi designem interiéru a exteriéru nového Bigsteru : V interiéru se nachází na výdeších ventilace, které mají tvar písmene Y (v měděně hnědé barvě v provedení Extreme), a na obložení klik dveří. 

V exteriéru se Bigster vyznačuje světelným podpisem ve tvaru písmene Y vepředu i na koncových LED světlech.

VŠE PODSTATNÉ A COOL: NEJLEPŠÍ POMĚR CENA/VÝKON V SEGMENTU C-SUV 

Jako první na trhu obsahuje nový Bigster všechny základní prvky, které zákazníci v segmentu C-SUV požadují, a to za  cenu vozů Dacia v souladu s heslem značky „nejlepší poměr ceny a užitné hodnoty“. 

Dacia Bigster

MIMOŘÁDNÝ VNITŘNÍ PROSTOR PRO CESTUJÍCÍ A ZAVAZADLA 

Nový Bigster těží z platformy CMF-B, která je základem průmyslové strategie značky Dacia a jejíž flexibilita umožňuje  nabídnout mimořádně velkorysé rozměry interiéru. Výbava byla navržena tak, aby splňovala požadavky zákazníků v  segmentu C-SUV, včetně požadavků na odhlučnění (akustické čelní sklo, silnější okna, odhlučnění motoru), zpracování (nové koberce, Touch LED) a komfort sezení (nastavitelná bederní opěrka spolujezdce, nastavitelný sklon opěradla  zadního sedadla atd.), dvouzónová klimatizace v předu a výdechy pro cestující vzadu. 

Nový Bigster nabízí jednu z nejlepších úrovní prostornosti v segmentu C-SUV a splňuje tak základní požadavek  zákazníků na tomto trhu. Bigster pohodlně pojme 5 osob a jejich zavazadla. 

Vepředu i vzadu nabízí nový Bigster největší prostor nad hlavou v segmentu, což poskytuje citelný pocit prostoru.  Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici nejlepší prostor pro nohy v segmentu, což je velkou výhodou pro pohodlí  na dlouhých cestách. 

Nový Bigster se pyšní nejlepším objemem zavazadlového prostoru ve svém segmentu, který dosahuje až 667 litrů VDA, což je důležitá vlastnost pro rodinné výlety. Délka a výška zavazadlového prostoru stanovuje nová měřítka na trhu  C-SUV. 

OPTIMALIZOVANÁ MODULARITA A PRAKTIČNOST 

Noví zákazníci modelu Bigster snadno využijí mimořádný vnitřní prostor díky řadě praktických funkcí a vychytávek. 

Modularita zadních sedadel dělených v poměru 40/20/40 umožňuje pohodlnou přepravu objemných předmětůPokud na zadní lavici sedí pouze dva cestující, lze jejich pohodlí ještě zvýšit sklopením střední části opěradla, které pak  tvoří loketní opěrku se dvěma držáky na nápoje a držákem na chytrý telefon. Po sklopení opěradel nabízí Bigster rovnou  podlahu zavazadlového prostoru a výjimečnou maximální ložnou délku nákladu 2,7 metru. 

Funkce Easy Fold umožňuje snadné sklápění opěradel zadních sedadel ze zavazadlového prostoru pomocí dvou  páček umístěných vpravo a vlevo v zavazadlovém prostoru.

Robustní, snadno omyvatelný gumový koberec poskytuje ideální ochranu podlahy nákladového prostoru. Pokud  se kobereček nepoužívá, lze jej snadno srolovat a uskladnit. Je součástí standardní výbavy výbavového stupně Extreme  a je k dispozici jako příslušenství pro všechny vozy Bigster. 

Dacia Bigster

Nový Bigster je vybaven systémem YouClip, novým chytrým systémem příslušenství Dacia. Jednoduchý a důmyslný systém YouClip umožňuje praktické a bezpečné připevnění široké škály příslušenství na klíčová místa v prostoru pro  cestující. Bigster je standardně vybaven 5 úchytnými body YouClip (na palubní desce, na boku konzoly spolujezdce, na  zadní straně středové konzoly, v zavazadlovém prostoru a na vnitřní straně dveří zavazadlového prostoru). Další 2 body  lze přidat pomocí držáku na opěrky hlavy, který je k dispozici jako příslušenství. 

Na upevňovací body YouClip lze připevnit držák na  dotykový tablet, úložné pouzdro, držák na chytrý telefon s indukční nabíječkou nebo bez ní, věšák na  kabáty nebo chytré zařízení „3 v 1“, které kombinuje  držák na nápoje, háček na tašku a přenosné světlo. Tento  důmyslný systém 3 v 1 je u Bigster Extreme standardní výbavou. Všechno toto příslušenství kompatibilní se  systémem YouClip je k dispozici v síti Dacia. 

VYBAVENÍ, KTERÉ USNADŇUJE KAŽDODENNÍ ŽIVOT 

Nový Bigster splňuje požadavky zákazníků v segmentu C-SUV ohledně základní výbavy, zaměřuje se na pohodlí a snadné používání při každodenní jízdě a nabízí širokou nabídku výbavy na přání nebo ve standardní výbavě v závislosti na stupni  výbavy. 

Přístup do vozu nový Bigster je snadný díky hands-free kartě a elektricky ovládaným dveřím zavazadlového  prostoru. Druhé jmenované, standardně dodávané pro Bigster Journey a volitelné pro Extreme, lze ovládat třemi  způsoby: tlačítkem na dveřích zavazadlového prostoru vedle osvětlení registrační značky, tlačítkem na palubní desce  nebo tlačítkem na kartě. 

Všechny modely nový Bigster jsou standardně vybaveny centrálním 10,1“ dotykovým displejem. Bigster Essential a Expression jsou vybaveny multimediálním systémem Media Display se 4 reproduktory a  bezdrátovým připojením Apple CarPlay®/Android AutoTM

Bigster Extreme a Journey dostávají multimediální systém Media Nav Live, který nabízí také propojenou navigaci s  informacemi o dopravních podmínkách v reálném čase a aktuálními mapovými podklady po dobu 8 let. Systém Media  Nav Live je kombinován se zvukovým systémem Arkamys 3D Sound System se 6 reproduktory. 

Pro maximální potěšení z jízdy je nový Bigster standardně vybaven 7“ (výbavy Essential a Expression) nebo 10,1“ (výbavy Extreme a Journey) digitálním přístrojovým štítem. Barevný a přizpůsobitelný displej umožňuje řidiči zobrazovat  informace, které považuje za nejužitečnější. 

Uživatelé nového Bigsteru ocení také dvouzónovou klimatizaci s ventilačními otvory pro cestující vzadu,  panoramatické střešní okno, bezdrátovou nabíječku chytrých telefonů atd. Výbava je k dispozici na přání nebo ve  standardu v závislosti na úrovni výbavy, takže zákazníci mají vždy na výběr.

Ergonomie místa řidiče je klíčovou otázkou bezpečnosti. Ve výbavovém stupni Journey je nový Bigster standardně vybaven elektricky nastavitelnou výškou sedadla a sklonem opěradla a manuálně nastavitelnými bederními opěrkami.  Bigster Journey a Extreme jsou u verzí Hybrid standardně vybaveny také adaptivním tempomatem (ACC), který vyhovuje  potřebám zákazníků i fleetových klientů na dlouhých cestách.

Nový Bigster samozřejmě splňuje nejnovější evropskou bezpečnostní normu GSR2 a zahrnuje automatické nouzové  brzdění (městské/příměstské s detekcí vozidel, chodců, cyklistů a motocyklů), rozpoznávání dopravních značek s  varováním před překročením rychlosti, zadní parkovací asistent, nouzové zastavení, varování při vybočení z jízdního  pruhu, asistent pro udržování vozidla v jízdním pruhu, systém sledování pozornosti řidiče a nouzové volání (eCall) ve  všech úrovních výbavy. 

Dacia Bigster

Aby Dacia svým zákazníkům usnadnila život, zkombinovala tyto systémy s chytrým tlačítkem „My Safety“, které  umožňuje řidiči při každém nastartování vozu během okamžiku přepnout některé systémy ADAS do osobního režimu, a  vyhnout se tak zdlouhavému nastavování. 

ECO SMART: ELEKTRIFIKOVANÉ MOTORY, UDRŽITELNÉ MATERIÁLY: NOVÝ  BIGSTER JE V SOULADU S DOBOU 

Nový Bigster představuje nové pohonné jednotky Dacia, které jsou všechny elektrifikované a nabízejí nejlepší účinnost  v segmentu. Dacia věrná svým hodnotám zvyšuje u modelu Bigster používání udržitelných materiálů. 

NOVÉ ELEKTRIFIKOVANÉ POHONNÉ JEDNOTKY 

Nový Bigster HYBRID 155. Dacia Bigster je prvním modelem skupiny Renault, který využívá zcela nový motor HYBRID  155. 

Skládá se ze zážehového čtyřválce o výkonu 107 k, dvou elektromotorů (motor o výkonu 50 k a vysokonapěťový startér/generátor), baterie o kapacitě 1,4 kWh (230 V) a elektrifikované automatické převodovky. Ta má 4 převodové stupně určené pro spalovací motor a další dva přidělené elektromotoru. Tato kombinovaná technologie je umožněna  absencí spojky. 

Motor HYBRID 155 doplňuje řadu motorů HYBRID 140 montovaných do vozů nový Duster a Jogger. Nabízí vyšší výkon  (+15 k), vyšší točivý moment (170 Nm pro samotný spalovací motor, tj. +20 Nm) a vyšší tažnou sílu (+250 kg, tj. přibližně 1 tuna). Zvýšila se také účinnost, spotřeba paliva a emise klesly o 6 %, zejména díky optimalizovanému řízení otáček  motoru. 

Rekuperační brzdění v kombinaci s vysokou kapacitou akumulátoru a účinností automatické převodovky znamená, že až 80 % času jízdy po městě je možné uskutečnit na elektrický pohon. Vůz se navíc vždy rozjíždí ve 100% elektrickém režimu. 

Nový Bigster TCe 140. Motor, který je v nabídce značky Dacia v této výkonové hladině poprvé, je odvozen od motoru  TCe 130, dostupného v modelu nový Duster. Tato první úroveň elektrifikace kombinuje tříválcový benzinový motor nové generace o objemu 1,2 litru s turbodmychadlem, založený na Millerově cyklu (optimalizovaná účinnost a menší čerpací ztráty), s 48V mild-hybridním systémem a šestistupňovou manuální převodovkou. 

Hybridní systém podporuje spalovací motor ve fázi rozjezdu a akcelerace, čímž optimalizuje požitek z jízdy a snižuje  průměrnou spotřebu paliva (5,6 l/100 km) a emise CO2 (129 g/km) přibližně o 10 % ve srovnání se spalovacím motorem  o stejném výkonu. Rekuperační brzdění dobíjí baterii o kapacitě 0,8 kWh způsobem, který je pro řidiče zcela  nepostřehnutelný. 

Nový Bigster ECO-G 140. Dacia, nesporný lídr v oblasti LPG v Evropě, je jediným výrobcem, který u všech svých modelů se spalovacím motorem nabízí duální pohon na benzin a LPG pod označením ECO-G. V modelu Bigster Dacia poprvé nabízí motor kombinující dvoupalivový a 48V mild-hybridní pohon. Ta pomáhá tříválcovému přeplňovanému motoru o  objemu 1,2 litru, ať už pracuje na benzin, nebo LPG, ve fázi rozjezdu a akcelerace, čímž optimalizuje potěšení z jízdy a  efektivitu. Rekuperační brzdění dobíjí 0,8 kWh baterii způsobem, který je pro řidiče zcela nepostřehnutelný. 

Při provozu na LPG vypouští nový Bigster ECO-G 140 v průměru o 10 % méně emisí CO2 než ekvivalentní nehybridní  benzinový motor. Díky dvěma nádržím s celkovým objemem 99 litrů paliva (50 litrů benzínu a 49 litrů LPG) nabízí dojezd  až 1 450 km. Nádrž na LPG je umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru, čímž je zachován objem zavazadlového  prostoru. Přepínání z jednoho paliva na druhé je rychlé a nepostřehnutelné díky přepínači dokonale integrovanému do  přístrojové desky.

Nový Bigster TCe 130 4×4. Nový Bigster je navržen tak, aby vás díky pohonu všech kol v kombinaci se šestistupňovou  manuální převodovkou dostal mimo vyšlapané cesty, a zároveň maximalizoval účinnost díky 48V mild-hybridnímu  systému. Ten pomáhá tříválcovému přeplňovanému motoru o objemu 1,2 litru při rozjezdu a akceleraci, čímž snižuje  spotřebu paliva a emise CO2 a nabízí vynikající požitek z jízdy. Regenerativní brzdění dobíjí 0,8 kWh baterii způsobem,  který je pro řidiče zcela nepostřehnutelný. 

UDRŽITELNÉ MATERIÁLY 

Dacia na novém Bigsteru uplatňuje svůj přístup Eco Smart tím, že znásobuje a hrdě prezentuje použití udržitelných  materiálů. Celkově Bigster obsahuje téměř 20 % recyklovaných plastů, což je vyšší podíl, než je v automobilovém  průmyslu běžné. 

Nový Bigster používá Starkle, materiál, který vynalezli inženýři značky Dacia a který jako první využil model nový Duster. Starkle obsahuje až 20 % recyklovaného polypropylenu a používá se v surovém, nelakovaném stavu, což snižuje  uhlíkovou stopu spojenou s jeho výrobou. Ze Starkle®jsou vyrobeny boční ochranné lišty prahů, ochranné lišty podběhů kol a některé části předního a zadního nárazníku, které poznáte podle jeho skvrnitého vzhledu. 

Přední a zadní spodní hrana nárazníku modelu nový Bigster jsou barvené v materiálu, což je technika, která snižuje  potřebu laku a zároveň zvyšuje životnost vzhledu těchto dílů (viz níže). 

V rámci šetrnějšího přístupu k životnímu prostředí se Dacia rozhodla zakázat používání kůže a dekoračního chromu  ve všech svých modelech a omezit používání papíru. V důsledku toho byla zmenšena palubní uživatelská příručka, jejíž kompletní interaktivní digitální verze je dostupná prostřednictvím aplikace My Dacia a na internetových stránkách  Dacia. 

ROBUSTNÍ A OUTDOOROVÝ: SUV SEGMENTU „À LA DACIA“ 

VYBAVENÍ A PŘÍSLUŠENSTVÍ, KTERÉ VÁM USNADNÍ ÚTĚK OD VŠEHO.“ 

Důmyslné modulární střešní nosiče Dacia jsou u modelu nový Bigster Extreme součástí standardní výbavy. Podélně uspořádané ve standardní poloze je lze během okamžiku přeměnit na příčníky, takže zákazníci nemusí kupovat tradiční střešní nosiče a pak je podle potřeby montovat a demontovat. Všechny ostatní modely Bigster se standardně dodávají s pevnými podélnými střešními lištami. 

Panoramatické střešní okno zajišťuje vynikající prosvětlení interiéru: u značky Dacia vůbec poprvé. Panoramatická střecha měří na délku 120 cm, lze ji otevřít o 35 cm a první panoramatickou střechu Dacia lze také vyklopit. Panoramatické střešní okno je součástí standardní výbavy modelu Extreme a je k dispozici jako volitelná výbava  modelu Journey.

zdroj: tisková zpráva

17 Comments on “Dacia Bigster: zatím nejodvážnější auto značky”

  1. Tak čtu, že PETky teď bude řešit parazit „operátor recyklace plastových odpadů“. A že přestože PETky házím do kontejneru, prý to dělám špatně, je potřeba nakrmit parazita a budu to nepoškozené s originální etiketou vozit do obchodu 😃
    No, nebudu. Prostě nebudu nic v petkách kupovat a s tím zbytkem ostatního plastu přece nebudu jezdit ke kontejneru , ale i s papírem šup do kotle.

    Takhle jste si to pánové ekologové představovali?

    Ta česká vláda, ta to teda vede…

    1. Jde o kšeft jako vždy. Petky jsou cenná surovina, směsný plast je spíše problém. Firmy které třídí odpad jsou nasrané, protože jim to nejcennější zmizí z kontejneru. Možná i zkolabuje systém třídění plastu, ale spíše budou třídící firmy více zadotované, aby se jim dorovnala ztráta…
      Jestli si myslíš že je to o ekologii, nerozumíš současnému světu.🙄

  2. Bohužel Dacia se posledními vozy vydala špatným směrem. Papírově to vypadá dobře, nejvíce sledované rozměry jsou skvělé, ale zadní část vozidel je přiliš vysoko, auta jsou disproporčně příliš úzká a podtrhávají to úzké „eco“ pneumatiky s nízkou přilnavostí. Tohle losí test rozhodně nezvládne.

                1. Já se nehádám. Odpovídám slušně na dotaz. Také není o čem se hádat. Že je evropská elektromobilita v Lejnové řiti může rozporovat jen chovanec Jedličkárny.

Napsat komentář