Cupra Terramar je k dispozici s různými pohony včetně nové generace plug-in hybridní technologie (eHybrid) nabízející výkon 200 kW a přes 100km dojezd na elektřinu.
Sportovní proporce jsou impulzem, díky němuž CUPRA Terramar vyniká. CUPRA Terramar, auto postavené na platformě MQB Evo, má vnější výšku 1584 mm, vnější šířku 1863 mm, vnější délku 4519 mm a rozvor náprav 2681 mm.
SOUVISEJÍCÍ: Cupra Formentor a Cupra Leon: plug-in hybridy s dojezdem 100+ km
Cupra Terramar je k dispozici s pěti různými pohony na základě tří technologií: TSI (zážehové motory), eTSI (mild hybridní jednotky) a nová generace plug-in hybridních systémů (eHybrid).
CUPRA Terramar kombinuje přednosti spalovacích motorů a elektrifikace. Nabídka pohonů zahrnuje řadu různých variant, z nichž si každý řidič může vybrat úroveň sportovních výkonů, jaká vyhovuje jeho požadavkům.
Pět různých pohonů na základě tří různých technologií poskytuje široký výběr a zaručuje modelu CUPRA Terramar vynikající jízdní dynamiku. TSI (zážehové motory), eTSI (mild hybridní jednotky) a nová generace plug-in hybridních systémů (eHybrid) pokrývají rozsah nejvyšších výkonů od 150 k do 272 k.
CUPRA Terramar je exkluzivně vybavena dvoustupňovou převodovkou DSG bez ohledu na variantu pohonu.
eTSI (mild hybridní pohony)
Vstup do modelové řady CUPRA Terramar tvoří nyní mild hybridní jednotka (eTSI), která umocňuje hospodárnost zážehového motoru 1,5 litru o výkonu 150 k (110 kW) mild hybridní technologií s napětím 48 V. Ve spojení výhradně se 7stupňovou převodovkou DSG se tato kombinace vyznačuje mimořádně úsporným provozem.
Systém používá 48V reverzní alternátor a 48V sadu lithium-iontových akumulátorů, což mu dává větší kontrolu nad poháněcím ústrojím. Hospodárnost modelu CUPRA Terramar zvyšuje mimo jiné tím, že umožňuje v některých jízdních situacích vypnout motor při setrvačné jízdě, získávat zpět kinetickou energii při zpomalování a elektricky podporovat motor při zrychlování.
TSI (zážehové motory)
Sportovní výkony jsou ústředním tématem u dvou zážehových motorů TSI se zdvihovým objemem 2,0 litru. První z nich poskytuje nejvyšší výkon 150 kW a jeho hnací síla je v modelu CUPRA Terramar optimálně přenášena na vozovku prostřednictvím 7stupňové dvouspojkové převodovky DSG a pohonu všech kol (4Drive).
Druhá jednotka TSI posouvá výkon na ještě vyšší úroveň a dodává se pro variantu CUPRA Terramar VZ. VZ je zkratkou španělského slova „veloz“ s významem „rychlý“, a dokonale tedy vyjadřuje charakter nejvýkonnějších verzí v produktové řadě značky CUPRA.
Motor modelu CUPRA Terramar VZ je vyladěn na nejvyšší výkon 195 kW a rovněž kombinován se 7stupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol (4Drive), aby si řidič mohl užívat nejryzejší podoby sportovních výkonů a jízdní dynamiky.
eHybrid (plug-in hybridní pohony)
CUPRA Terramar využívá elektrifikaci k vyvolání nového pocitu z jízdy, který přinese řidiči ještě větší potěšení. Nová generace plug-in hybridního pohonu zvyšuje výkonové parametry a poskytuje dlouhý dojezd pouze na elektřinu. Tím znovu dokazuje, že elektrifikace a sportovní výkony se vzájemně skvěle doplňují.
Nová CUPRA Terramar nabídne dvě výkonové varianty nové generace pohonu eHybrid: 150 kW a 200 kW ve verzi VZ. Obě jsou vybaveny motorem 1.5 TSI ve spojení s elektromotorem a relativně velkou sadou akumulátorů, která nabízí využitelnou kapacitu 19,7 kWh.
To znamená, že nová CUPRA Terramar dokáže na jedno nabití ujet pouze na elektřinu více než 100 km – díky tomu poskytuje potěšení z jízdy s čistým svědomím ohledně ochrany životního prostředí. Sada akumulátorů je kompatibilní s rychlým nabíjením na cestách výkonem až 50 kW (stejnosměrné nabíjení), zatímco doma zajistí doplňování elektrické energie nástěnná nabíječka o výkonu 11 kW.
Jízdní dynamiku vylepšuje sériově dodávaný sportovní podvozek s progresivním řízením, novou adaptivní regulací podvozku a brzdami Akebono.
CUPRA Terramar nabízí také maximální praktičnost díky možnosti podélného posouvání zadních sedadel – dopředu nebo dozadu o 15 cm –, jímž lze objem zavazadlového prostoru zvětšit na 642 litrů (při využití prostoru do výšky horních okrajů opěradel sedadel vzadu a bez dvojité podlahy).
CUPRA Terramar bude nabízena s devíti barvami karoserie včetně dvou matných laků – bronzová Century matná a šedá Enceladus matná. Paletu barev završuje odstín Dark Void inspirovaný barvou plazmy použitou na studii CUPRA DarkRebel spolu s odstíny modrá Fjord, bílá Glacial, modrá Cosmos, šedá Timanfaya, černá Midnight a šedá Graphene.
zdroj: tisková zpráva, foto: Cupra