Čínský XPeng začíná testovat létající auto Voyager X2

Čínská automobilka XPeng nedávno začala dovážet své elektromobily P7 do Norska. Kromě toho má ale vyvíjí také létající přepravní drony.

Pojem „létající auto“ v nadpisu používáme proto, že je přeci jen srozumitelnější, než zkratka eVTOL. Tedy elektrický dron schopný kolmého startu a přistání a schopný přepravovat lidskou posádku.

XPeng začal aktuálně v Číně testovat už jeho pátou generaci. S elektromobily XPeng P7 sdílí řadu designových prvků. Létající stroj váží asi 400 kg a dokáže unést dva pasažéry o max. hmotnosti 200 kg.

XPeng tvrdí, že stroj je schopný létat na autopilota a ve vzduchu vydrží až 35 minut. Je navržen pro létání v letové hladině do 1000 metrů, max. rychlost může dosáhnout 130 km/h.

zdroj: InceptiveMind

7 komentářů u “Čínský XPeng začíná testovat létající auto Voyager X2”

  1. Létající auto je super nápad. Jen škoda, že papíry na to udělá málokdo a z blbců za volantem nikdo. To máme zkušky ze stavby a konstrukce, aerodynamiky a mechaniky létání, leteckých předpisů, navigace, meteorolgie, pohon a přístroje, komunikace atd…

    Létání, to není jako hra s buzolou, děti.

      1. To je dobře.
        Je to mnohem náročnější, než řidičák. Je to samozřejmě zvládnutelné, a pro nadšence pak radost a pro mladé nadšence to platí dvojnásobně. Ovšem většina lidí na to nemá schopnosti.

        Navíc čím starší člověk je, nebo čím má více je profesionál se zažitými jinými postupy, tím má u podobných zkoušek problémy.
        Padesátiletý pán co v životě nemluvil anglicky má prostě problém získat kapitánský průkaz, protože bojuje s radiokomunikací. Policisty pravidelně vyhazují od zkoušek na soukromý zbroják, protože mají nadrilované jiné postupy při manipulaci se zbraní. Atd.

      2. O věku to není – pokud se nepletu, tak výcvik je možné zahájit v 15ti letech. Náročnost samozřejmě je – a je tam zcela jiná komplexita zkoušky a navíc je udržení pilotní licence podmíněno každoročním náletem, tuším, že to číslo je 12 hodin.
        Nicméně, pokud budou ta auta SLZ, tak jen doufám, že se na nich nebude aplikovat hurá konstruování, aby se neplnilo pořekadlo, které jsem slyšel od lidí z VZLU: „ultralajty se dělí na dvě skupiny, ty co spadly a ty, co to čeká“

Napsat komentář