ČEZ má už 100 nabíječek, z toho polovinu rychlých; letos postaví další desítky

Hranici 100 instalovaných stanic pokořila síť veřejných dobíjecích míst pro elektromobily provozovaná Skupinou ČEZ.

V České republice je aktuálně registrováno zhruba 2000 elektromobilů. Loni přibylo 400 vozů na elektrický pohon, letos zatím jen do konce května 277.
foto: ČEZ

Zvyšující se poptávce po elektromobilitě ČEZ vychází vstříc výstavbou dalších, především rychlodobíjecích stanic, kterých je momentálně přesně 50, a také nabídkou souvisejících produktů a řešení pro všechny typy zákazníků.

100. veřejná dobíjecí stanice pro elektromobily provozovaná Skupinou ČEZ v ČR. Valašské Meziříčí – rychlodobíjecí stojan číslo 50. Tyto dvě symbolické mety si v uplynulých dnech odčárkoval projekt Elektromobilita ČEZ.

Síť veřejných dobíjecích stanic Skupiny ČEZ, která už se v současnosti svým rozsahem vyrovnává větším řetězcům klasických čerpacích stanic, . Šlo o téměř 4násobný nárůst oproti odběru v roce 2016.

„V rychlém sledu pokračujeme ve výstavbě nových stanic, zejména rychlodobíjecích. Do konce letošního roku bychom naši síť rádi rozšířili o dalších několik desítek. Odhadujeme, že objem elektřiny odebrané v naší síti při veřejném dobíjení se letos přiblíží hranici jednoho milionu kWh, což je např. ekvivalent 28 tisíc plných dobití elektromobilu střední třídy,“ říká Pavel Cyrani, člen představenstva a ředitel divize obchod a strategie ČEZ.

Výstavba veřejných stanic rychlého dobíjení je z části financovaná díky prostředkům z dvojice grantů evropského programu CEF (Connecting Europe Facility), v jehož výzvách ČEZ loni a předloni uspěl. Evropská komise touto cestou podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T. Souběžně ČEZ rozšiřuje síť také z vlastních prostředků.

Nabídka Skupiny ČEZ pokrývá oblast elektromobility komplexně. Společnost ČEZ Prodej počátkem letošního roku přišla s produktem „Elektřina pro dobíjení“, který kombinuje výhodné ceny elektřiny pro dobíjení doma i v síti veřejných dobíjecích stanic ČEZ a současně garantuje, že spotřeba zákazníkovy domácnosti byla pokryta elektřinou z obnovitelných zdrojů.

Ještě v letošním roce bude následovat další set produktů usnadňujících přechod domácností k elektromobilitě. Společnost ČEZ ESCO současně nabízí širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro firmy, municipality a kraje.

Jde např. o návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje elektromobilů nebo wallboxy a kabely pro dobíjení.

Pro samosprávy ČEZ nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility pro jednotlivá města a regiony. Mezi významné zákazníky poslední doby patří Dopravní podnik hl. m. Prahy nebo Ústecký kraj.

tisková zpráva

61 Comments on “ČEZ má už 100 nabíječek, z toho polovinu rychlých; letos postaví další desítky”

  1. Taky jste vypozorovali, že DC jdou najednou zapnout bez
    Taky jste vypozorovali, že DC jdou najednou zapnout bez čipu? Že by nějaký žalobce na 311/2006 Sb.§ 6q? Jinak to Valašské Meziříčí je pěkná sprosťárna vzhledem k soukromé DC. Dnes jsem tam dobíjel je to na sídlišti zcela zaplněno fabia, felicia apod. U 2 stojanů pouze 1 místo.

          1. Tak to shrnu pro všechny, co nečetli celou diskusi.
            Kdo

            Tak to shrnu pro všechny, co nečetli celou diskusi.
            Kdo máte čip ČEZu a využíváte jej 1-2x měsíčně a nevyplatí se vám to, klidně ho vraťte. Ve chvíli kdy bude potřeba autorizace se rovnou zavede tarif za odebranou elektřinu.

  2. Milión KWh není to na síť 100 stanic nějak
    Milión KWh není to na síť 100 stanic nějak málo?
    Vychází to na jednu stanici denně 27 KWh tj. cca 135 ujetých kilometrů denně?

    To je jako když by měl někdo síť 100 stanic PHM a chlubil se průměrnou výtočí 10 litrů.

    Nemáte tam chybu? Není to 10x více?

    1. To může být, obecně jsou tyhle nabíječky jsou
      To může být, obecně jsou tyhle nabíječky jsou vuyžívaný málo, ale všichni pořád brečí, že jich je pár. Tesla v USA to má ještě 5x menší průměrné odběry. Je to daň za budování sítě v místech, kde není dostatek BEV.

    1. Radši se nebudeme s nikým srovnávat, to pak ta stovka
      Radši se nebudeme s nikým srovnávat, to pak ta stovka vypadá hrozně směšně:
      „Firma Chargemaster, která je britskou jedničkou na trhu nabíjecích stanic, bude přejmenována na BP Chargemaster. Založena byla v roce 2008 a dnes po celé Británii provozuje přes 6500 nabíjecích stanic a do celé Evropy jich dodala přes 50 000.“
      Ano, jezdí tam prý 135 tisíc vozů na elektrický pohon, ale přeci jen…. https://www.investicniweb.cz/news-bp-kupuje-provozovatele-stanic-pro-elektromobily-chargemaster/

  3. Problém je v tom, že ČEZ neumožnuje nabíjení pro
    Problém je v tom, že ČEZ neumožnuje nabíjení pro každého, ale pouze pro předplatitele takové nabíječky jsou k ničemu, protože většina majitelů EV si auto nekupuje proto, aby pravidelně stála půl hodiny někde u nabíječky – každý nabíjí doma a u pumpy pouze výjimečně.

      1. Evidentně nikdo z nich nečetl zákon č. 152/2017 Sb. ani
        Evidentně nikdo z nich nečetl zákon č. 152/2017 Sb. ani zákon č. 311/2006 Sb.
        § 6q

        (5) Provozovatel veřejně přístupné dobíjecí stanice je povinen poskytnout uživatelům elektrických vozidel rovněž možnost jednorázového dobití bez uzavření smlouvy s daným provozovatelem, která by uživatele vázala nad rámec tohoto jednorázového dobití.
        Mimochodem tento odstavec je platný již od roku 2006.

  4. Pokud CEZ konecne umozni nabijet i jednorazove, tak dotoho..
    Pokud CEZ konecne umozni nabijet i jednorazove, tak dotoho..

    A co E.ON ? Kdy se pridaji? Pane Fialko, kde jsou ty stanice, co jste slibovali pred dvema lety?

    Povzbudiva zprava z roku 2016:
    „E.ON plánuje postavit do roku 2017 rychlonabíječky u dálnic. Do konce letošního roku by mohlo přibýt několik dalších desítek nabíjecích stanic. Naším cílem je v projektu FAST-E postavit 15 rychlodobíjecích stanic,“ vysvětluje Miloslav Fialka.

    zdroj:
    hybrid.cz/eon-planuje-rozsirit-sit-nabijecich-stanic-v-cesku

          1. Není to finančně stejné.
            Elektřina na dobíjení –

            Není to finančně stejné.
            Elektřina na dobíjení – stálá platba za silovou elektřinu 544,50/měs.
            Jakýkoli jiný tarif – stálá platba za silovou elektřinu dle tarifu 22,99-72,60/měs + 544,50/měs za čip
            Takže úspora 275,88-871,20/rok.

            Taky je rozdíl v sazbě za silovou elektřinu. Třeba já přechodem z eTarifu na Elektřinu na dobíjení ušetřím cca 0,20Kč/kWh. Za rok to při mých cca 2500kWh dělá dalších 500Kč.

            Není to sice moc, ale nedělám nic jiného, než jsem dělal předtím. Jsem na území EONu a silovou elektřinu beru od ČEZ.

            1. Zajímavé, děkuji za informaci.
              Ceny které uvádíte byly

              Zajímavé, děkuji za informaci.
              Ceny které uvádíte byly od 1.6.2018 aktualizovány navýšeny z uvedených 22,99-72,60/měs. pouze na 83,49/měs. a bohužel k původnímu tarifu (eTarif) se už nelze vrátit. Takže kdybych pak nechtěl Elektřinu na dobíjení, elektřina se mi aniž bych cokoliv dělal prodraží o 726/rok :(((

              1. Pardon, správně mělo být 22,99-83,49/měs.
                22,99/měs už

                Pardon, správně mělo být 22,99-83,49/měs.
                22,99/měs už byla nová stálá platba u eTarifu od 1.6.2018, do 30.5.2018 byla 12,10/měs, tj. zvýšení bylo o 90%.
                Stálou platbu u ostatních tarifů jsem nekontroloval, ale mohlo mě napadnout, že podobně jako to zvedli u eTarifu, tak to zvedli i u ostatních (z 72,60 na 83,49, tj. o 15%).

                Ano, na původní eTarif už nelze se vrátit. Ovšem dá se očekávat, že se budou snažit postupně zejména horší cenou za kWh přimět uživatele eTarifu, aby přešli na něco jiného. Takže z dlouhodobého hlediska se dá předpokládat, že eTarif bude postupně čím dál méně výhodný. No, uvidíme, kam se budou ceny dál ubírat.

                1. Děkuji za upřesnění. Mám eTarif a ani jsem nezaznamenal
                  Děkuji za upřesnění. Mám eTarif a ani jsem nezaznamenal že budu při vyúčtování platit o 90% více.
                  Plně s Vámi souhlasím i v celém druhém odstavci. Budu si to muset propočítat. Jelikož ale odebírám minimum a chip na paošál nechci, budu muset zůstat u eTarifu.

                2. Přemýšlel jsem o tom Josefe, ale nemohu se dopočítat. Tak
                  Přemýšlel jsem o tom Josefe, ale nemohu se dopočítat. Tak jsem poslal dotaz emailem s přiloženými fakturami. Pokud bych měl Junáka svým odběrem podpořit pár desetikorunami ročně, tak to nemá cenu absolvovat všechno to papírování. To dávám skautům do kasičky více třeba při našem každoročním oblíbeném přebírání Betlémského světla. Vodním skautům, ostravské Eskadře.

                3. pozor v těch skautech figuruje Centropol, (praktiky
                  pozor v těch skautech figuruje Centropol, (praktiky podomních prodejců – horko těžko jsem to rušil mojí 85leté babičce když jí to vnutil nějaký podomní prodejce a ještě jí drze sebral roční vyúčtování)

                4. Ano, figuruje tam Centropol, jelikož on je konečným
                  Ano, figuruje tam Centropol, jelikož on je konečným dodavatelem, ale funguje to korektně. Neměl jsem s nimi vůbec žádný problém a jejich horké linky i e-mailová komunikace fungují dobře.

                5. Zkusil jsem, nicméně buď tam mám všude nulu nebo je
                  Zkusil jsem, nicméně buď tam mám všude nulu nebo je rozptyl od -7 tisíc, co bych ročně změnou prodělal, přes velké pásmo desetikorun a stokorun ročně, až po max. +2,5 tisíce ročně úspora. tak si počkám na odpověď v emailu.

                6. Jestli v té kalkulačce nemáte skautskou energii, tak
                  Jestli v té kalkulačce nemáte skautskou energii, tak nedávejte D27d (jestli ho máte). Pak ho to nenajde. Ale použijte D25d.

                7. Byla tam ve výsledcích, D27d mám. A taky tarif eFix a já
                  Byla tam ve výsledcích, D27d mám. A taky tarif eFix a já nevím, co ještě. Nechám to na odbornících, ještě se do toho pletly aktuálně dostupné a nedostupné a historické tarify. Elektřina divná. Plyn ten tedy vyšel jednoznačně lépe o několik tisíc. Počkám na emailovou odezvu.

                8. Tak já nakonec poprosím Josefe o poslání pozvánky, třeba
                  Tak já nakonec poprosím Josefe o poslání pozvánky, třeba na podkrovnibyt@volny.cz. Děkuji.

                9. Děkuji moc, už na tom pracuji.
                  Děkuji moc, už na tom pracuji.

                10. Chválím za odkaz.
                  Mám ale dotaz – nevíte proč mi u ČEZ

                  Chválím za odkaz.
                  Mám ale dotaz – nevíte proč mi u ČEZ d27d (elektřina pro dobíjení) vychází nesmyslná platba obchodníkovi 18.184,-Kč (v letáku ČEZ uvádí třetinu, resp. cenu chipu)?

                11. Netuším. Je možné, že tam mají chybu.
                  Netuším. Je možné, že tam mají chybu.

  5. Děkuji za pozitivní článek. Jen by to ještě chtělo z
    Děkuji za pozitivní článek. Jen by to ještě chtělo z nich vyrazit alespoň nějaké info o lokalitách kde se můžeme do konce roku těšit na další přírůstky.
    Když už ne konkrétní místa nebo města, tak alespoň okresy či úplně nejhůře kraje.

    1. Taky se dívím, jak se staví s penězí z EU-daňových
      Taky se dívím, jak se staví s penězí z EU-daňových poplatníků, ale dobíjet během cesty z Německa do Slovenska nejde. To Němci vyřešili jinak: http://maps.rast.de/?view=eladestation
      Rychlonabíječky podél Autobahn už všude a většinou bezplatné (zatím). Bez problémů jezdím svým Soulem do mého rodného Nizozemska, dokonce během jednoho dne, pokud bych to potřeboval.

          1. NeWMotion od 0,36 do 0,56 € za minutu, nebo 7,45 až 9,95
            NeWMotion od 0,36 do 0,56 € za minutu, nebo 7,45 až 9,95 € jednorázově, záleží od společnosti, které patří nabíječka.
            Jiné karty, nebo jednorázové placení bude různé, ale asi cenově podobné.
            Obecně – Innogy, Allego, EnBW, jsou drahé, E-Wald (u hranic s ČR) je nejlevnější 0,1 € za minutu.
            Zdarma od Tank@rast zatím ponechal E.ON.

    1. To je bohužel hlavní důvod toho kalupu. Byť s
      To je bohužel hlavní důvod toho kalupu. Byť s příjemnými důsledky, ovšem zase ne tam, kde by to bylo opravdu potřeba. Protože už Kristus říkal, nechte maličkých přijíti k sobě. Tam kde mají malí pohodu, mají velcí super pohodu. A to rozhodně otevření rychlonabíječek ve Valmezu není. Ta měla být v Hranicích, Lipníku, Novém Jičíně, nebo lépe v Třinci (kde ji chvíli s výkonem 22 kW měli a pak stáhli a je tam zase pomalá), Opavě, Šuperku, Krnově, Vsetíně, a to zmiňuji jen sever Moravy a Slezsko.

        1. Kdepak, Karviná je jinde, vedle Bohumína. Ona sice zdarma
          Kdepak, Karviná je jinde, vedle Bohumína. Ona sice zdarma letos je, ale přístupná jen po předchozí registraci u pana Wilczeka. Takže kdo to nezná, má smůlu.

          Třinec je ideál k cestě na Žilinu a Slovensko plus na východ Polska. Osobně vyzkoušeno když tam byla rychlonabíječka 22 kW.

          V Ostravě je rychlonabíječek na počet elektromobilů málo. Kam se hrabeme na Brno nebo Prahu. Ovšem rekordmanem je v přepočtu na 1 obyvatale Valmez, má 3 a ještě pomalou navrch.

Napsat komentář