ČEZ dnes zlevňuje dobíjení elektromobilů

Dnes vstupují v platnost nové tarify pro dobíjení elektromobilů v síti veřejných stanic ČEZ, které, umožní zákazníkům z řad řidičů často výrazně ušetřit za odebrané kWh.

Oproti dřívějšku tak na tarifu Standard lidé uspoří 4, resp. 5 Kč/kWh na rychlých i ultrarychlých stanicích. Při využívání tarifu Premium dokonce 5, resp. 7 Kč na každé odebrané kWh, tj. až 35 %.

Tarif Premium je nejlevnější na českém trhu ve srovnání největších tří dodavatelů. Podmínkou je měsíční paušál 100, resp. 300 Kč. Síť stojanů ČEZ je nejvyužívanější v České republice, za celý loňský rok řidiči u jejích stojanů odebrali téměř 5,5 GWh certifikované bezemisní energie.

Pozn. – ceny jsou vedeny včetně DPH. * dobíjecí body v lokalitách Kaufland. tab.: ČEZ

„Podmínky pro rozvoj elektromobility v České republice chceme zlepšovat výstavbou stanic i udržováním přijatelných cen za jejich využívání. Jen loni jsme pro řidiče e-aut zprovoznili přes 140 nových stojanů, v poslední době přitom stále větší procento nové výstavby tvoří ~~~~ ultrarychlé stojany schopné doplnit do 10 minut energii pro dalších 150 km jízdy. Navzdory neúprosné ekonomice, kterou sráží především nízká vytíženost všech dobíjecích stanic v ČR se dlouhodobě snažíme o zachování přijatelných cen za odebranou elektřinu. Energetická krize sice dlouho šla proti těmto záměrům, ale od ledna chceme umožnit výhodnější dobíjení především řidičům, kteří naše stanice využívají nejčastěji. Ti tak mohou u našich stanic ušetřit až 35 %. Tarif Premium je nejlevnější na českém trhu ve srovnání největších tří dodavatelů,“ říká Tomáš Dzurilla, ředitel útvaru elektromobilita ČEZ.

ČEZ loni zprovoznil rekordních 144 nových stojanů, čtvrtinu tvořily ultrarychlé stanice schopné za 10 minut doplnit energii na dalších 150 km jízdy. Kompletní ceníky řidiči najdou na zbrusu novém webu futurego.cz Ceník, smlouvy a OPD | futurego. Najdou tam také novou kalkulačku tarifů, kde si pohodlně a na míru zjistí nejvýhodnější variantu.

zdroj: tisková zpráva

42 Comments on “ČEZ dnes zlevňuje dobíjení elektromobilů”

    1. U Lidlu v CR stoji nabijeni AC 5,90Kc/kWh a DC nabijeni 6,90kc/kWh. To je mozna lacinejsi nez stoji elektrina v beznem tarifu pro panelakovy byt. A platba pres kreditni kartu. Zase tak tragicke jak tady nekdo pise to rozhodne neni. A zmineny CEZ nabizi AC nabijeni u Kauflandu take za 5,90Kc/kWh.

    1. otazkou je pouze jakeho spalovaku a s jakou nohou stejnetak jakeho EV a s jakou nohou…

      faktem je, ze aktualne cena elektriny je pomerne vysoka a cena paliv je pomerne velice nizka..

      nicmene z FVE si doma nikdo palivo jen tak nevyrobi a s EV se da i s verejnym nabijenim jezdit levne.. je super ze mame moznost volby a nemusime jezdit jenom na jeden druh pohonu ktery je nam vnucovan

    2. ja ti nevim, mel jsem ted 12 dni pujcenou novou ID3, ziju v panelaku a tedy nemam kde nabijet, wallbox mam teprve v reseni a tak jsem proste nabijel kdys jsme jeli do Kauflandu nebo do Lidlu na nakup, aneb auto se nabijelo za tyden cca 50 minut a za mensi penize nez kdybych nabijel jakoze prodluzkou z bytu, doma me kWh prijde v prumeru na cca 7,26 (lonska cena, letos to bude o par haleru mene, neb sice se zvedla sazba za site a zase se zavedl OZE poplatek, ale zaroven me CEZ slevnil tak, ze me to cenu o par stovek na MWh stale zlevni) a u Lidlu jsem nabijel na DC za necelych 7 korun za kWh….. a co me zarazilo nestrhavaj si jiz tu nesmyslnou sumu predem na par dni 😀 ted si to bloklo asi 4 stovky a vesmes 10 minut po skonceni nabijeni me prislo zpet zbytek penez z nabijeni, takze to Lidl hodne vylepsil

      1. Hele takovou scifi, jako je wallbox na panelaku, si fakt pamatuju.

        Saman napsal:26. 5. 2021 (9:58)
        „me schvalili pomerem 38:1 (ano jediny clovek byl proti) moznost instalace wallboxu na dum k parkovacimu mistu, na uspesne schvaleni staci 51% vetsina“

        Saman v roce 2024 „nemam kde nabijet, wallbox mam teprve v reseni“

        😀

                1. O tom to nebylo, ale jestli si myslíš že máš vše OK, tak naiva jsi tady ty…
                  I kdyby sis nakonec vše obhájil, tak zbytky mládí strávíš řešením píčovin..
                  Já vím svoje chlapče 😉

                2. @Drvoštěp Tyhle věci řeším stejně jako řídím, jako žiju. Svižný defenzivní styl. Nejedu vždy vše úplně podle předpisů, ale tak, aby bylo vše efektivní a ok. Případné právní problémy a spory, které se samozřejmě objevují a které vedu (poslední rok s Českou televizí a Allianz) pak přenechávám mojí právničce placené paušálem. Abych si nekazil to mládí.
                  Upřímně řečeno, necítím se nějak přetížen 😀 Držím volné třídenní víkendy a tento rok mám zcela volný červen a červenec 🙂 To si myslím, na můj věk, je docela slušná vymoženost 🙂
                  Ano, mohl bych dělat business dalších sto dní v roce a mít na účtě větší číslo. Ale nemám tu potřebu.

                3. Rozumím… Vor v zákoně a prachy ať se stará někdo jinej…
                  Ale pak nechápu proč si tady na ten bordel furt stěžuješ. Vždyť jsi spokojen jak hnilobná bakterie 😃

                4. Nevidím nic špatného platit za věci, kterým nerozumím, nechci rozumět a ani se jimi nechci zabývat, protože mě to nijak neobohatí. A že jich ze strany státu a EU je opravdu přesmíru.

                  Stěžuji si, protože perverze společnosti dosáhla nebývalých rozměrů. Včera jsem se po cestě stavoval na úřadě zjistit, jak těžké bude zvětšit rybník. První jejich otázkou bylo, jaké dotace na to budu čerpat.

                  Zasraní bolševici. Tenhle systém musí chcípnout.

                5. Ať chcípne, ale tvá morální identita mi přijde hodně zašmodrchaná…
                  To bude tím že jsem JEN psychoanalytik – amatér😁

                6. Moje identita je daná výchovou a už dlouho se mění jen minimálně. Na můj morální kompas nemá stav právního prostředí naprosto žádný vliv.

                1. Máš pravdu, nejsou nulové. Nedávno se mi ulomila v myčce anténka a stála 120 Kč.

                2. Výborně, to si napiš jako první položku do excelu a pak pokračuj dalšími.
                  Hrubou inspiraci máš zde:
                  hxxps://autotrip.cz/cena-za-km-automobil/

                3. Toto je určitě důležité vědět u aut pro podnikání. U věcí pro osobní potřebu to neřeším. Jakou cenu na km má Ferrari? Asi strašnou a přesto najde své kupce.
                  Mě nikdy nezajímala pořizovací cena ale zajímá mě kolik to šetří na provozních nákladech. Mám z toho radost i když vím, že se mi to třeba nevrátí. Je to můj životní styl.

                4. Tvým životním stylem je sledovat, jak vyhazuješ peníze? Hoď nějaké do kanálu, nebo pošli na Ukrajinu, to je stejný, je se u toho tak nenadřeš.

  1. Tady je další kámen úrazu – placení nabíjení.
    Když chci natankovat, tak přijedu k benzince, natankuji, zaplatím kartou. Stačí mi jedna karta na všechny benzinky, kdekoliv v Evropě. A ceny jsou relativně vyrovnané v každém státě (tzn. je nějaká cenová hladina, kde ty rozdíly mezi jednotlivými benzinkami jsou relativně stejné – nyní třeba 36 – 39 Kč/l).

    Ale stále ještě nemohu vzít tu samou platební kartu a přijet na libovolné nabíjecí místo a zaplatit za dobíjení. Taky u nabíjecích stanic nejsou viditelně označené stojany s cenami…

    Prostě nabíjení je jedna velké překvapení… A to elektromobilitě fandím. Tohle je ovšem nedomyšlené.

    1. po 8 letych zkusenostech s jezdenim EV ruznych znacek jsem vypozoroval, ze staci mit 1 karticku k autu… mb/bmw/vw(skoda)/ford/hyundai/kia respektive staci neco jako elli/enbw + tesla APP mimo CR(zatim, u nas jich je stejne malo, V3 jsou snad primo na plateb.karty)

      -> takze opravdu staci jedna karticka/appka

      + vetsinou se jezdi kolem komina do 400-500km nebo s 1-3x mezi-dobitim do cca 1200km ..

    2. Souhlasím, to placení nabíjení je hrozný. Pro běžného člověka co běžně ani neví co má v autě za motor, to je téměř úplně nepoužitelný. Taky nechápu automobilky, čekal jsem, že se toho chytí a budou ve velkém tlačit identifikaci a platbu přímo v autě. Prostě zapojím a jednou měsíčně přijde vyúčtování od automobilky, takhle by mohli mít z každé kW nějaký rabat a to po celou životnost auta, ale oni se toho ne a ne chytit.

          1. dokaze to kde kdo, pokud na cerpacce prehodi spatne ventily, ja pred cca 15 lety natankoval naftu ac na stojanu jsem vzal zelenou pistolyy a uctovalo to benzin N95, na cerpaci stanici proste pri doplnovani nadrzi obsluha neco nekde spatne prehpodila a nasledne si lidi tankovali na N95 a nafte opacna paliva na vsech stojanech

            sice to vyresila pojistovna kde byla cerpacka pojistena, ale auto bylo temer 14 dni v servisu a byli s tim proste starosti minimalne ihned po natankovani, docela jsem tenkrat pospichal a veskrze v tu chvili me veskerej program toho dne padnul

                1. Na benzínkách kam jezdím já jsou typy paliva i na pistoli, takže dnes už většině benzínek tento vtípek neklapne.

                2. @Jimmy. Kazdy hrabne po prvotnim kouknuti po pistoli a vic uz nekouka. Beztak vetsinou koukaji aby se neumazali od toho svinstva. Mozna ze majitele benzinaku by si vsimli, ze ta pistole je nejak moc usmudlana a ze to bude od nafty.

                3. Tak znova, ty blbe – pistole s naftou nejde strčit do hrdla benzínové nádrže. To vážně nevíš?? No to mě….

                4. Tak poprve ty blbe, Chademo nejde strcit do zasuvky Combo.
                  Kdyby si nechapal: „A taky jen on se vyzná ve všech nabíjecích konektorech…“

                5. Co je to Chademo a Combo? To jako že vy elektromobilisté máte víc růzých nekompatibilních zásuvek?? 😀 😀 😀
                  Hele a ještě si vozíte kabely v kufru?

    3. ja nevim jak ty, ale ja mam jen jednu kartu , a nemel jsme problem na zadne nabijecce kterou me APRP naplanoval nebo kde jsem staveli u obchodu a zaroven zkusili nabijeni

      a to nejsem elektromobilista, elektromobily si zatim jen pujcuju kdys mam moznost si ho zdarma pujcit, moje primarni auto je benzinak a jeste par let bude

      od letoska jsou na vsech nove stavenych nabijecich bodech po cele EU jiz platebni terminaly povinne pro no pristi rok to maji za povinnost mit i ty stavajici nabijecky, tazke od pristiho roku bude stacit mit ciste platebni debetni nebo creditni kartu, proto to cim bezne platis kdekoliv jinde

Napsat komentář