Český startup Woltair nově nabízí domácí nabíjecí stanice pro elektromobily

Woltair je topenářská firma založená v roce 2018. Specializuje se na instalace a servis tepelných zdrojů, klimatizací a rekuperací a od nedávna také fotovoltaiky. Nejnovějším produktem je domácí nabíjecí stanice pro elektromobily neboli wallbox.

Kombinace fotovoltaiky a dobíjecí stanice představuje dlouhodobé řešení, jak levně a šetrně nabíjet elektromobily. Přináší komfort samostatné skříňky na zdi nebo v samostatném stojanu, který lze umístit prakticky kamkoliv. Po skončení jízdy auto snadno připojíte ke stanici, identifikujete se vlastním RFID a můžete nabíjet, aniž hledáte nejbližší veřejnou dobíjecí stanici.

„Základní řada Wallboxů dokáže nabít jeden elektromobil, ale nabízíme i variantu nabíjení pro dva vozy najednou. Jejich instalace je jednoduchá a technikům stačí jeden den na uvedení do provozu. Doporučujeme pro instalaci stanic volit místa ideálně 1,5 metru od země na zeď či sloupek. Stanice mají fungovat celoročně v dešti i mrazu, takže je dobré vybrat závětrné místo pod střechou, díky odolnosti však mohou stát i nekrytě,“ říká Daniel Helcl, CEO a zakladatel startupu Woltair.

V rámci dotačního programu Nová zelená úsporám začíná pořizovací cena wallboxů již na 19 000 Kč. Kromě verze s jedním kabelem je k dispozici také DoubleBox pro nabíjení dvou vozidel při zachování příkonu 22 kW.

zdroj: tisková zpráva

40 Comments on “Český startup Woltair nově nabízí domácí nabíjecí stanice pro elektromobily”

    1. VW Group v rámci svojej čerstvej tlačovej správy tiež uvádza, že investície orientované na budúcnosť a smerujúce predovšetkým do elektromobility a digitalizácie, budú mať v rámci celkových investícií (159 mld. €) po prvýkrát väčšinový podiel (56 % – 89 mld. €). A tie by mali byť vynaložené do roku 2026.
      9 DECEMBRA, 2021

      Ďalšia automobilová značka hlási, že sa stane čisto elektrickou, a to Peugeot. Tzn., že v jeho portfóliu nájdeme v budúcnosti, do roku 2030, už len elektromobily. A to vďaka 3 novým koncernovým platformám, ktoré majú priniesť vozidlá s dojazdom až 800 km.
      7 DECEMBRA, 2021

      1. No jestli Renault míní i u dalších BEV mívat z bezpečnosti max. jednu hvězdičku (nový ZOE a Dacia Spring; dosud snad bylo zvykem snad vždy pět hvězd), tak nevím jak jim půjde kšeft:
        https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobily-renaultu-a-dacie-jako-pojizdne-rakve-uplne-pro/r~f5e4e968583211ecb02dac1f6b220ee8/
        Kritéria sice přitvrdila, ale i tak.
        Jo, a ještě dotaz do fóra. Má nebo nemá Spring rekuperaci?

        1. Vsechno je relativni. Staci aby auto nebimbalo na poplach kdyz se spolujezdec nepripouta a hvezdicky uhasinaji. Casto to jsou uplny kraviny ktere rozhoduji o poctu.
          Je to jako u navodu na nejaky domaci spotrebic. 20 stranek blbosti co nikoho nezajima a pul stranky pak strohy popis funkce, ktery je nejasny. A kdyby tam chybelo varovani, ze se nesmi strkat ruka do mixeru, tak by to nesplnilo nejake debilni narizeni.

          1. Koukal jsem na video – předek aute se deformuje v podstatě bez zpomalení a pak následuje totální decelerace na nulu v okamžiku dosažení nedeformovatelné kostry kabiny.
            Kecy NCAPu o chybějícím airbagu jsou jen kecy, protože hlavním problémem je masakrální přetížení. Naprosto každý bude stejně na kaši, airbag neairbag.
            Takto si účinek deformačních zón opravdu nepředstavuji.

        2. Průseru Renaultu a Dacie se věnuje článek na idnes. A vzali to pěkně propagandisticky. Autor píše třeba: „Když nacpete do maličkého auta těžké baterie a bouchnete s ním o bariéru, nemůže to dopadnout úplně dobře. To je FYZIKA.“… Skoro na konci článku se ovšem dočtete: „Konkurenční minielektromobil Fiat i500 obdržel pěkné 4 hvězdy.“… Rád bych se pisálka zeptal: A kde je LOGIKA?!…

          1. Autor to myslel v kontextu malé=levné.
            Věta měla znít „Když nacpete do podlahy levného auta s papírovými deformačními zónami těžké baterie a bez masy motoru s ním bouchnete o bariéru, nemůže to dopadnout úplně dobře. To je FYZIKA.“

            Elektromobily, které se snaží vypadat levně a u kterých se šetřilo až na kost naprosto na všem, jsou prostě strašné sra*ky, Renaultem počínaje, Teslou konče.

            Mě osobně ale spíše zaujal na iDNESu článek ze stejného týdne Tlak na elektromobilitu je „za hranou“, varují výrobci. Stojí obrovské peníze

            „Ředitel společnosti Stellantis Carlos Tavares podotkl, že je ohrožena i kvalita nových automobilů.“
            „Bylo rozhodnuto vnutit automobilovému průmyslu elektrifikaci, která přináší 50 % dodatečných nákladů proti konvenčnímu vozidlu,“ řekl. „Není možné přenést 50 % dodatečných nákladů na konečného spotřebitele, protože už většina dnešní střední třídy je nebude schopna zaplatit.“

            Zdá se, že Carlos Tavares čte pečlivě moje příspěvky na Hybridu 😀 A místním fanatikům, doporučuji též hlas lidu v diskuzi pod článekem. Uvědomění si ekonomicko-politické reality společnosti v České republice je pro vás velmi ozdravné.

                1. Také jsem to zaznamenal… teď mimochodem čeká na schválení jeden můj příspěvek obsahující slovo prd*el ve smyslu sranda…. jak smutné omezování používání našeho mateřského jazyka, když si uvědomíme, že již dítka školce nedorostlá chápou význam věty „neházej to na zem nebo dostaneš na prd*l“, aniž by je to poznamenalo 🙂

                1. Takove zdrazeni se ted predpovida skoro u vseho zbozi. Od jidla az po rakve. Uvidime kam to dojde. Nejhorsi zdrazeni je u ruskeho plynu a ten tahne vsechno dalsi zbozi nahoru. Je nutne masivne prejit na LNG z Kataru a USA. NS2 je trojsky kun a musi byt zlikvidovan.

                2. Leo:::Není náhodou pro EU cena plynu určována spotovým trhem v Amsterdamu, tak jak si přála EU?A kdo si nezajistil dlouhodobé kontrakty a ceny ten má tržní jak prosté že?

                3. Jaka jina burza by mela byt v Evrope vhodna? New York, nebo moskva? Cenu urcuje primarne dodavatel komodity. Je nadherne videt, jak vyhodne by bylo brat plyn z USA. Ten zhoubny z ruska je celkove to nejdrazsi co muze byt. A to plati pro financni, tak politickou cenu.

                4. No jo, já zapoměl volič pirátů, zázraky hned, nemožné na počkání, ale zapoměl jste na „drobný“ detail, že asie ten plyn vykoupila/přeplatila.Ad. burza, ironie, znáte?Rusko má v Evropě podíl cca.30-40%, a určitě nemá nejdražší plyn.

                5. Kdyby Asie vsechen US plyn vykoupila a preplatila, tak by cena byla podobne vysoka jako ta ruska. Ale neni a to je ten dukaz jak nas rusky kolaboranti obelhavali a porad obelhavaji.

                6. Zkuste si zjistit, proč se zvýšila cena plynu, a jestli za tím náhodou není masivní navýšení dodávek hlavně pro asii, chápu, že pro černobíle uvažující jedince to asi bude problém, ale zkuste pár ekonomů, je na to vcelku jednotný názor.

                7. Tady to máte vysvětleno:::ekonomickydenik.cz/blog/proc-rostou-ceny-energii-pohadky-a-data/

                8. to je jasný : rejžáci před 6ti lety plánovali hydraulický frakování aby měli plyn, pak kvůli vodě dostali rozum a natáhli trubky z putinovi sibiře a od tý doby cucaj trh jak cumel 🙂 🙂 🙂

                9. Ponekud zastaraly clanek. Argument, ze plyn zdrazil kvuli odklonu od uhli je divny. Misto aby uhli zlevnilo, protoze o nej udajne neni zajem, tak take zdrazilo. Ja porad tvrdim, ze cenova exploze je vysledek snahy fosilni mafie lidem nacpat do hlavy, ze za vsim zdrazovanim je OZE. Stejne jako OPEC se svoji priznanou snahou o maximalizaci zisku je logicke akceptovat podobne snahy u ostatnich dodavatelu fosilnich paliv. Ze rusko ma prsty ve zdrazovani ropy pres OPEC+ je jasne vsem. Ze svoje snahy prenesli i na plyn musi byt jasne vsem logicky uvazujicim lidem. Je to energeticky kartel.

                10. To je bohužel to Vaše naivní černobílo/pirátské vidění světa. L.N. není sám, kdo má na věc stejný názor, stačí trochu projít internet.

            1. Pokud by hajzlík z idnesu chtěl dělat novinařinu a ne propagandu, použil by slovo ,, obtížné“ místo ,, nemožné“ a 4 hvězdy Fiátka by zmínil hned a ne až za několik odstavců… Masivní blok motoru je jako deformační zóna dost na hovno a proto je při nárazu směrován pod auto, aby ti to nevysvětlil v kabině…Naopak vzdušný čumák elektromobilu je možné vybavit účinnou deformační bariérou…Ropácký presstitut našel slabinu tam, kde je naopak silné místo elektromobilů…Musím ovšem uznat, že Frantíci mu nabili plnou…

          2. To nie je pruser Renaultu ani Dacie, to je pruser novej metodiky testov.
            Predoslou metodikou malo predosle ZOE 5 hviezdiciek a teraz nema ziadnu, pricom na mechanickej konstrukcii vozidla sa nic nezmenilo. To je velmi podozrive, resp. to znamena ze do posudzovania zatiahli prilis vela elektronickych ficurin a asistentov, ktore homologizacia v EU nevyzaduje. Kedze ZOE je maly, primarne mestsky elektromobil, ktory len vynimocne zabludi na dialnicu, trvat na mnozstve elektronickych bezpecnostnych prvkov je u neho kontraprpduktivne, len by navysovalo cenu.
            Este viac sa to prejavuje u Dacie Spring, ktora je este mensim elktromobilom ako ZOE, zamerne s co najjednoduchsou vybavou v ramci legislativy aby cena mohla byt co najnizsia. Dacia Spring je urcena pre nenarocneho elektromobilistu, pre kurierov, remeselnikov a podobne profesie, ktore jazdia v malom akcnom radiuse v mestach, obciach a okreskach. Na dialnicu patri len vynimocne. Prazdna vazi len 950kg. Je to najlacnejsi elektromobil (na SK za16700€ s DPH, bez DPH pre podnikatelov za necelych 14tis). Ma uz 40 tisic objednavok. Takze zaujem je, ani jedna nemcom darovana hviezdicka na tom nic nezmeni. Pri nemeckej dotacii si ho urcite kupi aj mnozstvo menej solventnych nemeckych dochodcov.

  1. aneb totalni ulet, za 30 tisic prodavaj neco co ma vyrobni cenu do 2 tisic a uvnitr je to co dodava kazda druha elektrikarska firma za 5 tisic, takze jedine co na tom ma cenu je, ze si uplatili mistecko v programu zelena usporam 😀

    ale chapu, Cesi jsou blazni do slev a kdys slise ze misto 30k zaplatej jen 19, tak na to urcite sliset budou 😀

Napsat komentář