Češi si oblíbili hybridy, jsou po benzínu druhé nejprodávanější

Služba sdílení aut Anytime Carsharing ve velkém využívá hybridy značky Toyota. foto: Anytime Carsharing
Služba sdílení aut Anytime Carsharing ve velkém využívá hybridy značky Toyota. foto: Anytime Carsharing

V České republice výrazně roste zájem o automobily s hybridním pohonem. Prodej hybridů v posledním čtvrtletí zaznamenal největší nárůst a meziročně vylétl o 68 %. 

„Vidíme, že Češi vnímají jak ekologický rozměr, tak praktický ohled potřeby jistého dojezdu. Proto roste zájem o hybridy, které si navíc elektrickou energii sami jízdou vyrábějí. Hybridní pohon je již mezi novými vozy druhým nejprodávanějším, když v prodejích předskočil dieselové motory a usadil se na druhém místě za benzínem,“ říká Milan Beutl ze společnosti Anytime Carsharing.

Zvýšený zájem o hybridní pohony potvrzuje i automobilka Toyota. „Popularita hybridů v Česku stále roste, aktuálně prodáváme již přes 70 % osobních vozů v hybridní variantě,“ říká Martin Peleška, ředitel českého zastoupení značky Toyota.

Zájem táhne mladá generace, která ekologii a udržitelnost považuje za důležité 

„Pro sdílená auta je pak hybridní pohon ideálním řešením. Je to nejekologičtější pohon, na který se můžete vždy spolehnou. To je jeden z hlavních důvodů, proč hybridní auta od Toyoty v Anytime využíváme. Z našich dat vyplývá, že 52 % jízdy naše vozy jezdí na energii, kterou si automobil sám jízdou vytvoří. Naši službu využívá hodně mladá generace, která není k ekologii lhostejná a toto považují za důležité,“ uzavírá Milan Beutl.

zdroj: tisková zpráva

19 komentářů u “Češi si oblíbili hybridy, jsou po benzínu druhé nejprodávanější”

  1. Pro kritiky a ty, co znají jen část fyziky:

    Pravděpodobně by to chtělo nejdřív znát druhy hybridních pohonů a rozlišovat mezi Mild Hybrid, Full Hybrid a Plug In Hybrid. A pak si taky uvědomit, kam se ten který druh hodí (když budu jezdit jen a převážně dálky, tak si logicky vyberu jiný pohon, třeba diesel).

    Článek hovoří o vozech Toyota, které jsou Full Hybrid. Jediný správný argument je, že těch třeba 52% bez spalovacího motoru je pro jízdy ve městě a v příměstském provozu. Dálnice to tak nemá, což je z principu ústrojí asi jasné a tam jaksi vynikají jiná ústrojí.

    Osobně hybrid mám a tomuto jsem nevěřil jako každý, kdo to tady ve vláknu na různý způsob kritizuje. Chápu ale, že příčinou kritiky mohou být jiné potřeby a preference, či místo, kde žijí.

    Moje dlouhdobá spotřeba na 60tis km je 4,25l/100km s převážnou jízdou ve městě a příměstském provozu. A ano, když vezmete stopky do ruky a pustíte je vždy, když vám svítí kontrolka EV (tedy jedu bez spalováku), vyjde vám ta neuvěřitelná věc, že nadpoloviční čas cesty (i bez kolon) jedete opravdu v EV režimu (electric vehicle).

    Kdyby byl veškerý městský provoz na Full Hybrid, jsou celkové emise výrazně nižší (nebudete produkovat emise v koloně, při popojíždění, stání na semaforu nebo i chvílemi při samotné jízdě, případně při parkování).

    Japonci nevymysleli perpetuum mobile ale víc se zabývali tím, jak hospodařit s energií (znají víc než jeden fyzikální zákon) a výsledky jsou jasné. Jen je škoda, že jsou v našich krajích zkušenosti tak malé.

      1. Jenže maj limit, přes který se nemůžou dostat… Omezení není odstranění… Kdyby hybridy Toyota považovala za mezičlánek a se svýma zkušenostma se už dávno pustila do elektromobility, byli by jsme všichni o dost dál (ostatním velkým automobilkám by nezbylo než držet krok).

    1. Pokud ten hybrid nesplnil jejich očekávání, tak byla chyba zřejmě ve špatných očekáváních, ve špatných informacích a v nevhodné aplikaci toho hybridu pro jejich potřeby.

      Za sebe mohu říct, že nahrazení dieselu hybridem považuji za přínosné. Spotřeba je cca. stejná, auto je živější, dynamika lepší a neobsahuje složité komponenty jako třeba aut. převodovka, turbo a pod.Tím pádem je očekávána vyšší spolehlivost.

  2. 75% kupují firmy. Ty nakoupí hybridy, odmáznou si eko požadavky splněny, a provozuje se to stejně, jako čistý spalovák.
    Nic víc, nic míň.

    Představa o mladé uvědomělé generaci se zájmem o „udržitelnost“ je pouze dezinformace budovatelů eurosvazu. Vím to já, víte to vy, a zatím o tom můžeme veřejně mluvit.

      1. “ Z našich dat vyplývá, že 52 % jízdy naše vozy jezdí na energii, kterou si automobil sám jízdou vytvoří.“

        Chápal jsem to tak, že zbytek je dodaný nabíjením PHEV. Protože jinak tato věta naprosto nedává smysl, pokud tedy nezačla platit nějaká nová fyzika, ve které neplatí první termodynamický zákon.

        1. V těch 52% jízdy , nikoliv jízd je jistě i započítána doba, kdy není k pohonu auta potřeba žádná energie. Tj. plachtění, jízda z kopce, brždění stání ….
          Co je na tom k nepochopení, i spalovací auto má stavy kdy nepotřebuje k provozu žádné palivo jen to bude méně dejme tomu 30% protože odpadne stav kdy pohon vozu obstará rekuperovaná el. energie z brždění+ energie uložená do baterky v případě malého vytížení spalovacího motoru.
          PHEV je úplně o nečem jiném tak to může být až 100% jízdy, protože PHEV má externí dobíjení a záleží na tom jak se používá.

Napsat komentář