Norsko je na špici elektromobility, a to nejen s ohledem na osobní a lodní dopravu, ale i další oblasti. Tamní stavební společnost Veidekke chce osm elektrických bagrů.
foto: Ole Henrik Johansen/Tek.no
Caterpillar společně s Pon Equipment postavili v norském městě Gjelleråsen první prototyp 26tunového, plně elektrického bagru. Stavební společnost Veidekke by jich chtěla využít osm.
NEPŘEHLÉDNĚTE Mecalac E12: plně elektrický bagr se 146 kWh baterií
Firma si slibuje snížení hlukového znečištění i snížení emisí. Stroj je vybaven 300kWh baterií, celkem váží 3,4 tuny. Vystačit by to mělo na pět až sedm hodin provozu.
Caterpillar je tak dalším výrobcem stavebních strojů, který směřuje k elektrifikaci. Nedávno Volvo ukázalo malé nakladače a bagry a ohlásilo konec dieselu pro menší stavební stroje.
Kdyby se zachovala každá druhá větší firma, a nakoupila
Kdyby se zachovala každá druhá větší firma, a nakoupila 8 strojů, tak to sme někde jinde. Je s podivem, že s BUSy se takhle nezachovala větší města v ČR. Určitě by to šlo než experimentovat s trolejema a hybridama na půjčku.
Jak někdo píše níže, opravdu se nechci neustále vracet zpět pravěk, s kabelem v zadku… asi se sekačkou na trávu nikdy nesekal, ale když to někoho baví si hrát na kowboye 🙂
A dostanou bagriste nejakou kompenzaci za usly privydelek?
A dostanou bagriste nejakou kompenzaci za usly privydelek? Elektrinu si domu asi nevezmou.
Ono to zní jako legrace, ale je to realita. Narážíme na to
Ono to zní jako legrace, ale je to realita. Narážíme na to běžně u městských firem a obcí vůbec, když jim přednášíme o elektromobilitě. Klad – že se nedá elektřina krást, tak jako nafta/benzín/olej/filtry a další výměnné součástky spalováku – je zde brán jako mínus elektromobility. Stejně tak servisní intervaly a nevýměny na garančkách, protože korupční síť, kdy do servisů jezdí úředníci, politici a zaměstnanci zdarma nebo se slevou, protože tam úřad či městská firma servisuje vozový park, je elektromobilitou vážně ohrožená nebo rovnou zcela zničená. Úplná tragédie však je, potkat zloděje v soukromém sektoru, kde šéf autoparku (moderně fleetový manažer) najde deset tisíc důvodů proč nejít do elektromobilů, místo aby řekl ten jediný, výše popsaný. 🙁
Na co u bagru řešit emise to fakt nechápu. U aut co jezdí
Na co u bagru řešit emise to fakt nechápu. U aut co jezdí v centru ano, ale u bagru je to jen zelená buzerace
Caterpillar se rozhod pro vývoj bagru sám. Žádnej rudej
Caterpillar se rozhod pro vývoj bagru sám. Žádnej rudej komanč v čele plánovací komise mu to nenařídil…:-)))
http://lidovyslovnik.cz/index.php?dotaz=buzerace
Pozerate sa na to zo zleho uhla. Elektro bager ma mensie
Pozerate sa na to zo zleho uhla. Elektro bager ma mensie naklady na prevadzku. Mal by byt ovela spolahlivejsi, tz. mensie prestoje a mensie naklady na servis = vyzssi zisk. Taktiez hlukove emisie budu nizssie takze bude moct v centrach miest robit bez obmedzeni.
Když nabídnete zákazníkovi nižší provozní náklady na
Když nabídnete zákazníkovi nižší provozní náklady na motohodinu ,je to důvod aby si koupil váš produkt
Jáká buzerace ?
Je to něco podobného jako u hydraulického posilovače poháněného s klikového hřídele spalovacího motoru
Ten
Většinu času zbytečně přečerpává hydraulický olej a jen zvyšuje spotřebu pohonných hmot .
Elektrické posilovače řízení ušetřily už 5 miliard litrů paliva
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektricke-posilovace-rizeni-usetrily-uz-5-miliard-litru-paliva.A110514_162535_automoto_vok
Proč? třeba proto aby ty lidi co pracují s tím bagrem,
Proč? třeba proto aby ty lidi co pracují s tím bagrem, nebo vedle něho nedýchaly ty jedy z toho výfuku! Nebo aby nemuselí mít sluchátka na uších!
Protože být na místě 8 hodin a poslouchat hluk takového bagru, dýchat jedy z jeho výfuku fakt nikdo nechce.
Nehledě na vibrace jak v samotném bagru, tak všude okolo.
Tohle rozhodně není jen o emisích CO2.
Zkuse si nekdy postavit na pár hodin vedle bagru, který je v provozu. A uvidíte ten rozdíl!
Trochu si rejpnu. 🙂
Když se u nás staví silnice, nezdá se
Trochu si rejpnu. 🙂
Když se u nás staví silnice, nezdá se mi, že by tam bagr dělal celých osum hodin a ještě k tomu na směny.
Většinou v 15 hodin je ticho po pěšině. 😉
Kdyby v 15. Většinou je ticho celých 15, ale dní. Pak
Kdyby v 15. Většinou je ticho celých 15, ale dní. Pak dojde Ťok a ťokne, že stavbaři dělají pod mostem, tak je nevidíte 🙂
v dobíjení problém nevidím. Za polední pauzu nabije
v dobíjení problém nevidím. Za polední pauzu nabije baterie dost a na 300kWh stroj jistě pojede celý den, ten motor (motory) pro hydrauliku zase tolik nesežerou a hlavně nejedou nonstop na plny točky, jen rekuperace asi žádná.
Jinak kdykoli jedu po D1 tak všechny stroje stojí a nedělají nic ! Asi tréning na nové modely stavebních strojů co se musí dlouhé hodiny nabíjet…..
Znáte to, došla jim nafta a zásobovací cisterny stojí v
Znáte to, došla jim nafta a zásobovací cisterny stojí v zácpě před bouračkou, zúžením, sněhem, ledovkou……
Tady vidim lehce jiny use case oproti osobnim EV – jako
Tady vidim lehce jiny use case oproti osobnim EV – jako nevyhodu u takoveho stroje zrejme dobu nabijeni a tedy odstaveni stroje a nemoznost makat na sichty. Coz svym zpusobem i vitam, avsak nic jim nebrani poridit 1-2 do foroty ze. Tento drobny fakt by se vsak mohl take elimnovat pripojenim k siti a upravenim nabijeni.
Malokdo take vi, ze napriklad hasici (a dalsi) vyuzivaji neustaleho pripojeni na zasuvku k predehrivani provoznich kapalin uz davno. (je na magnet a tedy staci s vozidlem vyrazit a koncovka se odpoji sama). A nekteri nevedi, ze MacBooky maji magneticky konektor take.
Surface od Microsoftu to má už dlouho. A hlavně, na
Surface od Microsoftu to má už dlouho. A hlavně, na staveništi nevidím důvod, proč by to nemohlo být skoro pořád píchnuté na třífázový kabel, i během práce.
bagrovat díru přece může i zapojenej do zásuvky, stejně
bagrovat díru přece může i zapojenej do zásuvky, stejně jako sekačka na trávu…
A na co asi tak jela a jedou velkorypadla v lomech hnědého
A na co asi tak jela a jedou velkorypadla v lomech hnědého uhlí?
Takže žádný zázrak. Vše již zde dávno bylo.
Prit se rozhodne nehodlam, jen upozornim na to,ze cokoli co
Prit se rozhodne nehodlam, jen upozornim na to,ze cokoli co vylezlo z dilen M$ je ukradeno odjinud a implementace je vetsinou uplne k how… A jen pro poradek, MagSafe byl dan do pouzivani lidem v 2006, kdy surfsrac prisel nekdy ve 2012…