Velká Británie původně plánovala zakázat prodej nových spalovacích aut od roku 2040. Premiér Boris Johnson potvrdil, že jeho vláda zkusí schválit zákaz už na rok 2030.
foto: PublicDomainPictures, licence Pixabay
Plán na zákaz prodeje nových spalovacích aut v Británii už od roku 2030 je součástí desetibodového plánu, který má Spojené království dovést ke klimatické neutralitě do roku 2050. Podobný cíl má i EU, ze které Británie vystoupila.
NEPŘEHLÉDNĚTE V Londýně vyjede první elektrický doubledecker
Johnson v článku pro Financial Times napsal, že britská vláda se chystá investovat £2,8 mld. do elektromobility, rozvoje nabíjecí infrastruktury a stavby gigatováren. Výjimka ze zákazu má platit pro „určité typy hybridních osobních aut a dodávek, které umožňují část cesty ujet čistě na elektřinu“ (tedy plug-in hybridy a plné hybridy), ale pouze do roku 2035.
Za rok 2020 se v Británii zatím prodalo 75 946 nových aut do zásuvky (elektromobilů a plug-in hybridů) z celkově 1 384 601 všech nově registrovaných vozů (5,5 %). Meziročně jde o 168,7% nárůst. Podobně rychle a někde i rychleji rostou prodeje aut do zásuvky i na dalších západních trzích.
Dalšími body klimatického plánu Británie jsou: podpora offshore větrných elektráren, výroba vodíku, podpora jaderné energetiky, veřejná doprava, cyklistika a chůze, snížení emisí lodní a letecké dopravy, významná podpora využití tepelných čerpadel pro vytápění domů, zateplování budov, ochrana přírody a inovace a „zelené“ finančnictví.
k ilustračnému obrázku – tie taxíky vypúšťali okolo
k ilustračnému obrázku – tie taxíky vypúšťali okolo 1991 iba vodné pary z výfuku a „nula smradu“, do rovnakej karosérie roky mintujú elektropohon …
Boris, na rozdíl od Andrejka, asi v UK nevlastní monopolní
Boris, na rozdíl od Andrejka, asi v UK nevlastní monopolní firmu na výrobu biosložky do paliv spalováků.
Tady se ledy jen tak nepohnou…
Já myslím, že milovníci spalováků u nás zažijí zlaté
Já myslím, že milovníci spalováků u nás zažijí zlaté časy. Západní Evropa je zakáže a krásné zánovní auta se objeví v našich bazarech. Budou tak levné, že každý český muchacho si koupí tři. To bude čoudu!
Proč ne? Pokud budou v dobrém stavu, alespoň se omladí
Proč ne? Pokud budou v dobrém stavu, alespoň se omladí vozový park v ČR, kde průměrné stáří auta je 15 let. A tím, že budou spalovací auta ještě levnější, tak se hůř prosadí EV, které cenově nemohou konkurovat a trh s ojetinami v ČR ještě skoro neexistuje.
Pokud prijde zakaz, tak bude platit celoevropsky a ani
Pokud prijde zakaz, tak bude platit celoevropsky a ani zaprdena kotlina nebude mimo. Vase radost, ze se v CR opozdi rozvoj EV je sado-maso. Ale mozna ze se budou prodavat pytliky s vyfukovym plynem pro pametniky.
Určitě přijde zákaz prodeje spalováků v celé EU
Určitě přijde zákaz prodeje spalováků v celé EU najednou? Jste si tím jistý? Já co jsem četl, tak to různé země deklarují různě, o nějakém společném postupu ani slovo.
A zase nečtete pozorně… já nikde nepsal, že mám radost z toho, že se v ČR opozdí vývoj EV. Konstatoval jsem to jako fakt, za předpokladu, že sem budou proudit levné zánovní spalovací auta ze západní Evropy. Ostatně, tento trend byl patrný i v dieslech.
Zatim se jen uvazuje na narodni urovni. Az se to v ruznych
Zatim se jen uvazuje na narodni urovni. Az se to v ruznych zemich probere a vytvori se aspon trochu jasny zamer ve vsech zemich, pak se bude hledat nejaky EU kompromis. Kdyby to bylo vsude jinak, tak by to automobilkam jen pritizilo. Dejme tomu, ze by pulka statu nemela zakaz a automobilky by vyrabely uz jen 50% spalovaku. To by asi nikomu neprospelo. Ale ono to bude tak, ze se zakazou nejdrive jen ciste spalovaky a PHEV pojedou nejakou dobu dal. Nejspis s vetsi baterkou nez dnes.
Řeč je o zákazu prodeje nových, nikoliv zákazu provozu
Řeč je o zákazu prodeje nových, nikoliv zákazu provozu všech. Z logiky věci bych to viděl spíš naopak, pokud je něčeho na trhu nedostatek, tak cena myslím moc neklesá.
Ale visper má pravdu..v západně evropě to nebude módní,
Ale visper má pravdu..v západně evropě to nebude módní, takže se toho spousta lidí zbaví kvůli módnosti a pak bude další vlna, když začnou mít pocit, že nemají jistotu servisu a náhradních dílů, tak bude další vlna prodejů…samozřejmě cena bude kolísat dle momentálního stavu poptávky a nabídky.. samozřejmě lidi znalý problematiky se budou chovat jinak, ale stádní efekt bývá lavinovitý a bude jen záležet na tom, jak bude marketingově živen
V cesky kotline si hodne lidi mysli, ze jsou geniove a zapadni
V cesky kotline si hodne lidi mysli, ze jsou geniove a zapadni Evropa se od nas musi ucit. Pokousel se o to Klaus, Babis a spousta malych geniu. Jako vzdy se ukazalo, ze sebeprecenovani je nejaka porucha. Vase teorie o stadu jde podobnym smerem. Ale nechci vam brat pocit vytezstvi. Budte stastny.
Pravdu se dozvíme nejdřív za těch 10let. Nicméně i když
Pravdu se dozvíme nejdřív za těch 10let. Nicméně i když s EVčkama já problém nemám, tak pro značnou část populace je spalovák vhodnější záležitost, resp. ne všude je EV schopné spalovák nahradit. Nepochybně se za těch 10let tahle skupina zmenší, protože budou EVčka zase o kus vyspělejší, ale myslím, že stále ne všude aplikovatelné.
to mate sice pravdu, ale tady v UK to bude vyjimka potvrzujici
to mate sice pravdu, ale tady v UK to bude vyjimka potvrzujici pravidlo. A ja se na to tesim..neb ty vozy budu za babku kupovat a prodavat v jedne zemi EU s vice nez solidnim ziskem. Vsak cas ukaze sam.
Tak to bylo, je a bude, že se tahají ojetiny. Nicméně
Tak to bylo, je a bude, že se tahají ojetiny. Nicméně proč by u nás měly být levné? Naopak si myslím, že budou hodně drahé, odhadem asi 2x více než stávající. Kdo nebude mít na nové, tak si koupí ojetinu tak nebo tak.
A nejaka mastna dan na ropaky, at si to fandove jeste uziji.
A nejaka mastna dan na ropaky, at si to fandove jeste uziji.
na to zapomen, bejvávalo. Tak to nevypadá. Spíš bych to
na to zapomen, bejvávalo. Tak to nevypadá. Spíš bych to viděl na chleba za 150 a máslo za 200 😉
Co k tomu dodat? Snad pomůže EURO_7.
Dříve, než jsem
Co k tomu dodat? Snad pomůže EURO_7.
Dříve, než jsem usedl do EV (2014-16), bych tomu možná uvěřil, respektive jsem si to i sám myslel, ale postupem času a ujetými km v několika EV si myslím, že k úplnému přechodu, respektive zákazu fosilů, jen tak rychle nedojde.
Co k tomu dodat? no tak fprvý řadě vysvětlit co ho to tak
Co k tomu dodat? no tak fprvý řadě vysvětlit co ho to tak najednou popadlo? co ho k tomu vedlo? co ho k tomu donutilo?? obzvlast zrovna v nevjvětsí krizi fšech dob. Co tak najednou? prostě to říct naférovku a ne jen plkat do článku stručný výtah ze zdroje 😉
To same se ptejte, proc ho napadnul Brexit. Kravina vsech dob.
To same se ptejte, proc ho napadnul Brexit. Kravina vsech dob.
souhlas souhlas soudluhu teda nesouhlas!! brexit není kravina
souhlas souhlas soudluhu teda nesouhlas!! brexit není kravina ale volovina!! :)) a proč s ním přišel? noooo… tak je to Boris tj ruský méno… 😉 Od 2014 EU uplatnuje krymský sankce že jo, teda hybridní válku… 😉
A rusaci mu otravili doma Skripala a dalsi lidi. Asi ho EU
A rusaci mu otravili doma Skripala a dalsi lidi. Asi ho EU dostatecne nepodporila, tak jede solo?
no Borise Brexit rozhodne nenapadl, ale byl jeho velkym
no Borise Brexit rozhodne nenapadl, ale byl jeho velkym podporovatelem ..kdyz uz byl v behu
Vy to víte, co ho k tomu vedlo? Já ne, takže jsem napsal
Vy to víte, co ho k tomu vedlo? Já ne, takže jsem napsal jen svůj názor.
to byl obecný dotaz klíd to nebylo myšleno útočně na
to byl obecný dotaz klíd to nebylo myšleno útočně na vás 😉 Co ho k tomu vedlo? no to je veřejný tajemství jako kenedy, dvojčata, sars2 atdtdtdtdtdtd…. někdo ho donutil samozřejmě 😉 jako celou evropu…