BMW vybuduje u Lipska logistické centrum pro vysokonapěťové baterie

BMW pokračuje v investicích do výroby e-komponentů v závodě v Lipsku. Vybuduje tam obří sklad baterií pro elektromobily.

Nový pozemek určený pro využití společností BMW má celkem 12 hektarů, z nichž osm bude v první fázi výstavby zastavěno. Vznikne tak logistická hala pro současné vysokonapěťové baterie páté generace a kancelářská budova, které by měly být dokončeny v polovině roku 2024.

Ředitelka závodu Petra Peterhänselová považuje přechod na elektromobilitu za důležitý stavební kámen v rozvoji závodu: „Lipsko pokračuje ve své cestě vpřed. Výrobou BMW i3 jsme se stali průkopníkem elektromobility v rámci BMW Group. Nyní, s rozvojem výroby e-komponentů a nadcházejícím uvedením MINI Countryman na trh, se budoucnost již rýsuje.“

Investice do přechodu na elektromobilitu

V první fázi výstavby vznikne sklad, dvoupodlažní kancelářská budova a nakládací tunel o celkové hrubé ploše 38 000 m2. V plánu je i druhá etapa výstavby, která celkovou investici zvýší až na 100 milionů eur. Po dokončení všech stavebních prací poskytnou nové budovy Zásobovacího centra Sever pracovní místa pro přibližně 500 zaměstnanců.

foto: BMW Group

Cílem skupiny BMW Group je, aby do roku 2026 byl alespoň každý třetí prodaný nový automobil plně elektrický, takže potřeba vysokonapěťových baterií poroste. Závod v Lipsku je již nyní základním kamenem v dodávkách e-komponentů pro výrobní síť a dodává každý třetí bateriový modul pro plně elektrické vozy BMW Group. Mezi ně patří BMW iX1, BMW i5 a BMW iX.

S novou halou jako logistickým centrem pro vysokonapěťové baterie se závod v Lipsku této role ujímá ještě více, a to díky budově, která splňuje všechny konstrukční požadavky pro manipulaci s vysokonapěťovými komponenty.

Nad rámec shody: Přísné ekologické normy

Při plánování logistické haly tým uplatnil přísné ekologické normy, které jdou nad rámec zákonných požadavků. Budovy například nebudou poháněny fosilními palivy. Fotovoltaické systémy na střeše haly budou ve špičce vyrábět přibližně 3 000 kW. Kromě toho bude hala vytápěna tepelným čerpadlem. Kancelářská budova bude mít zelenou střechu a stromy na strategických místech podél fasády budou udržovat chladné vnitřní teploty, když je venku horko.

Sendvičový pohled na baterii BMW. foto: BMW Group

Venkovní prostory budou osázeny více než 5 700 novými keři a stromy. Bude tak pokračovat snaha města Lipska a společnosti BMW Group o doplnění zeleného prstence kolem závodu v Severní průmyslové zóně.

Venkovní plochy budou osvětleny světly šetrnými k hmyzu a parkovací místa budou vybavena elektrickými nabíjecími body pro osobní a nákladní automobily, aby mezi závodem a skladem mohla jezdit těžká nákladní vozidla na elektrický pohon.

Výroba e-komponentů jako zdroj energie pro budoucnost Lipska

Jedním z hnacích motorů rozsáhlých přírůstků, které se v současné době provádějí v závodě Lipsko – v areálu i mimo něj – je výroba e-komponentů. Opatření zajistí zachování stávajících pracovních míst a zvýší počet nových. V současné době pracuje ve výrobě e-komponent v Lipsku více než 800 zaměstnanců, do roku 2024 se jejich počet zvýší na více než 1 000. Další pracovní místa vzniknou u poskytovatelů služeb.

Od příštího roku budou v závodě BMW v Lipsku probíhat všechny tři fáze výroby vysokonapěťových baterií: povrchová úprava článků, výroba modulů a montáž vysokonapěťových baterií. Kapacita výroby E-komponentů se od roku 2021 neustále zvyšuje a v současné době se v ní potahují a montují bateriové články do modulů.

Již dnes pochází z Lipska každý třetí bateriový modul pro plně elektrická vozidla BMW Group a v současné době probíhá výstavba systému pro montáž baterií, který by měl být uveden do provozu počátkem příštího roku. BMW Group investuje do rozšíření výroby e-komponentů v Lipsku až 1 miliardu eur.

Po ukončení výroby BMW i3 bude v roce 2024 v lipském závodě uveden na trh další plně elektrický model: nové MINI Countryman. Tento crossover se bude dodávat se spalovacími motory nebo s plně elektrickým pohonem, přičemž vysokonapěťové baterie pro tento druhý typ pohonu se budou vyrábět přímo v dílnách závodu v Lipsku.

zdroj: tisková zpráva

Napsat komentář