BMW sníží počty doplňků a motorizací, chce peníze na rozvoj elektromobility

Jan Horčík - 04 Srpen 2017

Německé automobilky čelí doma i ve světě obrovskému tlaku. Konec dieselů se blíží, a tak dělají co mohou, aby se přizpůsobily nové době.auto výroba elektromobilů BMW i3 továrna Lipsko

Výroba elektromobilů BMW i3 v továrně v Lipsku
foto: BMW

Kupříkladu mnichovské BMW bude podle svého finančního šéfa Nicolase Petera snižovat počty dostupných doplňků a motorizací. Pro Reuters řekl, že mají v nabídce přes 100 volantů a u řady 5 čtyři dieselové motory.

A položil si sám otázku: "Je to vůbec potřeba?" Dodal, že u příští generace vozidel BMW by si na takový počet dostupných dieselových motorizací nesázel.

Příkladem snižování počtu dostupných variant vozů (což dělá například i Tesla) bude upuštění od manuální převodovky u BMW řady 2 Coupe a levnějších řad 5 v USA.

Výroba stávajících modelů by se tím pro BMW měla zlevnit. To uvolní peníze na další vývoj a výzkum v oblasti elektromobility.

Auta do zásuvky zatím pro BMW podle magazínu InsideEVs nejsou tak profitabilní jako klasická fosilní auta. Jenže to dá rozum - vyrábějí se kratší dobu, v menších objemech.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Germán prostě chce tu změnu jen simulovat ;))

zpravy.e15.cz/zahranicni/politika/usa-uvalily-sankce-na-rusky-plyn-proto-aby-zvysily-vlastni-odbyt-mini-nemecky-ministr-1335832

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

17 let novýho tisíciletí pryč a furt jen spalujem fosil plyn CNG ;))

zpravy.e15.cz/zahranicni/politika/eu-je-pripravena-hajit-sve-ekonomicke-zajmy-vuci-usa-rika-juncker-1335746

Kdo za to může? :))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rusko země nacucaná CNG s 50ti letým přibývajícím spalováním a oteplováním ho ze země chčije víc a víc ;)

img.e15.cz/img/11/normal690/3305397_vladimir-putin-rusko-sigmar-gabriel-nemecko-v0.jpg?v=0

CO2 ze spalovacího motor?? naprostá banalita - pravý důvodem dušení je produkce rakaprachu jak otrávit více evropanu :)))

veda.stoplusjednicka.cz/narustajici-hrozba-na-sibiri-nasli-7-tisic-bublin-metanu-hrozicich-explozi

lidovky.cz/na-sibiri-taje-permafrost-hrouti-se-silnice-propadaji-domy-muze-i-zrychlit-otepleni-zeme-g7f-/zpravy-svet.aspx?c=A170802_135337_ln_zahranici_fas

epochaplus.cz/pozor-sibir-je-bomba-o-sile-70-miliard-tun-metanu/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

české baterie i4wifi už znáte? ;)

zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/baterie-budou-i-v-pracce-rika-cesky-podnikatel-se-svymi-akumulatory-prorazil-na-nemecky-trh-1335811

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v Německu. Tam se baterie instalují v úložištích v rodinných domech...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

K bateriím se Klečka dostal v roce 2008, když ho nadchl pocit z jízdy elektromobilem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na začátku byl starý elektrický Volkswagen Golf z roku 1995. „Našli jsme v Číně výrobce LiFePO baterií a nahradili jimi olověné akumulátory. Najednou jsme měli funkční auto s dojezdem 250 kilometrů !! :)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ty jsi nemocný :(
to bude smutný konec smutného života

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Museli se ale prokousat záplavou akumulátorů od desítek čínských výrobců. Trvalo přibližně 2 roky, než si firma vytipovala a prověřila nynější 3 čínské dodavatele. „I tak je ale musíme udržovat v určitém napětí co se týká velikosti budoucích objednávek, aby dodávali dobrou kvalitu,“ :))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1* borec!!

zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/baterie-budou-i-v-pracce-rika-cesky-podnikatel-se-svymi-akumulatory-prorazil-na-nemecky-trh-1335811

off

Proč je tenhle Leaf jen za 3500 eur? Našel jsem ho v kategorii bourané, ale nic bouraného není ani v obraze či popisku?
https://www.autoscout24.cz/offers/nissan-leaf-elektro-%C4%8Dern%C3%A1-323902780

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě by zajímala životnost baterie 24/30kWh u NISSAN LEAF 2014/5.
kolik zvládne cyklů nabití?
kolik tis.km se na ni dá najet? 1000cykl*100km (100km dojezd na jedno nabytí) = 100.000 km??
stupeň degradace?
50.000km = ?%
75.000km = ?%
100.000km = ?%
125.000km = ?%

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nissan Leaf 24 kWh r.v.2015 za dva roky 100.000 km..degradácie batérie 12 %.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Clanky ktere pouziva nissan maji zivotnost cca 5000 cyklu pri hloubce vybiti 80 procent. Nissan leaf povoluje max hloubku vybiti 85 procent.

Obrázek uživatele Josef

Takhle to nefunguje. Každé auto je jiné. A zpravidla degradace nepostupuje lineárně u všech článků, ale najde se jeden nebo dva, které jsou horší a jelikož jsou více týrané, tak jdou výrazně rychleji do háje. Proto tak rychlá degradace. Ve skutečnosti stačí vyměnit ty vadné články a bude degradace opět do 5 %.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

lithium-železo-fosfátové (LiFePO) baterie sou těžší a mají menší kapacitu než lithium-iontové. Jsou ale zhruba 5x levnější v přepočtu na nabíjecí cyklus...

O kolik jsou LiFePO těžší než LiIon ?

Obrázek uživatele Josef

Hm, 60 Ah 3,2 V článek v LiFePo4 váží zhruba 2,5 kg, nevím to přesně, měl jsem je doma. Baterie z leafa váží odhadem jeden necelé kilo, ale jsou tam články dva spojené v sérii, takže stejná kapacita zhruba 1,5 kg? Ten rozdíl zhruba 1 kg na kWh bude asi odpovídat. LiFePo4 mají ovšem také nižší zatížitelnost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hm tak asi zhruba 2-krát těžší řekněme, no to je dost. bych chtěl někdy toho golfa 1995 250km lifepo4 vidět naživo

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a1994-vw-golf-citystromer/

Obrázek uživatele Josef

Já jednoho golfa s lifepo viděl. Teď nedávno v Hradci. Týpek to nabíjel u ČEZácký rychlonabíječky z AC. Říkal, že s tím furt musí něco řešit. Články se mu rozbalancovávají, některé jsou horší a tak rychleji odchází, v zimě s tím byl problém. Navíc aktivní balancování mu ty horší články zlikvidovalo, protože ty horší články vybíjelo a zase dobíjelo pořád dokola. S těma přestavbama není žádný med.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no věřím tomu no, je tam spousty elektroniky... tu předělávku očíhnout s nějakým komentářem na nějaký akci třeba by bylo zajímavý. Každopádně ten servis NISSANu mě dostal, zatím je pro mě jednička, čekám na 3-5.9.2017 až odhalí LEAF 2.17

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nojo ale kdo se v tom má šťourat. Prostě uvažuji stáří auta versus najetý kilometry. Zajímavý bude který neautorizovaný béčkový servis jako první zavede službu výměny těchhle vadných článků v baterii jako první :) ale ... kdo jim to svěří a bude tomu pak věřit že to udělali pořádně a neblafne to :)

Obrázek uživatele Josef

Štourat není potřeba. Diagnostika určí a ty články se vymění. V Nissanu to doposud dělají poměrně levně, za tu publicitu jim to nestojí. Navíc ty články už taky nejsou zrovna drahé, dva články vyjdou zhruba na 3500 Kč/ks.

Ta cena je za výměnu nebo opravdu za nový kus ?

---

Boo

Obrázek uživatele Josef

Mělo by to být za nový kus. Ale je třeba připočíst práci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to supr, pro mě novinka. V NISSAN servise dělají Diagnostiku baterie ok. A dělají i výměnu vadných článků v baterii ??

Obrázek uživatele Josef

Ano, dělají.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

aha tak to je pro mě novinka, hmm zajmavý, tzn vadná baterie NISSAN v Čechách není neřešitelný problém, to je dobrý

Hloupá otázka - a kolik těch článků v Leafu je ?
(aby komplet výměna byl ranec by to muselo být kolem 100)

---

Boo

Obrázek uživatele Josef

Je tam 192 článků, 48 modulů. Vyměňují se celé moduly.

Ha já přehlédl že ta cena je za 2 články, takže jsem se moc nesekl :)
Díky.

---

Boo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je otázka na pana Kubiša. Aj to tu nedávno písal, ale neviem to dohladať. Myslím, že ma po 70 000km degradaciu 15% a to bol ešte ten prvý vyrobený, tak predpokladám, že nové lefy s 30-kou budu na tom podstatne lepšie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

joo 70.000km a degradacia 15% tak to jde, to je dobrý. Když to bude mít 100.000 tak 20% = LEAF 1.14 24kWh původní dojezd 120 km s klimou - 2*12 = 100 km tak to by šlo, tnz LEAF 1.15 30kWh 150-30=120 km dobrý. dik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Skus tam napísať. Je tam málo fotiek a informácií aby sa dalo niečo usúdiť. Predpokladám, že je tam navyše aj baterka v prenájme. Vo Francii väčšina.

Obrázek uživatele Josef.

Do něčeho takového bych vůbec nešel, každopádně je vidět, že auta kolem 2014 už pěkně klesají pod 300 tis. a bude líp, jakmile se začne prodávat nový model :)

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

off

Šef značek VW Herbert Diess (kterej přešel z BMW), označil Teslu za jejich hlavního konkurenta v nové éře výroby aut. No když todle vyřkne 1.-2. největší automobilka na světě, tak už je to slušný ocenění pro ty nedodělky z Fremontu co před pár lety byla jen garážovka ;-D
https://electrek.co/2017/08/04/vw-brand-ceo-sees-tesla-as-vws-main-competitor/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

a teraz tú o konšpirácii -
siahnu do šuplíkov, otvoria trezory,
vytiahnu ZÁZRAČNÉ RIEŠENIE

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V podzemí motolské nemocnice

ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/217411000100804/video/560698

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

+1000 :-)

Už to asi nebude dlouho trvat a ve velkých logistických firmách se hodně sníží počet zaměstnanců.

youtube.com/watch?v=6lwbE1TfLUo

off

Lesk a bída Future Faraday

"This company has 3 owners, if you read the article about them, one is in jail in China, the other one is wanted by Chinese government living in the US, and the third one who appeared in the Las Vegas show, as the article wrote, he had about $200 million dollars in Chinese banks that China government toke it from him because of their fraud in china and there are some people from US government left for China to investigate how much money he has , if they can take it and give it to those companies who brought them to this point in the US . they have more than $120 million dollar lawsuit in the court and get add on it every day or week , they didn't paid anybody, not advertising company, not the car interior manufacturer , not even to those small companies they did $20,000 job for them and not even their location rent in California for last 16-18 mounts while currently they got a notice to evacuate their office building in Las Vegas in next 30 days . and they still keep advertising for I don't know why , probability fooling people who doesn't know anything and stupidly let them go to their website and pay $5000 dollars the down payment... looooooooool THEY ARE ALREADY BANKRUPTED."

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

No jo no. Typicky Tesla killer :) Ale je to skoda

Je to škoda a navíc to asi nikdo nekoupí, třeba takovej Apple by to moh mít jako bokovku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Chachá, krysí závody začínaj, jen houšť :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW : s neopravenými TDI budou bez milosti odhlášeny z provozu

autoforum.cz/zajimavosti/vw-z-dieselgate-s-neopravenymi-tdi-budou-bez-milosti-odhlaseny-z-provozu/

Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut

auto.idnes.cz/mnichov-zakaz-dieselu-0ut-/automoto.aspx?c=A170615_100736_automoto_fdv

Stuttgart 2018 zakáže vjezd dieselům krom EURO 6

auto.idnes.cz/stuttgart-diesel-0zd-/automoto.aspx?c=A170228_141718_automoto_fdv

tá spotreba je klamstvo ako sme u nemčúrov zvyknutí - trabi mal sedem litrov, škodovka podobne a w353w sa dal stiahnuť presunutím chladiča a demontážou vrtule (1.5hp) tesne pod sedem litrov.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ono to nebude tak horký, výrobci aut se dohodli s německým ministerstvem že udělají úpravu software, takže nebudou potřeba ty zákazy

Obrázek uživatele Josef.

Já myslím, že jen blázen si v této situaci objedná nový auto diesel. Ať udělají cokoli, tahle mánie povede k jejich konci.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Súhlasím... +1000

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi tak, jedině snad že k tomu bude mít člověk velmi vážný důvod, například se jedná o pracovní auto do terénu, nebo firemn někde kde se jede nafta ve velkém a má vlastní pumpu, takže autodoprava, zemědělství a pod., ale jinak nevím.

Obrázek uživatele Josef.

Ano, zapomněl jsem dodat osobní auto pro běžné cestování. Zemědělská a pracovní technika bude na naftě ještě hoooodně dlouho.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslel jsem spíš taková ta co s tím jezdí elektrárny opravovat vedení, lesníci na horách a podobně, ale s tím také nikdo po městě moc nikdo nejezdívá, takže těm je hodně z těch zákazů jedno, navíc nejspíš zrovnat servisní vozidla si vyjednají výjimku.

Řetězová reakce.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

chce se mi blejt velebnosti :))) bramborová dvojka co 40 let už snila o elektromobilech...

hybrid.cz/bmw-40-let-elektromobilu-ktere-jste-si-nemohli-koupit

... zjistila že elektrocestička už je prošlapaná a tak přemýšlý jak by ušetřila aby mohla zase drbat, to je nuda z mnichova, jako obvykle ;)) Kdy konečně spolková země Bavorsko vystoupí ze spolčení a získá tu svobodu :))))

Bavorsko by to přežilo, ale Německo ne :)
Však taky na hranicích je hraniční kámen Bavorska a ne Německa ;D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to je otázka, jejich ustávní soud tvrdí že to nejde, na druhou stranu by tu mohl být háček v procesu sjednocování Německa a tam by se mohlo něco najít, protože si zachovalo vlastní armádu a zahraniční politiku.

A ano, odchod Bavroska by znamenal konec Německa, protože by se mohly začít odrthávat ostatní státy. Ono Německo je dost podivný slepenec.

Německo bylo slepenec po celá dlouhá staletí a vždycky tím trpělo a sjednotilo se oproti ostatním státům až docela pozdě.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A bude trpět nadále a časem nevydrží ten tlak co příjde. HRE se nedá moc za německo počítat, řekl bych, sice měly v názvu národa německého, ale víme jak to bylo.

Snaha o vytvoření moderního německého nároada vede k nestabilitě a ohrožení celé Evropy.

Obrázek uživatele Josef

Nemyslím si. Německo rozhodně netrpí. Separatistické snahy jsou výrazně menší jak v USA a vyrojí se jenom v nějakou příhodnou dobu a pak zase usnou. Moderní německý národ je tahounem Evropy, rozhodně bych ho nepovažoval za nestabilitu a ohrožení Evropy. Politicky je dnes Merkelová v podstatě jedinou silnou představitelnou liberálního demokratického světa.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Separatismus v USA je trochu něco jiného, už se o něj jednou vedla válka a dodnes se o legálnosti secese, jak se to překládá, vedou spory o celé válce severu proti jihu. O tom co ji spustilo, o tom která dohoda byla/nebyla porušena, i po jejím konci tam byly podivné formulace v kapitulačních lejstrech jednotlivých států o tom že se vzdávají práva na odtržení (myslím že to tam má konkrétně Virginie, nebo Jižní Karolína)... Takže legálně by možná mohla pryč ještě Californie, nebo státy vzniklé před rokem 1862, navíc se chtějí stát nezávislou entitou (Californie, Texas), v Evropě je to, nebo mi to tak spíš přijde, snaha nahradit cestu přes Berlín či Madrid do Bruselu, tak říkajíc přímou linkou. To je myslím něco jiného, jakoby snaha dát bokem nepotřebný balast "národního" celku pro přímou integraci do EU.

U mnoha evropských zemí to dává smysl, naše spojení Moravy a Čech v jeden útvar vystupující v podstatě jako jeden stát, s krátkými přestávkami, trvá od 9. století, jedno jestli král sídlí na Velehradě, nebo na velehradě (Pražský hrad je největší a světě), pořád je to jeden stát (byť teď s ahistorickým uspořádáním které bych osobně raději nahradil 2-3 zeměmi), ale už s přihlédnutím právě k procesům sjednocování u některých zemí, který nastal celkem pozdě proti nám, je myslím snaha o odstranění mezikusu pochopitelná.

HRE byla spíš tak na úrovni EU, ale do středověké politiky nebudu raději zabíhat, mysleli úplně v jiných termínech.

Pokud tedy položíme vznik moderního Německého národa do doby sjednocování, pak tu máme válku s Rakouskem (ta byla také nepřímo součástí toho procesu), Francií, pak prodloužení první světové (traduje se že když císař Karel I chtěl válku ukončit, což už ostatně chtěl František Josef, tak na něj císař Vilém II udělal bububu a válka pokračovala), samozřejmě tu máme pak ještě 2. světovou, která byla jen vyústěním té první. Ostatně maršál Foch prohlásil ve Versailles, nebo se to tvrdí, "Tohle není mír, ale příměří na dvacet let"

To máme historické věci. Z těch aktuálních je to ono nešťastné prohlášení v roce 2014(?), čímž pozvala nekontrolovatelnou vlnu migrantů, což může snadno, pokud to nezvládne ukočírovat, vést k růstu extremismu na obou stranách. Ovšem v podobné situaci jsou i jiné země, jen to Německo asi nejčerstvěji. Nedávno se podařilo odhalit plány na několik akcí pod falešnou vlajkou.

Navíc pokud nezvládnou vyřešit problémy spojené s migrací, pak riskují vážné vnitřní problémy.

Obrázek uživatele Josef

Promiňte, ale historické Německo a dnešní Německo, to je jako nebe a dudy. A z těch aktuálních:

1) Merkelová nikoho nezvala. Pouze prohlásila, že se o uprchlíky Německo postará. Kdyby to neudělala, ti uprchlíci by přišli stejně a byla by v Evropě v podstatě občanská válka, protože na začátku zimy by ten milion lidí začal rabovat.
2) Extremismus roste především tady v ČR. V Německu ani tak ne, naopak Merkelová se zdá, že míří k dalšímu obrovskému vítězství ve volbách. Proč asi. Protože to zvládá!

Fascinuje mne odvaha lidí z ČR hodnotit problémy Německa, když ČR nemá odvahu se do jakéhokoliv řešení byť jen drobně zapojit. To je pokrytectví non plus ultra.

Kolik máte známých v Německu a kdy jste s nimi naposledy mluvil? Asi před několika lety ne?

Pane Josefe,
pravděpodobně máme naprosto rozdílné zdroje informací i jejich chápání.

Tady nejde o "občanskou válku" (pokud by se s každým vetřelcem okamžitě jednalo dle zákonů, ta by se do žádné evropské země nedostali v tak hojném počtu).
Zde se jedná o úmyslnou demontáž naší Evropské kultury a vnesení nesourodého a nesmiřitelného prvku — Islámu.
My se budeme muset přizpůsobovat jim, ne oni nám. Pokuste se najít nějaké informace jak se postupně mění některá města v cizině a buďte rád, že zatím to tu nemáme. Nejedná se jen o Německo, ale o celou Evropu!

Pokuste se třeba si stáhnout knihu:
Oriana Fallaci - Síla rozumu.pdf
https://www.uloz.to/!dnUBL4kdj/oriana-fallaci-sila-rozumu-pdf
a přečíst si ji.

I poslech nějakého rozhovoru s panem Benjaminem Kurasem by nebyl zbytečný, stejně jako četba jeho knih.
Pokud nevíte o koho se jedná — je to český spisovatel, dramatik, překladatel a publicista, který v roce 1968 emigroval do Velké Británie.

Malý příklad:
https://www.reflex.cz/clanek/video/80975/muslimove-se-radikalizuji-vic-a-vic-chteji-nas-znicit-a-evropske-elity-selhavaji-tvrdi-kuras.html
http://zpravy.idnes.cz/birmingham-radikalni-islam-ddd-/zahranicni.aspx?c=A170327_140750_zahranicni_ert

Ať Vám Sluníčko nadále svítí…

Obrázek uživatele Josef

Jasně, vzdělávat se o demagozích a xenofobech. To je tedy vážně můj cíl.

Víte, já nejsem žádný sluníčkář, ale ti lidé by z Afriky apod přišli tak jako tak. O zavření hranic tu všichni pořád jen mluví, ale ve skutečnosti si nedovedou představit, co by to obnášelo a je to jen takové plácání do větru. Jak byste to chtěl reálně udělat? Prosím, poučte mě. A nezapomeňte, že při tom řešení musíte být v souladu s evropským právem! Pokud byste nebyl, nejste demokrat, ale něco úplně jiného.

Ať vaše morální bahno dál smrdí...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Člověk z poskomunistické země, narozený nejspíše ještě za železnou oponou se ptát jak udělat hranici neprostupnou (tedy téměř) ? Jen v CŘ máme cca 40 letou zkušenost jak udělat hranice neprostupné, I když tentokrát by se to chránilo v opačné směru.

Řešení tedy zjevně existuje, i když by to nebylo moc hezké a stálo by to pár mrtvých. Ale počet mrtvých by nejspíše i v prvním roce zavedení byl menší než se teď utopí pod dohledem cestovky Frontex a dlouhodobě by to bylo zcela jasné.

Obrázek uživatele Josef

Hm. My jsme snad jako komunistická země někdy bránili mořskou hranici? Hm hm... :D :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Východní blok měl jen pozemní hranice ? Co třeba východní vs západní Německo. Pamatuji si článek o tom jak nějaký východní němec proplaval v moři pod vodou z východu na západ s motorem pro potápěče co si sestrojil (a pak na tom na západě zbohatl) a byla to ukázka jednoho z mála co utekl přes more. Podobně si pamatuji střežené hranice v Bulharsku až na pláž.

Ostatně I takové Lipno zasahuje až do Rakouska a také se muselo hlídat.

Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody. Současná EU zjevně hlídat hranice nechce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V první řadě, omlouvám se za spuštění, neúmyslné, této diskuse, že dojdeme od faktu že Německo umí nadělat problémy až sem jsem nečekal.

Myslíte jako zákon o liniových stavbách, zákon o veřejných zakázkách? Nemyslím že máme v EU zákon zakazující vybudovat kilometry betonových zdí a štětových stěn. Bude to drahé, ale kolik bude stát migrační vlna? Bez nasazení toho co chybí, vzdělávacích programů pro příchozí a velmi dobrého prověřování to může stát hodně, doufejme že jenom finančně.

Evropské právo lze snad aplikovat na pevnině a v teritoriálních vodách, ve vodách mezinárodních platí právo mezinárodní, konkrétně námořní, které upravuje lodě neplující pod vlajkou žádné země. Velmi zjednodušeně, promiňte nejsem právník se specializací na právo námořní, bych řekl že takové lodě jsou řešeny v sekci pirátství. I kdyby nakrásně pluly pod něčí vlajkou, tak většina zemí má zákony na ochranu hranic, které toto nejspíše porušuje a v těchto zákonech je jistě jasně dáno jak se má postupovat.

Pokud se má evropské právo dodržovat, je třeba aby bylo podle platných zákonů postupováno, ne aby se jejich část ignorovala. Jistě máme předpisy co dělat se zamítnutými žadateli, co dělat s pašeráky, otázka jestli je toto vymáháno.

Obrázek uživatele Josef

Loď, pokud má nějakou registraci, má právo vplout do libovolných teritoriálních vod. Pokud taková loď i poblíž teritoriálních vod zahlásí pan pan pan nebo mayday, má jí povinnost pomoci jakákoliv loď okolo. To není možnost, to je povinnost! Jakmile někdo vstoupí na evropskou loď, je to jako by vstoupil na pevninu. V tu chvíli začíná běžet azylové řízení. Podle normalizovaných zákonů EU má každý právo do EU vstoupit a někteří dokonce i právo zůstat, podle situace.

Problém je, že azylanti neuvedou zemi, odkud pochází, respektive je nelze podle práva vrátit do země, kde by jim hrozila újma. Takže smůla, stačí když uvedou Sýrii, Afghánistán, Irák apod. Evropské právo je prostě zaměřeno na ochranu lidí. Proto představy lidí, jak se budou azylanti někam vracet naprosto absurdní. Ono je prostě není kam vrátit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám pochybnosti že ty gumové čluny mají registraci, pokud se najde navíc loď nestandardně přeplněná, měla by to být indikace že není něco vpořádku, a začít prověřovat možnost převaděčství.

Ale ano, mohli bychom zjistit odkud člověk pochází, respektive kde se narodil a vyrůstal, existují na to relativně spolehlivé postupy. Jednak se dá ověřit dle znalosti místních poměrů jestli mluví pravdu, že je tam odkud tvrdí že je, ale také na to existují forenzní postupy, kdy se na spektrografu sjede malý vzorek zuboviny, v zubech je totiž uložena informace o minerálním složení prostředí kde se člověk vyskytoval v době narození a kde prožil dětství. Pokud bude tvrdit že je ze Sýrie, ale všechny ostatní důkazy budou ukazovat jinam, řekněme do povodí Konga, nebo třeba na západní Saharu, pak je třeba se zařídit podle této skutečnosti. Ano, mohl se v minulosti přestěhovat, ale to by měl být právě sto potvrdit nebo vyvrátit znalostí daného místa. Je to složitý postup, ale mě by být proveditelný.

Dále je v mezinárodním právu klauzule o tom že uprchlík je povinen se zastavit v první bezpečné zemi do které příjde, takže stači aby se na jeho trase našla jedna taková a je kam jej vrátit, kde to následně bude podléhat místním postupům.

Obrázek uživatele Josef

Ta země není jeho rodná. Takže není povinna ho přijmout, respektive ho rovnou šmahem odmítne.

Vy si to vážně představujete hodně jednoduše. Dělat nějaké rozbory podle zuboviny? To je naprosto absurdní a každý advokát to u soudu rozseká na maděru. Vaše představy o právních systémech EU jsou fascinující. Stále platí presumpce neviny. Tedy je třeba předpokládat, že utečenec sem skutečně utíká, pokud se nade vší pochybnost neprokáže opak. Není to tak, že on musí prokazovat, že to, co tvrdí, je pravda. To je základem našeho demokratického práva.

On by vážně nebyl problém vzít ozbrojené lodě a všechny pašerácké lodě plné lidí potápět. Stejně tak není problém se zbavit všech uprchlíků. A svět by to asi i zkousnul. Ale opravdu pak chcete svým dětem vysvětlovat, jak jste je hrdinně zachránil před cizí kulturou vražděním nevinných? Dětí a žen? Já ne. To je radši připravím na budoucí boj a střet kultur. Pokud naše civilizace není schopna se s problémem civilizovaně vypořádat, ať radši zanikne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč by měl rozsekat důkaz, který vychází z prakticky nefalšovatelného záznamu a dobře ověřených a ověřitelných rozborů? Tam je jediá možnost záměna vzorků, ale od toho mají být dlaší důkazy jako znalost místa odkud má údajně pocházet. Předpokládám že se žadateli dělají pohovory, tam se dá nějaké prvotní podezření buď rozptýlit, nebo získat, pak se dá pokračovat různě. Jenže toto zřejmě není dnes dost efektivní, slyšel jste ten případ němce co se vydával za uprchlíka, ne? Ve zkratce, němec uměl arabsky, zamíchal se mezi uprchlíky a požádal o azyl, při pohovoru ani nečekal na překlad (tvrdil že německy neumí, ale umí francozsky), odpovídal francouzsky, úředníka nenapadlo že je to divné. Takže by se to mělo podpořit dalším zjišťováním, třeba v podobě té zuboviny a podobně.

Ovšem stejně tak pokud sem opravdu utíká, tak je snad sto nějaké důkazy o svém původu mít, mnozí mají buď doklady, které třeba zase v Řecku pracovníci ignorovali a všem psali svého času jako datum narozen 1. leden, byť tito lidé měli doklady, nebo mají telefony s fotkami, kde jsme zase dnes sto zjistit jestli náhodou nejsou z nějaké centrální databanky. V momentě kdy bude mít 10 lidí v čase a místě rozdílných, stejnou fotku v telefonu, podezření je opět na místě.

To už je jedno co s těmi loděmi uděláte, jestli je potopíte, nebo prodáte do šrotu, důležtéje eliminovat pašeráky.

Civilizovaně se dá jednat vždy, otázka jestli můžete jednat "po Evropsku" s někým kdo potenciálně dříve či později dovede střet kultur do krvavého střetu. Když vidí člověk co jsou si schopni udělat v domovině navzájem, tak to chce mít co nejdál. Ne že by se tu za válek zvěrstva neděla, ale dovedlo se to minimálně k formální sadě pravidel jak válku vést. Zakázali jsme si chemické zbraně, útoky na nemocnice a mnoho dalšího, tam se to ignoruje.

Civilizovaně lze asi vést střet kultur s Ruskem, Čínou, Japonskem, Jižní Koreou, a asi i Indií, ne s někým kdo své nároky opírá o dogmata a "jedinou pravdu" pro kterou udělá cokoliv, která mu slibuje absolutní vládu nad Zemí.

Aby nedošlo ke kervavé formě střetu civilizací, pak musíte získat nad touto novou populací jakousi kontrolu, minimálně musí uznávat odluku státu a církve. Musíte omezit vliv extremistických výkladů, musíte odstranit zdroj radikalizace, bohužel to asi úplně demokraticky nepůjde. Státy by musely získat kontrolu nad přípravou nových kněží, ne být odkázány na import. V západní Evropě asi neexistue jediná katedra islámského bohoslovectví, víte co to znamená, že? Oba hlavní proudy islámu mají obrovské množství, nazvěme to, škol, bohužel nejvíce peněz se dostává těm nejnebezpečnějším. Takže by musela být vytvořena dost velká protiváha nebo by se musely omezit toky peněz do jistých zemí.

Samozřejmě, můžete potopit všechny lodě, nebo vyhlásit některému z problémových a teď nestabilních států válku, anektovat si tam území a to využít k řešení krize. Toto by asi mezinárodní společenství také sneslo. Jenže to nikdo neudělá ze strachu aby je neobvinili z kolonialismu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dle namorniho prava ma kazdy clovek v namorni nouzi narok na zachranu zivota, bez rozdilu na puvod. Verbalni hlasatele zavirani (namornich) hranic maji utkvelou myslenku ale netrapi se tim konkretne navrhnout jak by se to realne dalo udelat. Neexistuje moznost aby jakakoliv lod jednoduse prijela do ciziho statu a svevolne tam vysazovala nejake lidi. Konkretne na mori nabrane lidi italskou lodi zavezt treba do Lybie je neproveditelne. Jedina moznost jak ty lidi vysadit na breh je privezt je do pristavu materske zeme te lode. Mala cast navrhuje ty migranty postrilet. Zrejme ocekavaji, ze kapitan lode a posadka budou dle jejich prani sprosti vrazi. Asi pred rokem jsem zaslal dotaz kancelari prezidenta republiky jak by konkretne mel Frontex uzavrit hranici. Odpoved byla vic nez vyhybava a pry ze prezident ma vse dobre promyslene. Bla, bla, bla. Zeman a spol. maji jen populisticke svalnate kecy pro jednoduse fungujici hlupaky. Bohuzel se mu zrejme dost dari. Problem Evropy je blizkost k problemovym zemim, atraktivita naseho spolecenstvi a valky, korupce a diktatura v urcitych zemich. Problem migrace je realny, ale neexistuje jednoduche reseni. Musime se s tim vyporadat s mechanismy ktere mame v ramci pravni statu.

Obrázek uživatele Josef

Přesně tak. Většina odpůrců migrace má silná slova a utkvělé představy, ale když dojde na konkrétní řešení, tak jim dochází řeč nebo se z nich stávají rádoby vrazi.

Problémů je hned několik, za prvé diskriminace původních obyvatel = nespravedlivý sociální systém, tolerování porušování zákonů ze strany migranů - proč?? Žádný plán integrace. Nevím co by jste chtěl tady s těmi lidmi dělat? Už tak se alespoň v mém okolí zásadně množí nepracující cizinci kteří dělají jen výtržnosti a páchají různě závažnou trestnou činnost, přicestovali (byli dovezeni) za prací, na kterou se povětšinou nehodili a následně ponechání svému osudu. Těm lidem (tedy většině) se dá smysluplně pomoci jen v jejich zemi (oblasti), prostředky na to určitě jsou, vůle nikoliv. Zeptejte se někoho kdo za minulého režimu emigroval čím si musel projít a porovnejte s tím co se děje dnes.

Obrázek uživatele Radovan

Všechno jde, když se chce. EU má vnější hranice Schengenu, které jsou povinny vnější státy chránit a bránit. Evropské právo je hadr a cár papíru, s nímž si politické elity EU vytírají zadek. Dnes a denně.

Není potřeba nikoho potápět, stačí je vylodit v nejbližší pevnině, což rozhodně není ta evropská.

Že EU není schopna ochránit ani své obchodní lodě, to ukázali a v podstatě dodnes ukazují (jen se o tom tolik nepíše a mnoho zemí mimo EU si s nimi poradilo) krásně somálští piráti. Impotence politických vůdců Evropy je přímo zoufalá.

Jinak zopakuji: Uprchlíci jsou především obrovský byznys pro převaděčské mafie v Africe, Evropě i Asii. Ty částky, co vydávají převaděčům, jsou neskutečně lákavé. K tomu pak ještě mafie ubytovací. Pak už je to jen korupce a neschopnost evropských politiků a byrokratů, kteří v tom jedou s nimi. Sami si vyberte, co převažuje.
Ale aby státy lovily lidi v mezinárodních i národních vodách jiných zemí, krmily a šatily, zdarma je vozily na své území, odkud nekontrolovaně prosakovali do dalších zemí okolo, které s těmito státy mají otevřené hranice, tak to je síla. Tak to vypadá, když vládnou fakticky zločinci. Zkuste si přejít nějaké hranice mimo podělanou schengenskou Evropu. Budete rádi, že Vás jen zatknou a rovnou nezastřelí.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 57 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 19 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vysazovat na pevninu cizych statu nejake lidi... To delaji paseraci lidi. To chcete aby Evropa fungovala jako banda paseraku? To snad nemyslite uplne vazne.

Obrázek uživatele Radovan

To námořní právo hovoří jasně i o nárocích zachráněných, že mají nárok být dopraveni na nejbližší břeh. A to rozhodně není EU.

Pašeráky lidí jsou právě orgány EU, protože berou cizí lidi, vydávající se za trosečníky, a vozí je do zemí EU. Takže nechci, aby EU fungovala jako doposud, tedy jako banda pašeráků. A je mi jedno, zda je do EU pašuje mafie, neziskovka nebo Frontex. Stát mám na obranu vnějších hranic a to nedělá. Svěřil tuto pravomoc v rámci schengenu EU a ta to taky nedělá. Takže k čemu mi obě uskupení jsou? To moje vlastní, tedy ČR, alespoň odmítá se na pašeráctví podílet. Protože co jiného jsou ony většinou menšině vnucené kvóty nelegálních imigrantů?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 57 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 19 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyby mela lod z Evropy pravo vysadit nejake lidi na uzemi ciziho statu, tak by mel cizi stat to same pravo vysadit v Evrope cizi lidi na pevninu. Italska lod muze jen do Italie a recka jen do Recka. Turecka jen do Turecka atd. Takze italska v Turecku nemuze vysadit jen tak nejake lidi. Chapete ten princip? Zadny stat si nenecha cizi lodi vysazovat nejake lidi na sve uzemi. Pouze vlastni na vlastnim uzemi. Vyjimky existuji pouze se svolenim uradu dane zeme.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobře, podle této logiky je Německá loď plující kdesi u Point Nemo zachránit posádku lodě, dobře, ale zároveň je smí vysadit pouze v Německu. Takže je má měsíc vést někam do Hamburku? To je divné trochu.

Pokud ale někdo tahá lidi kdesi v teritoriálních vodách Libye a z lodí které nejsou určeny pro mořskou plavbu, pak se dá jistě najít klička jak toto vysazení umožnit. On je tedy problém že něco takového Evropské lodě ve vodách Libye dělají. Samozřejmě by bylo třeba si prověřit pod čí vlajkou plují a případně se jim pokusit registraci zrušit. Dokud to dělaly u pobřeží EU, chápat se to dalo, ale jak přešly kdesi do pryč, mělo se s tím něco dělat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ve vysostnych vodach ciziho statu (Lybie) urcite nikdo lidi nenabira. Nejspis na hranici ale v prostoru mezinarodnich vod. Zadny stat jen tak neakceptuje aktivitu cizi lode ve svych vodach.
Priklad s tou nemeckou lodi nevim jak to funguje. nejspis se ty lide premisti jeste v mezinarodnich vodach na palubu lode lokalniho statu, napr. italske a ta je odveze do sveho pristavu. Mozna ze v ramci EU muze nemecka lod pristat i s cizinci v EU pristavu. nevim. Ale zcela urcite nemuze pristat v pristavu Turecka, Lybie, atd, teda mimo EU. Proc by jinak Merkelova tak usilovne jednala s Tureckem aby oni zachycovali migranty na tureckem pobrezi, kdyby je mohli jen tak vozit do Turecka?

Obrázek uživatele Radovan

V Lybii stát neexistuje a EU a OSN uznaná vláda je bezzubá a neplní funkce státu.
Trosečník je vysazen na nejbližším možném území. Nebo si myslíte, že ruská loď (tedy loď plující pod ruskou vlajkou, protože plavidlo může být registrováno klidně v Panamě), zachránivše potápějící se loď u břehů Austrálie, poveze trosečníky až do Vladivostoku?
Samozřejmě, že může přistát kdekoliv. Koho z paluby na břeh pustí tamní úřady, jsou-li nějaké, je věc druhá. Obvykle se pak osádka obrátí na svůj místní konzulát nebo kontaktuje mateřskou zemi a čeká na řešení. A nastupují diplomati.
Merkel jedná s Tureckem proto, že Turci ty své nelegální imigranty, kteří přišli nelegálně na jejich území, aby pokračovali tranzitem dále, namísto vrácení zpět za svou hranici radostně vysílají k břehům Evropy. Ne že by je tam přímo vozili, jen jim v tom jednoduše nebrání. Oni se zbaví problému a ty se starej sousede. A protože Řecko je na tom jak je plus nejvíce dluhů má u německých bank, tak se Merkel snaží, aby nemuselo vydávat peníze na nelegální imigraci, ale na splácení dluhů.
A trochu odlehčení: Erdogan nelegální migranty zpět bere, ale jen ty, které si potřebuje doma odsoudit a pověsit za účast na vojenském puči a utekli mu do Řecka. :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 57 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 19 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Samozrejme ze Turci nemaji zajem migranty zadrzovat na svem uzemi. Obyvatele take z nich nemaji radost a to jich tam je nekolik milionu. Ale proc by mel Turek mit povinost jim branit v ceste dal? Aby branil Turek migrantum dal cestovat do Evropy, chce neco za neco. je to jeho pravo. Proc by si mel brat dobrovolne bremeno?
Problem ruske lodi a vezeni do Vladivostoku je trochu jiny. Zaprve je identita trosecniku vetsinou jasna a maji papiry. Tam je navraceni do domovske zeme mnohem jednodussi a staty maji jiste moznosti primet majitele lodi aby se postaral o navrat trosecnika. Tam by asi nemel byt problem aby ruska lod vysadila trosecniky z Indonezie treba v Brazilii. Migranti, neboli boatpeople nemaji doklady, nerikaji ze ktereho statu pochazi a automaticky zadaji o asyl. Tam je vec diametralne jina. Bez radneho zjisteni totoznosti a bez papiru zadna zeme nevezme nejakeho migranta zpet. Ostatne africke zeme ani nemaji naspech jim vystavit cestovni doklady aby se vubec mohli vratit do sve zeme, kdyz v Evrope soud rozhodne o deportaci.

Obrázek uživatele Radovan

A Vám nepřipadá trochu divné, když si soused nechá na své území pronikat nelegály a pak Vám je posílá? Tak se chová normální soused?

Identita kohokoliv je v podstatě jasná. Jedno jaké rasy. Po chvilce života v Asii bezpečně rozeznáte od sebe Indy, Vietnamce, Japonce, Korejce i Číňany a taky Číňany mezi sebou podle oblastí. Mongola rozpozná bezpečně každý Čecch, i kdyby byl duševně mongol, jak se tu s oblibou říká. Jako osobní znalec několika afrických černošských etnik - díky studiu na VŠ a bydlení na kolejích, dokonce se 3 na dvojpokoji - mohu říci, že je i mezi nimi lehce rozeznatelný rozdíl. Měl jsem tu čest s obyčejnými středoafričany, maličkatými skoro pygmeji i s vysokými kolohnáty typu amerického černošského basketbalisty. Třeba synem náčelníka s 3 nezhojenými jizvami na čele po zasvěcovacím rituálu na muže. Absolvoval ho během letních prázdnin. Nebo jsem musel zakročit proti šikaně mého malého spolubydlícího černovlasého kudrnatého černocha (fakt černý tak, že ve tmě mu zářilo jen bělmo) dvěma sousedními hnědochy. Vyšší, robustnější, kůže tmavě hnědá, vlasy spíše dohněda a rovné. Páč dělali bordel i na mém pokoji. Pak byl klid. Takže roztřídit boatpeople není žádný problém. Chce to jen chtít.

A hlavně - může mi někdo vysvětlit, jak se mohou neustále do přístavů EU vracet lodě různých neziskovek s novými "zachráněnými"? Poprvé jim to úřady zbaští, že si tak rekreačně pluly a naráz bum, člun plný trosečníků. Podruhé je snad zabásnu minimálně na 24 hodin pro podezření z pašeráctví než prolustruju celou loď. No a potřetí jim zabavím loď a nechám maníky a babiny ve vazbě počkat si na soud. Protože lovení trosečníků, kteří trosečníky nejsou, není záchrana, ale pašeráctví. Když nebudou převaděči, nebudou převádění.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 57 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 19 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naposledy se to rozlysovani lidi podle barvy oci, vlasu a tvaru nosu trochu zvrklo.
To chcete doopravdy vracet lidi do ruznych statu podle vizualni kontroly nejakeho urednika? I kdyby to nekdo realne zkousel, cilove zeme by se s nim ani nebavily. Ostatne i kdyz znate identitu a vite bezpecne ze nekdo pochazi z urcite zeme, tak ho tam stejne nevemou. Chteji totiz nejdrive platne cestovni doklady a ty doklady musi vystavit prave ten prijimaci stat. V pripade berlinskeho atentatnika uz bylo jasne ze je to Tunisan, ale Tunis mu dlouho zadne papiry nechtel vydat a tak sedel pekne v Nemecku a vsichni cekali na tuniske urady. Chapu, ze je to pro nas frustrujici, ale nasilim ho tam stejne nedostaneme a tak musime cekat az a zda se uraci nejakeho zmetka nebo obycejneho migranta vzit zpet. Bohuzel to tak funguje a nikdo s tim nic neudela. A co se tyka zabaveni lodi, tak tam to nefunguje jak pisete. Oni zadne lidi formalne nepasujou, oni je fakticky naberou na mori v namorni nouzy. Tim se jedna o zachranene trosecniky, i kdyz si muzeme myslet co chceme. Namorni zakony jsou proste takove. Jinak i kdyz uvidite sebevraha, musite mu poskytnout prvni pomoc, i kdyz to udelal zamerne.

Obrázek uživatele Radovan

Sebevrahovi je samozřejmě nutné poskytnout první pomoc s respektem k jeho svobodné volbě - kámen na doražení :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 57 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 19 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef

V Lybii stát překvapivě už zase funguje, i když spíše dva státy. Nicméně už se dohodli na normálních volbách příští rok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže nefunguje.
Máte tam rádobyvládu a generála, jestli po volbách nebude zase nějaké nové divadlo, tak se tam mohl nechat rovnou dosloužit Kadáfí, nic moc lepšího z toho nebude.

Obrázek uživatele Josef

Já souhlasím s tím, že EU měla tu krizi řešit úplně jinak. Měla vzít tu horu peněz, kterou stejně rozdává státům okolo a investovat ji do nárazníkového pásma na pobřeží Afriky. V podstatě tam vybudovat takový předstát EU. Zde by se uprchlíci shromažďovali a třídili. Sebralo by to vítr z plachet převaděčům, uprchlíci s nárokem by putovali na starý kontinent, ostatní by dostali třeba šanci prací v předstátě si postupem času získat nárok na vstup do EU. Tohle by fungovalo pro Afriku. Problém je, že velká část uprchlíků přichází i po zemi a to už nikdo neřeší.

Obrázek uživatele Radovan

Ano, to je jedno z mnoha řešení, které šlo přijmout k odstranění důsledku předchozí politiky rozvrácení místních režimů, ať už byly jakékoliv.

Uprchlíci přicházející po zemi jsou ten nejmenší problém. Opět je to jen o dennodenní práci. Jenže zase je tu korupce a mafiánští politici. Kolika lidem se ročně povede překročit hranice mezi Ukrajinou a Slovenskem? Mizivému počtu a většinu pokusů zachytí dokonce už Ukrajinci. Jak to, že to jinde nejde?

Já nechci vychovávat děti pro nějaký střet kultur = válku. Raději budu střílet vetřelce na hranici, než za pár let se svými dětmi po boku střílet vetřelce u nás doma v ulici. Protože tam to spěje mílovými kroky.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 57 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 19 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef

Eh, do ČR se ti vetřelci fakt zrovna nehrnou. A ani nepohrnou. Takže to tam zrovna nespěje. A Němci, ať si to vyřeší po svém. Věřím, že vědí, co dělají. Rozhodně lépe, než rozumbradé z ČR, kteří mají své dvorky vydlážděny náhrobky z židovského hřbitova (Prostějov), schvalují ponechání prasečáku na místě bývalého koncentráku a hromadných hrobů cikánů, mlátili lidi na demonstracích před 89... Takových lidí, kterým stojí za žvanec odevzdat i poslední kousek své lidskosti, jsou u nás hromady.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zatím, jenže to se může změnit, ono je to pro některé země lákavé se toho problému zbavit nějakým novým mechanismem. Ono to jejich řešení "po svém" může klidně být přes EU a přesídlení. Pokud to zkusí nechat "vyhnít" hrozí nepěkné věci. V tomto je právě to nebezpečí, jednak mohou zkusit mechanismy a jednak to jejich "my to zvládneme" může nevyjít.

Ano, je u nás mnoho věcí udělaných blbě, ale je to vážně taková věc abychom kvůli tomu trpěli kolektivní vinou? Kdy jsme naposledy co udělali tak hrozného? Za hříchy ve středověku jsme si to slízli krvavou třicetiletou válkou, Bílou Horou, ztrátou území a málem i poněmčením. Když legie mohly zasáhnout do vnitřních problémů Ruska a zabránit vzniku SSSR, neudělalo se to, nebyl mandát. Pohraničí se odstoupilo bez odporu, po válce jsme si slízli další zločinnou ideologii. Kolonii nekolonii jsme měli jednu, o kterou jsme přišli po Štefánikově smrti, protože ji pořídil za své, nebo jak to bylo.

Tady souhlasím s Radovanem, nemáme co odčinit, nic jsme neprovedli, ne kolektivně. To že si někdo vydláždí dvůr náhrobky, spíš vypovídá o něm samém, na druhou stranu to není nic ve světě neobvyklého. Táborů tu bylo za války a po válce hodně, to že na místě jednoho je nyní prasečák je historická záležitost, ten kdo jej teď má jej koupil, je to jeho majetek, organizace to mohly už dávno vykoupit, jistě by se jim mecenáši našli, cena může být v jednotkách až nízkých desítkách milionů. Zajímavé ale je že zvěrstva, krádeže a pošlapávání práv se tu vždy dělo v momentě naimportování zahraničních ideologií/okupace.

Pokud chtějí exkoloniální mocnosti z výčitek způsobit střet kultur na svém území, kdy krev poteče, je to jejich právo, ale stejně tak je právo jiné země se zařídit proti tomu. A pokud máme společnou ostrahu vnější hranice, nemohou nadřazovat své právo na střet kultur a sebezničení nad právo jiných zemí se nezničit.

To je asi jako kdyby jsme stáli na mostě svázaní k sobě a já se rozhodl skočit. Bezesporu mám právo skočit, ale už nemám právo Vás brát s sebou.

Já tak nějak nemám náladu na to se tu muset zařídit jako v Izraeli, protože se začne zvyšovat počet lidí s touhou zničit bezvěrce. I kdyby jich bylo pár procent, tak už by to byl problém. I kdyby tu bylo 1 % muslimů a z toho jen 1 % bylo součástí nějaké teroristické skupiny, tak je to 1000 lidí.

Až se podaří vyřešit jejich integraci a vliv extremismu, pak se dá o něčem bavit, do té doby je na místě velká opatrnost. Bohužel se po světě radikalizují stále více. Ono je to asi tím že Abrahámovská náboženství do této doby nepřímo kladou konec světa, poslední Papež, poslední král Saúdské Arábie, Andělé při Eufratu... ISIL se jej dokonce snažil vyvolat naplněním znaků jakéhosi proroctví.

Obrázek uživatele Radovan

Nehrnou, protože se naše vláda ještě neutrhla z řetězu zcela a netvrdí My to zvládneme. A nestěhuje nelegální imigranty svým občanům do všech vesnic a městeček, nezabírá stadiony, střediska volného času, sportoviště a školní tělocvičny pro jejich ubytování, nenechává své lidi terorizovat někým, komu platí jeho pobyt u něj doma a který nemá nic jiného na práci. I když kam se Němci hrabou na severské země, tam jim rovnou odevzdali části území.

V ČR máme spoustu nepravostí, ale nejsme ničím vinni, abychom tím snad obhajovali nechránění své územní integrity. Náhrobky z židovských hřbitovů mají na svědomí po nacistech komunisti, stejná levicová ideologie. Jen místo neárijců pronásledovala bohaté. A trefila se stejně jako nacisti, zase jich bylo dost mezi Židy. Ony obě zločinecké ideologie šly stejně jen po majetku zmíněných. Ale s tím máme zkušenosti už z křesťanství a svaté inkvizice a v celé historii lidstva. V Ostravě zrušili během pár dní obrovský židovský hřbitov vedle mého gymnázia, a to už Gorbačov klepal na dveře Kremlu. Míst, kde u nás byly sběrné tábory je mnoho. I koncentráků se najde dost. Nacistických i komunistických. Že na jednom z nich zrovna stojí velkochov prasat je opět historická věc. Už dávno se mohli představitelé onoho etnika s majiteli dohodnout. To je taky totiž podle práva. A to práva o nedotknutelnosti soukromého majetku. Jak Vám potvrdí majitelé velkochovu, neudělal oficiálně nikdo nic. Mlácení lidí na demonstracích je opět komunismus a diktatura strachu, dobře vybudovaný systém represe importovaný ze Sovětského svazu. A pak už je to jen o mlčící většině.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 57 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 19 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Ty seš toho úplně plnej. Můžeš vůbec spát? :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Radovan

Zatím ano. Zatím mi tady popírači selské logiky nedistribuují zlo, náboženské konflikty a sebevražedné atentátníky. Ale pokud slyším, že někdo tohle bagatelizuje. musím se důrazně ozvat.
Protože švejkovat můžeme, ale za určitou hranicí končí sranda a dojde pivo. :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 57 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 19 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef

Problém je, že já si spíš myslím, že sranda skončí a pivo dojde spíše tou vaší cestou, než tou mojí...

Já úplně nesouhlasím ani s jedním z Vás i když se přikláním spíše k Radovanovi, ale nějaké řešení nebo tedy nápad jak to řešit by nebyl? Mě nic moc zrovna nenapadá a určitě nejsem sám.

Obrázek uživatele Radovan

Řešení je velmi jednoduché. Dodržovat zákony a nedodržování trestat. Takže nelegální migrant je zločinec a je zavřen do vyhošťovací vazby. Následně vyhoštěn.
Pokud v ní požádá o azyl, pak v ní zůstává do doby vyřešení. Pokud se v době mezi tím dopouští trestné činnosti, je souzen, zavřen do kriminálu a následně po odpykání trestu vyhoštěn.
V táborech s nelegály panuje přísný režim a nelegálové jsou povinni pracovat a podílet se na jeho provozu. Jinak jsou jim snižovány dávky stravy na nezbytné minimum. Dále jsou povinni se účastnit školení o zemi, kam došli a výuky jazyka. Pokud prospívají, jsou odměňováni vyšším komfortem, pokud ne, bydlí dále ve stanech s minimálním komfortem včetně teplotního. Veškerá jejich komunikace s vnějším světem je kontrolována, aby nepodněcovali další nelegální migraci.
A základní řešení je dále nelovit lidi v moři a pokud na ně náhodou natrefím, dovézt k nejbližší pevnině, ne do EU. Pokud zjistím, že opakovaně někdo "zachraňuje", tedy pašuje nelegální migranty přes hranice, je zavřen do vazby a do soudu je zajištěn jeho majetek. Pokud už je tedy taková loď vůbec vpuštěna do teritoriálních vod EU či dokonce do přístavu.
Pokud EU má k dispozici, a to má, pak veškeré tábory jsou zřizovány na ostrovech v moři, aby nemusely být nákladně hlídány na pevnině. Tam jsou vpuštěni jen ti, kteří projdou azylovým řízením.
Jakékoliv snahy obyvatel EU nebo jejich neziskových organizací k podněcování nelegální migrace či dokonce převaděčství a uchovávání nelegálních migrantů je bráno jako trestný čin a podle toho posuzováno. Ne aby francouzský farmář převáděl a ukrýval 200 lidí a následně v činnosti pokračoval, když vyfasoval jen lehkou podmínku. O pár dní později - možná zrovna jeden z jím převedených nebo jeho příbuzný - zmasakroval autem 6 vojáků na ulici, co vyšli z kasáren.
Pokud Vám výše uvedené připomíná Austrálii, tak ano, demokratické země s pudem sebezáchovy se takto opravdu brání.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 57 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 19 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Slysel jsi nekdy mluvit Aabbase, treba u Jilkove? A to nema definici extremisty.

Jel by jsi s rodinou na dovolenou do okoli Marseille?

Je v 21stol. standartni kamenovani a upalovani lidi (mladych divek) na namestich?

To zde opravdu dobrovolne chceme?

Obrázek uživatele Josef

Mě nějací aktivisté nezajímají. Problém s příchodem imigrantů v ČR nemáme, nikdo sem nechce. I kdyby nám je EU přidělila násilím, dlouho tu nezůstanou. Prostě problém nevidím.

Shrnout problém s tím že problémy zůstanou jen u sousedů je něco jako strkání hlavy do písku.

---

Boo

Obrázek uživatele jurazhor

i já se obávám společných hranic s německem,budoucím islámským
státem

---

jurazhor

1*

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono to hlavně skončí v momentě kdy si necháme ještě víc mluvit do toho co dělat, co nedělat atd. A to náboženství co se sem hrne to dělá rádo. Ano stojíme tu na tenounkém laně mezi nádržemi, v jedné jsou piraně, v druhé hoří ropa. Vyberme si.

Jediné co se dá je opatrně kráčet mezi. Když neohlídáme migraci tak z nás budou pyraňajky, když si neohlídáme fašismus a spol. tak uhoříme.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A vepřové.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ad občanská válka
Pokud by došlo ke konfliktu evropanů s migranty, tak se nemůže jednat o občasnkou válku, čistě z toho důvodu že to nejsou občané stejného státu. Myslím že pro takovouto formu konfliktu nemáme v moderní době termín.

Myslím že správný termín je "čistka".

"Čistka je odstranění nežádoucích osob z nějaké organizace nebo země s cílem zajistit její „čistotu“ tak, jak ji vnímá ten, kdo čistku organizuje. Prakticky se přitom může jednat o vyloučení, vyhnání nebo fyzickou likvidaci nežádoucích osob."

Samozřejmě za předpokladu že "nežádoucí" jsou v menšině, nemají na své straně "zákon" a "prohrávají".

---

Boo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jasně Merklová to zvládá, tam ji všichni milují, anebo cenzura médií??

blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/435030/krasnou-marii-19-znasilnil-a-zabil-uprchlik-17-zavrazdil-i-dalsi-zenu-27.html

5% muselímani s 10% porodností súpr 2009

cs.wikipedia.org/wiki/Isl%C3%A1m_v_N%C4%9Bmecku

+ 8 let a ted je to jako jak?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ja myslím že budou rádi, když se s nástupem elektromobilů v roce 2020(40) ještě domluví německy :)))

cs.wikipedia.org/wiki/Obyvatelstvo_N%C4%9Bmecka

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud chcete počítat jednotlivé republiky a říše, pak dobře, od 90. roku nic moc neprovedli, a od 45. tam mají USArmy, takže také nic moc nenadělali.

Ono stačilo aby řekla že se o ně postará k tomu aby se ta vlna odstartovala. Pokud by se uzavřela dostatečně vnější hranice, což by znamenalo opravdu obrovskou vojenskou akci a trvalo se na dodržení platného mezinárodního práva, tak by válka v Evropě nebyla. Ovšem hlavní problém je v tom že se destabilizoval celý střední východ. Cui bono? Cui prodest?

Pokud vím, tak v německé armádě zjistili že s tím mají dost problém, ano takové spolky tyto lidi přitahují, ale to číslo bylo poměrně velké. Nevím kde začali vypalovat zařízení pro uprchlíky a nevím ve které části Evropy se pořádají srocení s transparenty hrozícími ostatním smrtí a rostou/rostly preference strany, která se střídavě označuje za populistickou a extremistickou. (podle toho které "noviny" to píší)

Uvidíme jak to s Merkelovou dopadne, důvodů může být i více, mimo jiné že nikoho lepšího nemají, nicméně do voleb mají skoro měsíc a půl, pokud jsem se dobře díval a rozdíl 1. a 2. je asi 15 %, to se může ještě překlopit.

Jediné řešení je stabilizace celého regionu, rozhodně ne nějaké kvóty a podobně a s tím se opravdu moc dělat nedá pokud tam nechcete poslat armádu a po této stránce se toho neudělalo dost, ono by to totiž chtělo pořádně koordinovat s Ruskem. Přijímat uprchlíky není dlouhodobým řešením, bohužel nic moc jiného se nenavrhuje. No pak samozřejmě je třeba omezit vliv všech extremistických skupin bez rozdílu.

Obrázek uživatele Radovan

Uprchlíci jsou především obrovský byznys pro převaděčské mafie v Africe, Evropě i Asii. Ty částky, co vydávají převaděčům, jsou neskutečně lákavé. K tomu pak ještě mafie ubytovací. Pak už je to jen korupce a neschopnost evropských politiků a byrokratů, kteří v tom jedou s nimi. Sami si vyberte, co převažuje.
Ale aby státy lovily lidi v mezinárodních i národních vodách jiných zemí, krmily a šatily, zdarma je vozily na své území, odkud nekontrolovaně prosakovali do dalších zemí okolo, které s těmito státy mají otevřené hranice, tak to je síla. Tak to vypadá, když vládnou fakticky zločinci. Zkuste si přejít nějaké hranice mimo podělanou schengenskou Evropu. Budete rádi, že Vás jen zatknou a rovnou nezastřelí.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 57 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 19 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut

auto.idnes.cz/mnichov-zakaz-dieselu-0ut-/automoto.aspx?c=A170615_100736_automoto_fdv

dem jim po krku ;)

Nejdřív domov Mercedesu a Porsche a teď i hnízdo BMW jim vráží kudlu do zad :)))
Myslíš, že další bude Wolfsburg? :-))))))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Nový průšvih VW: „cinklá“ TDI vyvinul za levné peníze EU na ekologii

http://auto.idnes.cz/tdi-evropska-investicni-banka-volkswagen-f19-/automoto.aspx?c=A170803_101405_automoto_fdv

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter


185.66.36.26