BMW představuje novou řadu 5, také jako elektromobil BMW i5. Pětimetrový sedan nabídne baterii o kapacitě 81,2 kWh a dojezd až 582 km WLTP.
Uvedení nového BMW řady 5 Sedan na trh odstartuje v říjnu 2023, přičemž nová generace modelu bude celosvětově nabízena také s čistě elektrickým pohonem jako BMW i5.
Implementace různých druhů pohonu je možná zásluhou flexibilní architektury vozu, která dovoluje v novém BMW řady 5 Sedan použít plug-in hybridní systémy i vysoce účinné zážehové a vznětové motory vybavené 48voltovou mild hybridní technologií.
Nová generace BMW řady 5 Touring, jejíž uvedení na trh bude následovat na jaře 2024, bude rovněž k dispozici s čistě elektrickým pohonem, stejně jako s plug-in hybridním systémem i výhradně se spalovacími motory.
Slavná továrna
Nové BMW řady 5 Sedan se stejně jako všechny předchozí generace této modelové řady vyrábí v továrně BMW Group v Dingolfingu. Do jara 2023 bylo vyrobeno již více než deset milionů kusů BMW řady 5. Právě zde se kromě jiného vyrábějí elektromotory i vysokonapěťové baterie pro nové BMW i5.
Zvýšenou atraktivitu nového BMW řady 5 Sedan umocňují jeho ve srovnání s předchůdcem sportovnější proporce a větší rozměry. Nová generace narostla do délky o 97 milimetrů na 5060 mm, do šířky o 32 milimetrů na 1900 mm a do výšky o 36 milimetrů na 1515 mm. Rozvor náprav byl prodloužen o 20 milimetrů na 2995 mm, což zvyšuje komfort, zejména na zadních sedadlech.
Chytří asistenti
Volitelná výbava Driving Assistant Plus – k dispozici také jako funkce na přání prostřednictvím BMW ConnectedDrive. Jako volitelná výbava je k dispozici Driving Assistant Plus. Tento systém zahrnuje základní verzi asistenta pro jízdu a udržování v jízdním pruhu a také aktivní systém pro udržování rychlosti a vzdálenosti s funkcí Stop & Go, který lze použít do rychlosti až 180 km/h.
Driving Assistant Plus je k dispozici z výroby i později po zakoupení jako součást nabídky funkcí na přání prostřednictvím BMW ConnectedDrive. Zákazník tak má možnost vyzkoušet si dodatečné funkce a následně si je na dobu určitou zakoupit v obchodě BMW ConnectedDrive Shop.
Dálkové aktualizace: Remote Software Upgrade
S více než 5 miliony vozidel má BMW Group na silnicích největší vozový park na světě, který lze plně dálkově aktualizovat. Právě zásluhou dálkových aktualizací softwaru bude nové BMW řady 5 Sedan vždy aktuální a vybavené nejnovějšími funkcemi. Aktualizace mohou zahrnovat bezplatné opravy chyb nebo dokonce dodatečné funkce či zdokonalení těch stávajících (dostupnost závisí na zemi, modelu vozidla, výbavě a stavu vozidla).
Elektromobil BMW i5 má aerodynamický koeficient 0,23, pohon zadní nápravy s výkonem 230 kW/400 Nm (i5 eDrive 40) nebo všech čtyř kol s výkonem 440 kW/430 Nm (verze i5 M60 xDrive). Max. rychlost je u první verze 193 km/h, zrychlení 0-100 km/h během 6,0 sekund a spotřeba 19,5 kWh/100 km. U silnější verze je maximálka 230 km/h, zrychlení 3,8 sekundy a spotřeba 20,6 kWh/100 km. Maximální dojezd je pak 516 km. Maximální výkon DC rychlonabíjení je u obou verzí 205 kW.
Ceník
Ceny nové generace začínají na částce 1 467 700 Kč, ceny čisté elektrické verze i5 začínají na 1 749 800 Kč pro variantu s výkonem 250 kW. Další varianty viz. tabulka níže. Jsou mezi nimi i plug-in hybridní vozy, které vstoupí na trh na jaře 2024. Ve stejném roce se představí také BMW 540d vybavené vznětovým řadovým šestiválcem a nové BMW řady 5 Touring.
Model Druh pohonu Výkon Cena od (vč. DPH)
BMW 520i R4/benzin 140 kW/190 k 1 467 700 Kč
BMW 530e R4/PHEV 220 kW/299 k 1 647 100 Kč
BMW 550e xDrive R6/PHEV 360 kW/490 k 1 968 200 Kč
BMW 520d R4/diesel 152 kW/207 k 1 524 900 Kč
BMW 520d xDrive R4/diesel 152 kW/207 k 1 587 300 Kč
BMW i5 eDrive40 elektřina 250 kW/340 k 1 749 800 Kč
BMW i5 M60 xDrive elektřina 440 kW/598 k 2 523 300 Kč
zdroj: tisková zpráva, foto: BMW
tak kapacita aku 81 kWh – i kdyby využitelná, oficiálně udávaná průměrná spotřeba nejslabší a asi tedy nejúspornější verze 19,5 kWh/100km = cca 420 km. Jak to tedy ujede těch 580km? …je tam asi nějaká finta … 🙂
A na frunk se zase vys*ali že jo? :)))
Holt starýho dinosaura novým kouskům nenaučíš. :)))
Přesně. To bylo první, co mě u toho hned taky napadlo :-@